Prea multe proiecte de infrastructura locala si regionala
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional a anuntat ca, din 16 octombrie, nu se mai pot depune proiecte pentru reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene si strazi urbane - inclusiv constructia sau reabilitarea soselelor de centura in regiunile de dezvoltare Nord - Est, Sud – Est si Sud - Vest Oltenia.
Este vorba despre Axa Prioritara 2 “Imbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport”, domeniului major de interventie 2.1.- "Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene si strazi urbane - inclusiv constructia/reabilitarea soselelor de centura".
Potrivit "instructiunilor" emise de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, "suspendarea depunerii de cereri de finantare se va realiza in momentul in care valoarea solicitata a cererilor de finantare aflate in proces de evaluare si selectie depaseste cu 50% valoarea totala alocata pe regiunea respectiva, pentru respectivul domeniu major de interventie, in perioada de programare 2007-2013".

Sondaj printre români despre vaccinul antiCOVID: 30% din respondenți spun că nu se vaccinează și 40% nu cred în eficacitatea vaccinurilor / 77% vor redeschiderea școlilor pe 8 februarie
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Starea precara a drumurilor din RO, combinata cu usurinta de a realiza astfel de proeicte si cu impactul lor electoral foarte mare, a dus la un asemena asalt de proiecte.
Doua lucruri:
a) se stia dinainte de lansarea axei respective de pe POR ca asa va fi, si colutia "miraculoasa" a fost... procedura suspendarii
b) aduc aminte onor guvernantilor ca traim in Romnaia, nu in Republica Uniunea Europeana, asa ca avem si noi buget de stat- decat sa luam imprumuturi catastrofale si sa co-finantatm cu milioane de eur tampenii, mai bine alocam o parte din banii de la buget pentru drumuri.
Si mai lasati-ma cu autostrazile alea, ca pana acum nu ne-au adus decat paguba, nervi si intarzieri. Daca nu am reusit nimic in 14 ani, credeti ca vom reusi mai mult in urmatorii 14?
Sa fin seriosi!
Toata lumea vrea sa se imbogateasca din specula cu terenuri de pe traseu, de-aia autostrazile astea au un traseu azi si altul maine.
Ce e aia "pretul pietei" la terenurile alea? Ca vine un "evaluator" si bate campii pe un dosar?
Ia de-aici masura simpla (dar niciodata aplicata. pot sa jur!): plata unei sume pe ha egale cu 25% din media preturile terenurilor extravilane din Romania, drept compensatie.
Constitutia vorbeste de "justa si prealabila despagubire", nu de profit speculativ!
Si cu drumurile astea. la fel: putem aloca bine mersi multe sute de milioane de EUR pentru infrastructura, daca taiem din numarul de funcionari, daca desfiintam ADR-urile (un fel de "comisari sovietici" ai momentului, unde s-au infiintat gasti care dicteaza autorittilor locale pe banii lor...), daca renuntam la pachetele Office si le inlocuim cu licente 10% din pret de la terte parti samd.
Dar nu vom face asta in vecii vecilor, pentru ca daca s-ar face asa ceva, numeni nu ar mai avea de unde sa ia bani nemunciti, nimeni nu ar mai avea de unde sa fure, nimeni nu ar mai dicta autoritailor locale samd.