ANAF are o rubrică de întrebări și răspunsuri pe site. Este vorba despre cele mai frecvente întrebări. Potrivit șefului ANAF, Lucian Heiuș, mulți contribuabili continuă să sune la telefon. Astfel, anul viitor ar putea avea operațional un Chatbot. Adică diferit de cel pe care îl are acum și nu prea folosește la nimic, la care lucrează funcționari din instituție.

ANAFFoto: Hotnews / Florin Barbuta

Acel Chatbot va prelua practic partea de întrebări și răspunsuri.

Potrivit lui Heiuș, va fi prima dată în variantă pilot.

În ceea ce privește casele de marcat conectate la serverele Ministerului Finanțelor, CNIF lucrează la un program prin care inspectorii să fie alertați atunci când sunt anumite trenduri în fluxul de vânzări.

Inspectorii vor anunța contribuabilii respectivi că au fost alertați cu privire la acele lucruri și i se va da contribuabilului ocazia să explice. Dacă nu o face sau nu este credibil, atunci va urma un control.