Guvernul Ungariei si bancile isi vor imparti pierderile provenite din inghetarea ratelor la creditele ipotecare in franci si euro la un curs fix

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 16 decembrie 2011, 12:51 Economie | Finanţe & Bănci


Guvernul Ungariei si bancile comerciale au convenit sa isi imparta pierderile provenite din inghetarea cursului pentru persoanele care au accesat credite ipotecare in valuta, a declarat joi Gyorgy Matolcsy, ministrul Economiei de la Budapesta, citat de Businessweek. Conform acordului, bancile isi vor asuma doua treimi din aceste pierderi, care le-ar putea costa 600 miliarde de forinti in urmatorii cinci ani, in vreme ce guvernul va prelua o treime din pierderi, adica circa 300 miliarde de forinti.

Acordul mai prevede ca creditele ipotecare in valuta restante mai mult de 90 de zile vor fi convertite in forinti si un sfert din suma ramasa de plata va fi anulata, a mai spus Matolcsy.

Totodata, premierul Viktor Orban a promis ca va reduce taxa aplicata bancilor si ca pe viitor se va consulta cu reprezentantii industriei inainte de adopta noi masuri.

Parlamentul ungar a adoptat in luna septembrie o lege prin care cei care au credite în monedă străină vor putea să isi plătească datoriile la o paritate de 180 de forinţi pentru un franc elveţian şi de 250 de forinţi pentru un euro, cu mult sub nivelul pietei. La momentul adoptarii legii un franc era cotat la 234 forinti, iar un euro la 280 forinti. In prezent, un franc este cotat la aproape 248 forinti, iar un euro la aproape 304 forinti.

La acea data legea a fost criticata vehement de bănci, iar Uniunea Europeană a avertizat că măsura ar putea fi ilegală pentru că duce la un dezechilibru pe piaţa creditelor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2733 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Capitulare totala a Ungariei (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:03)

    Lipsa de inteligenta si aventurism economic [anonim]

    Dupa ce a luat 65% din imprumutul de 20 de miliarde din 2008 de la FMI, noul guvern nationalist ungar a declarat 'independenta' fata de FMI si a inceput politici agresive si aventuriste. Acestea au condus tara intr-un impas financiar si in blocaj economic.

    In decembrie 2011, la 2 ani dupa ruperea relatiilor cu FMI, guvernul lui Orban Viktor a renuntat la politica sa si a cerut un nou imprumut de la FMI, de 15-20 de miliarde.
    Ceea ce inseamna ca in final Ungaria se indatoareaza si mai mult (luase deja 14 miliarde in 2008-2009), datoria va ajunge aproape de 100% din PIB, situatie la care Grecia, Italia sau Belgia au inceput sa aiba probleme pe pietele financiare internationale.

    Una dintre masurile agresive ale lui Orban fusese aceea de a pune toata cheltuiala suplimentara a debitorilor ungari care s-au imprumutat masiv in franci elvetieni pe seama bancilor, ceea ce a lovit dur in bancile austriece (acestea controleaza 70% din sistemul bancar ungar). Austria a amenintat inclusvi cu masuri judiciare la CEJ.

    Azi guvernul de la Budapesta capituleaza in fata Austriei si a bancilor, acceptand sa suporte o pierdere de 300 miliarde forinti, adica circa 1 miliard de euro.
    Mai mult, guvernul ungar a acceptat sa reduca si taxa aplicata bancilor, ceea ce inseamna alti bani lipsa la bugetul national.

    In curand, Ungaria va trebui sa explice si cum face cu fondurile de pensii private pe care le-a nationalizat (sunt circa 10 miliarde de euro pe care ar trebui sa-i dea inapoi!).

    In clar, Ungariei ii trebuie minim 12 miliarde euro doar pentru a iesi din complicatiile financiar-juridice in care s-a bagat singura.

    La care se adauga alte miliarde pt a proteja forintul de atacuri speculative (e primul motiv pentru care Romania, de ex., a luat bani de la FMI, din cele 20 de miliarde la BNR se afla 8 miliarde pregatite pt asta).

    De aceea ministrul ungar de finante vorbeste de un imprumut de 15-20 de miliarde, e o suma absolut necesara pt ca Ungaria sa nu intre in colaps si faliment!
    • 0 (2 voturi)    
      .... (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:39)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Lipsa de inteligenta si aventurism economic

      ce capitulare din moment ce bancile au acceptat 2/3 pierderi?
    • 0 (8 voturi)    
      Cine ministrul ungar de Finante? (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:44)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Lipsa de inteligenta si aventurism economic

      Nu il chema cumva Varujan Vosganian? Doar pe vremea aluia mai existau deciizi de guvern atat de tampite...
    • 0 (0 voturi)    
      Isi apara conationalii ! ...... (Vineri, 16 decembrie 2011, 20:45)

      dosen'tmatter [anonim] i-a raspuns lui Lipsa de inteligenta si aventurism economic

      Or fi ei rai si extremistri cu ' valachorum populus" DAR, ATENTIE (!), isi apara cu inversunare conationalii si totodata, fara a admite nicio concesie cu privire la solicitarile clamate !
      UN SINCER BRAVO SI UN RESPECT MAXIM PENTRU UN GUVERN - nu are importanta " COLORATURA " politica !!! - care isi apara pana la "ultimul cartus" votantii si de ce sa nu sa o spunem in mod direct, poporul, pe care, are obligatia sa-l slujeasca neconditionat !
  • +4 (10 voturi)    
    opaa (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:06)

    alex [anonim]

    deci nu este ilegal! deci se poate ca bancile sa recunoasca pierderile fara sa le puuna pe toate in carca clientilor
    • +3 (9 voturi)    
      opaa (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:29)

      lb [anonim] i-a raspuns lui alex

      opaa... ai cumva credite in franci si ti-au si sclipit ochii? muta-te in ungaria!
    • 0 (2 voturi)    
      daca... (Vineri, 16 decembrie 2011, 15:40)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui alex

      da, daca ai un guvern care e in stare sa negocieze cu bancile asa ceva...
  • +7 (13 voturi)    
    Ca de obicei, cei corecti sunt penalizati (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:08)

    Radu [anonim]

    Cei care au fost corecti si s-au straduit sa fie "la zi" cu rambursarea, au fost fraieri.
    Cei care nu s-au intins mai mult decat i-a tinut plapuma si nu au luat credite in nestire platesc acuma, prin intermediul Guvernului (ca doar nu o avea Guvernul propriul buzunar) bunastarea celor care au luat pe credit...
    • +3 (5 voturi)    
      exact (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:56)

      alina [anonim] i-a raspuns lui Radu

      guvernu ala nationalist se pare ca are idei cam comuniste...
    • +1 (3 voturi)    
      Corect (Vineri, 16 decembrie 2011, 14:00)

      Minime [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Chiar ma asteptam la o mutare de genul asta in tarile estice, dupa faza cu grecia, ma si gandeam ca e momentul sa iau un credit idiot ca sunt sanse mari sa-l platesc la jumate sau sa-l plateasca altii pt mine.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 16 decembrie 2011, 15:51)

      lmc [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      comentariu pertinent!
    • -1 (1 vot)    
      ti se pare ca in Romania (Vineri, 16 decembrie 2011, 16:35)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Guvernul foloseste cu cap banii nostri? Discutii din astea teoretice de genul "miscarea asta e nationalisto-comunista" nu isi au rostul atata vreme cat guvernul tau nu a facut decat ia imprumuturi, sa taie salarii, indemnizatii, locuri de munca, initiative de investitii etc.. pentru a pastra intacte fondurile din care se adapa ei.

      Daca ti se pare ca in Romania cei corecti sunt favorizati te inseli amarnic. Macar la unguri se pare ca o parte din OAMENI sunt favorizati. La noi toti sunt penalizati corecti sau nu.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 16 decembrie 2011, 14:12)

    dragos234 [utilizator]

    Deci la unguri austriecii isi iau asupra 2/3 din pierderi iar la noi vor sa ne oblige sa vindem gazele Petrom la export ca sa ne frigem pe urma imporatnd gaze rusesti. Gaze rusesti care la noi se vand cel mai scump din toata Europa.
    Iar austriecii ne vantura noua "liberalizarea extractiei de gaze" si alte euro bla bla-uri cu gandul la cati bani ar incasa ei daca ar vinde gazele noastre la export.

    Bine ca adoptat guvernul o lege care interzice vanzarea gazelor la export, ca altfel austriecii ne lasau balta in bratele rusilor.
    Parca nu s-a schimbat nimic in ultimii 200-300 de nai, zau, aceeasi istorie.
  • 0 (0 voturi)    
    lol, businessurile de viitor (Vineri, 16 decembrie 2011, 16:06)

    Stefan [anonim]

    - iei un credit si banii le depui intr-o banca. Cu mult noroc o sa reusesti sa negociezi sa dai mai putin inapoi cat timp primesti dobanda pt banii depusi
    - iei imprumut din america cu dobanda 0 si il depui in germania pentru o dobanda de 2% ?
    PURE WIN ! Banii genereaza bani ! Sau fraierii platesc pt tine. Sau pierderea se imparte intr-un mod invizibil

    Defapt vroiam sa arat cu sarcasm ca pana la urma cu toti platim pt "recapitularizarea" bancilor = prostimea necontrolata a poporului.
  • 0 (0 voturi)    
    pt. marele manipulator: anonim (Vineri, 16 decembrie 2011, 18:58)

    gigi [anonim]

    daca te uiti pe scena spectacolului descris, din partea socialista a paletei politice ungare ai avea dreptate. Nu e usor sa navighezi printre finantele mondiale in ziua de azi, mai ales dacă-i tragi si la raspundere pentru chaosul pe care l-au creat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by