5,8 miliarde de euro pusi la bataie pentru proiectele europene ale Romaniei de autostrazi, cai ferate si metrou
Potrivit unui comunicat remis HotNews, cererile de finantare pentru toate apelurile deschise marti se vor putea depune in perioada 01 iunie 2016 - 31 decembrie 2018. Pot primi finantare atat proiecte fazate de infrastructura (nefinalizate pana la finalul anului 2015) cat si proiecte noi, prioritizate la finantare conform documentelor sectoriale de planificare strategica.
(Consulta AICI o lista de proiecte ramase nefinalizate in perioada de programare 2007-2013 si care trebuie finalizate din boii bani europeni alocati Roaniei, 2014-2020)
Finantarile pentru infrastructura rutiera au ca scop asigurarea mobilitatii calatorilor si a marfurilor in conditii de siguranta si eficienta a resurselor si eliminarea blocajelor si a legaturilor lipsa din infrastructura rutiera a UE.
Bugetul apelului este de 3,27 miliarde euro, iar solicitantul eligibil este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A., care este administratorul infrastructurii de transport rutier de interes european si national si are atributii in dezvoltarea proiectelor de investitii.
Proiectele finantate in infrastructura feroviara au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunare (modernizarea liniei feroviare intre granita cu Ungaria si Constanta), asigurand cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala, precum si modernizarea, eficientizarea si competitivizarea transportului feroviar, arata MFE.
Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro, solicitantii eligibili fiind Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA (administratorul infrastructurii de transport feroviar de interes national desemnat conform legii), Ministerul Transporturilor si alte categorii relevante de beneficiari, Autoritatea responsabila cu realizarea reformei feroviare.
Proiectele finantate pentru infrastructura de metrou au ca obiective imbunatatirea conditiilor de transport urban si periurban, prin promovarea transportului cu metroul ca o alternativa la transportul public de suprafata, reducerea duratelor de calatorie si cresterea gradului de confort si siguranta pentru publicul calator.
Bugetul apelului este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind METROREX S.A. Ghidurile si documentele anexe pot fi consultate aici.
Proiectele care primesc finantare in cadrul acestor apeluri de proiecte sunt publicate pe site-ul Ministerul Fondurilor Europene, stadiul acestora fiind actualizat periodic. Pana la semnarea acordului de delegare, procesul de pregatire, evaluare si selectie a proiectelor va fi gestionat de catre AM POIM din cadrul MFE.
Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 este al doilea program ca marime din UE, cel mai complex din Romania pe aceasta perioada de programare, cu o alocare de aproximativ 12 miliarde de euro pentru sectoarele de transport, mediu si energie. Programul finanteaza activitati din patru sectoare: infrastructura de transport, protectia mediului, managementul riscurilor si adaptarea la schimbarile climatice, energie si eficienta energetica, contribuind la Strategia Uniunii pentru o crestere inteligenta, durabila si favorabila incluziunii. In vederea atingerii obiectivelor propuse, in cadrul POIM au fost stabilite 8 Axe Prioritare.

Dan Amariei, la 20 de ani de la lansarea albumului Omul cu Șobolani – „Ne punem în cap”: „Existau niște locuri cu un farmec mișto, cum ar fi Lăptăria sau Motoarele, genul de locuri care nu cred că vor mai exista vreodată”
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?
Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
... aca tii la tara asta, sinucide-te. Va un cretin cu drept de vot mai putin si ar avea si Romania, poate, o sansa la normalitate ...
Un pod care ar lega Dobrogea de Moldova, fara sa mai depinda nimeni de acele bacuri primitive (BTW teribil de banoasa afacere pentru patronii firmelor respective!!).