Plata TVA la incasarea facturii - birocratie suplimentara sau gura de oxigen pentru companii? Dan Manolescu, vicepresedintele Camerei Consultantilor Fiscali a discutat online cu cititorii HotNews

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 13 august 2012, 9:43 Economie | Finanţe


Guvernul a conformat ca din 2013 TVA se va plati la incasarea facturilor, nu la emiterea lor. Cum se va aplica in mod concret aceasta masura? Care sunt avantajele si dezavantajele platii TVA la incasare? Ajuta ea, economia sau mai degraba va duce la o crestere a birocratiei? Vicepresedintele Camerei Consultantilor Fiscali. Dan Manolescu, va a discutat online cu cititorii HotNews despre plata TVA la incasarea facturilor.
  • Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.
  • Nota Redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






7867 vizualizari

  • Tva la incasare (Luni, 13 august 2012, 10:18)

    ZoeTrahanache [utilizator]

    Am 2 nelamuriri :

    1. Cum pot verifica incadrarea unui furnizor in pragul de 500.000 euro cifra de afaceri, pt a nu deduce TVA-ul ?
    2. Masura se refera doar la tranzactiile interne sau se aplica si la relatiile externe ? Pt relatiile externe nu este posibil sa stabilesti acest prag.
    • precizari generale (Marţi, 14 august 2012, 10:50)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ZoeTrahanache

      Pentru inceput, as dori sa fac cateva precizari cu titlu general: Intrucat la acest moment nu exista un proiect de modificare a Codului Fiscal care sa detalieze modalitatea in care se va aplica aceasta asa-numita facilitate, tot ceea ce exista pana in acest moment fiind doar declaratii ale oficialilor MFP, comentariile noastre se vor baza doar pe aceste declaratii si pe alte informatii pe care le avem, legate de intentiile care exista in aceasta directie.
    • 1 (Marţi, 14 august 2012, 10:59)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ZoeTrahanache

      1. Din pacate, nu exista o posibilitate practica de verificare a platitorilor de TVA in general, nu doar a celor care se incadreaza sub plafonul de 500.000 de euro. Ceea ce exista in prezent este doar o sectiune pe portalul ANAF, unde pot fi verificati agentii economici din Registrul Operatorilor Intracomunitari, adica cei care pot desfasura tranzactii cu alte firme din cadrul UE. Din discutiile avute pana in prezent cu MFP, se pare ca din pacate nuva exista o baza de date care sa contina agentii economici care vor intra in acest sistem de plata a TVA. Acest lucru va genera la nivel practic numeroase probleme, intrucat pentru un agent economic care primeste o factura de la un alt ag. economic sub incidenta acestui sistem, va fi extrem de dificil sa determine modalitatea de deducere a TVA aferent acelei facturi (teoretic ar trebui ca factura emisa de agentul economic cu cifra de afaceri sub 500.000 euro sa poarte o mentiune de genul "TVA la incasare" care sa avertizeze clientul sau ca acel TVA va fi deductibil doar la momentul platii de catre client-in practica, ne asteptam ca aceasta mentiune sa fie omisa in multe cazuri tinand cont ca se discuta de aplicarea acestui regim de 92% din firmele existente, iar posibilitatea de eroare umana este foarte ridicata)
      2. Ne asteptam sa se refere doar la tranzactiile interne intrucat la cele externe nu isi are obiectul. La tranzactiile intracomunitare TVA se integistreaza atat ca TVA deductibil cat si ca TVA colectat la momentul facturii, ceea ce nu este influentat de momentul platii. La import, TVA se deduce pe baza declaratiei vamale de import, TVA fiind platit la momentul importului pentru a putea ridica marfurile din vama
  • Jurnale de TVA (Luni, 13 august 2012, 10:40)

    Florea Daniel [anonim]

    Buna ziua,

    Tare mi-e teama ca, asemeni oricarei initiative cu un sambure de bine, se va transfoma intr-un cosmar...

    - Ma intreb cum vor arata jurnalele de TVA, va trebui, zic eu, ca orice Srl cu mai mult de 100 facturi (ceea e nu-i mult), sa-si implementeze ditamai ERP-ul
    - Ce se va intampla daca, dupa 3 luni, clientul imi achita factura in numerar? il refuz?
    - Contabilii o sa faca iar nopti albe :(
    • 2 (Marţi, 14 august 2012, 11:02)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florea Daniel

      1. va fi nevoie de o evidenta mult mai detaliata , iar programele de contabilitate vor suferi cu siguranta modificari. Jurnalele de TVA ca principiu ar trebui sa arate ca si pana acum, doar ca momentul in care se vor inregistra facturile in aceste jurnale nu va mai fi cel al emiterii, respectiv al primirii, ci cel al platii (respectiv al incasarii). De aici, necesitatea de a avea evidente mult mai detaliate legate de aceste facturi.
      2.Nu il refuzati, dar s-ar putea sa fiti in situatia de a-l ruga sa mearga cu Dv la banca sa va depuna banii in cont pentru a se considera ca plata a fost facuta prin intermediul bancii. In caz contrar, exista riscul ca TVA aferent acelei facturi sa fie considerat ca a fost datorata de la momentul emiterii facturii si nu la momentul incasarii acesteia in numerar (acesta este un aspect asupra caruia asteptam o confirmare prin reglementarile ulterioare)
  • TVA (Luni, 13 august 2012, 11:03)

    lau [anonim]

    Nu credeti ca este o incurajare a evaziunii ? Plata la data incasarii inseamna si incasarea TVA la data platii ( in special pentru exportatori ), astfel cred ca lasa portite deschise speculatorilor.
    Nu credeti ca este mult mai dificil de a urmarit veridicitatea declatiilor fiscale lunare ? Plus si pentru companii cred ca va fi mai dificil de urmarit dpdv contabil, ganditiva ca multe facturi se platesc in transe.
    Nu cumva masura va crea o nebunie totala ? Imaginativa numai cum se va desfasura un control de la finate la o firma oarecare, cu punctaje intre facturi si incasari.
    • 3 (Marţi, 14 august 2012, 11:08)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lau

      Nu e o incurajare a evaziunii, dar s-ar putea sa nu fie o solutie in directia descurajarii acesteia intr-un mod substantial. In ceea ce priveste influentele asupra exportatorilor, aceasta masura nu ne asteptam sa aiba efecte adverse, intrucat exportatorii in mod normal nu colecteaza TVA ( exista o scutire de TVA pentru exportul de bunuri) prin urmare nu vedem de ce ar exista influente asupra lor in acest scenariu.
      2. Va exista intr-adevar o dificultate ridicata in a urmari corectitudinea declaratiilor fiscale lunare intrucat acestea se vor baza nu doar pe documente fiscale (facturi) ci vor tine cont si de alte elemente pur contabile cum este plata unei facturi. Astfel, declaratia 394 care vizeaza in prezent totalitatea facturilor emise si primite de catre un agent economic nu isi va mai avea utilitatea, ea trebuind cel mai probabil sa fie regandita de catre autoritatile fiscale
  • TVA (Luni, 13 august 2012, 11:40)

    Florin [anonim]

    1. Aceasta masura se va aplica firmaelor care vor avea o CA pana in 500 000 Eur ( cum a aparut in presa ) sau mai mare de 500 000 eur ( cum a declarat zilele trecute ministrul Finantelor) ?
    2. Masura intra in vigoarea de la 01 ianuarie 2013. Se vor lua in calcul CA din 2012 sau 2011 ?

    Multumesc,
    • 4 (Marţi, 14 august 2012, 11:10)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      1.Masura vizeaza firmele cu cifra de afaceri de pana la 500.000 euro
      2. Ea va intra in vigoare, potrivit ultimelor declaratii ale autoritatilor fiscale, incepand din 1 ianuarie 2013 si va tine cont de cifra de afaceri din anul 2012
  • Logic! (Luni, 13 august 2012, 11:53)

    GAVRILACHE [utilizator]

    Daca se admite plata TVA la incasarea facturii nu este logic sa se intample acelasi lucru si cu plata impozitului pe profit sau a impozitului pe microintreprindere?
    • 5 (Marţi, 14 august 2012, 11:13)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui GAVRILACHE

      Din pacate, logica nu are intotdeauna de a face cu legea, intrucat legea fiscala este o conventie de multe ori arbitrara prin care Statul incearca sa-si colecteze resursele necesare functionarii. Astfel, de multe ori reglementarile fiscale nu tin cont de ceea ce noua ni s-ar parea ca fiind logic. In cazul de fata, o modificare a regimului TVA nu va conduce in mod automat la o modificare a reglementarilor in zona impozitului pe profit sau a impozitului pe microintreprinderi, acestea urmand sa ramana, cu certitudine, in forma actuala- calculate pe baza datei emiterii facturii.
  • cred ca va fi nebunie (Luni, 13 august 2012, 11:57)

    misu [anonim]

    si un cosmar pentru a tine evidenta. Exact cum spunea cineva mai sus: Ce faci daca iti plateste factura in transe si o transa o plateste cash? Cand devine exigibila TVA aferenta platii cash?

    eu cand imi deduc TVA-ul daca primesc o factura de la o firma cu CA pana in 500.000 eur care plateste TVA-ul la incasarea facturii? Cand primesc factura sau cand o platesc? In cazul in care TVA se deduce la plata facturii finantarea firmelor mici va fi facuta de firmele mari si nu de stat pentru ca firma mare va tot colecta TVA dar nu-si va putea deduce imediat ce primeste marfa.

    Cand devine TVA exigibila la o plata in avans?

    Daca tot vor sa ajute ar putea sa faca niste chestii un pic mai destepte:
    1. sa-ti dea voie sa deduci TVA-ul daca au trecut de ex. 3 luni de la data scadentei (desi si aici vor fi desule probleme in aplicare - de ex. daca un furnizor nu-ti plateste datorita unui litigiu comercial aflat in desfasurare)
    2. ar putea sa aplice mai bine legea insolventei astfel incat deciziile in instante sa fie mult mai rapide si sa descurajeze constant pe rau-platnici.
    • 6 (Marţi, 14 august 2012, 11:23)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui misu

      1. Acest aspect al platii fragmentate a unei facturi (o parte cash si o parte prin banca) ramane a fi clarificat prin textul reglementarilor, intrucat e posibil ca plata cash (chiar partiala) sa determine schimbarea integrala de tratament a acelei facturi (TVA colectat la emitere) sau doar partial prin colectarea TVA la emitere doar corespunzatoare platii cash. De acord, aceasta problema va ridica serioase probleme de aplicare practica
      2. Din informatiile existente pana la acest moment, o firma care nu aplica acest sistem de TVA si primeste o factura de la o firma cu CA de pana in 500.000 euro va avea dreptul de decucere al TVA aferent doar la momentul platii acestei facturi.
      3. Intr-adevar, daca asa vor sta lucrurile, efectele acestei masuri se vor resimti tot in zona mediului economic si anume de catre firmele mari care nu aplica acest sistem si nu de catre Stat. Dealtfel, din declaratiile autoritatilor (dl. secretar de stat Liviu Voinea), din simularile care s-au facut pana in prezent Statul nu e dezavantajat de aplicarea acestui sistem. Prin urmare, daca Statul nu este dezavantajat, inseamna ca mediul de afaceri in ansamblul sau nu poate fi avantajat. Doar ca, in cadrul mediului economic, s-ar putea ca unii agenti economici sa sufere mai mult decat altii.
      3.Pentru o plata in avans, TVA devine exigibila la data platii avansului care ar trebui sa corespunda in mod normal si cu data emiterii facturii de catre furnizorul care a incasat avansul (pentru incasarea avansurilor exista obligativitatea celui care incaseaza avansul de a emite o factura la momentul respectiv)
      4. In ceea ce priveste deducerea TVA-ului dupa 3 luni de la primirea facturii exista o declaratie a d-lui Voinea din care rezulta ca se ia in calcul aceasta varianta, dar pana in prezent nu stim cu certitudine concluzia la care s-a ajuns
  • Ar trebui sa fie OPTIUNEA (Luni, 13 august 2012, 12:14)

    El [anonim]

    societatii sub 500.000 eur daca aplica regimul standard - sau aceasta derogare (ca banuiesc ca va fi derogare de la reg standard).

    Nu cred ca poti obliga pe cineva sa se lege la cap daca nu-l doare.

    Credeti ca CE (tinand cont de Directiva Europeana) va fi de acord cu acest ok de principiu al FMI.
    • 7 (Marţi, 14 august 2012, 11:26)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui El

      Ar trebui sa fie optiunea societatii sa aplice sau nu aceasta posibilitate de plata a TVA la incasare, doar ca din pacate, din declaratiile autoritatilor de pana acum se pare ca intentia este ca acest sistem sa fie unul obligatoriu. O astfel de abordare nu o consideram insa tocmai corecta, intrucat evaluarea utilitatii acestui sistem ar trebui lasata la alegerea mediului economic. Daca aceasta masura este una utila si benefica mediului economic in ansamblul sau, nu vedem de ce ar fi necesara impunerea unei obligatii de a aplica acest sistem.
      In ceea ce priveste acordul Comisiei Europene, pentru ca acest sistem sa fie unul obligatori sau optional pentru agentii economici, acesta nu este necesar, ceea ce da dreptul Statului roman sa decida in consecinta- obligatoriu sau optional.
  • Directiva 45 din 13.07.2010 (Luni, 13 august 2012, 14:22)

    Ciprian [anonim]

    Aceasta propunere legislativa este de fapt o transpunere a Directivei 45/2010 (http://www.legi-internet.ro/fileadmin/editor_folder/pdf/Dir45_2010_RO.pdf) cu termen de transpunere in legislatia nationala 31.12.2012.
    Textul original este destul de clar formulat, ramane de vazut cum il vor maltrata "ai nostri tineri".
    • 8 (Marţi, 14 august 2012, 11:28)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian

      Intr-adevar, Directiva 45/2010 prevede cu titlu general dreptul statelor membre de a aplica un astfel de sistem pentru societati cu o cifra de afaceri sub 500.000 de euro si in cazuri particulare pentru societati cu cifra de afaceri de pana la 2 mil. euro. Din pacate insa, reglementarile din Directiva nu sunt foarte detaliate in ceea ce priveste modalitatea in care un astfel de sistem ar trebui sa functioneze si lasa la latitudinea Statelor membre sa decida in aceasta privinta.
  • aceeași ăntrebare cu "El" (Luni, 13 august 2012, 14:40)

    elena [anonim]

    Firmele pot opta să rămână ca înainte?

    Sau sunt obligate automat să plătească/deducă tva-ul doar la plată?
    Ce se întâmplă, să zicem dacă un partener rămâne pe vechiul sistem, iar celălat pune în aplicare distracția cu plata?

    Să zicem că sunt exportator - pot opta să-mi deduc tva-ul la cumpărări la data înregistrării? Sau numai când plătesc factura?


    Ca evidență, bineînțeles, va fi un coșmar ....
    • 9 (Marţi, 14 august 2012, 11:30)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui elena

      1. Din cate stim, nu. Am dat mai sus detalii
      2. Faptul ca firma este una care face export nu influenteaza in niciun fel sistemul de deducere a TVA aferenta facturilor primite. Acest sistem va fi influentat doar de marimea cifrei de afaceri- mai mare sau mai mica d e500.000 de euro.
  • concurenta neloiala (Luni, 13 august 2012, 15:11)

    Marcu Sorin [anonim]

    Vor fi disfunctionalitati , eu ca reprezentant al unei firme mici , voi mai cumpara marfa doar de la firme mari(peste 500k euro) si in rest voi plati pe loc in numerar .Asa voi bloca contabilitatea la nivelul de acum dpdv al deducerii TVA-ului .Asta inseamna ca angrosistii de talie medie vor fi nevoiti sa dispara .Nu credeti ca masura e discriminatorie ?
    Adica este exact un fel de tratare fiscala discriminatorie ca si fostul impozitul forfetar , doar ca loveste pe alta parte
    • 99 (Marţi, 14 august 2012, 11:33)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marcu Sorin

      Aceasta intentie de plata integral in numerar a tutror facturilor s-ar putea sa nu fie usor de pus in practica intrucat conform OG 15/1996 sunt interzise platile in numerar care depasesc plafonul de 5000 de lei.
      Legat de posibilitatea de a lucra doar cu firme mari, daca tinem cont de declaratiile autoritatilor potrivit carora in acest sistem vor intra aproximativ 92% din firmele existente, s-ar putea sa fie greu de a gasi parteneri de afaceri doar dintre ceilalti 8% care nu ar aplica sistemul.
  • A mai fost (Luni, 13 august 2012, 16:25)

    Lucian [anonim]

    Aceasta prevedere a mai fost implementata in Romania. De ce s-a renuntat la ea?
    Nu cumva pentru ca incurajeaza evaziunea fiscala? Daca da, puteti sa explicati cum?
    • 88 (Marţi, 14 august 2012, 11:35)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lucian

      Nu a mai fost implementata in Romania, dar a fost o cerinta des solicitata din partea mediului de afaceri. Din pacate insa, asa cum arata lucrurile in acest moment, se pare ca ceea se intentioneaza sa fie pus in practica nu este chiar ceea ce mediul de afaceri a solictat de atata timp.

      Nu consideram ca este o masura care sa incurajeze evaziunea fiscala, dar nici una care sa rezolve aceasta problema.
  • e relevant? (Luni, 13 august 2012, 16:41)

    foarte-curios [utilizator]

    atat timp cat marele rau-platnic e statul ce relevanta are plata la incasare? statul NU plateste 100% dintr-o factura si renunta temporar la cei 24% din TVA datorat. Intre micile firme sumele sunt mici.
    • 66 (Marţi, 14 august 2012, 11:38)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui foarte-curios

      In ceea ce priveste platile facute de catre Stat, exista o Directiva europeana care ar trebui sa se aplice si in Romania din martie 2013, prin care Statul este obligat sa-si achite datoriile in termen de 30 de zile. Cum se va aplica aceasta Directiva ramane de vazut, insa in masura in care ea se va aplica intr-un mod corect, ar trebui ca aceste probleme generate de intarzierile la plata ale Statului sa fie eliminate
  • 1 (Luni, 13 august 2012, 17:48)

    dan [anonim]

    Care sunt efectele secundare pentru contribuabili ale aplicarii acestei masuri? Ce costuri suplimentare pot aparea?
    multumesc
    • 55 (Marţi, 14 august 2012, 11:40)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Este dificil de apreciat in acest moment amploarea efectelor secundare, dar ne asteptam la o crestere in prima instanta a costurilor generate de adaptarea programelor informatice si de evidenta pentru a putea implementa o astfel de masura. Totodata este posibil sa apara costuri suplimentare cu penalitati de intarziere si dobanzi in masura in care TVA aferenta facturilor platite in numerar devine datorata anticipat de la data emiterii acestora.
  • pt dl invitat (Luni, 13 august 2012, 17:48)

    iuliana [anonim]

    Cum se vor raporta declaratiile in ROL-ul fiscal?
    • 8 (Marţi, 14 august 2012, 11:40)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui iuliana

      Ramane de vazut cum se vor modifica formularele de decont de catre ANAF si celelalte declaratii fiscale.
  • intrebare (Luni, 13 august 2012, 17:49)

    iancu@gmail.com [anonim]

    Care este baza de calcul a cifrei de afaceri de 500.000 euro pentru societatile la care se aplica aceasta masura?
    • 665 (Marţi, 14 august 2012, 11:44)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui iancu@gmail.com

      Termenul de cifra de afaceri, din perspectiva TVA, a generat confuzii in ultimii ani intrucat desi este folosit ca atare, nu are nicio legatura cu notiunea de cifra de afaceri din punct de vedere contabil, care se determina pe baza contului de profit si pierdere.
      In ceea ce priveste cifra de afaceri pentru stabilirea plafonului de 500.000 de euro, Directiva 45/2010 stabileste ca aceasta ar trebui sa fie stabilita similar cu plafonul de 65.000 de euro peste care o firma devine obligatori inregistrata ca platitor de TVA. Daca aceasta modalitate de determinare a plafonului va fi sau nu adoptata si de autoritatile fiscale din Romania, ramane de vazut odata cu publicarea proiectului de modificare a Codului Fiscal. Oricum, asa cum mentionam anterior, acest plafon ar trebui sa tina cont de datele inregistrate la sfarsitul anului 2012 si nu de cele de la sfarsitul anului 2011.
  • o aiureala (Luni, 13 august 2012, 20:28)

    ion_pozitiv [utilizator]

    1. Taxa pe valoare adaugata se aplica la schimbarea titularului dreptului de proprietate.Ceea ce n-are nimic comun cu plata.Plata este contraprestatia. Din acest motiv, printre altele, e interzis trocul sau, cand se aplica, TVA-ul se ia de la ambii co-contractanti.
    2. Este cea mai scurta cale spre evaziune fiscala.
    3.Restrictia va elimina in fapt aplicarea masurii: Se va aplica numai la cei care vor avea taxele platite la zi, Ceea ce oricum nu se va reusi deoarece in ochii controlorilor fiscali nimeni sau numai cei alesi(cei care au dat mita) vor indeplini conditiile.
    4. Mai bine se introduceau pedepse foarte aspre, ca in Germania, pentru cei care nu respecta termenele de plata. Dar in Romania asa ceva e imposibil fiindca principalul co-contractant nedisciplinat(si amoral, profund corupt si necinstit) e Statul.Care nici nu poate fi executat silit, cf unui OUG dat de Nastase, dar aplicat cu zel de toti succesorii.
    5.E praf in achii electorilor dobitoci.Ca si "sindicalistii" colonelului(r) Dogaru.
  • pt invitat (Marţi, 14 august 2012, 4:37)

    ionut [anonim]

    Practic, inteleg ca mai sunt introduse două termene, de 90 şi respectiv 30 de zile. Concret, după 90 de zile, TVA trebuie plătită totuşi de firma A, chiar dacă nu a încasat factura, iar cealaltă firmă poate deduce TVA. După 90 de zile va mai fi încă un termen, de 30 de zile, astfel încât, dacă plata facturii tot nu s-a făcut, TVA plătită de firma mică poate fi compensată cu alte obligaţii de plată către stat, iar la firma mare care şi-a dedus TVA aceasta redevine obligaţie de plată. Asa este? Cum comentati procedura aceasta?
    • 433 (Marţi, 14 august 2012, 11:47)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionut

      Intr-adevar, intr-un interviu al d-lui Voinea din 17 iulie, acordat Agerpres, s-a mentionat faptul ca se are in vedere un termen de 90 de zile in care factura ar trebui incasata, urmand ca ulterior taxa sa devina colectata, chiar daca factura nu a fost incasata. Daca asa stau lucrurile, aceasta masura-asa cum spuneam anterior- nu se ridica la asteptarile mediului de afaceri intrucat nu discutam decat de o amanare a colectarii TVA cu 90 de zile.
  • intrebare (Marţi, 14 august 2012, 4:38)

    mariana g. [anonim]

    CCF a fost consultata de catre Finante? Care a fost punctul Dv de vedere?
    • 76587 (Marţi, 14 august 2012, 11:50)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mariana g.

      pana in prezent, la nivelul Camerei Consultatntilor Fiscali, au existat discutii cu reprezentanti ai MFP care au vizat doar intentiile si principiile care stau la baza acestor masuri, ne-existand la acea data un proiect concret pe care sa se poata desfasura discutii detaliate. Intentionam ca, odata cu publicarea proiectului, sa reluam discutiile si sa aducem in atentia autoritatilor fiscale problemele care au fost identificate si in discutiile anterioare. Ca punct de vedere general, am considerat ca un astfel de sistem ar trebiui aplicat cel putin in faza de inceput-un an, doi-cu titlu optional pentru a putea da posibilitatea agentilor economici sa-l inteleaga si sa identifice daca un asemenea sistem e benefic sau nu pentru activitatea desfasurata
  • pt dl. invitat (Marţi, 14 august 2012, 4:39)

    victor daniel [anonim]

    Care sunt procedurile in alte state europene sau in lume (legate de plata TVAla incasare)? Ce spun bunele practici?
    • 5434 (Marţi, 14 august 2012, 11:54)

      Dan Manolescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui victor daniel

      Un asemenea sistem se mai aplica si in alte state. De exemplu in Polonia, el e aplicabil prin optiune iar din informatiile pe care le avem, doar 2% din agentii economici au optat pentru aplicarea lui- ceea ce ar trebui sa ne dea de gandit....
  • Spetza cuprinzatoare (Marţi, 14 august 2012, 9:39)

    Razvan [anonim]

    Am niste temeri legate de acest subiect. Daca ati putea sa comentati aceasta spetza dpdv al decutibilitatii TVA, v-as fi recunoscator:
    In dec. 2012 emit o factura de 124.000 de lei (baza 100.000 de lei cu TVA 24%) catre o firma cu pana 500.000 eur CA. Eu am o datorie la acea firma din dec 2011, de 23.000 lei fara TVA (din nov 2012), pe care am dedus TVA-ul si firma respectiva l-a colectat. DIn 100.000 de lei compensam 23.000 de lei. Suma de 5.000 de lei o incasez numerar de la firma respectiva. Deci mai raman de incasat 100.000-28.000 (fara TVA) deci 72.000 de lei. Din acestia 72.000 de lei, 50.000 de lei ii incasez prin banca (imi plateste prin OP) iar 22.000 de lei imi da un CEC la 60 de zile. Acest CEC il girez catre alt partener la care am o datorie. CUM TRATEZ DPDV AL EXIGIBILITATII TVA SPETA RESPECTIVA? MENTIONEZ CA IN VIATA REALA ACEASTA SPETA CUPRINDE OPERATIUNI CARE SE PRACTICA FRECVENT.
  • compensare-TVA (Marţi, 23 octombrie 2012, 15:12)

    Catalin Barbu [anonim]

    Buna ziua,
    in cazul compensarii intre doua societati? si daca ramana un rest de achitat dintr-o factura? care ar fi tratamenetul ce ar trebui aplicat? TVA-ul pe facturile compensate devine deductibil? siasta include si restul ramas de plata? sau pentru restul d eplata se va calcula la incasarea prin banca?

    Multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version