Fitch a confirmat la „BBB minus” ratingurile municipiilor Bucureşti, Braşov, Oradea şi Buzău

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 mai 2021, 14:26 Economie | Finanţe


Fitch Ratings
Foto: www.solvencyiiwire.com
Fitch Ratings a confirmat vineri ratingurile pentru datoria pe termen lung în valută şi monedă locală ale oraşelor Bucureşti, Braşov, Oradea şi Buzău la „BBB minus”, perspectivele asociate fiind negative, informează un comunicat al agenţiei de evaluare financiară, citat de Agerpres.

Decizia vine după ce, luna trecută, Fitch a confirmat ratingul suveran al României la „BBB minus” cu perspectivă negativă, aceasta fiind ultima notă din categoria „investment-grade” (recomandat pentru investiţii).

Confirmarea ratingurilor Bucureştiului reflectă opinia nemodificată a Fitch potrivit căreia pe termen mediu performanţa operaţională şi nivelul datoriei vor rămâne în linie cu a altor oraşe care beneficiază de un calificativ „BBB minus”, în pofida unei aşteptate scăderi a activităţii economice provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19). Fitch evaluează profilul individual de creditare (SCP) al capitalei României la „bbb plus”, în timp ce perspectiva negativă o reflectă pe cea a României (rating „BBB minus” / perspectivă negativă).

Bucureştiul este expus la riscul de refinanţare, există trei emisiuni de obligaţiuni (de 555 milioane de lei fiecare), care vor avea scadenţa în 2022, 2025, 2028 şi un împrumut de 555 milioane de lei cu scadenţa în 2023. Împrumutul a fost acordat în aprilie 2020 de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru a refinanţa datoria ajunsă la scadenţă.

Încetinirea economică cauzată de pandemie ar putea continua să ducă la discrepanţe între cheltuielile şi veniturile operaţionale, slăbind şi mai mult rezultatele operaţionale ale oraşului în 2021. Bilanţul operaţional al Bucureştiului a scăzut la 718 milioane de lei în 2020, sau 17% din venitul operaţional, de la 880 milioane de lei în 2019, şi este sub media de 750 milioane de lei din perioada 2016 - 2019. Fitch se aşteaptă ca bilanţul operaţional să se reducă şi mai mult în 2021, înainte de a se îmbunătăţi moderat în perioada 2022 - 2025, iar datoria ajustată să depăşească 4,3 miliarde de lei la finalul lui 2025, de la 3,2 miliarde de lei la finalul lui 2020.

Bucureştiul este capitala României, cu o populaţie de aproximativ 1,8 milioane de locuitori, şi este responsabil de peste 20% din economia ţării, iar nivelul local de bogăţie este de peste trei ori mai ridicat decât media naţională.

Ratingul Bucureştiului este limitat de ratingul suveran al României. În opinia agenţiei de evaluare financiară, profilul individual de creditare (SCP) al capitalei României „bbb plus” reflectă o combinaţie între nivelul mediu redus al profilului de risc şi o evaluare a sustenabilităţii datoriei la „aa”.

În privinţa Braşovului, confirmarea ratingurilor reflectă opinia Fitch că performanţa operaţională şi nivelul datoriei vor rămâne în linie cu a altor oraşe care beneficiază de un calificativ „BBB minus” pe termen mediu. Fitch evaluează profilul individual de creditare (SCP) al Braşovului la „bbb plus”, reflectând o combinaţie între nivelul mediu redus al profilului de risc şi o evaluare a sustenabilităţii datoriei la „aa”, în timp ce perspectiva negativă o reflectă pe cea a României, ratingurile oraşului fiind limitate de cele ale României.

Situat în centrul României, Braşovul este reşedinţa şi cel mai mare oraş din judeţul Braşov, şi avea 289.502 locuitori la 1 ianuarie 2020, fiind al şaptelea mare oraş din România.

În cazul municipiului Oradea, confirmarea ratingurilor reflectă aşteptările Fitch că performanţa oraşului în 2021 va rămâne robustă şi rezilientă la scăderea activităţii economice cauzată de pandemie. Fitch evaluează profilul individual de creditare (SCP) al municipiului la „bbb plus”, în timp ce perspectiva negativă o reflectă pe cea a României, ratingurile oraşului fiind limitate de cele ale României.

Oradea (cu aproximativ 196.000 de locuitori) este capitala judeţului Bihor, din nord-vestul României. Economia oraşului este mai puţin dependentă de ciclul economic decât alte oraşe industrializate. Oraşul şi-a diversificat profilul economic şi a înfiinţat un parc industrial, care a devenit cel mai mare angajator al oraşului, în urma investiţiilor private de peste 300 milioane de euro şi a celor publice de 25 milioane de euro.

În pofida unei economii mai slabe în 2020-2021, din cauza impactului pandemiei, Oradea încă arată un profil financiar solid, sustenabilitatea datoriei rămânând în categoria „aa”. Rezultatele din 2020 sprijină rezilienţa fiscală a oraşului la şocuri, dar această evaluare ar putea fi revizuită în scădere în cazul în care scăderea activităţii economice pe plan global va dura mai mult decât se estima, avertizează Fitch.

În cazul municipiului Buzău, confirmarea ratingurilor reflectă opinia Fitch că performanţa operaţională şi nivelul datoriei vor rămâne în linie cu a altor oraşe care beneficiază de un calificativ „BBB minus” pe termen mediu, în pofida unei aşteptate scăderi a activităţii economice provocate de pandemie. Fitch evaluează profilul individual de creditare (SCP) al municipiului la „bbb minus”, în timp ce perspectiva negativă o reflectă pe cea a României, ratingurile oraşului fiind limitate de cele ale României.

Cu o populaţie de peste 133.000 de locuitori, Buzăul este situat în regiunea Muntenia şi este un nod de cale ferată în sud-estul României, legând Bucureştiul de Moldova şi Transilvania de litoralul Mării Negre. Economia oraşului este împărţită între agricultură şi industrie.

Comparativ cu alte oraşe care beneficiază de rating din partea Fitch (Braşov şi Bucureşti), oraşul are un ritm de creştere mai lent, ceea ce e de aşteptat ţinând cont că este situat într-o regiune mai puţin dezvoltată a României, apreciază Fitch.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4886 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    . (Sâmbătă, 8 mai 2021, 14:34)

    Elfu [utilizator]

    in Buzau am observat ca se arunca bani pe proiecte nenecesare .. in plus banii sunt luati de la banci ( ultima oara erau vreo 12-13 milioane de euro ... )

    mai e si asa numit brand de oras care este o ciudatenie .. cand trec pe acolo vad numai B-uri pe stalpi si ma intreb ce e cu B-ul peste tot .. o fi venind de la Bouzeos
  • +2 (2 voturi)    
    O intrebare simpla (Sâmbătă, 8 mai 2021, 15:21)

    democtrates [utilizator]

    De ce taxele intreprinderilor mari si mijlocii sunt arondate Bucurestiului? De ce aceste taxe nu pot ramane in localitatile unde isi desfasoara activitatea?
    De ce credeti ca toate firmele mari si-ai facut sediu in Bucuresti sau langa ?
    Asa a fost si pe vremea lui Ceasca, laptele mergea a Bucale si dupa aia restul. Este normal ca PIB-ul Bucurestiului sa fie mai mare. Regionalizare si fiecare sa traiasca din ce produce.
    • -1 (3 voturi)    
      impozite (Sâmbătă, 8 mai 2021, 16:25)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

      1. "De ce taxele intreprinderilor mari si mijlocii sunt arondate Bucurestiului?" Cine ti-a spus prostia asta? Fiecare filiala locala de multi nat.( spre ex.) isi plateste impozitele acolo unde activeaza.
      2." De ce credeti ca toate firmele mari si-ai facut sediu in Bucuresti sau langa ?" Pai, io cred ca datorita fortei de munca superior calificate si a infrastructurii mai dezvoltate decat la Cucuietii din Deal, de ex.
      3. Spune-le asta cu "fiecare sa traiasca din ce produce" la sutele de localitati falimentare, din diverse motive. Si mai citeste si despre modul de repartizare a chetuielilor in teritoriu ( conf. bugetului).
      Altfel, opinii pertinenente!
      • 0 (0 voturi)    
        nope (Sâmbătă, 8 mai 2021, 21:46)

        nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        @atc. Pe marii contribuabili legea ii obliga sa faca administrarea fiscala in bucuresti inca de prin 2005 din motive 'de eficienta'. acolo se colecteaza si taxele si impozitele pt ei. E nedrept si din pacate e o initiativa a unui guvern liberal.
        Ordinul ministrului finantelor nr. 1.713 in 2005:
        . “Incepand cu data de 1 ianuarie 2005, activitatea de administrare a marilor contribuabili se organizeaza in cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili din Bucuresti, prin preluarea acestei activitati de la organele fiscale teritoriale”
      • 0 (0 voturi)    
        deci (Sâmbătă, 8 mai 2021, 21:57)

        nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        @atc, acuma ca tot ai adus vorba de 'opinii pertinente'. ca si la fotbal, foarte multi oameni din tara asta care nu au avut o activitate comerciala oficiala rezonabila in viata lor isi dau cu parerea despre cum ar trebui impozitate firmele, cum ar trebui tocati banii colectati de la ele. Din nefericire chiar conducatorii economici ai tarii sunt total habarnisti cand vine vorba de activitati economice normale, sunt foarte putini intre politicieni cei care au facut o firma de la 0(adica de la singurul angajat, patronul) si au crescut-o sanatos. De aia se vede de la o posta ca totul e facut sa jupoi mai multi bani in loc sa creezi un ecosistem economic favorabil initiativei private care ar duce natural la cresterea cifrelor din care se face impozitarea.
        Eu as recomanda ca fiecare sa-si dea cu parerea despre notiuni pe care le intelege, cu care lucreaza sau a lucrat.
        Democrates a avut o intrebare perfect logica(mult mai logica decat aberatiile tale). Motivatia data de politicieni pt situatia descrisa e ca e mai 'eficient' sa administreze marii contribuabili de la centru. Intelegeti si voi ce puteti.
        • 0 (0 voturi)    
          taxe/impozite (Duminică, 9 mai 2021, 10:39)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

          1. Toate soc. com. isi platesc taxele si impozitele acolo unde sunt inregistrate fiscal. In doua locuri, functie de specific: la ANAF local sau la Dir. taxe si impozite locale. Ultimele raman la localitate, cele de la ANAF local se centralizeaza si redistribuie prin buget, in functie de necesitati. Inca odata: asta inseamna solidaritatea natziei! Si, ce are asta cu initiativa privata?
          2. Intamplator am parcurs exact calea descrisa de tine si nu sunt bucurestean decat din partea secunda a vietii. Iar exemplul tau cu elevii de la tara l-am trait si eu. Din pacate, nu poate fi generalizat
          3." nivelul local de bogăţie este de peste trei ori mai ridicat decât media naţională.", deci nu depinde de ce credem noi pe-aici. Iar eu am vorbit de " superior calificati" si nu de "dashtepti", cum zici tu. Iar situatia este valabila pentru toate orasele cu dezvoltare economica, care aduna, natural, forta de munca mai calificata.
          4. Cred ca,din momentul in care a fost aleasa capitala a tarii, nu e cazul sa ne-ntrebam de ce administrarea acesteia se face din Buc.Inclusiv cea fiscala. Te-ai gandit ce-ar insemna o descentralizare fiscala?
      • -1 (1 vot)    
        inca o chestie (Sâmbătă, 8 mai 2021, 22:06)

        nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        @atc. Toti bucurestenii pe care i-am intalnit la mine in oras au fost prost crescuti, slab pregatiti si fuduli/smekeri. Dupa vorba, dupa port.
        In clasa a 7-a ne-a venit un profesor de matematica nou, venise de la o scoala de la tara. Dupa 2 saptamani de evaluare ne-a explicat ca suntem mai slabi ca elevii lui de la sat si ca orele de acolo sunt mult mai bune(ulterior am simtit-o la liceu cand am avut 5-6 colegi de la sat care erau la internat si care ne dadeau clasa la orice materie, dar si la chestiile practice). Omul avea mare dreptate, e lung sa explic de ce.
        De unde fras ai scos-o ca in bucuresti sunt dashteptii tarii? ce ati facut/faceti voi in bucuresti asa de notabil mah? toate lucrurile mari, istorice in tara asta au fost facute de oameni care nu erau din bucuresti. Dar toti si toate au trebuit sa treaca prin bucuresti sa para ca acolo e miezul. Mai lasa-ne cu texte din astea.
      • +1 (1 vot)    
        Direcția marilor contribuabili (Sâmbătă, 8 mai 2021, 22:40)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Vă aflați în eroare. Orice firmă suficient de mare e obligată să plătească și să discute cu ANAF prin departamentul numit ”Direcția Marilor Contribuabili” aflat în... București. Cu conturile de TREZ deschise la... Trezoreria București.

        > Fiecare filiala locala de multi nat.( spre ex.) isi plateste impozitele acolo unde activeaza.

        Doar impozitul pe clădire. Atât.
        Banca Transilvania își plătește taxele la București (deși sediul central e la Cluj). RDS-RCS la București (deși sediul central e la Oradea). Van-Bet tot așa (deși sediul central e la Vaslui).

        Dau exemplul Van Bet tocmai pentru a arăta că nici nu trebuie să fii o firmă foarte mare ca să te „califici” la „mari contribuabili” și cașcavalul să fie redirecționat la/prin București. Prin lege.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Duminică, 9 mai 2021, 12:00)

          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

          @marie-cu-palarie: Asa e ai dreptate de aia am pus si numarul documentului care a stat la baza.
          @atc: evident inteleg ce spui cu munca 'calificata' dar si aia e data de faptul ca oamenii sunt impinsi sa se califice acolo. Sincer sa fiu pt mine muncile calificate sunt in o parte a ingineriei si medicina. Restul se pot califica la locul muncii(in justitie de exemplu trebuie sa fii calificat formal dar cunostintele respective le poti dobandi si fara facultate). In plus daca consideri studentii proaspat absolventi 'calificati' sa faca ceva, te inseli. Chiar si medicilor le mai ia cativa ani sa se califice(rezidentiat) la fel si inginerilor. Whashington DC e capitala SUA dar nu e nici pe departe orasul cel mai bogat sau cel mai cautat pt 'calificare'.
          Banul ghideaza tot. Bucurestiul NU are cea mai buna facultate de medicina, NU are cea mai buna politehnica, NU are cea mai buna matematica/informatica in tara asta. Oamenii din domeniile astea merg sa profeseze acolo fiindca banii sunt atrasi prin lege acolo. Insa e capitala tarii, e metropola are multi oameni si platforme industriale, scoli de toate felurile, institutii si cladiri de toate felurile deci ai dreptate e normal sa existe o concntrare de activitati acolo. Insa iti pun sincer, sunt foarte putine firme in transilvania care au motive sa desfasoare activitati in bucuresti, gasesc tot ce au nevoie inainte sa escaladeze carpatii, legea e singura care i-i obliga sa fie 'fiscalizati' si sa creeze job-uri la sediile 'secundare' din bucuresti.
          Treaba e ca nu e prea corect sa trimiti banii acolo stiind cat de corect se face 'redistribuirea' de la Bucuresti. Asa normal ca Bucurestiul are cea mai mare concentratie de oameni si cele mai mari salarii din moment ce-i obligi pe toti cei notabili sa plateasca taxele acolo. Si istambulul era cel mai mare si cel mai calificat cand bucurestiul trimitea prin fanarioti banii la otomani, cam asa se simt si cei din tara cand sunt obligati sa se fiscalizeze acolo pe motive stupide.
          • 0 (0 voturi)    
            Erata (Duminică, 9 mai 2021, 12:39)

            nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

            'sunt foarte putine firme in transilvania care au motive sa desfasoare activitati in bucuresti' - aici cred ca m-am exprimat gresit. Sunt foarte multe firme din transilvania care vor sa faca afaceri in bucuresti ca doar e cea mai mare piata dar sunt putine care au motiv sa fie fiscalizate acolo sau care merg acolo din lipsa de resurse umane. Cel putin dinspre transilvania, moldova, oltenia.
        • 0 (0 voturi)    
          inca o chestie (Duminică, 9 mai 2021, 12:29)

          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

          Nu vreau sa se simta cei cu studii la litere, arte si celelalte ignorati. Vorbesc de medicina/inginerie ca sunt domeniile care necesita studii superioare, cele mai importante in crearea de plus-valoare si deci generatoare de bani. Daca maine nu ar mai exista medicina si politehnica la bucuresti, tara ar califica cel putin la fel de bine ingineri si medici in celelalte orase.
          Comertul, turismul si restul nu prea au nevoie de studii superioare mandatorii, merge si pe talent, sau nu au pondere consistenta ca generatoare de bani.
          Revenind un pic la intrebarea lui democtrates si la situatia marilor contribuabili repet explicatia data atunci era ca dureaza prea mult procesarea fiscala in teritoriu pt acesti contributori si 'ca sa-i ajute' sa fie fiscalizati mai repede(cu decontari si alea-alea cand e vorba de cifre mari) au fost mutati la bucuresti. Asta era povestea in 2005 si pana la urma se reduca la infomatizare. 15 ani mai tarziu eu cred ca nu mai trebuia sa existe situatia asta, practic nici un oras nu pate beneficia la venituri de un agent economic puternic decat prin efecte colaterale(locuri de munca, impozite pe cladiri, taxe locale).
          Nu ar fi o problema nici schema de acum daca banii ar fi redistribuiti si cheltuiti judicios dinspre Bucuresti. Nu-i bai ca din banii mei se finanteaza o comuna de munte care nu produce in bani cat are nevoie, dar cand sunt dati pe cheltuieli in bataie de joc si la discretia unor oameni ghidati politic atunci mi se pare ca mai bine imi lasai mie banii si i-i dadeam eu cu trebuie. Daca nici orasul meu nu-i primeste, nici comuna nevoiasa(sau i-i primeste si i-i cheltuie pe salarii aiurea) nu-i primeste doar dispar prin bucuresti - asa nu-i prea corect si nici nu merita gasite explicatii si raspunsuri la intrebarea 'de ce ar fi normal sa fie asa?'.
          • 0 (0 voturi)    
            taxe + impozite (Duminică, 9 mai 2021, 15:20)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

            1.Sper ca vorbesti de" Bucuresti" ca metafora. Nu Nicusor D. imparte banii tarii . Deci, e vorba de guv.Ro- cu sediul in Buc- ce intocmeste anual bugetul tarii, conf. legii. Guvern politic, evident. Ca si primarul( in pielea caruia te pui), ce-ar imparti banii locali daca i s-ar lasa pe mana, in fantezia pe care o prezinti. Crezi ca multe primarii s-ar inghesui sa dea din eventualele profituri catre localitatile falimentare?
            2. Iar legile, inclusiv Codul Fiscal,sunt facute de parlamentari din toata tzara, nu numai de 'dashteptii" din Buc.
            • +1 (1 vot)    
              da (Luni, 10 mai 2021, 10:49)

              nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui atc

              Ma refer la conducerea centrala a tarii(guvern+parlament) nu la administratia capitalei, e intr-adevar o abstractizare nu chiar metafora ;). Am vrut sa zic ca argumentele legate de avantajele zonei nu justifica fiscalizarea obligatoriu acolo a marilor contribuabili.
  • +1 (1 vot)    
    Buc. (Sâmbătă, 8 mai 2021, 16:33)

    atc [utilizator]

    "Bucureştiul este capitala României, cu o populaţie de aproximativ 1,8 milioane de locuitori, ..." E bine ca se reaminteste, din cand in cand cititorilor HN care e capitala Ro. Cat despre nr. locuitorilor, deplang faptul ca in scurt timp ( din iulie 2020, cand INS dadea cifra de ccca. 2,125 mil.)), au plecat spre alte lumi( inclusiv a celor drepti ) peste 310.000 cetateni.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by