Umbra neagră a recesiunii peste economia germană

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 6 octombrie 2019, 17:03 Economie | Finanţe


Steag Germania
Foto: pixabay.com
Comenzile din industria producătoare de mașini din Germania au scăzut dramatic în luna august. Astfel, industria-cheie a Germaniei a înregistrat o scădere a comenzilor pentru a noua lună consecutiv. În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, s-a înregistrat un minus de 17%, după cum a comunicat vineri, la Frankfurt, Federația Producătorilor de Mașini și Instalații, VDMA. Semnalele unei recesiuni în Republica Federală sunt tot mai vizibile.

"După cum ne temeam, lunile anterioare cu rate negative cu o singură cifră au fost doar o scurtă pauză de respirație", a spus expertul economic VDMA, Olaf Wortmann. Comenzile interne au scăzut cu 12% în termeni reali, în timp ce comenzile din străinătate au scăzut cu 19%. Astfel, industria de bază a Germaniei alunecă în jos pe tobogan, de trei trimestre.
  • Nesiguranța globală
Industria orientată spre export nu se așteaptă la o schimbare în bine nici în următoarele luni. "Previziunile Ifo privind exportul indică faptul că producătorii de mașini sunt în continuare pesimiști, având în vedere riscurile economice și politice", a explicat Wortmann. Institutul Ifo din München se ocupă cu studii și cercetări în domeniul economic.

Conflictele comerciale internaționale și incertitudinile referitoare la Brexit sunt o povară și pentru tehnologia „Made în Germany”. Clienții din Germania și din străinătate sunt reținuți la plasarea de comenzi și încheierea de contracte. La această nesiguranță se adaugă schimbarea structurală a industriei auto, un jucător important din industrie, în ansamblul ei.

În comparația trimestrială pentru lunile iunie-august 2019, comenzile au fost cu 8% sub anul precedent. De la începutul anului 2019, acestea au scăzut constant. Pentru acest an și anul viitor, VDMA se așteaptă ca producția să scadă cu două procente. Anul trecut, această industrie germană, cu peste un milion de angajați, făcea încă un plus de două procente.
  • Teamă în Autodeutschland
Cifrele din industria producătoare de mașini sunt considerate un seismograf pentru starea de spirit din economia germană. O serie de experți anticipează o creștere negativă în Germania în trimestrul al treilea. Astfel, Republică Federală ar ajunge, practic, în așa-numită recesiune tehnică.

Economiștii vorbesc despre o recesiune tehnică atunci când o economie înregistrează scăderi timp de două trimestre la rând. Deja în trimestrul aprilie-iunie indicele de creștere economică a Germaniei a fost negativ.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






19522 vizualizari

  • 0 (14 voturi)    
    saturatie (Duminică, 6 octombrie 2019, 18:49)

    Mihail. [utilizator]

    Toti cocalarii din Rumanistan si din celelalte colonii au ultimele tipuri de bemveuri si mertzane, deja.
    • +3 (7 voturi)    
      ...au de ales ?... (Duminică, 6 octombrie 2019, 23:30)

      Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui Mihail.

      Și ce sfat le dai celor care vor un autoturism nou? Să cumpere bașoldine amerikănicești care au un consum exotic ? Și care ar veni cu taxe vamale de 30% !!!

      Intre diferite rele dacă nu autoturisme gemane, pot alege dintre japoneze, fiabile, drăguțe, nu foarte scumpe ca amerikancele și care încap pe străzile de la noi.
      • 0 (8 voturi)    
        Oho, destule (Luni, 7 octombrie 2019, 6:45)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

        Americani, japonezii si coreenii sunt mult inaintea nemtilor in ce priveste hibridele, pluginele, electricele. Nemtii au vandut in ultimii 20 de ani practic aceleasi masini cu niste imbunatatiri minore. Acum sunt cu vreo 20 de ani in urma Tesla, n-au niciun fel de idee cum sa faca ceva care sa concureze cu Tesla. N-au concept, n-au ingineri specializati. Tesla e mai putin despre mecanica si motoare cat despre software si electronica. Deci nemtii trebuie sa dea afara vreo jumatate din inginerii specializati in auto si sa angajeze mii de specialisti in software & electronics. Si in plus de asta au nevoie de cel putin 5 ani sa vina cu o platforma fiabila. In momentul asta, cazanele pe care le au nu pot fi adaptate.
        • +2 (6 voturi)    
          Vorbesti prostii.. (Luni, 7 octombrie 2019, 9:51)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          La capitolul dinamica, confort, siguranta si tinuta de drum autoturismele germane sunt de neegalat.
          Asiaticele sunt bune ptr fiabilitate si aspectul nou, tineresc, dar au mari probleme pe partea de ergonomie si chiar confort. Mi-am cumparat de curand o Honda Civic si , dupa ce am dat o caruta de bani pe ea, am descoperit ca are scaune tare neconfortabile si are serioase probleme de ergonomie (spatatii mici si prost asezate) in comparatie cu nemtoaicele. Plus ca in cateva luni a incpeut sa mi se exfolieze plasticul de pe stalpii laterali si faza lunga automata mi se bloceaza in trafic pe pozitia automat.
          Asa ca dupa ce o vand revin la nemtoaice si termin cu asiaticele, masini pe care le vad ptr studenti si tineri pana in 30 ani.
          Aici vorbesc de masini noi, personal nu sunt adeptul masinilor la mana a doua, indiferent de unde sunt aduse.
        • -1 (1 vot)    
          pe cat pariem ca in mai putin de 5 ani (Luni, 7 octombrie 2019, 14:21)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          VW si BMW vor taia Tesla la orice capitol?
          Sau chiar crezi ca Tesla si chinezii au angajat toti specialistii in software din lume?
          Si pe cat pariem ca in 10 ani, pseudo-stiinta CO2-ului va fi istorie? si ca cererea pentru masini electrice va fi una marginala, strict pentru masini usoare de oras.
  • -2 (20 voturi)    
    TESLA A LOVIT PUTERNIC ! (Duminică, 6 octombrie 2019, 18:58)

    Ed___ [utilizator]

    Producătorii germani iubitori de diesel canceros şi prinşi cu trișatul dar şi cu minciuna, SE PRĂBUŞESC ÎNCET DAR SIGUR!

    Tesla a rupt la vânzări în Europa, încet dar sigur.

    Mercedes dă semne că realizează greşeala imensă de a nu produce electrice şi încearcă să repare, dar ceilalţi constructori auto germani încă pierd teren.

    O să fie un Nokia 2 !!!

    Precum Ford, care denumeşte un mild hibrid ca fiind HIBRID şi atât, inducând în eroare... parcă... cică electrificare dar mai mult cu numele.


    Tesla va îngenunchia, uşor, încet, dar sigur pe toţi care nu fac o electrificare reală !!!


    Singurii producători care vor ramâne sunt cei care vor face full electrice, PHEV sau măcar măcar HIBRIZI REALI (gen TNGA eCVT, e-power, e-tech) !

    Orice altă maşină cumparată azi este deja de nouă uzată moral, învechită.
    • -1 (9 voturi)    
      Money man, de unde??? (Duminică, 6 octombrie 2019, 23:34)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Iti distrugi economia si mediul ca sa salvezi climatul, comedie tragica!!!
    • +4 (6 voturi)    
      De un an Tesla e in scadere (Luni, 7 octombrie 2019, 8:22)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Asa ca ori nu vand destul, ori au redus pretul prea mult si profitul este prea mic. Daca asa-numita ultima tehnologie ultra-eco nu este in stare sa concureze la egal fara subventii cu restul, poate e o farsa?
      • +3 (7 voturi)    
        tehnologia masinilor electrice (Luni, 7 octombrie 2019, 11:07)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        nu este suficient de pusa la punct. fara un salt tehnologic major acestea nu pot concura cu cele pe motoare cu ardere interna.
        • -1 (5 voturi)    
          Nu poate concura... (Luni, 7 octombrie 2019, 12:45)

          SMBH [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          In ce sens nu poate concura?

          Hai sa le impartim putin pe categorii:

          1.) Performante dinamice (0-100 hm/h) - cred ca suntem de acord ca e foarte greu sa bati un full-electric decent facut la capitolul asta, chiar daca apelezi la "super cars".

          2.) Autonomie - aici mai e de lucru la full-electric, dar asta pentru ca, spre deosebire de o masina cu motor cu combustie interna, unde autonomia poti sa o cresti cu costuri minime (rezervor de 60L in loc de unul de 40L si i-ai crescut autonomia cu 50%), la un full-electric pretul bateriilor este inca mare. Totusi, autonomia creste constant in fiecare an, la toate modelele, fara sa creasca semnificativ si pretul. Asta datorita faptului ca pretul bateriilor e in scadere constanta ($/kWh).

          3.) Timpul de "incarcare". Si aici se fac progrese remarcabile in ceea ce priveste full-electricele. Supercharger V3 de la Tesla poate sa incarce deja la 250 kW. Electrify America a deschis statii care ajung chiar si la 350 kW. Tesla se pregateste sa pluseze, in vederea lansarii modelului Semi (capul tractor), care are nevoie de un curent de incarcare si mai mare. Chiar si la 350 kW, o baterie cu o capacitate de 75-100 kWh se incarca pana la 80% in 10-15 minute. Nu e la fel de rapid ca la o masina cu combustie interna, dar este mai mult decat decent.
          • +2 (2 voturi)    
            ai uitat pretul stimabile (Luni, 7 octombrie 2019, 14:28)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui SMBH

            Ai mentionat ca nu creste, in pofida cresterii autonomiei si performantelor.
            Multumim, fara subventiile generoase platite din banii nostri, vanzarile de electrice ar scadea cu 90%.
            In rest, putini dintre noi isi propun sa atinga 100km/ora in 5 secunde.
          • 0 (2 voturi)    
            la capitolul 2 si 3 (Luni, 7 octombrie 2019, 14:39)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui SMBH

            Electricele sunt la pamant.
            Am mers cu Opel Ampera, da, e f silentios, da se duce cand apesi acceleratia ptr ca, curentul electric are intensitate maxima de la inceput, nu trebuie sa schimbi viteza ca sa ajungi la puterea maxima/. Numai ca, la capitolul aunonomie este varza...imediat ce pornesti motorul vezi cum iti scade autonomia cu 10% (desi nu ai facut un m), daca dai drumul la AC autonomia scade considerabil, la fel si daca dai caldura pe maxim. Daca o electrica iti arata autonomie initiala de 300km, sa fii sigur ca cea reala e de maximum 250km.
            La pct 3, timpi de incarcare, sa stii ca la incarcarea la priza normala se sta foarte mult. Poate sa stai la casa sau la parter si sa scoti cablul pe geam, sa zici ca merita. Dar eu stau la bloc si nu imi trebuie.,..am fost cu Opelul sa il incarcam, toate statiile erau ocupate de Loganuri albe sau de masini Taxi Meridian, care nu aveau motor electric dar isi gasisera si ele loc de parcare. Dupa o ora de astpetare, cand au venit cocalarii la masina, le-am reprosat de ce ocupa statia de incarcare daca nu au masini electrice, si m-au luat cu ,,da' ce-i ba, te-am pus eu sa iti iei electrida"?
            In asa conditii, chiar merita sa iti iei masina electrica in Romania?
            Eu zic ca nu, pana nu se face un salt tehnologic major la autonomie si incarcare.
      • -3 (7 voturi)    
        Tesla investeste masiv (Luni, 7 octombrie 2019, 12:19)

        SMBH [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Tesla a investit si investeste masiv in ultimii ani in capacitati de productie, tehnologie (baterii, propulsie, FSD, etc.) Procentul de investitii capitale din cifra de afaceri e mult mai mare decat al oricarui alt producator auto din lume.

        Practic, atunci cand vor deschide Gigafactory 3, isi vor mari capacitatea de productie cu 62.5% (GF1 si Fremont produc in momentul de fata aproape 100k pe trimestru, GF3 va produce 250k pe an in prima faza). Si asta referindu-ne numai la cifrele de productie ale GF3 corespunzatoare fazei I.

        E adevarat ca nu vor creste si veniturile in aceeasi masura cu numarul de vehicule produse (GF3 va produce numai Model 3 si numai pentru piata chineza).

        Tesla e unul dintre cele mai vanate companii de pe Nasdaq de catre "short sellers". Procentul de articole negative din total articole despre Tesla e departe de a reflecta starea actuala a companiei (situatia financiara, perspectiva de crestere, numar de comenzi, capactitate de productie, etc.)

        Revenind la industria auto germana, problema acolo e de inertie si apetit de risc. Inainte de a aparea Tesla pe piata, si chiar la cativa ani dupa ce Tesla deja vindea vehicule in intreaga lume, nici unul din "granzii" auto la nivel mondial (cu atat mai putin producatorii germani) nu intrevedea un viitor full-electric pe termen mediu. Toti se gandeau in cel mai bun caz pe termen lung. Tesla a dovedit ca exista cerere (da, a si format aceasta cerere, dar asta puteau sa faca si "granzii"). Mai mult, daca te ocupi si de partea de infrastructura (statii de incarcare), dispare si una din ultimele redute in calea adoptarii pe scara medie sau chiar larga a vehiculelor full-electric.
        • +1 (1 vot)    
          Tesla, tesla, tesla.. (Vineri, 11 octombrie 2019, 17:08)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui SMBH

          Cate masini a vandut Tesla in Germania in prima jumatate a anului 2019?
          50.000 in toata Europa... Wow! Au "spart" piata!..
  • +8 (14 voturi)    
    Alarmismul se plateste mai bine? (Duminică, 6 octombrie 2019, 19:41)

    pehash [utilizator]

    Daca scrii ca economia creste sau scade cu 1-2% nu da nimeni click. Dar "umbra neagra" a recesiunii tehnice cu 0.1% QoQ ne da fiori!
    • +2 (4 voturi)    
      E vorba de economia germana (Luni, 7 octombrie 2019, 12:20)

      SMBH [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Orice stranut al unei economii mari (cu atat mai mult a economiei germane, de care suntem atat de dependenti) produce cutremure masive in Romania.
  • +2 (12 voturi)    
    diesel gate (Duminică, 6 octombrie 2019, 20:56)

    Je__ [utilizator]

    credeau ca oamenii sunt prosti

    chiar daca politic, mediatic se pune batista pe tambal


    aia mici si amarati care platesc taxe si impozite pana la ultimul cent, s-au simtit tradati...si se gandesc de 2 ori daca mai cumpara vreun vw
    • 0 (4 voturi)    
      Nu ai dreptate! (Luni, 7 octombrie 2019, 9:59)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Si eu sunt de parere ca VAG tinde sa scape mult prea usor ptr pacaleala cu emisiile, insa statistic lumea se inghesuie si acum sa cumpare masini Volkswagen. Am vrut sa dau comanda la un Passat 1.5 TSI si termenul de livrare era de 5 luni, asa ca le-am zis pas si am luat o asiatica de pe stoc. Da, cererea pe Euroap de vest era asa de mare ca la noi ajungea doar ce ramanea de la ei, si de aceea se statea 5 luni la coada.
      In plin scandal dieselgate, VAG a scazut pretul Passatului 2.0 tdi in Marea Britanie, si a fost o scadere cam de 30% (daca nu mai mult). In o saptamana dealerii au terminat stocurile si atunci VAG si-a dat seama ca oamenii le cauta masinile in ciuda trucului de la emisii, motiv ptr care nu mai dau reduceri.
      In prezent la masinile din grupul VAG reducerea la vanzare e mica, si cu toate astea sunt nr.1 mondial la vanzari de masini (peste Toyota si peste alianta comica Nissan-Renault). Asta spune multe despre forta grupului.
  • +1 (11 voturi)    
    Exista motive clare (Duminică, 6 octombrie 2019, 21:57)

    cchris [utilizator]

    Pe langa conflictul cu China iscat de Trump plus alte cateva motive exista un alt motiv simplu. Indiferent ce motor cumperi in acest moment, in cativa ani va fi istorie. Asa ca multi mai asteapta putin si pastreaza masinile vechi, care daca au fost cumparate inteligent mai merg inca foarte bine.
    Au fost anuntate masuri de incurajare a masinilor electrice si hibride, lumea asteapta dupa ele.
    • +2 (10 voturi)    
      Nu asteapta prea multi (Duminică, 6 octombrie 2019, 23:36)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui cchris

      Pt ca nu multi si le permit.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu e adevarat (Luni, 7 octombrie 2019, 6:51)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Kia,Hyundai, Toyota, Renault produc modele plugin/hibride/electrice la preturi de VW clasic. Si tehnologia se ieftineste. Problema nemtilor este ca sunt in urma cu cel putin 5-7 fata de astia. Au ratat momentul si acum investitiile necesare sunt uriase. Au mult de tras si nu vor supravietui toti producatorii germani. Nu-i vad bine pe VW, Opel. Astia sunt praf, fara idei, cu masini prafuite si nefiabile.
        • +3 (3 voturi)    
          daca Volkswagen sunt praf (Luni, 7 octombrie 2019, 11:13)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          in conditiile in care sunt no. 1 mondial la numarul de masini vandute, inseamna ca o luam rau de tot pe aratura. Or fi ei in spate la tehnologiile electrice, dar isi revin repede ptr ca au bani de investitii. Tu nu vezi ca lanseaza model electric dupa model electric? (e-Golf, e-UP, Passat GTE, Audi e-Tron etc)
          Cat ii priveste pe Opel, ai auzit de Opel Ampera? este o masina electrica ff reusita, dupa parerea mea, confortabila si f silentioasa. Unul din motivele ptr care grulul PSA a achizitionat Opel a fost exact ptr a avea acces la tehnologia electrica.
          Nu le mai canta tu prohodul ca au bani de investitii si nu sunt asa de in urma pe cum crezi tu.
          • 0 (4 voturi)    
            Timizi (Luni, 7 octombrie 2019, 12:52)

            SMBH [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Producatorii germani sunt foarte timizi in promovarea modelelor electrice. Asta pentru ca:
            1.) Inca nu au capacitatea de productie pentru a face fata unei cereri mari.
            2.) Prefera sa mulga inca vaca "combustie interna" cat se poate.

            Cand intri intr-un showroom (dealership) VW, Mercedes, BMW si primul model despre care iti va vorbi dealer-ul va fi in majoritatea cazurilor un model electric, atunci va fi momentul in care putem spune ca "mamutul" german a reusit sa schimbe directia. Pana atunci, trebuie sa fii (relativ) bine informat sa afli cate ceva despre modelele electrice de la dealer, pentru ca el nu iti va spune mai nimic din proprie initiativa. Dupa cum am scris mai sus, vaca "combustie interna" inca produce destul lapte.
      • -1 (5 voturi)    
        Tehnologia electrica se ieftineste (Luni, 7 octombrie 2019, 12:28)

        SMBH [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Sa ne aducem aminte ca atunci cand au aparut primele telefoane celulare, pretul lor era urias. Putini erau cei care si le puteau permite. Marea majoritate aveau, in schimb, acces la un telefon fix. Pretul a inceput sa scada odata cu adoptarea tehnologiei de catre un numar din ce in ce mai mare de oameni.

        Cheia este "economies of scale". Atunci cand se vor produce din ce in ce mai multe masini electrice, cand vor exista fabrici care sa produca acelasi numar de masini electrice cu numarul de masini cu motoare cu combustie interna produse de fabricile actuale, va exista posibilitatea de a scadea dramatic costurile si, pe cale de consecinta, preturile.

        De asemenea, evolutia tehnologica in domeniul bateriilor, a motoarelor electrice, contribuie si ea la scaderea costurilor si/sau la imbunatatiri continue legate de autonomie, performante, viteza de incarcare, etc. Progresul in domeniul propulsiei electrice e mult superior progresului in domeniul propulsiei pe baza de combustibili fosili.
        • 0 (0 voturi)    
          gresit pisoi (Luni, 7 octombrie 2019, 14:40)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui SMBH

          Comparatia cu telefoanele mobile e total eronata.
          Tot wishfull thinking-ul din jurul tehnologiei electricelor se bazeaza pe povestea tehnologica a procesoarelor a coarot putere de calcul se dubla odata la doi ani. De aici scaderea rapida a pretului si cresterea fabuloasa a performantelor calculatoarelor si telefoanelor mobile.
          In cazul autoturismuelor electrice, ce sa vezi, Tesla, varful de lance al domeniului foloseste o tehnologie a bateriilor din anii '70. DEci tehnologie de 50 de ani si faimoasa dublare a capacitatii nu a existat. Fiindca in esenta bateriile sunt un mod de inmagazinare chimica a energiei si se pare ca exista o limita fizica peste care nu se poate trece si nici nu exista ceva promisiuni in acest sens.
          Singurul lucru care a evoluat in tehnologia bateriilor este controlul software al ciclurilor de incarcare-descarcare si al incarcarii rapide. In rest, elefantul din incapere e tot acolo.
          • 0 (0 voturi)    
            asa cum am spus mai sus, (Luni, 7 octombrie 2019, 16:22)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Fara un salt tehnologic major, masinile electrice nu au viitor. Cele cu combustie interna le sunt superioare la toate capitolele. (mai putin valoarea cuplului motor)
  • -2 (14 voturi)    
    Gas Auto (Duminică, 6 octombrie 2019, 22:11)

    Von Klausewitz [utilizator]

    Vw face niste modele anoste cu motoare praf ,apreciate doar la romanica
    • 0 (2 voturi)    
      S-au mai prins si pe aici (Luni, 7 octombrie 2019, 6:54)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Von Klausewitz

      Ca e teapa cu VW si in general cu cazanele nemtesti. Inca exista mitul masinilor germane dar cand vor vedea ca un plugin sau hibrid sau electrica japoneza sau coreeana costa la fel la pret si combusitibilul de 5 ori mai ieftin, o sa vezi cum se duc in jos si aici.
      • 0 (2 voturi)    
        asa am zis si eu, (Luni, 7 octombrie 2019, 10:05)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        sa nu mai dau o caruta de bani pe o nemtoaica si sa trec la Honda Civic...si acum regret amarnic masinile germane, dupa ce am constatat ca Honda are reale probleme de confort, ergonomie si calitate a materialelor (plus ca pretul la service la Honda Nord e cu min 20% mai mare decat la Porsche Buc Nord). Asiaticele se vand mai ieftin la inceput dar sunt mult mai scumpe la intretinere fata de nemtoaice (Opel, Volkswagen, Skoda etc).
        Nu prietene, eu consider ca masinile germane nu sunt teapa, cu conditia sa le cumperi de noi (cine aduce cazane la mana a doua din Germania o face pe riscul lui si e rugat sa nu se mai vaicareasca pe forumuri).
        • +2 (4 voturi)    
          Cat de importanta e fiabilitatea pentru tine? (Luni, 7 octombrie 2019, 12:35)

          SMBH [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Da, sunt de acord, sunt capitole la care masinile germane conduc (confort, ergonomie, calitate a materialelor).

          E altceva cand poti sa stai confortabil, sa asculti o muzica la boxele cu un sunet de exceptie si sa ciocanesti satisfacut in lemnul super-finisat de pe volan in timp ce esti tractat catre service.

          Intre timp, cei care pun pret mai mare pe fiabilitate (si pe pretul mai mic de achizitie), se plimba linistiti (dar nu la fel de confortabil) in masinile lor asiatice. Costurile de la service se iau in calcul atunci cand ai probleme cu masina. Ideal ar fi sa nu ai, si sansele sunt mult mai mici sa ai probleme cu masinile asiatice decat cu cele germane. Din pacate mitul calitatii germane ramane ancorat in atentia la detaliile vizibile, materialele premium folosite, izolare fonica, dar se destrama atunci cand vine vorba de fiabilitatea elementelor de sub capota/caroserie.
          • 0 (0 voturi)    
            Pentru mine confortul, siguranta (Luni, 7 octombrie 2019, 14:45)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui SMBH

            si tinuta de drum sunt mai importante decat fiabilitatea.
            La Honda am ramas mut de uimire cand am vazut ca manopera ptr instalarea unei camere de mers inapoi este de 1000 RON. Nici la BMW nu este asa de scump...
            Reviziile la Honda se fac anual si costa peste 1000 RON. La Avia Motors (Skoda si Audi) o revizie costa 700 RON si se fac la 2 ani. Deci care e mai ieftina la intretinere?
            Plus ca la masinile germane gasesti piese (ex filtre) la orice magazin de piese, iar la asiatice poti sa stai si cu lunile pana iti vine piesa.
            Asiaticii vand masinile mai ieftin la inceput, dar te omoara la revizii si intretinere (Toyota, Honda, Mazda, Hyundai si Kia).
  • 0 (10 voturi)    
    germania e kaputt (Luni, 7 octombrie 2019, 1:17)

    matematics89 [utilizator]

    cred ca germania va cadea rau de tot, cu atatia straini de extrem de slaba calitate in tara, e de mirare ca inca e in top. Germania mananca inca din sandwish-ul facut de generatia trecuta...si e pe terminate...pe langa negrii, arabi la greu, au invadat si romani, polonezi, toate cazaturile lumii a doua si a treia, patra...multi stau pe social, salarii mizerabile...e extrem de groaznic...pretul la case va cadea la greu...
    • +2 (4 voturi)    
      ...previziuni sumbre... (Luni, 7 octombrie 2019, 8:17)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui matematics89

      ...DAR REALE.
    • 0 (2 voturi)    
      Hai sa nu-i plangem (Luni, 7 octombrie 2019, 9:59)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui matematics89

      Ordinea sociala in Germania e muuult mai buna decat in Franta sau in UK. Si nu e asa cum zici tu. Cea mai mare parte a emigrantilor sunt europeni din est care s-au integrat rapid chiar si la prima generatie. Problema e strict in domeniul auto unde au ramas in urma fata de altii pentru ca s-au culcat pe o ureche si au trait din brandul "Made in Germany" fara sa investeasca in mod real in tehnologii revolutionare.
    • +1 (3 voturi)    
      eu merg des in Germania (Luni, 7 octombrie 2019, 10:08)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui matematics89

      si vad arabi si turci care muncesc din greu ptr economia germana. Or fi si asistati social, dar nemtii nu ii tin pe gratis pe imigranti.
      PS: vezi ca adjectivul groaznic nu are grad de comparatie. Adica daca ceva e groaznic, inseamna ca e inforator; nu poti spune ca ceva e mai groaznic decat altceva, sau ca ceva e extrem de groaznic.
  • 0 (0 voturi)    
    vad ca mai toti vad Germania=masini (Luni, 7 octombrie 2019, 14:46)

    AliKimiku [utilizator]

    Dar economia Germaniei a fost mult mai mult decat atat.
    Chimie, pharma, utilaje grele, etc. Cam jumatate s-au mutat in China si restul s-au inchis din cauza reglementarilor anti-bussines( a se citi "de mediu")
    In plus, Germania a fost de 20 de ani o economie de export. In clipa cand China stranuta, Germania are febra iar China stranuta rau de tot la ora asta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by