​Articol actualizat

Super-bugetarii. Spor de pana la 35% din salariu pentru toti angajatii din Ministerul Agriculturii si Ministerul Dezvoltarii ca sa nu le scada salariile dupa aplicarea legii salarizarii unitare

de C. Pantazi     HotNews.ro
Joi, 25 ianuarie 2018, 11:12 Economie | Finanţe


Apar super-bugetarii
Foto: Pixabay
ACTUALIZARE (18.36): Guvernul a aprobat in sedinta de joi o Hotarare prin care toti angajatii Ministerului Dezvoltarii si cei ai Ministerului Agriculturii vor primi cresteri salariale de pana la 35% din salariu pe motiv ca gestioneaza fonduri europene. Textul HG-ului, consultat de HotNews.ro, arata ca un artificiu in legislatie ii transforma pe toti angajatii celor doua ministere in super-bugetari, astfel ca pana si contabilii, juristii, PR-istii si birocratii din cele doua ministere vor primi sporul de 35%, iar motivul e unul simplu: asa cum a fost elaborata de Ministerul Muncii si votata de Parlament, legea salarizarii bugetarilor va produce scaderi masive de salarii in mai multe ministere.

  • Precizare: In versiunea initiala a articolului am mentionat crestere de pana la 75%. Este o eroare, pentru ca m-am raportat la legislatia anterioara Legii salarizarii unitare a bugetarilor si OUG de modificare a Codului Fiscal, care au transformat vechiul spor de 75% intr-un spor initial de 25%, marit in decembrie la 35% pentru bugetarii care gestioneaza fonduri europene

Hotararea de Guvern adoptata azi reglementeaza aplicarea articolului 17 din Legea 153/2017 (legea salarizarii unitare). Articolul 17 prevede acordarea drepturilor salariale pentru gestionarea de proiecte finanțate din fonduri europene.

Actul normativ adoptat joi de Guvern si consultat de HotNews.ro extinde aria de acordare a sporului de pana la 35% din salariu de care pana acum se bucurau doar anumite categorii de salariati din Ministerul Agriculturii. De acum inainte, vor primi marire de salariu de pana la 35% practic toti angajatii Ministerului Agriculturii:

- structurile din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi din cadrul instituțiilor subordonate acestuia care îndeplinesc atribuții privind gestionarea asistenței financiare nerambursabile europene, prevăzute de regulamentele europene şi memorandumurile de finanțare aplicabile structurile din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale şi din cadrul instituțiilor subordonate acestuia care îndeplinesc activități suport pentru sistemul de management și control al fondurilor europene, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. b);

- structurile din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și din cadrul  instituțiilor subordonate acestuia care îndeplinesc activități suport conform art. 2 lit. c), respectiv: inspecție și control, afaceri europene și relații internaționale, politici agricole, zootehnie, fitosanitar, pescuit și acvacultură, cercetare, îmbunătățiri funciare și antigrindină activități de dezvoltare și protecție a zonei montane, industrie alimentară, politici publice, comunicare și promovare, control ex-post FEGA, agenția de legătură RICA;

In ceea ce priveste angajatii Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, HG-ul adoptat azi prevede acelasi lucru - ca de stimulentul financiar de pana la 35% se vor bucura aproape toti angajatii.

- activități suport pentru sistemul de management și control al fondurilor europene - activităţi care contribuie în mod direct la asigurarea funcţionării şi capacităţii administrative a structurilor cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, desfășurate de personalul din cadrul structurilor economice, de resurse umane, juridice, achiziții publice, IT, administrativ, corp control și  audit intern, din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, precum și activitățile care contribuie în mod direct la asigurarea funcţionării şi capacităţii administrative a Departamentului pentru Luptă Antifraudă;

Si asta in conditiile in care in Ministerul Dezvoltarii activeaza angajati care nu au legatura cu fondurile europene, ci gestioneaza PNDL (programul de dezvoltare locala finantat din fonduri bugetare) sau relatia cu administratia locala.

Trebuie spus ca, in cazul Ministerului Dezvoltarii, stimulentul financiar pentru gestionarea fondurilor UE va fi acordat acelorasi categorii de personal ca şi până în prezent.

Hotararea de Guvern are ca scop detensionarea situatiei din mai multe ministere, unde categorii largi de angajati vor avea salariile micsorate ca urmare a aplicarii de la 1 ianuarie 2018 a legii salarizarii unitare a bugetarilor. Pentru a evita taierea salariilor, Guvernul va acorda sportul de fonduri europene unor categorii si mai largi de angajati. Practic, apare o categorie de super-bugetari, cei care nu au in administrare directa fonduri UE, dar primesc sporul rezervat acestora.

Reamintim ca in trecut au mai existat numeroase cazuri de institutii centrale si locale care au extins acordarea sporului de fonduri europene la angajati care nu au putut dovedi ca minimum 75% din activitatea lor e dedicata gestionarii fondurilor UE. Curtea de Conturi a realizat mai multe controale la aceste institutii, controale in urma carora salariatii au fost nevoiti sa dea inapoi sporurile primite ilegal.









18707 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Pensii necesare (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:19)

    ruskimushki [utilizator]

    Asa cum s-a prins si Mitridate al Pontului atunci cand tot bea otrava degeaba, asa m-am prins si eu ca unele pensii sunt necesare.
    Ma gandesc tot mai mult la Ferma Animalelor, best-seller in Romania anilor '90.
  • +16 (16 voturi)    
    Haha (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:21)

    vlad.pe [utilizator]

    Pai nu ne asigura Olguta prin calcule matematice la Antena 3 ca nu o sa scadă salariile deloc ?
  • +17 (17 voturi)    
    Ati omis cel mai important criteriu (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:27)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Domiciliul in Teleorman si carnetul de membru psd cu cotizatia la zii !

    Fii mi-ar scarba de voi ...
  • -10 (12 voturi)    
    Bine, hai sa abandonam bunul simt (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:30)

    emil bobu [utilizator]

    La fel a facut si China pe vremea lui Mao, cand taranii faceau fier in cuptoare in curte, dar uite, aproape un secol mai tarziu China e o mare putere.

    Deci e bine, nu?
    • +2 (2 voturi)    
      uhm (Joi, 25 ianuarie 2018, 23:47)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Dar de ce nu mentionezi ca din cauza deciziilor cretine are partidului milioane de chinezi au murit de foame ?
      • +2 (2 voturi)    
        60 milioane (Vineri, 26 ianuarie 2018, 2:55)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Dar cretinii nu vad decat faimosii gimari made in ceaina.
  • +39 (43 voturi)    
    Nu superbugetari, ci apar superproștii ! (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:32)

    CezarN [utilizator]

    Și mă refer aici la proștii care au conceput si scris legea salariarii, in frunte cu ministra Olguța Vasilescu, prima dintre ei. Apropos, dna ministru, o demisie nu s-ar impune?
    • +13 (13 voturi)    
      incorect! (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:48)

      complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Prosti sunt milioanele care i-au votat, si care acum au de suferit.
      Prosti suntem noi toti, care platim din impozitele noastre pe acei superbugetari.
      Dar cei care au dat legea nu-s de loc prosti, pentru ei este foarte bine!.
    • 0 (12 voturi)    
      Face treaba foarte bună doamna (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:22)

      asistat [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Olguța! Pentru țărișoară, zic! Sa speram si la o cadidatura la președedenție!
      • -3 (3 voturi)    
        din pacate (Joi, 25 ianuarie 2018, 14:55)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui asistat

        nu toti sesizeaza ironia ta si te 'penalizeaza'cu minusuri..
      • 0 (0 voturi)    
        nu este de loc de gluma (Vineri, 26 ianuarie 2018, 8:31)

        complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui asistat

        Nu este cazul sa glumesti, dupa astfel de masuri populiste, cand Olgutza dubeaza pensiile si salariile, pe de o parte leul se duce la vale, iar pe de alta, va fi impsibil ca pedesereul sa piarda urmatoarele alegeri. Ce ar putea face alta formatiune politica, sa promita ca se TRIPLEAZA salariile?!
    • +5 (5 voturi)    
      ai uitat votantii si simpatizantii PSD (Joi, 25 ianuarie 2018, 14:08)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Unii sunt direct interesati material dar altora le curge saliva doar ...
  • +41 (43 voturi)    
    Vai de noi (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:32)

    mitg [utilizator]

    Ca-n Venezuela ajungem.
    • +9 (9 voturi)    
      mai rau ca aia (Joi, 25 ianuarie 2018, 13:56)

      Cata79 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      aia macar au petrol...
  • +15 (15 voturi)    
    Fara numar (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:36)

    Jijell [utilizator]

    Unii sunt "mai egali" decat altii. Dintr-o lege promovata pentru a corecta "inechitatile" din grila de salarizare la nivel national, va ajunge, din nou, inca o lovitura aplicata mediului privat, adica celor care produc bani reali si califica forta de munca, celor care tin de fapt in spate tot aparatul vostru bugetar.

    Lucrez intr-o companie mica (4 angajati, pe viitor 5) iar patronul a facut demersurile necesare (modificarea brutului) pentru ca salariile noastre nete sa ramana la acelasi nivel. Asta pentru ca munceste cot la cot cu noi. Ma pot considera norocos din punctul acesta de vedere. De la cunoscutii mei am aflat ca in alte parti se vor da bonuri de masa, sporuri "pe sub mana", sau nu se mai dau deloc, adica salariile lor vor scadea.

    Agitatie, formulare, incertitudini, renegocierea tuturor contractelor, cozi la ANAF, cheltuieli cu contabilii. Pentru ce? Pentru un plus de 5% la salariu (pt cei norocosi), care in viata de zi cu zi a fost inghitit deja de cresterile preturilor, EURO si ratelor? Si va mirati de ce nu se inghesuie investitorii straini.

    In schimb, se da "fara numar" pentru aparatul de stat. Normal, ca doar nu dau de la ei din buzunare!
  • +12 (12 voturi)    
    bataie de joc... (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:38)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    bataie de joc...
  • +9 (11 voturi)    
    Daca nici de data asta nu le inchide UE robinetul, (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:45)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    O suspectez pe toata UE de cardasie !
  • +9 (9 voturi)    
    tot timpul bujetarii au trei perechi (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:48)

    mnicku [utilizator]

    e musai sa fie ghiftuiti .........

    daca mai stau ciumatii rosii 1 an , lasam Grecia in urma
  • +12 (12 voturi)    
    dar ce salarii au avut pana acum? (Joi, 25 ianuarie 2018, 11:54)

    revo [utilizator]

    Inseamna ca in aceste doua ministere salariile au fost cu 75% mai mari decat in celelalte.
    De ce? Ca sa le inchida gura celor care ar fi putut face sesizari cu privire la cum se cheltuiesc, adica cum se fura, fondurile de dezvoltare si subventiile?

    Ministerul Dezvoltarii este de fapt ministerul care asigura cele mai mari fonduri la negru pentru partidele aflate la guvernare. Investitii reale si rezultate din investitii = zero sau pe pierdere, daca ne gandim la autostrazile care se darama inainte de a fi date in folosinta.
    Ministerul Agriculturii ce rezultate are, din moment ce Romania se hraneste doar din import? Ce face ministerul pentru valorificarea potentialului agricol al tarii, pentru o agricultura performanta sau macar una decenta? Nimic, dar e foarte bun la inchis ochii cand se rad padurile, cand se impart "subventiile" si se fac politicile, adica se toaca banii adusi de la UE, de exemplu pentru porcii importati de Dragnea jr.
    • +8 (8 voturi)    
      mari de tot (Joi, 25 ianuarie 2018, 14:38)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Cei care lucreaza cu fonduri europene au o data salariul "romanesc" + un fel de spor de la UE pentru a ii descuraja fraudele cu fonduri UE.
      Ajung la salarii foarte bune pentru Romania, mai ales in judete sarace gen Vaslui sau Jiu sa ai 8-10.000 de lei pe luna net...
      Si evident ca fraudele se fac cu ordin de sus, asa ca puteau sa aiba salariu si 30.000 de euro pe luna ca tot ii zboara daca nu executa directivele de partid.
      Si acum, 75% din partea romaneasca de salariu, probabil ca acopera cat ar fi pierdut din salariu total, in cazul aplicarii legii.
  • +11 (11 voturi)    
    Banii pt aceste sporuri (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:02)

    Altiro [utilizator]

    vor fi luati probabil de la invatamant unde se vor inchide ca urmare a comasarii nu doar o mie ci doua-trei mii de scoli.
  • +8 (8 voturi)    
    ! (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:05)

    tudorr [utilizator]

    Au mai crescut si spagile de angajare, sau au ramas ca acum cativa ani?
  • +11 (11 voturi)    
    Pai eu nu inteleg nimic (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:11)

    cucurveauamov [utilizator]

    "asa cum a fost elaborata de Ministerul Muncii si votata de Parlament, legea salarizarii bugetarilor va produce scaderi masive de salarii in mai multe ministere"

    Cand au facut legea nu s-au gandit? Am facut-o eu? Am votat-o eu? Ei au facut-o si tot ei acum isi dau exceptii! Cand un tamplar isi tot da cu ciocanul in deget se numeste ca e bou. Draga guvern: da in cui, nu in deget!!!!
  • +11 (11 voturi)    
    adica... (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:22)

    ernst [utilizator]

    ...sa dam o lege sa ajustam ce am ajustat gresit prima oara. Cam ca Misa cu formularul 600, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      no problem! (Vineri, 26 ianuarie 2018, 8:36)

      complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui ernst

      Iar daca ajustarea aceasta nu merge bine, nu-i bai, or sa dea alta lege! Ca doar au majoritate absoluta in Parlament ...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu toate ... (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:29)

    ciuma.rosie [utilizator]

    Doar celor cu merite deosebite, cu carnet de partid vizat la zi si binenteles domiciliul in Teleorman !!
  • +8 (8 voturi)    
    daea (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:30)

    alxdava [utilizator]

    Pai parca se lauda nea cu oaia ca-i trimite acasa daca mai fac figuri si cer bani.
    Ia sa-i vedem vointa de fer in actiune!
  • +5 (5 voturi)    
    PSD nu va putea da o lege a salarizarii unitare ! (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:36)

    Susufler0 [utilizator]

    In veci de veci !

    1. Nu va putea rezolva "discrepantele" datorate tot guvernarilor sale succesive decat carpind intr-un loc, pt ca sacul bugetar sa plezneasca intr-alt loc ! Si tot asa !

    2. Nu va indrazni sa lase legea sa-si produca efectele sale in mod natural, pt ca nu intelege ca "unitar" nu inseamna "egal" iar in plus va mai si confunda (voit sau nu) natura juridica a salariului cu natura juridica a pensiei. Aceasta din urma, o data stabilita prin lege nu mai poate fi modificata "in jos", in vreme ce nu acelasi lucru se poate spune despre salariu !

    PS. Inca de cand pesedistii au anuntat ca vor incepe lucrul la legea salarizarii unitare, he-he, Dragnea era un mic sparc in vremea aia prin PSD, era Guvernul Ponta 1, iar minista muncii nu ajunsese inca Rovana Plumb, era penelista aceea cu figura de gospodina, Radu Banciu, a a avut o perceptie, o senzatie extrem de corecta - zic eu - atunci cand a spus ca PSD nu va scoate niciodata legea asta din Parlament !

    PPS Nu a incercat niciodata sa explice pe ce se bazeaza in mod logic, "sentinta" sa. A spus doar atat : "Uitati-va la oamenii astia (pesedisti-n m) si spuneti voi daca astia sunt in stare sa faca ceva si pt tara, nu doar pt ei."

    PPPS Ei, acum uitandu-ne la cine-i fruncea PSD si cine-s ministri la Munca si Finante, cum sa nu-i dai dreptate ? Cu asupra de masura !
  • +3 (3 voturi)    
    :))) (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:36)

    I [utilizator]

    Unitari dar nu prea. Programul psd. Ati botat "bine". Ca prostii. :)))
  • +3 (3 voturi)    
    un spor de 75% este mare (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:42)

    bancher [utilizator]

    Sunt de acord pentru conservarea salariului net in ministere si administratia sectorului de stat, pentru ca e tare neplacut sa pierzi 23% la salariu net (asa cum se poate intampla cu cacealmaua de lege a Olgutei Lia Vasilescu).
    Insa o marire a brutului de75% este prea mult....Dupa calculele mele, 25% la brut este arhisufcient sa se pastreze netul de la 31.12.2017.
    • 0 (0 voturi)    
      nu este suficient (Vineri, 26 ianuarie 2018, 8:39)

      complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Sigur ca o marire a salariului brut cu 75% este mult prea mult. Dar socotelile tale sunt gresite, te bazezi pe matematica. Insa pedesereul si-a facut socoteli POLITICE, bugetarii sunt votantii lui traditionali. Asa ca MERITA sa le umfle salariile, chiar daca la privat salriile net or sa scada. Ca doar nu privatii vor vota cu Dracnea!
  • +1 (9 voturi)    
    Rromania tara-hazna! (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:54)

    Marionette [utilizator]

    O natie de bolovani (20% votanti PCR plus 60% nevotanti care prin neparticipare gireaza PCR) condusi de borfasi incompetenti care ruineaza si ce mai functioneaza prin tara.
    In curand singurul lucru rentabil in teritoriul-hazna in care traiesc tigano-romanii (cu emigrarea si ratele diferite de reproducere raportul locuitorilor s-a schimbat si nu spun ca ar fi rau sau bine, ci doar sunt exact), deci in teritoriul populat de tigano-romani singura afacere care va functiona va fi rapirea de femei si dat la prostitutie cu stirea Partidului si rapirea oamenilor pentru vinderea organelor cu stirea Partidului!
    • +4 (4 voturi)    
      esti 'Prea_Suparat' (Joi, 25 ianuarie 2018, 15:10)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      nu 'Prea_Tarziu'. Nu suntem tigano-romani, ci doar defazati un pic fata de restul Europei. Ai fi uimit sa vezi cate femei din tari aflate in jurul Romaniei(estul Europei) fac prostitutie in lume. Ai dreptate insa la faza cu "bolovanii": multi au lasat pe altii sa le decida viitorul si acum se revolta. E bine totusi ca s-au trezit.
      • 0 (0 voturi)    
        Poftim?! (Vineri, 26 ianuarie 2018, 8:42)

        complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        "totusi ca s-au trezit"

        Cine s-a trezit? La demonstratii am fost doar ceteva zeci de mii, "o mina de secaturi", vorba lui newlook. Daca ar fi iesit in strada mai bine de un milion de oameni, da, ATUNCI se putea spune ca lumea s-a trezit ...
  • +4 (4 voturi)    
    Și... (Joi, 25 ianuarie 2018, 12:54)

    modream [utilizator]

    ...uite așa ne întoarcem la varza care era și înainte. Praf, pulbere! Trăiască partidul iubit!
  • +3 (3 voturi)    
    si uite-asa, (Joi, 25 ianuarie 2018, 13:10)

    nahir [utilizator]

    pablito dragnea baga zazanie intre diferite categorii sociale. Asta o face parte tot din programul de guvernare, ala cu care a castigat alegerile si pe care-l stie din scoarta-n scoarta? Sau face parte din actualul program de guvernare care este total diferit fata de cel cu care a castigat alegerile?
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Vineri, 26 ianuarie 2018, 8:44)

      complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Nu m-am gandit si la aspectul asta, dar este perfect adevarat: Divide et impera!

      Nemultumitii, cei cu salariile reduse, se vor uita cu invidie la super-bugetari si se vor lua la harta cu acestia, uitand cine este adevaratul vinovat ...
  • +4 (4 voturi)    
    unde (Joi, 25 ianuarie 2018, 13:57)

    andrei1232000 [utilizator]

    unde este legea salarizarii unitare? In primul rand Olguta ar trebui sa se retraga la un oficiu judetean sau local de pensii ca sa vada cam cum e acolo. in al doilea rand toti idiotii care au conceput aceasta lege ar trebuie sa dea salariile inapoi. "salarizare unitara" inseamna sa lasi primarii sa-si dea singuri salariu? Legi facute la norma ca sa ne laudam ca am mai bifat un punct. De fapt le-au stricat pe cele vechi care functionau cat de cat. Propun ca dl Junker sa-i ia la el pe post de lustragii pe Dragnea si Tariceanu.
  • -3 (3 voturi)    
    procent gresit (Joi, 25 ianuarie 2018, 15:42)

    barzaunu [utilizator]

    Procentul este gresit. Cel real este de 35% nu 75%. Nu prea are cum să fie 75% având în vedere că legea salarizării prevede 35% pentru cei care gestionează fonduri UE. Procentul de 75% se aplica pana la intrarea in vigoare a legii salarizarii.
  • +3 (3 voturi)    
    Si asta inseamna..... (Joi, 25 ianuarie 2018, 15:59)

    8736 [utilizator]

    ....sistem unitar de pensii? Adica unii sunt cu 75% mai unitari ca altii ? Te-mpusti in cap!
  • +3 (3 voturi)    
    Dupa ce i-au cadorisit pe jnapanii (Joi, 25 ianuarie 2018, 17:06)

    Rescator [utilizator]

    ANAF cu 15% din amenzi si alte daraveli,acum fac acelasi lucru cu clientela politica de la Dezvoltare si
    Agricultura.Intrebarea legitima este :care dezvoltare si
    care agricultura?Daca cele doua ministere ar fi desfintate maine ,nimeni nu ar observa si Romania ar
    duce-o ceva mai bine.Ticalosii bolsevici PSD/PCR si
    ALDE ne ofera zilnic cate o mare mizerie.AJUNGE!
    • 0 (0 voturi)    
      Esti informat gresit (Vineri, 26 ianuarie 2018, 20:16)

      barzaunu [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      Daca dispare ministerul agriculturii dispari si tu john ca nu mai ai ce sa mananci sau nu iti mai permiti. In plus cam dispar instant si aproximativ 2-3 miliarde euro pe an fonduri UE, plus fondurile nationale, plus investitii etc. Va place sa va auziti - pacat ca nu va place sa ganditi.

      Probabil mai iau niste minusuri si aici - doar m-am obisnut:)) Sunt curios care au fost desteptii care au dat minus la comentariul anterior cu procent gresit 75% avand in vedere ca aveam dreptate si articolul s-a modificat conform comentariului. Nu mai fiti oi - ganditi, nu conteaza cu ce de partid tineti.
  • +3 (3 voturi)    
    Apar superbugetarii (Joi, 25 ianuarie 2018, 20:01)

    nicnicnic [utilizator]

    Pana nu apare actul normativ, marirea salariilor lor cu 75% e o posibilitate, desi astia-s in stare sa faca orice. Orice rau. Insa este de remarcat ca legea salarizarii a devenit o aberatie, dupa ce a intrat in vigoare ordonanta de urgenta cu introducerea unor taxe noi(asigurarile sociale si asigurarile sociale de sanatate datorate de angajator) in salariul brut, acesta devanind altceva decat ceea ce era cand s-a elaborat legea, sa-i zicem salariu cu taxe brut. Toate tintele salariale de atins din legea salarizarii se refera la salariul brut cunoscut atunci, nu la salariul cu taxe brut. Ca exemplu, presupunem ca legea salarizarii unitare spune ca mie, care am un salariu brut de 3.000 lei(net=2.104), trebuie sa-mi cresca salariul acesta brut la 3.600(net=2.525) de lei pana in anul 2020. In urma ordonantei cu introducerea taxelor datorate de angajator in salariul brut, de la 01.01.2018 eu am salariul brut de 3.600 lei(net=2.107), deci deja am cei 3.600 lei prevazuti de lege pentru anul 2020!!! Asta arata clar ca legea salarizarii unitare e acum inaplicabila, salariul cu taxe brut de 3.600 lei pe care-l am acum este altceva decat salariul brut de 3.600 lei avut in vedere la elaborarea legii(eu nu am acest salariu, e doar un exemplu).
    • +3 (3 voturi)    
      Venezuela, Cuba, here we come (Vineri, 26 ianuarie 2018, 3:31)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui nicnicnic

      E cineva curios de unde vin banii pt super burtalai????
      • 0 (0 voturi)    
        doua observatii (Vineri, 26 ianuarie 2018, 8:46)

        complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        1. Venezuela este intr-o situatie financiara proasta, dar are imense resurse naturale, si este o tara calda. La noi este mai rau!
        2. Votantii pedesere NU isi pun intrebari, sigur nu se intreaba "de unde banii?"!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version