Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Studiul de fezabilitate pentru depozitul de gaze de la Roman-Margineni: Deocamdata nu este un proiect fezabil

Proiectul privind construirea unui depozit de gaze la Roman-Margineni nu este fezabil in acest moment. Acesta este rezultatul studiului de fezabilitate, au declarat pentru HotNews.ro surse din cadrul Ministerului Economiei. Aceasta este si explicatia pentru faptul ca gigantul rus Gazprom intarzie sa le dea un raspuns autoritatilor romane cu privire la propunerea de colaborare in domeniul depozitelor de inmagazinare subterana a gazelor naturale, se arata intr-o analiza HotNews.ro. Potrivit surselor citate, un astfel de depozit nu poate fi construit pana nu exista siguranta punerii in aplicare a proiectelor privind diversificarea surselor de aprovizionare cu gaze. Practic, orice nou depozit depinde de proiecte care ar duce la cresterea volumului de gaze: adica Nabucco, AGRI, South Stream, conductele de interconectare Ungheni-Iasi si Giurgiu-Ruse. "Deocamdata conditiile de piata nu permit construirea unui astfel de depozit la Roman-Margineni. Cu ce sa il umplem?", au spus sursele din Ministerul Economiei. Potrivit acestora, atata vreme cat nu se stie cand si in ce conditii vor fi finalizate proiectele precum conducta Iasi-Ungheni sau Nabucco, nu se pune problema construirii unui depozit mare care ar putea ajunge chiar la o capacitate de 4 miliarde de metri cubi.

Fitch: Romania se numara printre tarile expuse la criza, dar mai putin decat alte state europene

Romania se afla pe locul 11 in randul a 36 de tari emergente la nivel mondial evaluate de Fitch Ratings, in functie de riscurile la expunerea la criza datoriilor din zona euro. Pe de alta parte, tara noastra este cel mai bine plasata dintre statele europene, aflate in treimea cea mai vulnerabila a clasamentului. Fitch nu anticipeaza o criza a pietelor de capital similara cu cea din perioada 2008-2009, dar considera ca aceasta criza din zona euro are capacitatea sa amplifice temerile investitorilor si reticenta la risc. Acestea sunt concluziile unui raport bianual al agentiei de evaluare financiara, referitor la perspectivele economiei mondiale. La realizarea clasamentului, Fitch a luat in considerare principalele canale de contagiune, respectiv comertul, finantarea externa, situatia din sistemul financiar, inflatia si datoriile guvernamentale, si a calculat un scor general pe tara. Romania are un risc ridicat numai in privinta expunerii la bancile din zona euro. Avem riscuri medii in cazul expunerii la exporturile in zona euro, necesarul brut de finantare externa, ponderea datoriilor externe in totalul datoriilor guvernamentale si inflatie.

Economia mondiala se afla "intr-o faza foarte periculoasa" - Christine Lagarde, director FMI

Economia mondiala se afla "intr-o faza foarte periculoasa". Avertismentul a fost lansat de directorul general al Fondului Monetar Internationat, Christine Lagarde. Potrivit acesteia, atentia ar trebui sa se concentreze acum pe repercusiunile nefaste pe care criza le poate avea asupra tarilor cele mai sarace. Oficialii europeni au adoptat decizii "puternice" in cursul celor mai recente summituri, insa "totul depinde de aplicarea lor", a punctat directorul FMI. Christine Lagarde a reamintit ca Fondul va revizui previziunile de crestere mondiala in ianuarie, iar acestea ar trebui sa fie sub ultima previziune din septembrie (de +4%), deja in recul in raport cu previziunile din iunie. "Intre altele, exista riscuri bancare care se profileaza la orizont, amenintand cu adevarat restabilirea economica ce incepuse" dupa criza financiara din 2008-2009, a adaugat aceasta.

Renault renunta la 55 de dealeri si scoate cinci modele din gama pentru Marea Britanie

Renault isi restructureaza drastic operatiunile in Marea Britanie pentru a putea deveni competitiva; va renunta la o treime dintre dealeri si va scoate cinci modele din gama pentru Marea Britanie, inclusiv Laguna si Kangoo. Reprezentantii companiei admit ca Laguna nu poate concura cu modelele din clasa D ale Opel si Ford, dar spun ca asteapta ca painea calda intrarea Dacia pe piata la final de 2012. “Daca am fi avut Dacia pe piata, situatia ar fi fost diferita”, a declarat un director al Renault Marea Britanie.