Rata somajului a atins un nivel record in ianuarie, in Zona Euro - 10,7%. Romania are una dintre cele mai mici rate din UE - 7,2%

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 1 martie 2012, 12:27 Economie | Finanţe & Bănci


Rata somajului in Zona Euro a atins cel mai inalt nivel istoric in ianuarie, ajungand la 10,7% din populatia activa, potrivit datelor publicate joi de oficiul european pentru statistica Eurostat, citate de AFP.

Potrivit calculelor Eurostat, 16,92 milioane de oameni se aflau in somaj in Zona Euro, cu 185.000 mai mult decat in luna precedenta.

Acest nivel record de la infiintarea Zonei Euro depaseste net estimarile analistilor interogati de agentia Dow Jones Newswires, care mizau pe o rata a somajului de 10,4% in ianuarie, la fel ca in luna precedenta.

Este a noua luna consecutiva in care somajul atinge sau depaseste pragul de 10% in Zona Euro.

Spania este, inca o data, tara cu cel mai ridicat somaj (23,3%), urmata de Irlanda si Portugalia (14,8% fiecare).

In Grecia, ultimele date referitoare la luna noiembrie aratau o rata a somajului de 19,9%.

Si in Italia somajul a atins un nivel record in ianuarie, de 9,2% din totalul populatiei active.

Cele mai reduse rate ale somajului se inregistrau in Austria (4,0%), Olanda (5,0%) si Luxemburg (5,1%).

Pe ansamblul Uniunii Europene, rata somajului a crescut la 10,1% in ianuarie, in raport cu decembrie.

In Romania, rata somajului a fost de 7,2%, ceea ce claseaza tara noastra pe locul sapte in randul celor mai reduse rate ale somajului din UE.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





10627 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    rata somajului (Joi, 1 martie 2012, 12:41)

    enache stelian cosmin [anonim]

    normal ca avem cea mai mica rata.....doar suntem artisti la masluirea rapoartelor
    • +6 (6 voturi)    
      someri cu acte (Joi, 1 martie 2012, 13:13)

      i am disappoint [utilizator] i-a raspuns lui enache stelian cosmin

      E clar ca procentul celor fara un loc de munca in Romania e mult mai mare. Dar eu ii cred cand zic ca doar din 100 de romani doar 7 sunt someri.
      Multa lume lucreaza si au venituri de pe urma muncii lor, dar nu sunt angajati cu forme legale (lucreaza "la negru"). Aproape la fel de multa lume nu lucreaza, dar nici nu figureaza ca "someri" in evidentele oficiilor fortelor de munca.

      Noi nu avem asa multi someri fie fiindca foarte multi si-au pierdut drepturile sa mai fie considerati someri, fie fiindca nici macar nu s-au inscris ca someri.
      • -3 (7 voturi)    
        somerii si patroni (Joi, 1 martie 2012, 13:58)

        laurentiu [anonim] i-a raspuns lui i am disappoint

        In Europa rautatea si egoismul este la cote maxime, iar patroni conducatorii de firme i muncesc (chinuie) pe angajatii ca pe slugi pentru a obtine un profit cat mai ridicat cu un numar minim de angajatii - lacomia este un mare pacat care va fii sanctionat. Astept minusuri!!!!!
        • -5 (9 voturi)    
          :( (Joi, 1 martie 2012, 15:08)

          @laurentiu [anonim] i-a raspuns lui laurentiu

          Numai in Europa? Crezi ca in America de Nord nu exista sclavie moderna?
          Te inseli....
          Sclavia moderna este FUNDAMENTUL CAPITALISMULUI iar profitul este ESENTA LUI!
          S-a inteles?

          Lacomia patronilor este PRACTIC ACEEASI PESTE TOT!
          Lacomia, frica si nemernicia sunt cele 3 atribute ale omului care au stat la baza crizelor economice de pana acum, la clivajele incredibile dpdv economic si., evident social, la absurditati de genul "oameni care nu au ce manca, insa sute (chiar mii) de tone de mancare aruncate (de la restaurante, magazine, etc...). Fenomenul e prezent si in America de Nord. Detalii interesante aici:

          http://rt.com/news/usa-food-waste-hungry-345/

          Cat despre somajul REAL din Romania....daca s-ar putea "contabiliza" somajul mascat...te asigur ca s-ar ajunge la cifre MULT MAI APROPIATE de realitate.
          Dupa parerea mea, somajul REAL in Romania atinge undeva intre 20-25 % din populatia activa!

          Sad, but true...
        • +2 (6 voturi)    
          aha (Joi, 1 martie 2012, 15:08)

          calin [anonim] i-a raspuns lui laurentiu

          Da, ai dreptate. In cazul acesta ar trebui sa ne facem toti patroni ca sa scoatem profituri grase... Numai daca ar fi chiar asa de simplu....
      • 0 (0 voturi)    
        d (Sâmbătă, 3 martie 2012, 20:03)

        e [anonim] i-a raspuns lui i am disappoint

        asa e! sint multi care nu au fost inregistrati niciodata la somaj. ei cind calculeaza tre sa ia in calcul toate variantele si sa stabileasca nr de someri,nu numai cei care sint in plata. daca ei zic ,ca somajul e mai mic decit in europa,atunci de ce pensiile la noi sint o problema si dincolo nu? de ce spun ca au probleme in economie, iar ceilalti se descurca,cu somaj mai mare si cu ajutoare mai mari pentru someri si cu pensii mai mari? cineva minte!! normal.....europa,nu statul roman !!! au facut recensamant,din care a iesit ce? daca ei calculeaza somerii la fel cum au calculat copii prescolari....iese ca mai sus. dupa recensamant care a costat atitia bani ei nu stiau citi copii de 6-7 ani au in tara.deci s-a vazut eficienta. daca ''regina'' scrie in acte oficiale din europa ce vrea,a-ti dai seama ce face in romania. la ce sa te astepti???? daca s-ar da cifra exacta cu cei care nu muncesc ,in afara de pensionari, copii....efectiv aia care ar trebui sa munceasca si din varii motive nu muncesc,cifra ar speria occidentul !!!!
  • -5 (7 voturi)    
    ... (Joi, 1 martie 2012, 12:49)

    Marcu [anonim]

    Cele doua cifre sunt legate una de alta. Romanii au plecat la munca in Occident si au luat locurile de munca localnicilor = somaj mai mare la ei, mai mic la noi. E drept ca ajutorul lor de somaj este mai mare decat salariul nostru, dar cui ii pasa? Important este ca avem de lucru :)
    • +7 (7 voturi)    
      aiurea (Joi, 1 martie 2012, 21:01)

      Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

      Noi, căpşunarii, nu suntem prinşi în statisticile din România - în recensământ, în special. Ca atare, nici ocupaţia nu e recenzată. În schimb, suntem prinşi în recensământul ţării gazdă. Tot în ţara gazdă ne înregistrăm, când e cazul, ca şomeri, şi tot ţara gazdă ne plăteşte ajutorul de şomaj.
  • +2 (4 voturi)    
    Somajul este mic (Joi, 1 martie 2012, 12:54)

    Codrin [anonim]

    Dar nu are nici o legatura cu procentul oamenilor fara loc de munca.

    Procedurile necesare pentru a beneficia de ajutor social sunt f complicate si sunt de asa natura facute pentru a fi greu de obtinut.
  • +2 (4 voturi)    
    Cauza somajului (Joi, 1 martie 2012, 13:02)

    Titi [anonim]

    Este datorata ultimilor 10-20 de ani in care europeanul mediu s-a invat sa traisca pe credit cumparind bunuri si servicii din Asia. In Europa viata trebuia sa fie cit mai usoara, comoda, fara stres, sa ai de toate, iar munca era doar o oportunitate de socializare cu colegii de birou. La fel si cu invatamintul care s-a dus in jos in toata Europa deoarece era neplacut ca profesorii sa-si streseze elevii cu examene. Nu avea nici un rost sa te gindesti la idei de afaceri sau cum sa-ti imbunatatesti calificarile atita timp cit gaseai bani ieftini cu imprumut de la banca suficienti cit sa-ti satisfaci toate fanteziile. Somajul ridicat reprezinta doar mutarea locurilor de munca care nu necesita calificare in Asia.
    • +1 (3 voturi)    
      Mutarea joburilor in Asia (Joi, 1 martie 2012, 14:09)

      bondarel [anonim] i-a raspuns lui Titi

      este cauza globalizarii defectuoase. Somerii din Europa "castiga" mai bine decat muncitorii din China. Ajungem incet-incet la situatia in care e mai ieftin sa importi decat sa produci ceva. Vechea politica coloniala a Europei care se baza pe diferente majore de nivel de trai, educatie intre colonii si imperii, s-a transformat mai nou in mitul ca occidentul detine knowhow-ul, iar asta le da dreptul sa aiba un nivel de trai de cateva ordine de marime mai mare ca lumea a 3-a. Acest mit se va spulbera la un moment dat, la fel ca si cultul imperiului din perioada colonialista. In realitate, doar o mica parte din occident e angrenata realmente in research tehnologii inalte, mare parte fiind ocupata cu birocratia sau ma rog, joburi pentru conditia lor medie... Ceva, undeva nu se leaga. Probabil ca se va dezlega atunci cand asiaticii vor intelege ca banii occidentalilor nu au nici o valoare, deocamdata nu par sa accepte aceasta realitate foarte dura pentru ei si spera ca Occidentul sa se salveze si odata cu el agoniseara lor, dat fiind ca au exportat pe dolari si euro cateva decenii bune. Daca in perioada colonialista britanicii impuscau indienii razvratiti cu piepturile goale, spaniolii treceau prin foc si sabie o America de Sud intreaga, acum e ceva mai greu, o eventuala revolta a Chinei, care nu se inarmeaza degeaba nu va mai putea fi tratata la fe. Poate vom avea un razboi, poate o noua Cortina de Fier, sau poate chinezii vor accepta ca au luat teapa muncind pe banii tipariti ai UE si SUA ce nu valoreaza nimic si vor reusi sa-si puna la punct o economie care sa functioneze si fara exporturi masive deci nu vor mai practica acele preturi mici, isi vor scoate poporul din negura feudala si-i vor transforma in cumparatori ai propriilor produse dupa modelul capitalist si atunci poate vom vedea o serie intreaga de "domni" din occident care renunta la culcusurile lor birocratesti si trec la saiba si pila pentru ca vor vedea nu nu le mai vine totul aproape gratis de la asiatici
  • +2 (2 voturi)    
    somajul (Joi, 1 martie 2012, 13:14)

    ilarion [anonim]

    ins de ce nu precizeza ca cifra de 7,2% este falsa si total eronata
    pptr ca la noi nu sunt incluse persoanele care nu au sau nu au avut carte de munca vreodata
    si in aceasta situatie se afla taranii si memvrii familiilor lor din agricultura care reprezinta cca 40%
    deci cifra corecta a sojmajului la noi este de 27 %
    ptr ca taranii nu sunt inclusi si considerati someri
  • -1 (1 vot)    
    cifre reale (Joi, 1 martie 2012, 13:14)

    marx [anonim]

    aceasta rata de 7.2% nu tine cont de milioanele care deja muncesc in West: rata reala se aproape de 0!!! practic orice angajator poate certifica ca nu mai exista brate de munca disponibile in acest moment!
    • +3 (3 voturi)    
      tu esti enache din cealalta tabara (Joi, 1 martie 2012, 13:21)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui marx

      La fel cum postacul de mai sus stie ca somajul real (probabil calculat dupa un recensamant facut la el in crisma unde bea de obicei) e mult mai mare, la fel si tu sustii tot fara argumente ca e mult mai mic. Somajul BIM e reprezinta rezultatul unui studiu statistic facut dupa anumite criteterii si nu e deloc influentat de numarul celor care muncesc in vest. Pur si simplu sunt intrebate toate persoanele din cele 20.000 de gospodarii din esantion daca si-au cautat de lucru si daca au de lucru, si se calculeaza procentul de someri.
      • -2 (2 voturi)    
        Rata somajului calculata (Joi, 1 martie 2012, 14:39)

        Max [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Adica sa inteleg ca calculul se face pe baza unui sondaj si nu a numarului persoanelor inregistrate la agentiile fortei de munca ca someri in raport cu numarul angajatilor civil+ someri?
        • +3 (3 voturi)    
          Exact (Joi, 1 martie 2012, 15:08)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui Max

          metodologia completa o ai aici:
          http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=somajul%20bim%20metodologie&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.insse.ro%2Fcms%2Ffiles%2Fmetodologii%2FMetodologia_rata%2520somaj%2520BIM%2520lunar_rev.doc&ei=IXNPT_2vAYP-4QTF19njDQ&usg=AFQjCNFpqrJBAIBZ7BoDHM0NUQySqfygCg

          Tocmai pentru ca numarul de someri raportati de ANOFM nu e foarte relevanta, s-a stabilit de catre BIM (Biroul International al Muncii) o metodologie comuna pentru toate tarile in raportarea somajului. Apropo, somajul ANOFM e 5% iar ala BIM e 7.2%. De aia e faina Romania, ca fiecare isi da cu parerea despre orice, in special despre lucruri la care nu se pricepe.
          • 0 (0 voturi)    
            Calcul (Joi, 1 martie 2012, 15:32)

            Max [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            Adica si membri UE calculeaza dupa formula BMI? Atuncea inteleg de ce si Germania are 2 procente 5,8% dupa BMI si 7,4% cifra oficiala in Germania. Oricum ciudat, mai ales pentru tari cu sisteme puse la punct.
            • +2 (2 voturi)    
              La nemti sistemul e oarecum diferit (Joi, 1 martie 2012, 16:39)

              bogdan [anonim] i-a raspuns lui Max

              Pste tot somajul BIM se calculeaza la fel.

              Cit despre diferenta dintre ce raporteaza statistica (somaj BIM) si ce raporteaza "fortele de munca" in Germania, la ei exista ajutor social condifitionat de cautarea unui Job. Adica pierzi bani daca nu te inscrii la fortele de munca. Si din cauza asta si cei care n-au de gind sa munceasca (si care nu apar in somajul BIM) se inscriu ca someri. La noi n-are sens sa ramai inscris la ANOFM dupa ce nu mai iei somaj, ca nu te ajuta la nimic. Doar cistigi citeva zile pe luna de stat la coada la vizat carnetul.
      • 0 (0 voturi)    
        f (Sâmbătă, 3 martie 2012, 20:13)

        d [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        recensamantul facut de stat,a trimis invatatorii in strada sa vada cati copii de 6-7 ani sint.ca in urma recensamantului a rezultat numai ce au vrut ei. daca bim merge sa faca un studiu in bucuresti,iese 7,2%, daca al face la resita e...90%. si daca nu ai bani de crasma nu mai fi invidios,tai-o afara castiga si tu niste bani si atunci poti sa stai si tu in crasma.
  • -2 (4 voturi)    
    Chiar nu va este rusine? (Joi, 1 martie 2012, 13:24)

    Deaconu Florin [anonim]

    Chiar nu va este rusine sa spuneti ca rata somajului e una din cele mai mici din Europa? Indemnizatia este una dintre cele mai mici din Europa.
    ]ntr-o tara cu cel putin 10 milioane de oameni cu caracteristici active avem doar, cu aproximatie, 5 milioane de job-uri! Asadar printre cele mai mici rate ale somajului?
    Repet 5 milioane de job-uri si 10 milioane, cel putin, de oameni activi...
    Concluzia va apartine...
    Cu onor, Florin Deaconu!
  • -4 (4 voturi)    
    multumesc UE (Joi, 1 martie 2012, 22:18)

    razvan_cluj [anonim]

    va multumesc ca le acordati sanse conationalilor nostri pe care nu ii duce capul sa va spele toaletele si va ma culeaga portocalele.

    va multumesc ca le acordati sansa cetatenilor romani de etnie RROMA sa stea ca parazitii langa orasele si satele dumneavoastra

    Eu cred ca tara mea, Romania, este pe drumul cel bun.
    Va multumesc inca odata,
  • -1 (3 voturi)    
    bazaconii romanesti portocalii... (Vineri, 2 martie 2012, 9:17)

    vio [anonim]

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/pt-maine-judetele-in-care-numai-somer-sa-n-ajungi-162131.html
  • -1 (1 vot)    
    Statistica mincinoasa ! (Vineri, 2 martie 2012, 10:44)

    bbvvnbccmmc [anonim]

    Roamnia are rata somajului oficiala mica dar si rata de ocupare a fortei de munca foarte mica. De ce ?
    Sunt locuri de munca suficiente in tara sau majoritatea persoanelo neocupate au ajuns sa nu mai figureze in statistici ?
    Cred ca este o mare mistificare a realitatii.
    Cred ca era mai corect sa se cuantiifice numarul persoanelor fara loc de munca.
  • 0 (0 voturi)    
    prosperitate (Vineri, 2 martie 2012, 21:45)

    ciprian [anonim]

    Aceste scaderi ale somajului sunt meritele guvernului Boc si ale cabinetului sau. Exact cum spuneam:traim astazi prost ca sa traim maine mai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Sâmbătă, 3 martie 2012, 14:54)

    Alex Alecu [anonim]

    tipic romanesc...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by