Tariceanu anunta noi cresteri ale salariului minim si introducerea impozitului pe venitul global

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:38 Economie | Finanţe


Calin Popescu Tariceanu
Foto: Agerpres
Calin Popescu Tariceanu a declarat vineri ca PSD si ALDE au decis cresterea anuala a salariului minim pe economie pana in anul 2020 cu cate o suta de lei anual, astfel incat pana in 2020 sa se ajunga la un salariul minim net pe economie de 300 euro. Pentru angajatii cu studii superioare, salariul minim va creste 150 lei pe an, a mai spus Tariceanu.

Tot vineri, la finalul sedintei conducerii ALDE, Tariceanu a mai spus ca ramane valabila introducerea impozitului pe venitul global, dar fara sa anunte o data exacta.

"Urmeaza ca Ministerul Finantelor sa porneasca la operationalizarea acestui impozit, el presupune o logistica necesara si nu exista din partea ministerului un termen pe care sa-l fi avansat", a adaugat Tariceanu.

"Acestea sunt masuri care ni se par absolut necesare in perspectiva evolutiei economice a Romaniei, care nu trebuie sa ramana o tara furnizoare de mana de lucru ieftina. Avand in vedere ca media costurilor cu forta de munca in Europa depaseste 40%, Romania ar trebui sa se indrepte catre aceeasi directie, iar investitiile sa se caleze si mai mult in tehnologii avansate care sa aduca productivitate mai mare, valoare adaugata mai importanta si nu sa se bazeze pe forta de munca ieftina, cum s-a intamplat din pacate in ultimii 25 de ani, intr-o masura prea importanta", a spus Tariceanu, citat de Agerpres.












15349 vizualizari

  • +25 (25 voturi)    
    programul asta de guvernare... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:41)

    bogdan1477 [utilizator]

    ... sfideaza pina si matematica de gimnaziu....
    Daca in 2018 salariul minim e de 1900 de lei, si-l marim cu cite 100 de lei in 2019 si 2020, cum ar putea el ajunge la 3000 de lei, doar domnu tariceanu stie.
    • -21 (23 voturi)    
      Vezi daca postezi dupa titlu, ia pune (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:53)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      mana si mai citeste odata articolul si daca totusi nu pricepi cere ajutor la altii, unde mama naibii ai vazut tu 3000 lei ?
      • +8 (10 voturi)    
        Salutăm Botosaniul (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:28)

        IisusVine [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Polul hărniciei și al inteligenței.
      • +10 (10 voturi)    
        Nu conteaza asa de mult de unde s-a (Vineri, 26 ianuarie 2018, 15:45)

        scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        inspirat colegul nascut la 1477 in calculul lui, dar conteaza al dracului de mult de unde s-a inspirat badia Motocicleanu ...

        Parca-mi aduc asa, vag aminte ca acu' vreo 3 decenii, striga cineva intr-o piata, parca ceva legat de o suta de lei albastri si nitel cam naparliti...!

        Pentru treaba asta, respectivul a cam dat socoteala suprema, daca imi aduc bine aminte...

        Sa speram ca istoria se va repeta si de aceasta data..!
        • 0 (0 voturi)    
          Pai aceea a fost greseala lui Pigelica! (Luni, 29 ianuarie 2018, 9:25)

          iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

          In ultimul moment, a spus "va mai dau o suta la salariu!" - dar asta nu l-a ajutat.
          Tariceanu este mai perfid: "cata vreme suntem noi la guvernare, va dam o suta in plus, IN FIECARE AN!" Acum poprul este motivat sa perpetueze guvernarea pedesere ...
      • +4 (4 voturi)    
        a fost editat intre timp (Sâmbătă, 27 ianuarie 2018, 10:37)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Initial asha scria, ca va ajunge la 3000 de lei.
        • 0 (0 voturi)    
          atentie (Sâmbătă, 27 ianuarie 2018, 20:12)

          anion [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          a zis ''venitul net 300 de euro'', cam 1775 lei asa cum se lauda in program!
          • 0 (0 voturi)    
            asta ulterior (Luni, 29 ianuarie 2018, 10:22)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui anion

            initial scria 3000 de lei
    • +12 (12 voturi)    
      f adevarat (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:17)

      domnescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      poate spera sa scada euro pana pe la 3 lei sa ii iasa calculele. :))
      • +10 (10 voturi)    
        Mărește salariile pt a compensa căderea leului (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:30)

        IisusVine [utilizator] i-a raspuns lui domnescu

        Cred și eu, cu un euro de 6 Ron in 2018, o sa tot mărească.
        • +9 (9 voturi)    
          salariile nu se cresc prin masuri administrative (Vineri, 26 ianuarie 2018, 16:16)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui IisusVine

          ci prin cresterea productivitatii muncii. Altfel spus, daca unui om ii creste productivitatea muncii cu 10%, are dreptul la o crestere a salariului cu 10%. Daca productivitatea unei ramuri creste cu 5%, atunci toti angajatii ramurii au dreptul la o crestere de 5%.
          Insa, daca productivitatea ramane aceiasi, sau mai grav, scade, atunci salariile nu pot creste. Daca totusi cresc ptr ca se da o lege (ca cea prezenta) atunci toata cresterea se duce in inflatie.
          Actuala masura a PSD-ALDE asta va face: va duce la cresterea inflatiei. Imi amintesc de mitingurile la care ne chemau prin anii 1987-1989, cand Ceausescu anunta ca se mai pune 100 lei la salariu....lumea se bucura, dar chiar si atunci am avut o inflatie de vreo 3-4%, foarte mare pentru acele vremuri.
        • 0 (0 voturi)    
          trebuie sa fim corecti (Luni, 29 ianuarie 2018, 9:28)

          iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui IisusVine

          Partidul lui Ilici a promis inainte de alegeri ca va creste pensiile si salariile.
          Nu a promis un leu puternic!
          Nu a zis nimic de inflatie si de nivelul de trai.
          La inceput, oamenii se vor bucura de salariile umflate, apoi o sa vada ca isi cumpara mai putin, ca traiesc mai rau decat inainte.
          Nu-i bali, la Latrina 3 li se va spune ca "de vina este Statul paralel"!
    • +12 (12 voturi)    
      asta deja (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:32)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      nu mai e niciun program de guvernare.
      E mita pe fata. Normal ca la devalorizarea inflationista care ne asteapta, smecherasii astia doi, pablito si tradiceanu, pot promite si triplarea salariului minim pe economie, ca de fapt ei in cel mai fericit caz vor da aceeasi suma in euro.
      Tiparnita este deja pornita.
      • +8 (8 voturi)    
        Parerea mea e ca mita a fost din primul (Vineri, 26 ianuarie 2018, 15:59)

        scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        moment, inca inainte de alegeri, atunci cand a fost intocmit planul initial, probabil undeva printre morminte, pentru o mai buna inspiratie...

        PS. Sa stiti ca m-am conformat apropo de treaba cu ..."somez"... Cu toata modestia, zic ca merita verificat...

        Zi buna!
      • +4 (4 voturi)    
        Balada lui Tăricea haiducul.... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 21:36)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ... curgă laptele și mierea/ de-o să vi se-acrească fierea!
        • +4 (4 voturi)    
          Continuarea? (Sâmbătă, 27 ianuarie 2018, 20:26)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          ... din mâini noi nu dăm puterea!
    • -7 (11 voturi)    
      Matematica n-o sfideaza (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:42)

      Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      dar pe analfabetii care nu sunt in stare sa inteleaga ce citesc, sigur da
      • +2 (2 voturi)    
        stirea initiala asha era (Sâmbătă, 27 ianuarie 2018, 10:42)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Incomod3

        intre timp a fost editata
    • +6 (6 voturi)    
      unde mai pui ca (Vineri, 26 ianuarie 2018, 15:52)

      CVL [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      pana in 2020 euro va fi de mult in balarii (undeva spre 5) daca PSD-ALDE duc in gard economia
      • +3 (3 voturi)    
        Intrebare (Vineri, 26 ianuarie 2018, 20:08)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui CVL

        Nu zi "daca", ci "pentru cine".
      • +3 (3 voturi)    
        5? (Sâmbătă, 27 ianuarie 2018, 10:43)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CVL

        5 ar fi inca bine, sa nu fie 6
      • 0 (0 voturi)    
        apreciez optimismul!!! (Luni, 29 ianuarie 2018, 9:30)

        iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui CVL

        In realitate insa, Euro va fi spre 6 lei mult mai devreme de 2020, multumita noilor ministri si premieritzei, a carei principale calitati sunt ca este din Teleorman, blonda si docila!
  • +34 (36 voturi)    
    100 lei (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:41)

    SSL [utilizator]

    Parca a mai zis cineva "Nicule, mai da-le 100 de lei" si a ajuns in scurt timp poster la Targoviste.
    Oare sa indraznim sa speram? ;-)
    • +15 (15 voturi)    
      nu sperati, numai enoriasii lui daniel spera (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:03)

      ...!?! [utilizator] i-a raspuns lui SSL

      actionati!)))))
    • +8 (8 voturi)    
      speri mata da speri degeaba (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:37)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui SSL

      Romanilor le place cind sunt strinsi de oo cu mare dragoste ...
  • +26 (28 voturi)    
    a (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:46)

    adrian67 [utilizator]

    Asta-i bolnav sau prost? Sau si una si alta?
  • +24 (26 voturi)    
    Sa dea Dumnezeu ca tu si dracul viu (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:47)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    sa aveti soarta ultimului care a promis
    O SUTA DE LEI !!!
    • +5 (5 voturi)    
      poa (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:36)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      nu ai inteles cine l-a dat jos pe Ceau !
  • +21 (23 voturi)    
    PSD ALDE se pregatesc sa iasa de la guvernare (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:49)

    2087 [utilizator]

    in 2020 si sa lase in urma totul parjolit si otravit, in pregatirea victoriei electorale din 2024.
  • +18 (20 voturi)    
    ... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:55)

    a.nonim [utilizator]

    E de bun augur. Daca ne gandim ce-a patit ultimul care ne-a promis 100 de lei la salariu...
  • +21 (23 voturi)    
    300 euro = 3000 ron in 2020 (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:58)

    Bwana [utilizator]

    ...si asta cu putin noroc...daca tehnocratii care vor veni dupa PSD si ALDE apuca sa mai faca ceva.
    Sau motocicleanu vorbea de ruble?...300 de ruble?
    Ca in acest caz e realizabil. Dar foarte greu si asta!
  • +19 (21 voturi)    
    Noi aplicam programul.... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 12:58)

    math_2 [utilizator]

    ... de guvernare cunoscut numai de Dragnea! Suntem ferm hotarati!
    Aberatia asta nu este in program. Am anuntat-o cu surle si trambite in 2017, apoi am abandonat-o, apoi din nou o vom aplica. Asta arata ca muncim cu spor pentru popor, ca suntem foarte inteligenti/competenti si ca romanii ne "iubeste" si ne vor vota inca o data si inca o data si inca....
  • +14 (16 voturi)    
    Asa ne trebuie... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:00)

    LLLL [utilizator]

    ..., daca indraznim sa protestam ca suntem condusi de o gasca de Golani...
  • +10 (12 voturi)    
    A socotit prost. (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:03)

    alibaba: 10 AUGUST 2018 MPSD [utilizator]

    Ar trebui marit salariul cu cate 500 de lei in fiecare an ca sa se ajunga in 2020 la echivalentul a 150 de euro. Minim brut; nu net.
  • +16 (18 voturi)    
    ce darnic esti vizirule ! ( sultan e dragnea ) (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:03)

    Francisc 1 [utilizator]

    ti-ai rupt de la gura sa ne dai noua saracilor !
  • -32 (38 voturi)    
    Nu e bine! (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:04)

    cucuveauamov [utilizator]

    Să se taie cu 25%, ca să-i facem fericiți și pe foștii băsiști, actualii #rezistenți.
    • +11 (11 voturi)    
      daca (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:38)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      tot sunteti cocosi, de ce nu faceti voi, pesedistii, trecerea la EURO? Sa vedem atunci de unde mai promite conu tradiceanu si craisorul baltilor, majorare salariala fara crestere economica reala (aia care aduce plus valoare, nu consum din import). Ca asa, sa maresti din cursul valutar, dar in fapt tu sa dai aceeasi 100 de euro, nu-i nicio branza.
    • +9 (11 voturi)    
      Te inseli cu privire la #rezistenti, nu sunt (Vineri, 26 ianuarie 2018, 16:17)

      scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      fosti basisti...
      Si ref la fostii basisti, problema s-a rezolvat si la ei, vrei sa stii cum ?
      Au recitat de 3 ori incantatia regulamentara.... "te lepezi de Satana?" si gata...!

      Paradoxal, formula poate functiona in mai toate situatiile, nu vrei s-o incerci...?!
  • +17 (19 voturi)    
    Pe principiul (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:05)

    jack80 [utilizator]

    stati cuminti, mai luati o suta!
  • +17 (19 voturi)    
    ce fata are in poza asta, (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:05)

    pepper89 [utilizator]

    zici ca e prins pe veceu. Vezi ca te cauta astia cu duba motociclene, da-le locatia ta exacta sa te ridice, poti sa il iei si pe colegu' dinti galbiori.
  • +17 (19 voturi)    
    Adica un nou impozit.. (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:07)

    mircea_cjn [utilizator]

    ..pe umerii firmelor private.
    • +5 (5 voturi)    
      din pacate ai dreptate (Vineri, 26 ianuarie 2018, 15:30)

      ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Sunt multi care pleaca din privat ca sa lucreze la stat pe bani mai multi si cu program de lucru mai scurt. Iar la stat dintr-un birou munceste un singur om pentru alti 5 care au pile. Sunt firme mici care abia se descurca sa dea 20k pe luna si foarte des oamenii prefera sa se duca la bugetari sa ia 30k net in mana.

      Pe de o parte se maresc salariile la bugetari (nu e un lucru rau in sine cat timp nu pun in pericol firmele private care aduc bani la buget) insa se da liber la furat pana in 200 mii euro din banii statului, se cresc taxele si apar taxe noi in mediul privat si apare inchisoarea la intarzierea la plata taxelor de catre firme cu mai mult de o luna.

      Cu toata greata m-am uitat la o televiziune "de-a poporului" la o emisiune si am observat ca pregatesc psihologic gloatele pentru marit taxele la multinationale - pe principiul ca multinationalele "au de unde" sau "isi externalizeaza profitul". Sunt bolnavi cu capul. Ma intreb ce o sa faca cand Renault o sa le stranga mana si o sa isi mute productia in Maroc sau in India - si o sa se trezeasca cu cateva zeci de mii de someri - fie din productia directa sau care rezulta indirect - si fara 1-2 sute milioane de euro mai putin anual in buget.
  • +16 (18 voturi)    
    hahaha (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:08)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    se duce in rapa economia ... sa creasca somajul intre prosti.

    tot mai mult rahat aruncat romanilor prosti care voteaza PSD... traiasca partidul comunist sub sigla PSD.


    speranta moare ultima ... si Ceausescu a zis ca da cresteri salariale la prostime inainte sa moara.
  • +20 (22 voturi)    
    deja toate preturile au crescut cu 10-20% (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:14)

    rov [utilizator]

    prin ingineriile voastre de infractori...cresterea de salarii nu va acoperi mizeria voastra si inflatia produsa.
  • +14 (18 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:16)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Deja imi fac bagajele, adio dulce Romanie, tara plina de prosti.
    • +1 (3 voturi)    
      Ati inceput iarasi...? (Vineri, 26 ianuarie 2018, 16:20)

      scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      Si de ce "plina", nu puteai sa spui "cu multi" ...!?
  • +16 (18 voturi)    
    Si EURO (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:16)

    Kevi [utilizator]

    Si cu cat o sa creasca EURO anual, domnu' Tariceanu?
    • +8 (8 voturi)    
      va (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:40)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

      mai aduceti aminte de visul raposatului Patriciu? 7 lei/euro.
  • +12 (14 voturi)    
    ne mai da o suta, sa traiasca! (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:18)

    iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator]

    Din moment ce la guvernare este o Coalitie, este normal ca fiecare sa pluseze: a dat Olguzta ceva, mai da tariceanu, si UDMR-ul trebuie sa iasa cu ceva cresteri de pensii si salarii.
    Iar impozitul pe gospdarie va da o paine buna contabililor, va fi nevoie de mult consultanti care sa ne ajute sa caompunem declaratia de venit pe anul anterior ...

    Observati ca Pigelica nu a avut succes pe 22 decembrie cand ne-a oferita o suta in plus la salariu, dar acum tariceanu este mai generos, da in plus 150, la un salariu minim care deja a fost crescut!
  • +8 (14 voturi)    
    100 RON BRUT inseamna 50 RON NET/AN (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:18)

    Kivek [utilizator]

    cam asta e politica PSD-ALDE: 100 se lei in plus la cel mai mic salariu minim din UE din care NET cresterea va fi de doar 50 RON


    Eu cred ca vor pleca din tara inca 1 milion de romani
  • -24 (28 voturi)    
    fara un salar min de 500 eur... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:23)

    demaGOGU [utilizator]

    ...vezi unul mediu de 1000 eur, hemoragia demografica nu va putea fi oprita.

    omul nu se hraneste cu stat de drept(i).
    • +14 (14 voturi)    
      doar ca economia de piata nu se face din pix (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:15)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Uite aici tarile cu salariu mediu net sub 1000 eur:
      Polonia – 474 – 752
      Estonia – 470 – 945
      Croația – 439 – 792
      Slovacia – 435 – 755
      Ungaria – 411 – 622
      Cehia – 407 – 837
      Lituania – 380 – 637
      Letonia – 380 – 703
      Romania – 321 – 515
      Bulgaria – 235 – 406

      Sursa:
      http://www.sanatosvoios.ro/care-este-salariul-minim-si-mediu-toate-tarile-din-ue-uniunea-europeana-2017/

      Si acum hai sa presupunem ca esti om de afaceri din ala imperialist si vrei sa-ti muti niste business din Germania intr-o tara mai ieftina. Ce alegi? Polonia cu salariu mediu de 750 eur, auostrazi, aproape de Germania, sau Romania cu resupusul tau salariu mediu de 1000 de eur, fara autostrazi, cu legislatie fiscala schimbata saptaminal, cu taxe care ba apar ba dispar, dupa care iar reapar?

      Da' sa spunem ca imperialistul ala german nu stie el ce harnic e romanul si de aia nu vine. Hai sa ne puenm acu in pielea unui roman care vrea sa produca ceva. Produce in Romania, sau in Ungaria, unde salariul mediu e aproape jumatate? Daca exporta in Moldova, s-ar putea sa aleaga o locatie din estul tarii, fix din cauza drumurilor proaste din Romania, dar daca exporta in Germania, ce sanse are sa aleaga |Romania?

      Nu spune nimeni sa nu fie salariul mediu si de 5000 de eur, dar pentru asta ai nevoie pe de o parte de infrastructura rutiera, de legi stabile, de sistem fiscal stabil si predictibil, si pe de alta parte de personal calificat. In IT de exemplu se cistiga si 4-5000 de eur/luna in Romania, si e nevoie cronica de angajati buni. D'a in IT pe de o parte nu ai nevoie de autostrazi si pe de alta parte ai facilitati fiscale care incurajeaza firmele sa investeasca. Da' asha, sa platesti o tesatoare cu 500 de eur e neviabil economic. Si cum nici un patron de firma nu vrea sa produca in pierdere, isi va muta tesatoria in Moldova, Ucraina, Belarus, etc.
      • -10 (12 voturi)    
        pe langa subiect... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:31)

        demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ...nu reusesti sa explici de ce ar mai ramane cineva in tarisoara cand poate castiga, pe medie, dublu in PL, CZ, HU, etc si cvadruplu in Occident.
        • +6 (6 voturi)    
          Gogule,te faci ca nu pricepi (Vineri, 26 ianuarie 2018, 17:19)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

          Sau faci pe prostul?
          Omul ti-a explicat frumos si cu cifre ca acele cresteri salariale nu se fac din pix fiindca se fac degeaba.
          Referitor la plecatul din tara, uite ca mai suntem suficient de multi aici chiar daca am castiga cvadruplu in Occident.
          Ma rog, sa-i explici unui postac psd-ist economia e ca si cum i-ai explica unei mitze tabelul lui Mendeleev.
        • 0 (0 voturi)    
          din varii motive (Luni, 29 ianuarie 2018, 10:34)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

          1. unii sunt prea lenesi sa se gindeasca la emigrare si se multumesc cu ajutorul social
          2. altii, aia necalificati si iresponsabili, ar muri de fopame prin occident, pentru ca acolo treaba prost facuta nu se plateste
          3. altii, necalificati si harnici, au plecat deja. Daca mergi prin satele din Moldova, au mai ramas batrinii si betivii. Restul, peste 50% sunt plecati la munca afara.
          4. cei calificati (studii superioare pe bune, mai ales in industrie), cistiga suficient de bine aici incit parte din ei sa nu plece din comoditate. Din astia o parte insemnata vor fi alungati de ciuma rosie. Abia aici va fi marea depopulare, emigrarea celor care cistiga bine.

          Si ca sa rezolvam problema, nu cresterea din pix a bunastarii e solutia. Ea va duce la emigrarea investitiorilor straini spre zoone mai profitabile. Solutia e: infrastructura rutiera pe bune, stabilitate legislativa si fiscalitate redusa, administratie eficienta si prietenoasa, birocratie redusa. Asta pe termen scurt. Pe termen lung, educatie, educatie si iar educatie. Toate tarile cu cetateni bogati au sistem de educatie performant. Ori cuiuma rosie face fix pe dos: haos fiscal, birocratie ingrozitoare (split tva, declaratia 600, etc, etc), distrugerea invatamantului si directionarea tuturor resurselor statului spre mituirea propriului electorat format din asistati, pensionari si bugetari.
  • +19 (21 voturi)    
    trebuie (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:28)

    ion-ion-ion [utilizator]

    Doar nu platim suficiente taxe: aproape 47% impozit pe salariu (in toate formele), apoi 20% TVA din ce cumparam, 50% din costul combustibililor, si lista e lunga.
    Mai trebuie inca un 10% pe venit global, ca sa strangem cureaua si mai bine. Dar cureaua deja gatuie coloana, unde s-o mai strangem? Ar merita s-o strangem in jurul gatului celor care vin cu idei d'astea.

    Dar nu-i nimic, cine n-a plecat deja din tara e stimulat foarte bine cu astfel de masuri. La mai multe!!!
    • -20 (22 voturi)    
      Pai mai nea, acum platesti 16% impozit, (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:57)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui ion-ion-ion

      daca o sa platesti 10% e mai bine sau mai rau, ia ghiceste daca nu stii sa socotesti?
      • +4 (4 voturi)    
        nu chiar (Vineri, 26 ianuarie 2018, 16:01)

        ion-ion-ion [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        16% ala e impozitul mic, eu ma refer la contributiile totale platite de mine si de firma. Adica exact cati bani scoate din buzunar firma unde lucrez, ca sa-mi asigure mie salariu NET.
        Iar brutul, plus contributiile platite de firma, duc netul meu la aproape dublu. Deci e corect calculul meu

        Aia 10% nu inseamna ca o sa scoata costurile salariale, ci doar o sa adauge inca 10% taxe peste veniturile globale. Adica firma mea o sa plateasca acel brut, plus ce contributii mai plateste, eu raman cu netul. La final de an vine Motocicleanu si se uita si vede ca eu am castigat sa zicem 1.000 lei pe luna, deci 12.000 lei tot anul. Sotia la fel, deci total pe gospodarie 24.000 lei. Si o sa spuna, bun, ne dai 10%, adica 2.400 lei ca impozit pe gospodarie.
        Bine, probabil ceva mai putin daca mai deduci una-alta, dar tot e o taxa suplimentara.
  • +15 (17 voturi)    
    Tovarăşi, aşezaţi-vă liniştiţi la locurile voastre (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:29)

    Cuca [utilizator]

    Doresc să vă informez pe dumneavoastră de o importantă hotărâre adoptată, în această zi, de Comitetul Politic Executiv, privind nivelul de trai al oamenilor muncii. Am hotărât, în această dimineaţă, ca începând de la 1 ianuarie să majorăm, în cursul anului viitor, retribuţia minimă de la 2.000 de lei la 2.200 de lei.
  • +16 (18 voturi)    
    da, știm (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:33)

    berenger [utilizator]

    că tot e 26 ianuarie, ultimul care a încercat să păcălească românii cu 100 de lei nu a sfârșit prea bine. dar, bineînțeles, călin e prea prost ca să știe asta.
  • +14 (16 voturi)    
    PAI N-AR FI BINE SA PUI DE LA TINE? (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:33)

    schroedinger [utilizator]

    Ca eu nu cred ca te duci la restaurant si mananci si bei pe banul altuia!
    • +7 (7 voturi)    
      asta (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:44)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      nu stie nici macar cat costa litrul de combustibil, dar sa mai stie si altceva.
  • +14 (16 voturi)    
    Mulțumim frumos! (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:34)

    Gray51 [utilizator]

    E extraordinar când vezi pe cineva care se mai gândește și la noi. Saru' mâna! Să ți dea Dumnezeu sănătate și DANA la multi ani!
  • +20 (22 voturi)    
    logica de bostan (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:39)

    loveparade [utilizator]

    pentru a nu ramane o "tara furnizoare de mana de lucru ieftina" scumpim mana de lucru!!!
    cascadorii rasului sunt mici copii pe langa imbecilii astia
    • -19 (21 voturi)    
      Dupa logica ta de castravete ar trebui sa (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:58)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

      micsoram salariul minim?
      • +9 (11 voturi)    
        dovlecel (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:40)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Ar trebui scos. Piata se autoregleaza si cine sta pe 2 lei, 2 lei face. Poate nici atat.
      • -1 (9 voturi)    
        Cand eram... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:42)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Cand eram mic eram si eu un libertarian incapatanat. Intre timp viata m-a invatat ca nu e chiar asa.

        Iata ce spune un antreprenor autentic, cum tu, draga "loveparade", sigur nu esti:

        http://www.startupcafe.ro/afaceri/patroni-forta-de-munca-strainatate.htm

        La salarii mici oamenii isi iau lumea in cap. A doua tara ca numar de emigranti dupa Siria si fara razboi. Desigur, putem da vina pe PSD pentru emigrare. E mai comod. Si util unora.

        Adevarul e ca actualul punct de echilibru din economie, caracterizat prin salarii mici, piata interna subdimensionata si profituri mult superioare celor din vestul Europei nu mai functioneaza.

        Sau putem continua la fel si ultimul care pleaca din tara stinge lumina. Nu inainte de a injura PSD-ul din prag, desigur.
  • +11 (17 voturi)    
    in menghina bolshevismului (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:41)

    Dimijoarei_Obt [utilizator]

    prin eliminarea taxei de solidaritate si cresterea salariului se urmareste distrugerea clasei de mijloc !
  • +8 (8 voturi)    
    Mai draga tradicene, (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:46)

    midufi [utilizator]

    sa-ti explic eu, "//"...
    Nu merge asa simplu, sa cresti salariile din pix.
    Toti ne-am bucura sa ne creasca veniturile.
    Mai intai trebuie insa sa investesti, sa faci ceva, apoi sa vezi ca veniturile cresc, din productia a ceva.
    Un excroc, mincinos, incompetent... si vanitos.
    • 0 (0 voturi)    
      N-ai uita ceva? (Luni, 29 ianuarie 2018, 9:36)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui midufi

      "Nu merge asa simplu, sa cresti salariile din pix"

      eu nu cred ca Tariceanu sau daddy Dracnea sunt CHIAR ASA de tampiti, incat sa ignore acest adevar fundamental. Mia degraba, sunt vicleni: se bazeza pe faptul ca electoratul lor CREDE astfel de promisiuni!
      Iar cand inflatia va exploda, sau cand Nu vor mai putea da salariile si pensiile umflate, este simplu - o sa dea vina pe Statul Paralel!
  • +8 (10 voturi)    
    Salariul (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:52)

    Coco_papagal [utilizator]

    minim pentru roboti cand il bagati?
    Marile companii deja au inceput robotizarea sectiilor de productie(Renault de ex.).In max 10 ani RO va pierde 70% din investitiile in productie..produci in occident cu roboti, transporti cu self driving cars iar pentru muncile care necesita oameni,occidentul si a asigurat deja infuzia de forta de munca.In RO vor ramane vanatoarea si albinaritul.
  • +8 (10 voturi)    
    asa din 2020... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:54)

    liviu_ [utilizator]

    cad o sa incepem sa platim si datoriile VOASTRE....
    si cand cel mai probabil nu o sa mai fiti la guvernare...
    sa lasati dezastru pentru aia care o sa vina...
    scarbelor!

    si impozit global... evident... luati de la cei ce muncesc si dati la trantori...

    si ne mai miram d c o sa tot creasca preturile si se inched firmele... cceea ce s-a intamplat si prima data cand ati marit aiurea salariu minim... dar la dracu .. .merge sa o mai facem... ce se poate intampla (inafara de euro 7 lei si inflatia 30%)?!
  • +9 (11 voturi)    
    Mosule,tu esti cu vanzarea resurselor din M.Neagra (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:55)

    Plagarus [utilizator]

    Sterling Popescu citeste din ciornele lui Valcov ?
  • +10 (12 voturi)    
    Bolsevicul Tariceanu (Vineri, 26 ianuarie 2018, 13:57)

    1A [utilizator]

    In ultimul discurs Ceausescu promitea mariri de salarii.
    Urmasii lui ideologici ori de caracter au promis inainte de alegeri bani gratis si fericire nesfarsita.
    Dupa 1 de esecuri vazandu-se sub tirul strazii si al consiliului UE pentru imunitatea in fata hotiei pe care incearca s-o obtina cu orice pret, au decis sa supraliciteze cu alte mariri, anuale, cincinale si probabil vor urma altele ata cat va fi nevoie.
    Fosta nomenclatura si securistii cu alta palarie din Parlament ''dau'' cu nemiluita prostimii si ca prin farmec prostimea pune la nesfarsit botul. Iar cand prostimea nu e servita, prostimea uita, nu sanctioneaza si crediteaza din nou infractorii de sorginte ceausista pentru promisiuni si mai desantate. Si tot asa.Ce blestem.
  • +4 (6 voturi)    
    Borfașii n-au de ales. (Vineri, 26 ianuarie 2018, 14:50)

    Costin33 [utilizator]

    Și vor fi nevoiți să crească retribuția celor care muncesc pentru ei, chiar și fără intervenția statului prin creșterea salariului minim pe economie garantat în plată.
    Datorită (nu, din cauza) evoluției demografice, sclavii pe plantație vor fi din ce în ce mai greu de găsit.
  • +5 (5 voturi)    
    Fadoino, salariul minim e unul ! (Vineri, 26 ianuarie 2018, 16:22)

    deval [utilizator]

    Ce spui matale, a fost o data ......Tare salivezi sa-i iei locul lui Escobar ! Pe cine dracu pacaliti ca sunteti doua partide si nu unul, bicefal ca orice monstruozitate !!
  • +3 (3 voturi)    
    Pe vremuri . . . (Vineri, 26 ianuarie 2018, 17:34)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . Tariceanu era pentru taierea cozii câinelui dintr-odata! Acum umbla cu masuri Ceausiste. Mai dam 100 azi mai o suta maine si avem noi grija sa ii luam inapoi prin alte metode! Eu daca as fi factor de decizie si as vrea sa opresc hemoragia de forta de munca catre strainatate ba chiar sa ii determin pe multi din ei sa revina in tara, as taia coada acestui caine dintr-o retezatura. Cum? Pai impreuna cu banca mondiala si tarile puternic industrializate as ridica brusc salariul minim la cel putin 1000 de euro si pensia minima la vreo 600 concomitent cu aplicarea acelorasi costuri la produse si servicii practicate in occident. Altfel, stimati tovarasi si prieteni sa nu va mire ca peste doi trei ani veti avea un minus de populatie de peste sase milioane si nu veti mai putea sustine nici macar bruma asta de economie. Suna stiintifico-fantastic, dar nu cred ca un salariu minim de 300 de euro in 2020 va mai tenta pe cineva care are un minim de calificare!
  • +3 (3 voturi)    
    Vai... (Vineri, 26 ianuarie 2018, 18:43)

    gamoto [utilizator]

    ... și amar de capul nostru!
    "Hell is full of good meanings and wishings"
  • +5 (5 voturi)    
    tariceanu idiotul (Vineri, 26 ianuarie 2018, 19:50)

    cs34 [utilizator]

    numai minciuni au spus nu exista nici un program de guvernare ci doar programe de capusare
  • +2 (2 voturi)    
    Idee (Sâmbătă, 27 ianuarie 2018, 20:48)

    ruskimushki [utilizator]

    Mi se pare ca el nu munceste nici cat pentru 30/semestru.
    Motocicletele si le va lua, oare, in cavou ? Sau la funeralii le vor pune sa pocneasca din esapamente, ca nu vor mai fi gloante.
  • +2 (2 voturi)    
    concluzii (Duminică, 28 ianuarie 2018, 12:14)

    Dizidentul [utilizator]

    acest om care a facut atit rau prin hotaririle sale isi
    poate permite din nou sa afume mintile romanilor
    aceste promisiuni au fost facute dupa alegerile din
    2016,cred ca a sosit timpul sa inteleaga MERSUL
    ALATURI DE DRAGNEA SI PARTIDUL PSD ADUCE
    NUMAI RAU PARTIDULUI ALDE.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version