Cota progresiva, din 2016, in trei trepte, de 15%, 25% si 35%. Impozitele pe case si terenuri cresc cu cate 25% in 2015 si 2016 - document al Ministerului Finantelor citat de Mediafax / Reactia lui Ponta: Unde le-ati descoperit taman in seara asta?

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 13 noiembrie 2014, 19:53 Economie | Finanţe


Guvernul intentioneaza sa renunte la cota unica de 16%, incepand din 2016, si sa introduca cote progresive de impozitare a venitului, in trei trepte, de 15%, 25% si 35%, potrivit unui document elaborat de Ministerul Finantelor Publice (MFP), ministrul delegat pentru Buget si consultat de agentia Mediafax.

____________

Update 1 Primul ministru, invitat la Antena 3, a negat informatia ca s-ar mari taxele. "Unde le-ati descoperit taman in seara asta?", s-a intrebat acesta, facand aluzie la apropierea turului doi al alegerilor prezidentiale.

---------------------

Update: Ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu, afirma, intr-un scurt comunicat remis HotNews.ro,ca nu este de acord cu eliminarea cotei unice de impozitare.

"La Ministerul Finantelor Publice, autoritatea in ceea ce priveste stabilirea politicii fiscale, nu s-a facut niciodata un scenariu privind eliminarea cotei unice de impozitare", se arata in comunicatul citat, in care nu se face insa nicio referire la eventuala existenta a unui astfel de scenariu la nivelul ministrului delegat pentru Buget.

--------------------

In documentul prezentat de agentia Mediafax si care contine mai multe propuneri de masuri fiscale, se precizeaza ca una dintre acestea ar fi: "Introducerea impozitului progresiv pe venit, incepand cu 2016 (3 cote progresive de 15%, 25% si 35%)".
Propunerile au fost prezentate in Consiliul Consultativ al Ministrului Delegat pentru Buget.

"Cota progresiva reprezinta una dintre solutiile mai sigure in discutiile cu FMI si CE privind recuperarea golului de venituri de la bugetul statului anticipat pentru 20015, dar acum ANAF nu este pregatita tehnic pentru introducerea imediata. Programele pe care s-a operat impozitul pe venitul global, eliminat in 2005, sunt depasite si nu pot fi adaptate la noile sisteme. Inteleg, totusi, ca exista discutii pentru eventuala introducere de la mijlocul anului viitor, mai ales in cazul in care in pozitia de premier va fi numit Florin Georgescu, un sustinator al cotei progresive", au declarat surse apropiate discutiilor, care au confirmat datele din documentul MFP.

Pe de alta parte, analisti financiari afirma ca nu exista obstacole de ordin tehnic pentru introducerea cotei progresive de impozitare chiar de la 1 ianuarie 2015, intrucat declararea venitului se face in 2016.

Cota unica a fost introdusa de la 1 ianuarie 2005, fiind pricipala tema de campanie a aliantei DA (PNL-PD) la alegerile din 2004.

Cota unica a fost propusa initial de ministrul de Finante din perioada Guvernului Nastase, Mihai Tanasescu, dar respinsa de PSD, inclusiv din cauza opozitiei presedintelui de atunci, Ion Iliescu.

Fostul premier Calin Popescu Tariceanu, propus de actualul premier Victor Ponta sa preia conducerea Guvernului in cazul in care PSD va castiga alegerile prezidentiale, a declarat recent ca tema cotei unice de impozitare a fost "fetisizata" in ultimii ani si ar trebui reconsiderata cel putin din perspectiva nivelului, daca societatea romaneasca are pretentii mari de la stat.

Document MFP: Impozitele pe case si terenuri cresc cu cate 25% in 2015 si 2016

Guvernul ar putea propune pentru anul viitor o crestere a impozitelor locale pe terenuri si imobile de 25%, o majorare similara urmand sa fie aplicata din 2016, potrivit unui document elaborat de Ministerul Finantelor Publice (MFP) - ministrul delegat pentru Buget.

In document, care contine mai multe propuneri de masuri fiscale, se precizeaza: "Cresterea cu 25% a impozitelor pe proprietate si cu inca 25% in 2016"

Propunerile au fost prezentate in Consiliul Consultativ al Ministrului Delegat pentru Buget.

"In orice scenariu macroeconomic si oricum se va inchide executia bugetara din acest an, cresterea impozitelor locale pe proprietate este o certitudine, argumentandu-se ca romanii platesc mult mai putin decat restul europenilor", au declarat surse apropiate discutiilor, care au confirmat datele din documentul MFP.

O majorare a taxelor pe proprietate a fost prezentata si in proiectul de Cod Fiscal publicat in vara acestui an de Ministerul Finantelor Publice si retras ulterior de pe site-ul institutiei.

Surse din Ministerul Finantelor afirma ca propunerea a fost discutata si cu oficialii Bancii Nationale a Romaniei, care s-au aratat de acord cu o asemenea masura.

De altfel, chiar guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, declara in urma cu aproximativ o luna ca ar fi in favoarea cresterii impozitarii proprietatii, daca aceasta compenseaza o relaxare a fiscalizarii muncii.

Guvernul a redus de la 1 octombrie rata contributiilor de asigurari sociale platite de angajator cu 5 puncte procentuale si cauta solutii de a acoperi golul de venituri preconizat din aceasta masura pentru 2015.

In cazul in care nu vor fi gasite suficiente resurse pentru acoperirea deficitului de venituri, exista riscul ca in discutiile cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana sa se convina renuntarea la jumatate din taierea de CAS din octombrie, adica o crestere de la 1 ianuarie 2015 cu 2,5 puncte procentuale. Aceasta ar corespunde cu propunerea initiala a expertilor institutiilor internationale.

Delegatiile tehnice ale FMI si CE, conduse de sefii de misiuni, se vor afla la Bucuresti in perioada 2-10 decembrie pentru analiza executiei bugetare, impactul masurilor cu influenta asupra bugetului adoptate in ultimele luni si  a prognozelor si cadrului macroeconomic pentru 2015.

Exepertii internationali vor reveni la Bucuresti in luna ianuarie pentru misiunea de evaluare a acordului stand-by.


Ministrul delegat pentru Buget, Darius Valcov, a declarat pentru Mediafax ca Ministerul Finantelor Publice, prin cei doi ministri, nu-si asuma documentul prezentat de Mediafax privind propuneri de modificari fiscale si spune ca nu-si va da demisia daca totusi documentul a fost elaborat de MFP. Agentia de presa Mediafax a publicat miercuri seara un document elaborat de Ministerul Finantelor Publice (MFP) - ministrul delegat pentru Buget, care cuprinde mai multe propuneri de ordin fiscal, printre care renuntarea la cota unica de 16%, incepand din 2016 si introducerea cotei progresive de impozitare a venitului, in trei trepte, de 15%, 25% si 35%.

De asemenea, documentul include propunerea de crestere a impozitelor locale pe proprietate cu cate 25% in 2015 si 2016.

Initial, Darius Valcov a afirmat ca Ministerul Finantelor Publice nu recunoaste existenta acestui document, insistand ca documentul prezentat de Mediafax nu a fost elaborat in cadrul institutiei.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






42312 vizualizari

  • +50 (56 voturi)    
    2015 nu 2016 (Joi, 13 noiembrie 2014, 19:54)

    MarianCapraru1316008155720 [anonim]

    Toate acestea o sa le vedem din 2015. Ne-au terminat astia anul asta cu pomenile, o sa platim de o sa ne iasa pe gat si o sa ni se spuna ca Basescu e vinovat.
    • +17 (25 voturi)    
      Pai, ce (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:02)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui MarianCapraru1316008155720

      mihai nu a plecat cu o garnitura de tren plna de bogatii?
      Comunistii furta si dau vina pe altii!
      Stii ce va fi frumos?
      Pe latrine li se va spune idiotilor votaci ai pesedelei imputite ca Boc, Basescu, ... si ca ce ar mai fi facut bombo si voiculescu pentru romani!
      • +8 (10 voturi)    
        privitorilor in latrine.... (Vineri, 14 noiembrie 2014, 9:23)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        .....le va conveni noua impozitare pentru ca marea lor majoritate sunt tot felul de "asistati" care ne cotrobaie prin buzunare.

        Noua impozitare se adauga celorlalte abuzuri ale acestui sistem politic ticalos, in care "alesii" nu raspund in niciun fel pentru minciunile electorale.

        Ne-au promis cumva marirea impozitelor, apararea infractorilor din parlament, scumpirea carburantului si a gazelor ? NU !
        Ne-au mintit cu un milion de noi locuri de munca, scaderea taxelor si a impozitelor, mii de Km de autostrazi, dreptate pana la capat.....etc.

        Aceasta clasa de mincinosi patologici nu poate disparea decat odata cu acest sistem politic perfid care, pe zi ce trece, se transforma in cea mai neagra dictatura.
    • +6 (8 voturi)    
      Vor creste si RESTANTELE LA BANCI ! Mult ! (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:07)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui MarianCapraru1316008155720

      Si in special la creditele ipotecare ...

      Si bineinteles evaziunea fiscala
      Vor fi iar salarii la negru si tot tacamul
      Si probabil multe firme se vor muta in Bulgaria ...
      Sa vedem ce vor mai colecta atunci : praful de pe toba ...

      La asta s-or fi gandit tovarasii care ne conduc ?

      Sunt convins ca nu ...

      Iar toate astea vor duce la o reactie in lant - deci va merge din rau in mai rau ...

      Asteptam si o reactie a d-lui Isarescu !
      • +1 (1 vot)    
        nu doar atat (Vineri, 14 noiembrie 2014, 14:47)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        Pai la 25-35% impozit, nu doar ca vor creste restantele. Clasa de mijloc se va prabusi in cativa ani. Nu o sa mai aiba sens sa mai faci o facultate. Eventual o faci doar ca sa pleci in strainatate. Cine are un salariu mare in Romania, probabil ca in strainatate il va avea si mai mare, deci nu va mai ramane. Romania se va goli de valoare, si nici nu va mai produce cine stie ce.
  • +43 (49 voturi)    
    Bineinteles ca taxele vor fi anuntate la A3 (Joi, 13 noiembrie 2014, 19:55)

    Dalinar [utilizator]

    de catre Presedintele Cimpazau care conduce de la televizor.
    Totul se poate rezolva Duminica, romanul poate sa aleaga intre civilizatie si feudalism.
    • -28 (34 voturi)    
      Basescu nu a condus tot de la televizor? (Joi, 13 noiembrie 2014, 23:24)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      Sau cand va place voua e de bine, dar cand fac ceilalti nu va place?
      • +18 (22 voturi)    
        Pai, chiar pe Basescu si-a gasit (Vineri, 14 noiembrie 2014, 0:53)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        sa-l copieze Ponta? Nu zicea el ca nu e bine ce face Basescu? Nu poate si Ponta sa copieze unul mai brea, vreun presedinte democrat, european? copiile sunt tot timpul mai proaste si de valoare mai mica, macar sa-si aleaga un model mai performant!
      • +14 (22 voturi)    
        Fai, Basescu nu a condus de la televizor. (Vineri, 14 noiembrie 2014, 1:52)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Astea sunt minciunile lui Tonta al vostru, care vi le spunea de la, ai ghicit, televizor. Fai, ia si fa tu o statistica si vezi cat a stat Basescu la TV si cat Tonta si ai sa vezi ca Basescu a stat 10% din cat a stat Tonta al tau.
        • 0 (2 voturi)    
          ei, hai, exagerezi, (Duminică, 16 noiembrie 2014, 0:01)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          ca era deja Ponta in fruntea sarmalelor si tinea Base niste conferinte de presa de ziceai ca-i Ceausescu, nu se mai satura sa vorbeasca!
      • +18 (20 voturi)    
        Iohannis (Vineri, 14 noiembrie 2014, 4:06)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        NU este Basescu. Las-o mai moale cu manipularea conversatiei catre Basescu. Parca esti Ponta.
      • +7 (9 voturi)    
        nu, chiar nu (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:41)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        in comparatie cu Ponta Basescu a fost un timid cu aparitiile la TV,Ponta apare de 5 ori pe saptamana la TV daca nu zilnic
  • -36 (52 voturi)    
    copy paste (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:03)

    Mazeta [utilizator]

    Okay. Asta zice Mediafax. Hotnews ce zice? a dat măcar un telefon la Guvern să întrebe ce și cum?
    • +18 (22 voturi)    
      Ca sa ce? (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:04)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mai vrei minciuni de la Tonta? Pai du-te pe latrine ca le vezi zilnic.. Du-te si ramai acolo.
    • +16 (22 voturi)    
      Pai de ce nu ne spui tu? (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:04)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca stii mai bine din interior, nu?
    • +23 (25 voturi)    
      maine la 10 (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:19)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Lasa ca ne zice Tonta maine dimineata la 10, impreuna cu mademoiselle Petrescu.
      Nu uita, daca zice ca NU cresc taxele, sigur cresc.
    • +22 (24 voturi)    
      ponta - copy paste :) (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:19)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      eu l-am auzit cand a spus cu gura lui ca in 2015 nu se va schimba cota unica. desi intrebarea nu era legata de an.
      e un sarpe acest individ patetic.
      marti, dupa alegeri or sa voteze si amnistia.. si tot asa...
    • +13 (17 voturi)    
      Deveniti aproape ingenuu, sub acest nume.. (Joi, 13 noiembrie 2014, 23:13)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Din guvernarea Boc stiam si variantele de masuri abandonate inaite de aplicare din aceasta guvernare nu stim nimic, posibil ca nici fa sa nu stie foarte bine partea cu taxele el o stie pe aia cu pomenile si apoi el gavareste altii guvernesc si cred ca deja incearca sa se distanteze de actiunea guvernamentala .El lupta cu strigoii pe care singur ii proiecteaza pe pereti ii si invinge, ii injura si daca nu ar fi adult sa-l numim impostor ar fi un pici ametit de jocuri care nu s-a ridicat din fata PC-ului de saptamani.
      Sunteti dus cu pluta(asta e varianta castigatoare), saptamana viitoare or sa devina publice.Cum sa confirme cineva acum ceva ?!!
  • +34 (36 voturi)    
    Pe bune (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:05)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nu e minciuna. Pomenile electorale le vom plati cu totii. In plus, trebuie sa ramina si de furat pentru mafia rosie a plagiatorului Ponta si a clientelei lui.
  • +36 (38 voturi)    
    Pai așa l-a luat gura pe dinainte și pe Tăriceanu (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:09)

    tarantella [utilizator]

    De asemenea, printre altele, se va introduce si un "impozit pe cifra de afaceri" care, în 2016, va fi intre 2-6% ( în funcție de cifra de afaceri și nr. de angajați).
    Bineînțeles, ăsta nu e un motiv ca duminică să nu votăm Ponta, starostele celui mai cinstit și competent guvern.
  • +34 (36 voturi)    
    Pai.. (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:14)

    Alius [utilizator]

    .mita electorala trebuie platita cumva, ca doar n-a dat Tonta de la el din buzunar, sau de la hotii lui din buzunare.
  • +36 (38 voturi)    
    Necazul mare... (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:16)

    romania_curata [utilizator]

    Necazul cel mare NU ESTE ca cei 3,8 milioane de DEBILIZATI voteaza ca oile pe ponta, CI FAPTUL ca asa zisi romani cu scoala...ori n-au spirit civic si nu voteaza, ori HABAR n-au DE FAPT de dezastrul in care se tot afunda Romania din 2012 ... si cat de accelerat se va afunda daca PRIN ABSURD ar iesi plagiatorul presedinte.
    • +15 (17 voturi)    
      Perfect spus, (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:28)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

      daca cei nespalati pe creier ar iesi la vot,am rasufla usurati, dar santem condusi de lene si de cei obligati de primarii de la comune sa voteze psd...
  • +28 (32 voturi)    
    normal (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:17)

    dum_i [utilizator]

    credeati ca pomenile lu ponta vin pe gratis?

    platiti iobagilor daca nu stiti sa votati
  • +21 (29 voturi)    
    Taxe si impozite noi si marite ! (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:22)

    NicolaeA [utilizator]

    Asta-i ceea ce stie sa faca si va face Ponta ! Ia de la saraci care muncesc si da la lenesi si mai ales la bogati ! Mai rau ca fanariotii. Vreau, sunt obligat, sa militez pentru Ardealul liber si independent. Nu-mi trebuie un mafiot albanez ! Prefer un sas gospodar !
  • +15 (23 voturi)    
    Traiascaaaaa (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:22)

    igorashu [utilizator]

    ...tu-va...
  • +22 (28 voturi)    
    Bulgaria, here we come (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:23)

    NameInFlame [utilizator]

    Ma gandesc sa emigrez fiscal in Bulgaria, sa imi impoziteze moliceanu si monta acolo veniturile daca pot. Gata, ma pun pe studiat, nu mai astept.
    • +13 (15 voturi)    
      simplu (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:18)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

      Iti faci micro in BG, deschizi cont si card. Iei facturi de peste tot, Iti deduci si TVA-ul. Bafta!
  • +22 (26 voturi)    
    malai ulei (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:26)

    traiang [utilizator]

    Ei fratilor luati malaiul si uleiul votati cu cine vi se spune dar asta va asteapta in anul care vine !!!!
  • +29 (31 voturi)    
    e clar nu mai au bani !!!!!!!!!!!! (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:32)

    mnicku [utilizator]

    daca tot cresteti taxele, ce oferiti in schimb?
    • +29 (31 voturi)    
      cum ce? (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:59)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      impozite :D

      Si-ntr-o nota serioasa... ofera mandria ca suntem romani.
      • +13 (15 voturi)    
        sa le plateasca ei cu neamurile lor (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:06)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        .EU NU PLATESC.
  • +34 (36 voturi)    
    yes we can! (Joi, 13 noiembrie 2014, 20:41)

    torna_fratre [utilizator]

    deci basescu era huiduit ca a crescut TVA cu 25%(de la 19 la 24 la suta.
    Acum ponta va ia taxe pe salariu de de +50+120 la suta fata de nivelul actual.Parfum.
    sa vezi mandrie de romani la anul!!!
    • -8 (10 voturi)    
      Nu e chiar asa (Vineri, 14 noiembrie 2014, 4:52)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Iti ia 15% din primul palier, 25% din al doilea palier (daca il depasesti pe primul) si 35% din al treilea palier (daca il depasesti si pe al doilea).

      Spre exemplu, daca palierele sunt 15 000 si 30 000 iar tu ai salar 40 000 RON pe an, atunci platesti:

      15% x 15 000 + 25% x (30 000 - 15 000) + 35% x (40 000 - 30 000) =
      15% x 15 000 + 25 % x 15 000 + 35% x 10 000 =
      = 9 500 RON

      Acum platesti 16% x 40 000 = 6 400 RON
      • +4 (6 voturi)    
        Sunt destui care castiga > 1000 EUR/luna (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:01)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        "Clasa de mijloc" - care este in orice tara civilizata baza economiei
        La se face totul ca acea clasa de mijloc sa fie distrusa

        Lasa, nu veni tu sa ne explici, stim ce inseamna si cum se calculeaza impozitul progresiv !
        Iar clasa de mijloc va fi afectata din plin de aceasta mizerie !

        Sunt convins ca tovarasii guvernanti nu au luat in calcul si impactul asupra RESTANTELOR LA BANCI !!
        In special la creditele ipotecare !

        Deci toata chestia asta va declansa o REACTIE IN LANT !
      • +3 (5 voturi)    
        in concluzie, (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:05)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        iti ia tonta mai mult decat hulitul boc-basescu sau nu?
        iti ia.
        pai de unde crezi tu ca va acoperi pomenile de anul asta, in lipsa unei economii care daca nu e performanta (ca sa nu mai vorbim ca e in picaj), nu poate genera suficiente venituri care sa fie impozitate.
        in cifre absolute cuantumurile platilor catre buget la stat vor scadea (in ciuda adaugarii de noi taxe), nu vor creste. se va intampla la fel ca si cu acciza suplimentara la combustibil.
      • +3 (5 voturi)    
        sa presupunem ca ai dreptate (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:48)

        torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        si calcul tau se "pupa"cu cel de la MFP rezulta o crestere de taxe de +50%.
        Acum chiar ma simt"mandru ca sunt roman"
      • +5 (7 voturi)    
        nu intelegi nimic din economie (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:51)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        avantajul impozitului pe profit unic este faptul ca nu provoaca evaziune. daca am 10000 de lei profit si stiu ca nu voi plati 1600 lei impozit ci pot ajunge la 3000 atunci de ce i-as declara pe toti? imi voi diviza profitul in sume mai mici, vor aparea costuri, cheltuieli,alte firme, plati la negru etc. Asta o vor face smecherii, evident. Cei cinstiti si cu frica legii nu o vor face. Ce inseamna asta? inseamna ca cei cinstiti au de pierdut si nu vor mai putea fi competitiv i cu firmele conduse de smecheri si fie vor inchide fie vor plecain alte tari iar cei smecheri nu vor plati mare lucru la stat si uite cum socoteala de acasa nu se va potrivi cu cea din targ, statul va pierde cand va trage linia, nu va castiga mai multi bani ci (pe termen lung) va pierde bani, exact cum s-a intamplat cu acciza la combustibil, guvernul de specialistii lui peste PSD au facut ei repede un calcul, crestem acciza si pac, avem mai multi bani, n-au tinut insa cont ca oamenii reactioneaza cand le bagi mana in buzunar si se vor apara, oamenii au cumparat mai putin combustibil din Romania. Tot asa a fost si cu taxa auto, oamenii au reactionat, n-au mai inmatriculat masinile in RO ci in BG, ce a insemnat asta? Pai au pierdut pe langa taxa de inmatriculare au pierdut impozitele anuale pt masini iar firmele de asigurari au pierdut la asigurarile efectuate pt acele masini, RCA-ul e platit in BG. N-am eu timp sa-ti explic toate astea ca sunt multe pe care orice om cu o minima inteligenta le-ar intelege si n-ar mai votain viata lui un partid de stanga, partidele de stanga nu pot aduce prosperitate, nu au cum, nu au adu niciodata si nu vor aduce, sunt votate de catre lenesi, de catre cei care spera sa le dea statul ceva. Lenesii aia sunt de fapt niste hoti, pt ca statul le da din banii platiti de cei care muncesc, de cei harnici,statul de stanga e de fapt un haiduc, un hot, care fura de la cei care muncesc si da celor care prefera sa stea cu mana intinsa la pomeni electorale.
        • 0 (2 voturi)    
          aproape corect (Vineri, 14 noiembrie 2014, 9:48)

          lemnu' lu' Tepes [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          cu o mica precizare: haiducul nu fura de la cei care munceau...
        • 0 (0 voturi)    
          sa inteleg ca (Vineri, 14 noiembrie 2014, 11:40)

          ncodrin [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          statul condus de basescu si boc cand a marit tva la 24 % a furat de la cei mai napastuiti......
      • +1 (3 voturi)    
        Bine ma desteptule, (Vineri, 14 noiembrie 2014, 9:39)

        hnreader [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        Bine ma desteptule,

        Dar gandeste-te ca sunt multi care castiga mult mai mult. Si atentie, nu este vorba doar despre venituri din salarii ci despre venituri cumulate (salarii, chirii,dividende, drepturi de autor, etc - venit global).

        In acest caz, daca media este de 2500 EUR/luna, pe ansamblu cota de impozit se dubleaza (la 132000 lei / an impozitul este de cca 41700 fata de cel de acum care ar fi 21120).

        Dar, f.tu-le mama lor de nemernici muncitori, de intelectuali, de oameni de sacrificiu, asa le trebuie.

        Cine-i pune sa munceasca pe bani multi? Sa stea cu mana intinsa si sa voteze Puie Monta.
      • +1 (3 voturi)    
        Ba e chiar mai mult, CAS si CASS unde e? (Vineri, 14 noiembrie 2014, 9:43)

        lemnu' lu' Tepes [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        Taras Bulba, te vad un fin cunoscator al aritmeticii superioare care aplica coeficienti procentuali diferentiati.
        Totusi, pot sa te rog sa mai tai ceva din sumele alea socotite de tine?
        CAS si CASS iti spune ceva?
        ia sa vedem atunci cu cat ramanem la un salar de 40 000 de ron per annum...

        daca nu le pui tu in calcul asta nu inseamna ca nu exista!!

        PS ca si concluzie multe firme (straine) vor face avea de ales intre:
        - bani la gri/negru cum se facea in anii 90 iti dadea salaru in plic.
        -vor concedia din aganjati, restrange activitatea.
        -trag obloanele / pleaca n alta parte.
      • +4 (4 voturi)    
        In Germaina (Vineri, 14 noiembrie 2014, 13:10)

        fefefefe [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        sub 660 euro - impozit 0%
        intre 661 - 4370 - impzit 14%
        peste 4370 - impozit 45%

        Clasa de mijloc este in range-ul de 14%. Cine are peste 4370 euro oricum il doare la basca cat e impozitul.
        Ideea e ca in orice tara, clasa de mijloc sustine economia, iar in Romania cine considera un salariu de 1000 de euro salariu imens este un iditot.
        A ca tu nu castigi deca 300 de euro,e problema ta, esti sarac s cu 35% prag de impoi tot sarac o sa fi pana la adanci batrneti.
        Ca te deranjeaza ca unul castiga 1000 de euro, inseamna ca esti prost, scuze, dar asta e. Pune mana si invata, lasa Berea si TV-ul si poate o sa ajugi si tu l 1000 de euro.
        • 0 (0 voturi)    
          I-auzi (Sâmbătă, 15 noiembrie 2014, 7:54)

          Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui fefefefe

          I-auzi ce ne spune "neamtul" :) Tu faci 1000 in Germania? Slaaaaab
  • +17 (19 voturi)    
    Normal (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:26)

    takada [utilizator]

    Era de asteptat.cine plateste pentru milioanele de euro cheltuite in campanie?Dragnea,Poanta,Hrebenciuc?
    Logic ca romanul de rand si firmele private trebuie sa plateasca gaurile din buget ale guvernantilor impostori si corupti.
    Din ianuarie 2015 incepe "distractia ".Sa muncim mai mult tovarasi pentru coruptii care ne conduc spre faliment.
  • +16 (18 voturi)    
    sper... (Joi, 13 noiembrie 2014, 21:41)

    andreibkn [utilizator]

    Sper sa va iasa Copy-lotul pe nas.
    • +10 (12 voturi)    
      Si nu ne stradium sa le ciuruim buzunarele ? (Joi, 13 noiembrie 2014, 22:53)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui andreibkn

      Duminica ? Sa-i lasam neuniti,nemandrii si cu banii dati ?!!!
      • +3 (5 voturi)    
        Corect, acum cand Pavelescu si Udrea tradeaza (Vineri, 14 noiembrie 2014, 7:05)

        rebecai [utilizator] i-a raspuns lui fosta zoezoe

        "Le-am spus celor de la PNTCD ca nu sunt de acord cu pozitia lor si ca mi se pare scandaloasa (n.r. anularea votului). Ceea ce mi se pare si mai scandalos a fost acea remarca anti-constitutionala prin care ii indeamna pe alegatori sa o scrie pe buletinul de vot. Partidul are dreptul sa spuna ca sustine sau nu sustine pe cineva, dar acea remarca scrisa pe buletinul de vot mi se pare scandaloasa", a subliniat Joseph Daul.
        "I told them the PNTCD as I do not agree with their position, and that seems to me outrageous (both by the annulment of the vote). What I find even more outrageous was the anti-constitutional remark which exhorts voters to write on the ballot papers. The party has the right to say that supports or does not support anyone, but that remark written on the ballot I find it outrageous, "said Joseph Daul. (Translated by Bing).

        Sunt in joc in joc averile, interesele si libertatea coruptilor din toate partidele, din toate guvernarile. Aceasta grupare mafiota ne manipuleaza, isi bate joc de tara, ne strivesc visele si idealurile si incearca acum sa ne impiedice sa GANDIM si sa VOTAM pentru interesele noastre si ale familiilor noastre. Suntem folositi ca masa de manevra la aceste alegeri, suntem dezinformati si prostiti, in scopul de a vota pentru interesele mafiotilor. Presedintele Basescu care, in 2007 si 2012 a fost salvat de la suspendari de acest POPOR, prin tacerea lui ne condamna si ne preda dusmanilor comuni. Romanii i-au stat alaturi lui Basescu, chiar si atunci cand a avut iesiri neadecvate, pentru care am platit cu totii un pret. Chiar daca era santajat si amenintat, dansul ar fi trebuit sa ramana patriot pana la CAPAT si sa nu tradeze increderea romanilor si occidentalilor care in momentele de cumpana ne-au fost alaturi. Se pare ca suntem pe o corabie fara capitan. Lasam corabia in deriva, sa se scufunde? Sau il ajutam pe Iohannis sa preia carma ? Avem nevoie de Iohannis si el are nevoie de romani ca sa ajungem cu totii la mal.
  • +9 (11 voturi)    
    nici o problemă (Joi, 13 noiembrie 2014, 23:01)

    Kentt [utilizator]

    La anul televiziunile lui Ponta vor prezenta aceste tăieri ca fiind creşteri.

    Şi oricum asta proclamă el: "dreptate până la capăt". Păi, nu e nevoie şi de "dreptate socială"?

    Dar argumentul ultim al lui Ponta va fi: asta e treaba Guvernului, eu am alte atribuţii.
  • +16 (18 voturi)    
    Comunistii, oameni seriosi... (Vineri, 14 noiembrie 2014, 0:57)

    DanaDan1 [anonim]

    Un ziarist intreaba:
    - Bade, cu cine votezi?
    - Poi, cu comunistii!
    - Noa, da de ce?
    - Iaca, pe vremuri or venit liberalii si ne-or zis ca ne fac pod. Vezi o urma de pod?
    - Nu!
    - Apoi or venit taranistii si or zis ca ne fac moara. Vezi vreo moara?
    - Nu.
    - Ei, cand or venit comunistii, or zis ca ne iau tot. Si ne-or luat. Aia oameni de cuvant!
  • +8 (12 voturi)    
    "Unde le-ati descoperit taman in seara asta?" (Vineri, 14 noiembrie 2014, 2:06)

    Alius [utilizator]

    Le-au descoperit taman in seara asta exact acolo unde guvernul Tonta a descoperit toate pomenile electorale.
  • +6 (8 voturi)    
    Propagandă (Vineri, 14 noiembrie 2014, 3:02)

    CititorulComentator [utilizator]

    Probabil și asta e tot propagandă Hotnews în viziunea lui Pteroplaiatus Pontaris.
  • -5 (7 voturi)    
    Ultimile zvacniri ale basistilor, (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:16)

    xrogo [utilizator]

    cota progresiva,luatul banilor inapoi la profesori,luatul bonurilor cu alimente UE,sunt curios ce se mai inventeaza azi,ca maine e gata,iar poimaine votam Ponta si adio basisti!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Carte de munca (Vineri, 14 noiembrie 2014, 8:20)

    Dodel540 [utilizator]

    O sa fie cam gata cu angajarea pe carte de munca in Romania. Traiasca plicul.
    • +1 (5 voturi)    
      Da si nu (Vineri, 14 noiembrie 2014, 9:45)

      hnreader [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Da si nu, depinde de cifre.

      Ca sa poti plati la negru dintr-o firma in care nu poti vinde la negru, trebuie sa iei dividende, care si ele se impoziteaza cu cota mare.

      Problema este cand se poate vinde la negru, pentru ca da, se vor da salarii la negru (rezulta mai putin CAS, CASS impozit pe venit) dar, mai rau, adio impozit pe profit, adio TVA, adio impozit pe dividende.

      Si atunci sa vezi bani la bugetul de stat. Evaziunea va fi in floare. Iar cand o mare parte din persoane impozabile vor deveni evazionisti, intreb si eu, cum mai combati evaziunea? II bagi pe toti la puscarie? OK, dar cine-i prinde? Mai angajezi cateva zeci de mii de functionari? Nu-i suficient.

      Fratilor, cresterea taxelor genereaza evaziune.
      Toanta de la finante spunea cu gura ei ca reducerea CAS scade evaziunea. Acum ce face?
  • +3 (5 voturi)    
    Mda (Vineri, 14 noiembrie 2014, 9:39)

    electron [utilizator]

    De cresterea de impozita nu scapam a zis si Iohannis, a zis si Basescu, analistii economici se intreaba de unde face rost tara de bani dupa ce Ponta a aruncat cu ei in stanga si dreapta.
    Problema este ca imaginea Romaniei mai ia un sut un burta dupa asta. Adica scade CAS si pe urma vin si cresc/schimba cota unica. Angajatorul o sa aiba doua alegeri fie ii creste la om salarul ca sa nu ii scada brutul, adica scaderea aia de CAS a primit-o cam degeaba, sau ii scade la om salarul.
    Din cauza acestei nesiguranta din punct de vedere financiar strainii prefera sa mearga cu afacerile altundeva.
  • +4 (4 voturi)    
    problema e asa ... (Vineri, 14 noiembrie 2014, 13:05)

    fefefefe [utilizator]

    eu tot o sa ma descurc si cu 35%, dar sa fie ala al naibii daca in viata mea o sa mai ajut unul care se plange ca nu are bani si poate sa munceasca. O sa vedeti cum o sa arate tara asta cu Ponta. Cine e sarac o sa fie si mai sarac, iar acum chiar o sa moara de foame. Daca imi ia mie ca sa il tina pe gigel acasa la tv si o tuica mica, pai atunci sa il tina. De duminica, daca iese Ponta, sa nu mai prind lenes in tara asta care sta la pomana. Va urez saracie placuta, o viata excelenta, dar de la noi care muncim nu o sa mai pupati nimic. Il aveti pe tov Ponta, egalitate, ok, atunci mergeti la el sa va ofere el egalitate.
  • +1 (1 vot)    
    sa vedem (Vineri, 14 noiembrie 2014, 13:46)

    Privitor.ca.la.teatru [utilizator]

    As fi vrut ca ponta sa fie intrebat despre intalnirea cu duicu de la restaurantul joseph din 8 iulie 2013. Nu e posibil ca un om care a facut trafic de influenta sa ajunga presedinte.Detalii aici: http://sorinamatei.blogspot.ro/2014/07/cazul-duicu-adevarurile-nespuse-ale.html
  • 0 (0 voturi)    
    GRESIT Hotnews! Omul nu a negat nimic, doar si-a e (Vineri, 14 noiembrie 2014, 21:51)

    CristianIordache [anonim]

    Citez de pe fb: <<"Primul ministru, invitat la Antena 3, a negat informatia ca s-ar mari taxele. "Unde le-ati descoperit taman in seara asta?", s-a intrebat acesta, facand aluzie la apropierea turului doi al alegerilor prezidentiale."

    GRESIT Hotnews! Omul nu a negat nimic, doar si-a exprimat mirarea ca au fost descoperite acum! Din gura lui n-au iesit cuvintele: "cota progresiva in trei trepte nu va fi implementata". Nici ministrul de finante nu a zis ca nu or sa fie implementate, a zis ca nu e de acord cu procentele. Asta inseamna ca le va implementa, in ciuda faptului ca nu e de acord. WTF people! jurnalistii @#$%!!>>


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by