Ministerul Finanțelor lucrează la actualizarea Spațiului Privat Virtual (SPV) prin care vor fi introduse noi modalități de autentificare.

ANAFFoto: Hotnews / Florin Barbuta

Odată cu acestea, este prevăzută și introducerea posibilității de acordare de drepturi limitate de acces la SPV, pe diferite funcționalități, pentru presoanele care utilizează același cont pentru operațiuni diferite.

“În acest sens, va exista un utilizator SPV cu drepturi de administrator al contului care va putea atribui, în mod granular, drepturi de acces și altor persoane, în funcție de atribuțiile acestora”, se arată într-un răspuns transmis Camerei Consultanților Fiscali.

În prezent, conform CCF, nu pot fi acordate drepturi diferențiate diferitelor persoane care accesează un cont de SPV al unei societăți (spre exemplu, administratorii, angajații unei societăți).

"În cazul în care și alte persoane din cadrul unei societăți (spre exemplu, angajații) utilizează SPV-ul strict pentru realizarea unor anumite atribuții, cum ar fi transmiterea de facturi electronice prin sistemul RO e-Factura, depunerea declarațiilor fiscale, analiza fișei de evidență pe plătitor etc., considerăm că, într-o astfel de situație, ar trebui oferită posibilitatea din punct vedere tehnic ca aceștia să poată avea acces strict la secțiunile aferente sistemului RO e-Factura, depunerea declarațiilor etc., fără a putea accesa celelalte secțiunile ale SPV-ului.", menționează Camera Consultanților Fiscali.

Reamintim că SPV va fi adaptat la dispozitivele mobile de tip smartphone și tabletă prin dezvoltarea de aplicații pentru Android și IOS, lucru menționat în acest an de câteva ori de conducerea ANAF.

Când se va întâmpla asta, rămâne de văzut. Precizăm că de partea informatică a ANAF se ocupă CNIF, o structură din Ministerul Finanțelor.