Facebook, Google si alte companii din industria online, care nu sunt inregistrate in Romania, sunt investigate de Fisc. Declaratia a fost facuta de presedintele ANAF, Dragos Doros, intr-o emisiune la Digi24.

HotNews.roFoto: Hotnews

Seful Fiscului a declarat in cadrul emisiunii "In fata ta", ce va fi difuzata duminica de Digi24, ca se incearca identificarea veniturilor realizate de mai multe companii IT, dar care nu se reflecta in declaratii de impozite la noi, pentru a putea fi taxate corespunzator.

"Platesc ceva taxe, dar ele se afla in acelasi pool de analiza in felul in care platesc taxe si ar trebui sa plateasca taxe. O sa vedem in urma analizei daca ar trebui sau nu sa plateasca mai multe taxe, dar scopul pentru care facem aceasta analiza este evident ca da, credem ca da", a declarat Dragos Doros.

"Trebuie sa identificam sursele de venit si daca acele surse de venit pe care le realizeaza nu doar aceste doua companii, e vorba de industria online, aici avem discutii mai complicate si mai complexe, e vorba si de site-urile de vanzari online s.a.m.d., toate astea se afla in vizorul nostru", a dat asigurari seful Fiscului.

"Daca acele venituri care se localizeaza pe teritoriul Romaniei, dar ele - prin plati electronice sau alte mecanisme - nu sunt vizibile sau declarate, noi sa le impozitam in Romania", a explicat Dragos Doros.

De notat ca Google si Facebook consuma o parte insemnata a bugetelor de publicitate online din Romania (unele estimari sustin ca au peste jumatate din piata), iar multi publisheri si agentii de publicitate se plang de concurenta neloiala din partea gigantilor online, spunand ca taxele si impozitele scazute platite de aceste companii in afara Romaniei le permit sa practice preturi de dumping. In ultimii ani, in mai multe tari europene au avut loc initiative similare ale institutiilor de administrare fiscala.

Citeste si:

Publicitate online: despre cresterea programmatic-ului local pe o piata cucerita de internationalii Facebook si Google, cu Lucian Romascanu/Tailwind Romania

Publicitatea pe site-urile romanesti a scazut considerabil in primul semestru din 2015: doar 10,2 milioane euro - studiu ROADS