Senatul a adoptat, in sedinta plenului de luni, proiectul de lege initiat de Guvern care modifica OG 39/2015 privind cazierul fiscal, act normativ prin care au fost eliminate situatiile ce restrang drepturile practicienilor in insolventa, situatiile care puteau determina inscrierea in cazier in baza unor acte sau documente care nu erau definitive, existand si prevederi prin care se simplifica sistemul de solicitare a cazierului fiscal in format electronic, scrie Agerpres.

Camera Deputatilor va dezbate acest proiect de lege in calitate de for decizional.

Potrivit actului normativ, se excepteaza inscrierea in cazierul fiscal al practicienilor in insolventa a informatiilor privind inactivitatea fiscala declarata de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolventei in forma simplificata, intrarii in faliment sau pronuntarii ori adoptarii unei hotarari de dizolvare a contribuabilului, avand in vedere ca aceasta nu tine de culpa practicianului.

O alta modificare avuta in vedere se refera la majorarea de la 5 la 15 zile a termenului in care organele competente trebuie sa comunice organului fiscal actele prin care au fost constatate si sanctionate faptele care fac obiectul inscrierii in cazierul fiscal, ramase definitive prin neexercitarea caii de atac prevazuta de lege.

Totodata, se propune ca in situatia inscrierii inactivitatii fiscale ulterior radierii persoanei juridice sau a entitatii fara personalitate juridica in cazierul fiscal al reprezentantilor legali sau al reprezentantilor desemnati, aceasta sa fie scoasa din evidenta la data implinirii unui termen de un an de la data inscrierii.

Proiectul de lege prevede si eliminarea obligatiei persoanelor care solicita eliberarea certificatului de cazier fiscal in format electronic de a transmite, odata cu cererea, documentele care atesta identitatea si calitatea acestora.