CEC Bank a blocat o parte din cardurile emise ca urmare a "compromiterii" unei baze de date internationale care includea si clienti ai bancii romanesti. Oficialii institutiei au transmis HotNews.ro ca nu numai clientii CEC Bank au fost afectati. "Banca a primit sesizari oficiale conform carora informatiile aferente unui numar de carduri emise de institutii financiare din Romania si din strainatate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internationale. In scopul protejarii disponibilitatilor banesti ale clientilor si in conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat masura de blocare si reemitere card si cod PIN, fara cost, pentru un numar de carduri din portofoliul propriu. Atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank si nu se datoreaza eventualelor vulnerabilitati ale sistemului operat de banca", spun oficialii CEC Bank.

Asociatia Romana a Bancilor (ARB) a fost si ea sesizata ca unele banci au fost avertizate ca o posibila bresa de securitate la un procesator european ar fi condus la dezvaluirea unor informatii legate de tranzactiile efectuate cu unele carduri.

"Conform Comisiei de Carduri din cadrul ARB, nu ne asteptam ca posesorii de carduri sa fie afectati. Daca se constata tranzactii suspecte, clientii trebuie sa se adreseze bancilor emitente pentru clarificarea suspiciunilor.

Departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul bancilor au luat masuri pentru depistarea eventualelor incidente si urmaresc cu atentie tranzactiile efectuate pe carduri, disponibilitatile banesti ale clientilor fiind in siguranta.", se arata intr-un comunicat ARB.