In luna februarie 2012, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului auto) a scazut fata de ianuarie 2012 cu 2,5% (serie ajustata), dar a crescut fata de ianuarie 2011 cu 3%. "Ne-am asteptat la o contractie a vanzarilor cu amanuntul in februarie avand in vedere conditiile meteorologice. De asemenea, vanzarile de produse alimentare au inregistrat o crestere de 3%- se pare ca oamenii au depozitat alimente inainte de caderea abundenta a zapezilor. Mai interesant ni se pare ca expansiunea initiala de 3% din ianuarie a fost revizuita la doar 0,7%. In martie am putea asista la o crestere marginala a vanzarilor din comertul cu amanuntul, data fiind apropierea Sarbatorilor de Paste", explica economistul Vlad Muscalu-ING Bank.

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, in luna februarie 2012, comparativ cu luna precedenta, a scazut pe ansamblu cu 1,7%, datorita scaderilor inregistrate la vanzarile de produse nealimentare (-5,2%) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-4,9%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au crescut cu 5,0%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna februarie 2012, comparativ cu luna precedenta, a scazut pe ansamblu cu 2,5% datorita scaderii inregistrate la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule, in magazine specializate (-7,2%) si la vanzarile de produse nealimentare (-5,0%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au crescut cu 2,9%.

Februarie 2012 comparativ cu februarie 2011

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, in luna februarie 2012, comparativ cu luna februarie 2011 a inregistrat o crestere cu 1,3% datorata cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+7,8%). Scaderi s-au inregistrat la vanzarile de produse nealimentare (-3,0%) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-0,3%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna februarie 2012, comparativ cu luna februarie 2011 a crescut cu 3,0%, crestere datorata vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+7,2%). Scaderi s-au inregistrat la vanzarile de produse nealimentare (-0,9%) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-0,1%).

Perioada 1.I. - 29.II.2012 comparativ cu perioada 1.I. - 28.II.2011

In perioada 1.I. - 29.II.2012 comparativ cu perioada 1.I. - 28.II.2011, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, a crescut cu 5,0%, datorita cresterii comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+11,7%), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+5,2%), si a vanzarilor de produse nealimentare (+1,8%).

In perioada 1.I. - 29.II.2012 comparativ cu perioada 1.I. - 28.II.2011, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, a crescut cu 5,2%, datorita cresterii comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+11,8%), a vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+5,7%) si a vanzarilor de produse nealimentare (+2,3%).