Surse: Guvernul pregateste comasarea institutiilor si posibile concedieri de bugetari. Primele tinte: Ministerul Muncii si Ministerul Agriculturii

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 7 februarie 2018, 13:30 Economie | Finanţe


Olguta Vasilescu si Sevil Shhaideh
Foto: Colaj foto / Sursa: Agerpres
Guvernul Dancila si PSD elaboreaza un proiect de reorganizare si comasare a unor institutii si agentii guvernamentale, au declarat surse politice pentru HotNews.ro. Proiectul va duce la disparitia unor institutii, precum si la posibile concedieri de bugetari. Primele doua ministere luate la tinta sunt Ministerul Muncii si Ministerul Agriculturii, potrivit surselor citate. Grupul de lucru e condus de Sevil Shhaideh, Lia Olguta Vasilescu si Darius Valcov.
  • Participa mai jos la sondajul HotNews.ro: Ar trebui micsorat numarul de bugetari?


UPDATE: Ministerul Muncii a transmis HotNews.ro ca nu intentioneaza reduceri de personal la institutiile din subordinea sa.

Unul dintre scenariile de lucru pentru Ministerul Muncii e comasarea intr-o singura institutie a tuturor agentiilor guvernamentale subordonate acestui minister: Inspectia Muncii, Casa Nationala de Pensii, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, (ANOFM), Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS).

Si la Ministerul Agriculturii e luata in calcul comasarea unor institutii aflate in subordinea sa.

Lia Olguta Vasilescu, ministrul Muncii, a confirmat marti intr-o conferinta de presa existenta unui proiect pentru reorganizarea institutiilor bugetare, fara a da insa detalii. Intrebata de un ziarist daca ia in calcul reducerea numarului institutiilor de stat, Vasilescu a spus: "Cand o sa am intregul proiect finalizat, o sa-l pun in dezbaterea presei". Chestionata apoi despre momentul cand proiectul va fi finalizat, ministrul Muncii a raspuns: "Cred ca foarte rapid, lucram intens".

Nu e clar la acest moment daca proiectul va duce la reducerea reala a numarului de bugetari sau va aplica vechea reteta a suprimarii unor posturi bugetate, dar care nu sunt ocupate.

Motivul principal pentru reorganizarea institutiilor, eliminarea unor functii de conducere si eventuala concediere a unor bugetari e nevoia de scadere a costurilor cu salarizarea bugetarilor. Costurile au explodat dupa maririle de salarii din ultimii ani, punand in pericol echilibrul bugetului de stat.

Reamintim ca reorganizarea institutiilor bugetare a fost ceruta de anul trecut de premierul Mihai Tudose. Tudose a infiintat in iulie 2017 un comitet pentru auditarea institutiilor bugetare. Din acel comitet fac parte, printre altii, Lia Olguta Vasilescu si Sevil Shhaideh. Rezultatul auditului e necunoscut. HotNews.ro a cerut in urma cu o luna de la Guvern aceste rezultate, dar Executivul nu a raspuns cererii de informatii.












22127 vizualizari

  • +24 (30 voturi)    
    E "tare" grupul de lucru (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:45)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Incompetenta, minciuna si hotie. Tripleta de aur. Daca dragnea si gasca lui nu sunt opriti imediat soarta tarii e pecetluita
    • +10 (10 voturi)    
      Primele tinte: (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:54)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Ministerul Muncii si Ministerul Agriculturii .

      E prima oara cand " ALEGE OAIA ! " face sens , da-o dreaq de ciocanitoare ...
      • +7 (7 voturi)    
        PSD/ALDE zice ca sunteti gresit informati (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:50)

        Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

        sau nu s-a inteles s-au traducerea a fost gresita.
        S-au e o problema de comunicare.
        De fapt nu se desfinteaza si nu se comaseaza nimic.
        Se comaseaza desfiintarile care erau infiintate pentru desfiintare dintr-o gresita comunicare si traducere eronata la ministerul respectiv.
        Fiind ne informati si informati gresit lipsa de comunicare a facut ca infiintarile desfiintare sa fie comasate inainte de a fi fost infiintate si de aici s-a inteles gresit.
        Atzi inteles ?
        • +6 (6 voturi)    
          :)) (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:14)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

          :)) :)) :))
          Cred ca la fel i-a explicat TT lui Junker si legile alea care cica au fost gresit intelese la UE.
    • +7 (7 voturi)    
      SVF (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:30)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      O adunatura de incompetenti.
      Care este numarul de bugetari angajati la stat de cand guverneaza ciuma rosie? Cine a crescut salariile?

      Nastept o problema dupa care o rezolvam, bai ma lasi ... daca nu existati nu mai aparea nici problema.

      Sper sa ajungeti la 2m sub pamant, cat mai repede, incepand cu Holguta si terminand cu mustaciosul mafiot.
  • +11 (15 voturi)    
    Asta inseamna sa te faci remarcat (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:46)

    lasa [utilizator]

    daca pana si Dragnea incepe sa vada conturul "topaielilor" din salarizare, atunci poate scapam de Romania Mare din guvern. Asteptam si oameni competenti si banii, care ni se cuvin........
    • +4 (6 voturi)    
      ni e cuvin? (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:57)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui lasa

      O sa ni se cuvina cind o sa-i votam. Deocamdata am (sau n-am) votat PSD-ul lui Dragnea.
  • +15 (17 voturi)    
    Asta-i nota de plata (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:48)

    ankido [utilizator]

    pentru dezmatul bugetar, inceputul sfarsitului pentru PSD.
    • +7 (7 voturi)    
      PSD se chinuie sa ascunda dezastrul national (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:40)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui ankido

      Oare cum se va termina?

      Va incasa PSD lovitura electorala, sau prostimea PSDizata va da vina pe straini si intelectuali cum facea Ceausescu?
      • +6 (6 voturi)    
        PSD v-a dat. dar.. (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:34)

        Bwana [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

        ..nenorocitii astia vi-i iau inapoi. asta o sa fie sloganul dupa alegeri. Si ce crestere economica era in vremea lui Dragnea...
        pacat de el saracu ca acum din Brazilia se vede mai greu...
  • +11 (11 voturi)    
    cum ramanea cu (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:50)

    liviu_ [utilizator]

    economia duduie
    nu o sa scada salarii
    nu o sa fie concedieri etc?!

    se vede din ce in ce mai clar ca psd e o adunatura de hoti incompetenti si tupeisti care au facut praf economia si acum nu mai stiu cum sa ascunda rahatul sub pres

    probabil acum dau acatiste la bierica si se roaca sa vina inca o criza care o sa-i salveze... partial...
    • +5 (5 voturi)    
      pai cit sa duduie (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:02)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Cind faci economia sa duduie prin consum din import pe datorie, duduie ea vrun an-doi, dupa care vin creditorii cu nota de plata. Si cind timp de un an injuri si scuipi in gura creditorii (banci, multinationale, etc), respectivii nu vor uita sa-ti rasplateasca comportamentul cind le vine bine. Deja BNR a crescut dobanda de referinta, deja pe la colturi se spune c inflatia pe ianuarie e intre 4 si 5%, nemultumirile salariale du in clocot, la final de martie ar trebui sa vina marirea aia de 25% pe bune a coanei olgutsa.. si toate astea cu e executie bugetara pe ianuarie care probabil vine cu nota de plata pentru toate tsopaielile fiscale anuntate in 2017. In mod sigur bugetele de investitii ale firmelor pe 2018 au fost reduse la minim dupa revolutiile fiscale consecutive din 2017.
      • +2 (2 voturi)    
        Duduie, nu duduie (Miercuri, 7 februarie 2018, 16:22)

        muvis [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Chiar credeti ca le pasa? Si in cazul exceptional in care ar ridica degetul pentru vreo economie, s-ar indrepta oare spre propriul buzunar si afacere de sinecuri?

        Sa fim realisti. Obiectivul lor e o escrocherie
    • +3 (3 voturi)    
      nu le duce grija (Miercuri, 7 februarie 2018, 16:10)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Hai sa nu sarim in sus pentru angajatii din minister. O gloata de incompetenti extrem de bine platiti.

      Eu nu cred ca e vorba de economie, taieri de salariu, reducere de personal. Doamnele in cauza sunt limitate de o lege in administratie prin care nu pot face angajari dupa "nevoile lor". Asa ca au inventat asta ca sa mai scape de balastul gasit si sa-si aduca co-interlopi. Se face si se desface, se comaseaza si se decomaseaza.

      Chestii de interlopi.
  • -18 (18 voturi)    
    Guvernul n-a raspuns cererii Hotnews???? (Miercuri, 7 februarie 2018, 13:52)

    asistat [utilizator]

    A-n stradă!!!
    • +1 (1 vot)    
      La scoala!!!! (Miercuri, 7 februarie 2018, 22:57)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui asistat

      .
  • -17 (21 voturi)    
    Cand Boc facea reduceri de personal si nu (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:10)

    xrogo [utilizator]

    permitea angajari numai in situatii exceptionale cum mai aplaudati si-i infierati pe bugetari, acu v-ati intors, le luati apararea, acum nu mai sunt prea multi?
    • +10 (12 voturi)    
      "Cand Boc facea reduceri de personal si nu.. (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:44)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      ...permitea angajari numai in situatii exceptionale" strigati "Jos dictatorul", "acu v-ati intors, le luati apararea". Iti pare cunoscut?
    • +9 (11 voturi)    
      Spune-o si p’aia cu Basecu (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:00)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Cum a taiat salarii....daca ai long memory.
      • -2 (4 voturi)    
        Nu spun, ca Basescu ne-a dat 25% (Joi, 8 februarie 2018, 0:08)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        in plus!!!
        • 0 (2 voturi)    
          Tie in niciun caz nu ti-ar fi dat ci ti-ar fi luat (Joi, 8 februarie 2018, 11:26)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          chiar si daca am fi fost in cea mai prospera perioada a Romaniei !

          PS. Prietenii stiu de ce ! :))
    • +9 (11 voturi)    
      pai bre postacila... (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:04)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      in 2010 veneam dupa un 2009 cu deficit de 8.5% si cadere economica de 8%.. In mod clar ceva trebuia taiat ndin cauze de criza. Da' acu, dupa crestere de 8%, care e motivul pentru taieri? Triplarea salariilor la parlamentari si primari? Salariile de 15.000 de lei la primarii de pe la tara?
    • +4 (6 voturi)    
      te inseli, (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:20)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      eu am votat ca sunt prea multi
    • +4 (8 voturi)    
      pai cine (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:22)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      dadea cu pietre desteptule? Nu voi, pesedacii crestini ortodocsi?
      Toata lumea va explica ca nu-s bani si voi, "neee, nu stiti sa-i gospodariti".
      Voi, ce faceti acum? Mariti din banii popii leafa si ati ajuns sa dati afara ce ati angajat pana la inceputul toamnei 2017, ca nici cu imprumuturi nu mai puteti sustine.
      Ca toata lumea s-a luat dupa promisiunile facute cu gurita aia a ei plina de praz si de mustatea cariata a sefului suprem, de ziceai ca visul Romaniei este sa lucreze la numai in domeniul bugetar, ca ploua cu sarmale si carnati.
      Nu vedeti ca sunteti incapabili?
    • +3 (3 voturi)    
      xgroho, este evident ca traiesti intr-o lume (Joi, 8 februarie 2018, 11:23)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      paralela !

      Dezgustator este insa ca vrei sa ne faci sa credem ca si noi traim in ea !

      PS. Nu, baiete ! Citeste rezultatele sondajului si realizeaza apoi pe ce site esti !
      • -1 (1 vot)    
        Sondajele facute pe situri reflecta (Joi, 8 februarie 2018, 19:08)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        orientarea siturilor respective, asa ca nu ma trimite la ele ca stiu rezultatele fara sa le cosult!
  • +14 (14 voturi)    
    hopa (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:12)

    xerxes2001 [utilizator]

    se termina banii?
    a ajuns cutitul la os?
    macar iesiti public si spuneti adevarul ca nu aveti bani pentru pomenile electorale
  • +11 (11 voturi)    
    mda... (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:25)

    Cocut [utilizator]

    In principiu, initiativa nu e rea. In Romania, din 5 milioane de angajati cam 1,3 milioane lucreaza la stat. Cam mult.

    Pe de alta parte, nu cred ca va iesi ceva positiv din aceasta initiativa. Organigrama de stat trebuie construita de jos in sus (ca intr-o firma privat, in functie de nevoie si de bugetul disponibil).

    Este mult de povestit si explicat, lucru pe care reprezentantii PSD nu il vor face. Si din acest motiv, aceasta initiativa care pare in regula va sfarsi lamentabil. Oricum, va enerva inca 3-4% din electoratul PSD.
    • +5 (5 voturi)    
      cum sa iasa (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:06)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Cocut

      Fix ca si legea salarizarii... ne vom trezi cu 3 soferi la o masina de demnitar, 5 femei de serviciu la cite-o scoala de la tara cu 3 elevi, 3 portari la un spital nefunctional din lipsa de medici, si tot asha.
  • +4 (4 voturi)    
    Reduceri de posturi la stat?! (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:34)

    baligosul [utilizator]

    Numărul instituțiilor publice și al angajaților acestora trebuie suplimentat, politicienii,bugetarii,etc. au copii,nepoți, neveste, iubite, amante, ce să facă cu ei, să îi trimită la muncă în privat? Exclus, la stat e bine, că e de stat...
  • +5 (5 voturi)    
    nimic nou (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:36)

    daldepsd [utilizator]

    Cand dupa "duduiala" economica din 2008 Boc a luat niste masuri, le-ati amendat ani de zile. Acum dupa o alta duduie, marca PSD, faceti exect ce ati blamat atata timp, adica reduceri de salarii si de personal, comasari de servicii. Diferenta este ca voi si mintiti. Sigur, altii sunt de vina, acum angajatii din resurse umane sau functionarii de la ghisee. Da nu-s ai vostri, cum comunicati? "decat" vorbiti tare si fara rost.
  • +7 (7 voturi)    
    Victime ale comasarilor (Miercuri, 7 februarie 2018, 14:58)

    Altiro [utilizator]

    Daea se comaseaza cu oaia si vor ocupa un singur birou iar Ministerul Culturii comasat cu Administratia cimitirelor. Coordonator, Valcov, specialist in "expunere"de tablouri prin cavouri)..
  • +9 (9 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:04)

    Popandau [utilizator]

    Tanti Olguta si domnul Valcov - omul cu tablourile din cimitir cum o sa puteti voi cuprinde cu mintea asa un proiect?
    Acum cand vorbim, exista institutii in subordinea parlamentului sau chiar a guvernului in care exista 3 directori la 10 executanti. Sau exista posturi de directori ocupate temporar fiind prelungite periodic pentru cate o pila pana la schimbarea din functie a sefului care a creeat postul. Seful demis nu dispare ci ajunge director pe postul pe care si l-a rezervat...
    Sau exista persoane care primesc salarii si sunt angajati dar nu-i vede nimeni pe la serviciu niciodata.
    E o maaare bataie de joc.
    • +2 (4 voturi)    
      pai cine (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:25)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Popandau

      a zis ca da afara directorul, la cate sinecure s-au angajat?
  • +6 (6 voturi)    
    Programul de guvernare al PSD e sublim (Miercuri, 7 februarie 2018, 15:35)

    tarantella [utilizator]

    Problema e ca, la un moment dat, se termina banii.
    • +2 (2 voturi)    
      e bun programu' (Miercuri, 7 februarie 2018, 16:26)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui tarantella

      Si nu, nu se termina banii. Ca nu au avut in vedere sa ii cheltuie dupa minciunile spuse public. Ii cheltuie dupa programul din buzunar, ala de il stiu numa' ei.
  • +3 (3 voturi)    
    Din moment ce . . . . (Miercuri, 7 februarie 2018, 16:20)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . adevaratul guvern este in umbra si este condus de Dragnea si ajutoarele sale de nadejde Sevil Saidech si Valcov, bine ar fi daca i-ati concedia pe toti ministrii si secretarii de stat afererenti pentru ca ca sunt practic inutili!
  • 0 (0 voturi)    
    aici sunt de acord! (Joi, 8 februarie 2018, 9:22)

    Francisc 1 [utilizator]

    se poate mult reduce din birocratie ! ( ca tot mi-am amintit :nea vosganiene , promiteai din 2012 acces online la conturile de trezorerie , se mai aude ceva sau e mai importante legile justitiei si codul penal?)
  • +1 (1 vot)    
    Nu va entuziasmati ! (Joi, 8 februarie 2018, 11:32)

    Susufler0 [utilizator]

    Din ministere pleaca ideea comasarilor si a reducerii de posturi
    iar cand ajunge in Kiseleff, la apogeu, se intoarce apoi de unde a plecat cu directiva privind necesitatea unor noi angajari !

    PS. Treziti-va, e vorba de un guvern socialist si inca nu s-a prabusit tara pe noi !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă