Optsprezece kilometri de autostrada au fost dati in folosinta in 2011, ducand lungimea totala a autostrazilor la 350 de kilometri, potrivit INS. In ianuarie 2011, Ministrul Transporturilor promitea 116 kilometri pentru 2011, finalul anului aratand ca doar 15% din promisiune s-a dovedit realista.Intr-un text remis HotNew.ro, CNADR sustine ca a dat in folosinta peste 53 de kilometri de autostrada anul trecut.

Vezi in text declaratiile complete ale oficialilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale

La 31.XII 2011, mai arata INS, drumurile publice totalizau 83.703 km, din care 16.690 km (19,9%) drumuri nationale, 35.374 km (42,3%) drumuri judetene si 31639 km (37,8%), drumuri comunale.

Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat: 26791 km (32,0%) drumuri modernizate (in proportie de 88,0% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu), 21949 km (26,2%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 34963 km - drumuri pietruite si de pamant (41,8%).

In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 47,8% din lungimea drumurilor modernizate si 56,2% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.

  • Din totalul drumurilor nationale, 6188 km (37,1%) erau drumuri europene, iar 350 km (cu 2,1% mai mult decat in anul 2010, respectiv 18 km) insumau autostrazile. Din totalul drumurilor publice, 260 km (0,3%) reprezinta drumuri cu 3 benzi de circulatie si 1392 km (1,7%) drumuri cu 4 benzi de circulatie.

Drumurile judetene, erau, in proportie de 45,0%, drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, iar drumurile comunale, erau in proportie de 48,1% drumuri pietruite

La 31.XII.2011 liniile de cale ferata de folosinta publica, in exploatare insumau 10777 km, din care 10638 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament ingust si 135 km (1,3%) linii cu ecartament larg.

Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu a fost de 45,21 la mia de km.p.. Densitatile cele mai mari s-au inregistrat, in ordine, in regiunea Bucuresti-Ilfov (153,2 la mia de km.p.), regiunea Vest (59,11 la mia de km.p.), regiunile Nord Vest si Sud Est (48,81 la mia de km.p.).

In graficul de mai sus gasim calitatea infrastructurii feroviare din Romania comparativ cu alte tari. 1 inseamna foarte prost iar 7 inseamna foarte bun. Graficul este interactiv. La sfarsitul anului 2011, lungimea liniilor de cale ferata in exploatare electrificate era de 4020 km reprezentand 37,3% din reteaua de cale ferata in exploatare.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România face următoarele precizări cu privire la informaţiile potrivit cărora în 2011 ar fi fost daţi în folosinţă 18 kilometri de autostradă, potrivit Institutului Naţional de Statistică:

Reamintim că pe parcursul anului 2011 au fost deschise circulaţiei următoarele tronsoane de autostradă:

Autostrada Arad-Timişoara 32,2 km

Deschidere trafic: 17.12. 2011 pe ambele căi de rulare

Autostrada Medgidia-Constanţa 14,57 km din 30,8 km deschişi traficului după cum urmează:

- 29 iulie 2011 - Calea I, pe sectiunea Murfatlar - Constanţa;

- 30 septembrie 2011 - Calea II, pe sectiunea Murfatlar - Constanţa;

Varianta de ocolire Constanţa 8,6 km din 22,1 km deschişi traficului după cum urmează:

- 29 iulie 2011 s-a deschis traficul între Nod rutier cu A2 si Agigea;

- 30 septembrie 2011 între DN 3 si nod rutier A2, km 11+200-14+380.