UPDATE O prahoveanca a cumparat de la stat, prin licitatie, un Boeing 737 abandonat de o companie nigeriana. Cumparatoarea ar fi sora milionarului Petrica Usurelu, potrivit ziarului Adevarul

de Corina Ionel     HotNews.ro
Luni, 12 martie 2012, 20:02 Economie | Finanţe


Un avion de transport persoane Boeing 737, abandonat de o companie aeriana din Nigeria societatii Aerostar Bacau si cedat apoi statului roman, a fost cumparat de o femeie din judetul Prahova, relateaza Mediafax. Prahoveanca a achizitionat aeronava fabricata in 1985 pentru suma de 354.144 lei, de patru ori mai mult decat de pretul de pornire impus de Directia de Finante Bacau.

Aeronava a fost adusa in 2007 societatii Aerostar Bacau, pentru reparatii capitale, de catre compania nigeriana TranSky Airlines si abandonat ulterior pe motiv ca firma detinatoare nu avea bani sa plateasca reparatiile. Avionul a fost cedat statului roman si a fost scos la licitatie de Directia de Finante Publice Bacau. Intre timp, compania aeriana nigeriana a intrat in faliment.

"Pretul de evaluare al aeronavei a fost de 84.320 lei, aceasta fiind si suma de la care s-a pornit licitatia organizata de DGFP Bacau. Au existat patru dosare depuse la institutie, insa doar trei au fost complete. In urma licitatiei, bunul a fost adjudecat de Rodica Elena Petre, care a si platit in termenul legal de cinci zile suma pe care a licitat-o, respectiv 354.144 lei", a declarat, luni, purtatorul de cuvant al DGFP Bacau, Adrian Anghel pentru Mediafax.

Potrivit purtatorului de cuvant al DGFP Bacau, cumparatorul avionului nu a precizat ce intentioneaza sa faca cu aeronava.

UPDATE Adevarul.ro scrie ca prahoveanca ar fi sora omului de afaceri Petrica Usurelu, in varsta de 37 de ani, si care are, potrivit Forbes, o avere estimata la 12-13 milioane de euro din afaceri cu amenajari interioare, import-export si imobiliare.

Cumparatoarea avionului, Rodica Petre, se chema, dupa numele de fata, Rodica Usurelu si locuieste, la fel ca si Petrica Usurelu, in satul Negoiesti din comuna prahoveana Brazi.

Potrivit cotidianului Adevarul, avionul, care nu mai poate fi folosit in scopul pentru care a fost proiectat, se poate transforma intr-un show-room inedit pentru amenajarile interioare si pardoselile comercializate de firma milionarului.

Ambii au afaceri in amenajari interioare, iar in trecut intre cei doi s-au derulat mai multe contracte, inclusiv o fuzionare de firme, intre societati care le apartineau. Astfel, in 2006, firma Floorexpert, a Rodicai Petre, a preluat, cu tot cu datorii catre stat si alte persoane, doua firme, la care reprezentanti legali erau Petrica Usurelu si Marian Usurelu, tatal celor doi, noteaza Adevarul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





16071 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    eu zic ca ... (Luni, 12 martie 2012, 20:31)

    dodo [anonim]

    ... poate face shopping prin Europa, Dubai, NY, etc ...
    • +2 (4 voturi)    
      Ma indoiesc (Luni, 12 martie 2012, 23:46)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui dodo

      E prea scump kerosenul.
    • +3 (3 voturi)    
      o premiera (Marţi, 13 martie 2012, 10:01)

      Bisnitaru [anonim] i-a raspuns lui dodo

      O noua premiera romaneasca, cu aroma nigeriana - bisnita cu aveoane, sa moara dusmanii de necaz.
  • +2 (10 voturi)    
    Pret (Luni, 12 martie 2012, 20:57)

    Curioso [anonim]

    Avionul asta nu face cateva zeci de 'meleoane' de dolari? Sau imi scapa mie ceva?
    • +4 (8 voturi)    
      nou da (Luni, 12 martie 2012, 21:19)

      rz [anonim] i-a raspuns lui Curioso

      Probabil ca unul nou face dar asta are imediat 30 ani, depinde in ce stare e (daca e inainte sau dupa reparatia capitala). Probabil cumparatoarea il va vinde sau inchiria unei companii aeriene sau il va folosi impreuna cu altii in regim share. Nu poate fi tocmai ieftina intretinerea unei asemenea masini, numai asigurarea probabil costa enorm, deci nu prea renteaza sa-l folosesti ocazional.
    • +6 (8 voturi)    
      $ (Luni, 12 martie 2012, 21:21)

      george [anonim] i-a raspuns lui Curioso

      ar face cateva "meleoane" daca ar putea zbura, da avionul ala nu o sa mai zboare, e bun pentru un hotel / bar mai exotic
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Luni, 12 martie 2012, 21:24)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Curioso

      avionul e o epava care va ajunge cel mai probabil la recuperare de metale. Ca sa-l faci sa primeasca certificatul de aeronavigabilitate (echivalentul ITP-ului de la masini) te costa mai mult decat unul nou.
      • +1 (7 voturi)    
        putin probabil (Luni, 12 martie 2012, 22:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ...

        avand in vedere ca avionul a fost abandonat de nigerieni pentru ca nu puteau plati reparatiile inseamna ca 1. a zburat pana la bacau (presupun ca nu l-au adus cu camionul!?) 2. a fost reparat deja.
        un 737 nou e 70-80mil$. si daca il dezmembreaza si recicleaza metalele din el tot iese pe profit. daca vinde doar motoarele iese pe profit..
        • +5 (5 voturi)    
          ... (Marţi, 13 martie 2012, 6:37)

          ... [anonim] i-a raspuns lui pehash

          1. erau ultimele lui ore inainte de D-check (reparatie capitala) deci probabil e cu resursa de zbor pe sfarsite
          2. nu e clar daca reparatia a fost facuta, un D-check costa cam cat 1/3 din pretul avionului, ma indoiesc ca cei de la Bacau au facut-o fara ca nigerienii sa le dea un sfant
          3. un avion tinut in conditii improprii (fara sa zboare sau macar sa-i fie pornite motoarele regulat, sub cerul liber, fara protectii (se vede clar din foto ca nu are), samd) se degradeaza foarte repede la stadiul de epava
          4. motoarele nu mai sunt de nici un folos, sunt dintr-o generatie veche , interzisa pe aeroporturile europene, americane, asiatice.
          5.daca va scoate profit, care e problema? e mai bine ca avionul sa se oxideze si sa degradeze mediul (un avion contine multe metale scumpe dar si foarte toxice) prin curtea aerostar?
          Probabil scazand costurile cu dezmembrarea va ramane pe plus cu cateva sute de mii de euro dar repet, care e problema in asta?
      • +1 (1 vot)    
        fier vechi (Marţi, 13 martie 2012, 9:34)

        UglyKidJoe [anonim] i-a raspuns lui ...

        numai palele turbinelor sunt din titan un motor are cel putin 2 tone, kilometrii de cablu de cupru+ fuzelaj din aluminiu, eu zica ca isi scoate banii.
    • +2 (8 voturi)    
      Ba da (Luni, 12 martie 2012, 21:29)

      Preventiv [utilizator] i-a raspuns lui Curioso

      Face cateva milioane, minim vreo 2, de dolari, depinde si de care 737 e dar oricum e ciudat. Ma intreb ce o face cu el, cel mai probabil il parcheaza in curtea vilei sa moara de oftica vecinii, ce naiba, nici salam sau guta n-au asa ceva pe peluza.
    • -2 (6 voturi)    
      1985 (Luni, 12 martie 2012, 21:32)

      zet [anonim] i-a raspuns lui Curioso

      Cuvantul cheie este 1985 .....atunci costa cateva milioane....acuma e o vechitura destul de greu de intretinut......si cam greu de vandut...poate 90,000 eur e cam putin depinde de stare, dar mai mult de vreo 3-400 de mii nu face si cumparatorii de boeinguri aflate la limita perioadei de functionare nu stau pe toate drumurile ...
      • +6 (6 voturi)    
        zeci (Luni, 12 martie 2012, 22:34)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui zet

        poate zeci de milioane ai vrut sa zici.
    • +6 (6 voturi)    
      pret nou (Luni, 12 martie 2012, 21:49)

      peter pan [anonim] i-a raspuns lui Curioso

      Ba da. Acum dupa reparatii face binisor cateva sute de mii macar. Poate fi vandut usor in Africa sau spatiul ex Sovietic.
    • 0 (4 voturi)    
      :) (Luni, 12 martie 2012, 21:54)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Curioso

      Da, nou. Asta e o cosmelie care nici nu stiu daca zboara. Daca era in reparatii sigur nu avea permis de zbor.

      Cred ca o sa faca o discoteca in el...
    • +2 (2 voturi)    
      N-ai fost pe faza (Luni, 12 martie 2012, 22:07)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Curioso

      Daca erai atent il luai cu 100 de mii de euro si te imbogateai.
      Trebuia doar sa platesti reparatiile si sa cauti un cumparator. Un mizilic.
    • +1 (1 vot)    
      depinde de starea in care era ... (Luni, 12 martie 2012, 22:31)

      si eu [anonim] i-a raspuns lui Curioso

      un asemenea aparat functionabil din '85 ar fi evaluat pe undeva pe la 2 - 2,5 mil $.

      dar daca a venit pe gratis ... probabil l-au dat pe cat a costat reparatia lui ...

      oricum statul roman nu-i bun manager/vanzator ...si multe altele ...
      Nu te-ai prins pana acum?
  • +4 (6 voturi)    
    normal ca e o facatura (Luni, 12 martie 2012, 21:29)

    lol [anonim]

    a statulu roman, in legatura cu "clienta"... nu are cum sa coste cat un apartament din RAhova, e totusi un Boeing 737, chiar daca va avea nevoie de reparatii
  • -3 (3 voturi)    
    anonim (Luni, 12 martie 2012, 21:34)

    anonim [anonim]

    Avionul e un 737-200 vechi de vreo 30ani care indiferent de reparatii nu va mai putea zbura.
  • +4 (4 voturi)    
    Pret (Luni, 12 martie 2012, 21:46)

    Empire [anonim]

    Prețul unui avion este între 49.5 milioane dolari și 85 milioane dolari, în funcție de model.

    Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Boeing_737

    a facut si femeia putina bisnita cu avioane :)
  • +3 (3 voturi)    
    Ei, daca ai un petec de teren ... (Luni, 12 martie 2012, 21:55)

    Marse [anonim]

    ... in avionul ala se poate face un restaurant sclifosit, cu posibilitatzi de nuntzi, botezuri si onomastici . Daca ai si un nene part-time care sa explice panoul de bord, chiar o sa dea buzna doritorii . AM citit asta intr-o schitza pentru copii, din vremea comunismului si, presupun ca, acum e cu atat mai probabil . Pana la urma, nu poti deschide un restaurant cu minime pretentii cu mai putin de 100000E, ca in cazul de fatza .
  • +1 (3 voturi)    
    Da, poate face... (Luni, 12 martie 2012, 21:58)

    Ion B [utilizator]

    dupa ce este reparat.
    Cred ca il va folosi ca bar sau ceva asemanator.
    Daca da, sa fie atenti sa nu ia foc... Arde ca o torta.

    Noroc.
  • -4 (6 voturi)    
    stire cu avion (Luni, 12 martie 2012, 22:05)

    tzepes [anonim]

    Ce fel de stire e asta ? Parca sunteti de la A3.
    Cine e adevaratul beneficiar ?
    • 0 (0 voturi)    
      era stire, daca (Luni, 12 martie 2012, 23:32)

      bizonul` [anonim] i-a raspuns lui tzepes

      daca hotnews ar fi aflat si de ce a fost nevoie de o a doua licitatie.
  • +3 (3 voturi)    
    La casare si pentru piese SH (Luni, 12 martie 2012, 22:07)

    muhahha [anonim]

    Daca aeronava initial a fost adusa pentru reparatii capitale, atunci nu poate fi intr-o stare buna, dar daca a putut ateriza in Romania, inseamna ca este totusi functional. Poate norocoasa va casa avionul, aluminiul si titaniul valoreaza mult, iar unele piese si instrumente se pot valorifica ca si piese SH...poate chiar pe eBay.
    Oare femeia are loc unde sa parcheze noua achizitie, sau va platii Aerostar Bacau pentru depozitare?
  • +2 (2 voturi)    
    ce face cu el (Luni, 12 martie 2012, 22:17)

    Mircea [anonim]

    Avionul nu mai valoreaza 'meleoane' ca nu va mai zbura vreodata ! E o epava. Prin absurd, chiar sa fie intreg-intregut, doar verificarile ar costa cateva...milioane de euro !! :)
    Deci madama il foloseste la ce? Fier vechi , nu, ca nu e cazul ! Probabil vrea sa faca ceva turistic , un fel de bar/hotel. Problema e cum il taraie pana in Prahova!
  • +1 (1 vot)    
    Speranta romanilor. (Luni, 12 martie 2012, 22:21)

    dezamagitul [anonim]

    Cu ce bani a cumparat , nu cumpara si Romania poate o scapa de faliment .
    Speranta moare ultima.
  • +1 (1 vot)    
    pret de nou (Luni, 12 martie 2012, 22:30)

    Gogu [anonim]

    Pret de nou: http://www.boeing.com/commercial/prices/
    intre 60 si 100 milioane. Tanti l-a cumparat cu 80.000 de EUR?????? Si stirea ii data cu ce scop? Sa rada de noi? Resturile? Fraierimea cum zic ce cumpara din astea?
    • +2 (2 voturi)    
      Avionul nu e functional (Marţi, 13 martie 2012, 8:59)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

      Am vazut stirea de scoatere la licitatie acum o luna cred....

      Nu ca nu intra in standardele UE sa zboare, nici nu se poate ridica de la sol...practic, a dat 80mii pe fier vechi....tot ce poate sa faca din el este poate un hotel futurist sau casa ei daca are asemenea viziuni

      Restaurarea lui, sa poata zbura din nou la standarde ar costa mai mult ca unul nou

      Daca te intereseaza.....gasesti destule epave prin Nevada, unde au aia cimitire intregi de avioane, iti vand unul cu cea mai mare placere la o patrime din pret :)
  • +1 (1 vot)    
    remember avion Banesti - statuie A. Vlaicu (Luni, 12 martie 2012, 22:49)

    nmh [anonim]

    locul restaurantului este deja stiut, langa statuia lui Aurel Vlaicu, unde a mai fost amplasat un avion restaurant/bar. Noapte buna
  • +2 (2 voturi)    
    Precizare (Luni, 12 martie 2012, 23:49)

    tata mare [anonim]

    Este sora nu-stiu-carui mahar de prin partile locului, mai cautati daca aveti chef (eu n-am). A licitat in locul lui practic.
  • +5 (5 voturi)    
    sa-l faca hotel !! (Marţi, 13 martie 2012, 0:54)

    Frankie [utilizator]

    ar fi super romantic sa dormi in cala de bagaje :))
  • +2 (2 voturi)    
    Dac-as fi ptr. o zi ministru,... (Marţi, 13 martie 2012, 2:54)

    Moromete [anonim]

    80.000 EUR un 737?

    Care banuiesc ca a ajuns din Africa in Romania zburand (ok, huruia tare si actele nu erau tocmai in regula), nu adus cu vaporul !?

    Hu-ha!

    As cumpara si eu unul, doua, trei,... o flota!
  • +1 (1 vot)    
    Lufthansa (Marţi, 13 martie 2012, 7:23)

    John M. [utilizator]

    efectueaza 11 ore de intretinere pentru fiecare ora de zbor la orice tip de avion din dotare. B 737 este cel mai popular tip de avion din lume pt. distante medii. Consuma cam 1000 de litri de kerosen la 1000/km.
    Daca-l vinde pe bucati, scoate pe el cel putin 6 milioane Euro.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 13 martie 2012, 11:11)

      ... [anonim] i-a raspuns lui John M.

      e un B737 din primele serii. Nu mai valoreaza mare lucru piesele...daca era un 400 sau un 700 alta era situatia. Probabil vrea sa faca vreo crashma din el sau sa recupereze metal. Recuperarea metalului dintr-un avion nu e chiar usoara pt. ca-s facute din foarte multe tipuri de aliaje diferite si asamblate preponderent prin nituire, sunt greu de dezmembrat.
      • 0 (0 voturi)    
        Spui..."sunt greu de dezmembrat" (Marţi, 13 martie 2012, 23:04)

        muhahha [anonim] i-a raspuns lui ...

        La dezmembrat nu este problema, in "RRomania" avem cei mai buni profesionist pentru asta (sper ca intelegi la ce ma refer). O hoarda de 10-20 de "recuperatori de metale" de la noi dezmembreaza mai repede decat 100 de africani din Somalia.
  • +2 (2 voturi)    
    Eu cred (Marţi, 13 martie 2012, 8:24)

    midnightk [anonim]

    ca ar trebui inmatriculat in Bulgaria....
  • +2 (2 voturi)    
    Hotel (Marţi, 13 martie 2012, 9:08)

    Tequila [utilizator]

    Poate face hotel? http://www.jumbostay.se/DynPage.aspx?id=58454&mn1=4927


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by