VIDEO PIB-ul a scazut in primul trimestru din 2012 fata de ultimele 3 luni din 2011. Este a doua scadere trimestriala, astfel ca tehnic reintram in recesiune. Leul ar putea fi supus  iar presiunilor de depreciere

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 15 mai 2012, 10:00 Economie | Finanţe & Bănci


Datele publicate marti de Institutul National de Statistica nu sunt dintre cele mai bune; in termeni trimestriali Produsul Intern Brut a scazut, iar in termeni anuali, economia a crescut cu doar 0,3%. In conditiile in care Guvernul isi propune o crestere anuala in jurul a 2%, o crestere de doar 0,3% nu e de natura a ne linisti. Intrucat in sondajul publicat ieri de agentia Reuters, analistii straini mizau pe o crestere de circa 1%, cifrele INS ar putea afecta si cursul leului (in sensul deprecierii).

  • ING Bank: va fi interesant de vazut daca Guvernul isi ajusteaza politicile
Flash-ul privind PIB-ul a demonstrat o activitate contractata in T1 2012 fata de T4 2011 cu 0,1% în termeni trimestriali ajustati sezonier, după contracţia de 0,2% din T411 fata de T3 2011. În ceea ce priveşte creşterea anuală, aceasta a încetinit la 0,3% la 1,9% anterior, se arata intr-o nota a ING Bank.

"Noi estimasem o contractie trimestriala de 0,3% şi o rată anuală de 0,4% în timp ce sondajele arătau analişti mai optimisti, asteaptandu-se la stagnari (crestere zero) trimestriale - Resuters - şi o creştere 0.8/0.9% anual (în sondajele Reuters si Bloomberg ). Cifra este în contrast puternic cu proiecţia de 1,5% faţă de anul precedent invocate de aproximativ două săptămâni în urmă de către fostul ministru de finante.

În timp ce detaliile PIB nu au fost încă publicate (datele urmează să fie lansate pe 6 iunie), este probabil ca deteriorarea cererii externe sa fi fost un factor-cheie pentru aceasta evolutie.

Cele două trimestre consecutive de creştere negativă ar putea declanşa unele ajustări ale politicilor noului Executiv, astfel că va fi interesant de vazut daca vor fi facute ajustari fine ale acestora, se mai arata in nota ING.
  • Raiffeisen: Vedem o crestere modesta si in trimestrul II din acest an.

Estimarile noastre vizau o contractie trimestriala de 0,3% (trimestru la trimestru) şi o creştere de 0,8% (an la an). Consensul pietei în ultimul sondaj Thomson Reuters a fost pentru o creştere de 1,2% faţă de anul precedent si o rata zero de crestere trimestriala.

Datele disponibile sugerează că activitatea s-a deteriorat în T1, în multe sectoare (industrie, construcţii şi servicii), în contextul cererii externe slabe şi a condiţiilor meteorologice nefavorabile.
Vedem o crestere modesta si in trimestrul II din acest an.



  • BCR: Nu ne modificam prognozele, dar evolutia viitoare nu pare a fi dintre cele mai favorabila

PIB-ul a alunecat în teritoriu negativ pentru al doilea trimestru consecutiv (-0,1% Q/q), estimarile noastre fiind de  -0,2% q / q, în timp ce media pietei a fost de 0% q / q. În termeni anuali, PIB-ul s-a luptat pentru a rămâne pozitivă(+0,3% Y / y) şi, asa cum se menţionează în publicaţia noastră săptămânala, cele mai recente evolutii negative y / y în industrie şi construcţii au cantarit destul de greu asupra evolutiei PIB-ului 1in T1 2012.
Deşi Institutul Naţional de Statistică (INS)
nu a furnizat mai multe detalii, credem că cererea internă, ​​şi consumul casnic au contribuit cel mai mult la aceasta evolutie. Pentru moment, nu ne modificam prognoza de crestere anuala de 1,2% dar in acelaşi timp, suntem conştienţi de riscurile care planeaza asupra aceste cresteri.

In trimestrul al patrulea din 2011, economia se contractase cu 0,2%  fata de trimestrul anterior, confirmand intrarea tehnica in recesiune.
Melania Hancila
Foto: Hotnews
"Cifrele nu sunt foarte incurajatoare, dar se apropie de estimarile noastre", explica pentru HotNews.ro Melania Hancila, economistul sef al Volksbank. Noi ne asteptam la o scadere mai mare si asteptam datele definitive care ar putea fi revizuite.

Poate ca ar fi bine ca Guvernul sa isi revizuiasca datele privind cresterea anuala si constructia bugetara, pentru ca tinta de crestere asumata se dovedeste a fi foarte ambitioasa, cata vreme o crestere pe primul trimestru este de numai 0,3%.

Practic, cifrele confirma epuizarea masurilor de reforma care au fost luate in Romania si faptul ca in sectorul public nu au fost facute reforme structurale", mai spune Hancila. Pentru o tara emergenta cum este Romania, a mai adaugat economistul sef al Volksbank, unde este suficient loc pentru cresteri consistente, aceasta cifra ar putea fi privita cu ingrijorare de catre investitorii straini.


  • Florin Citu: Pe termen lung o tara cu economie slaba si cu datorie publica in crestere nu poate sa aiba o valuta puternica
INS a mai dezlegat un mister: Romania ESTE din nou in recesiune. Avand in vedere ca este un an electoral majoritatea comentariilor oficiale se vor concentra pe aspectul “tehnic” al acestei recesiuni. Vom auzi ca avem doar doua trimestre consecutive de scadere a PIB – defnitia unei recesiuni tehnice. Foarte adevarat. Numai ca orice recesiune incepe cu o recesiune tehnica, scrie Florin Citu pe blogul lui

Pentru cei care umraresc variabilele din economia Romaniei cifra anuntata astazi de INS, -0.1% in 1Q2012 fata de 4Q2011, nu ar trebui sa fie o surpriza.
Evolutia proasta a economiei se reflecta si in evolutia cursului de schimb pe termen lung. Este normal ca pe termen scurt dinamica cursului de schimb sa fie accelerata atat de socuri neprevazute din intrerior (schimabri politice) cat si de cele din exterior (Grecia, Spania etc). Dar pe termen lung o tara cu economie slaba si cu datorie publica in crestere nu poate sa aiba o valuta puternica.

Intrebarea este acum ce se intampla cu cresterea economica in 2012 si dupa acea? Sunt iar doua dimensiuni si ambele depind de modul cum vor raspunde polticile economice la realitatea economica din Romania. Din punctul meu de vedere, o stimulare fiscala prin cresterea cheltuielilor publice sustinuta de o politica monetara prea relaxata va mentine economia pe plus in 2012 dar va scadea potentialul de crestere pe termen lung si va duce cu siguranta la o noua criza economica in Romania pana in 2015.
In schimb, o politca economica de stimulare prin reducere de taxe, impreuna cu un plan credibl de scadere a cheltuielilor publice si a daotriei publice (reforma admnistratiei publice) in urmatorii 2 ani si cu o politica monetara concentrata doar pe un singur obiectiv va duce la un potential de crestere mai mare pe termen lung.



Citeste mai multe despre   








6211 vizualizari

  • +29 (29 voturi)    
    adica MRU ne-a lasat in recesiune? (Marţi, 15 mai 2012, 10:02)

    postac wannabe [anonim]

    sau tocmai am intrat in recesiune pentru ca a venit USL la putere?

    PS: postacii trebuie sa stie adevarul!
    • +27 (37 voturi)    
      tehnic da (Marţi, 15 mai 2012, 10:16)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui postac wannabe

      Tehnic da - intram in recesiune (ca aproape tot continentul). Acum conteaza ce faci - dai salarii marite la bugetari si tragi pe fraierii de la privat sau cresti investitile in infrastructura. Tu ce parere ai ca guvernul Ponta tocmai a taiat programul de investitii?
      • -4 (14 voturi)    
        stai asa (Marţi, 15 mai 2012, 12:28)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui Nae

        Care "program de investitii"? PNDI?
        Apai daca alea sunt "investitiile" pe care le astepti tu pe timp de criza eu zic ca e mai bine ca au fost taiate.

        Pana si baietii de la FMI si CE au criticat acest program! Toata lumea stie ca este metoda de plata a clientelei portocalii. Ia si citeste:

        http://www.mediafax.ro/economic/misiunea-fmi-si-ce-critica-programul-national-de-dezvoltare-a-infrastructurii-si-sugereaza-includerea-in-program-a-proiectelor-finantate-de-la-ue-9208083

        Ei isi doreau "mai multe proiecte pe bani europeni in pndi". Tanti udrea nu, ca e mai greu de sifonat.

        Ce parere ai, in schimb, ca guvernul Boc nu a facut decat 55km in 2011 (sau 18km dupa INS)? Si cam tot atat in 2010? Alea sunt investitii, nu sali de sport, patinoare si drumuri judetene la pret triplu si calitate la jumatate facute de oamenii de casa ai pdl!

        Cat despre program, diferentele sunt ca:
        - astia dau inapoi 8% din salarii acum (ailalti vroiau sa dea toti cei 15%)
        - astia respecta legea dand inapoi banii retinuti ilegal de la pensionari (ailalti asteptau sa vada motivarea CCR si spuneau ca nu au "o baza legala pentru restituire" !?!)
        - astia vor proiecte cu bani europeni pentru CupruMin (poate nu vor reusi dar macar VOR asta). Daca fac la fel pentru RM au tot respectul meu.

        E clar ca in acest moment sunt mai mult vorbe decat fapte. Totusi vorbele merg in directia buna. Daca le urmeaza si faptele sunt convins ca vom merge spre mai bine.
        • +5 (5 voturi)    
          @Xu (Marţi, 15 mai 2012, 13:23)

          Nae [anonim] i-a raspuns lui Xu

          In legatura cu articolul din Mediafax - FMI au cerut ca PNDI sa fie folosit cu proiecte finantate UE, NU SA SE RENUNTE la PNDI. Intradevar ar fi fost extraordinar sa accesam toate fondurile UE , dar se pare ca nu am fost in stare. Sper ca acest guvern sa faca ceva in legatura cu absortia fondurilor europene. Investitiile publice au fost facute cu licitatii deschise si au fost perfuzia necesara economiei dupa diminuarea investitiilor straine.
          • +3 (3 voturi)    
            Nae, (Marţi, 15 mai 2012, 14:29)

            gelu [anonim] i-a raspuns lui Nae

            nu-ti mai bate capul cu unii ca @Xu.
            Tie nu-ti este clar ca el posteaza ce are scris ?!
            Pierzi timpul, zau asa...
            Or sa planga ei in pumni, in curand, cand se vor aseza cu picioarele pe pamant.
            • 0 (2 voturi)    
              Raspunsul euro la masurile USL! (Marţi, 15 mai 2012, 15:02)

              Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui gelu

              Premierul Victor Ponta: "Vom da..."
              Ministrul Muncii, Mariana Campeanu: "Vom mari.."
              Ministrul pentru relatia cu sindicatele, Liviu Pop: "Vom creste..."
              Cursul valutar: "Dislike!"
              Concluzie: Drumul spre Grecia, in Romania, e pavat cu cele mai bune intentii!...
          • 0 (0 voturi)    
            ehhh (Marţi, 15 mai 2012, 16:30)

            Xu [anonim] i-a raspuns lui Nae

            Draga Nae. Poate nu stii despre ce este vorba? Sa iti aduc aminte ce este PNDI?

            Uite aici: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-8081828-cum-pot-lasa-ministerul-dezvoltarii-ministerul-mediului-viitoarelor-guvernari-nota-plata-5-miliarde-euro.htm

            Dupa cum iti spuneam deja, fondurile europene pot fi fraudate mai greu (desi dupa cum ai observat si acolo am primit suspendari pe mai multe fonduri). Asta e motivul pentru care baietii de la FMI au zis ca vor mai multe proiecte europene. Mai mult, daca citesti cu atentie vei observa ca platile vor fi incepute de anul viitor. Poate acum intelegi mai multe.

            Adica nu ma intelege gresit. Si eu imi doresc multe drumuri JUDETENE si de interes LOCAL bune (sper sa iti dai seama despre ce drumuri vorbim aici). Toti vrem asa ceva. Dar poate erau si alte investitii mai importante de facut. Unele pe care populatia sa le simta in mod direct, fie prin imbunatatirea infrastructurii si atragerea investitiilor, fie prin imbunatatirea serviciilor oferite, in mod direct, catre populatie (educatie, sanatate).

            Nu draga Nae, aceste investitii publice nu au fost perfuzia necesara economiei Romaniei ci perfuzia necesara castigarii alegerilor.

            Articolul pe care ti l-am dat e din 2010. Intre timp, nota de plata a mai crescut putin (mai niste drepturi salariale impinse pe 2012-2016, mai niste bani retinuti ilegal din pensii, mai niste dobanzi de cateva sute de milioane de eur pentru creditul FMI, mai niste despagubiri, chestii de-astea marunte).

            Probabil ca la asta se referea "romanul gelu" cand imi spune ca o sa plang in pumni. Ce nu stie gelu este ca el a trait pe credit in toata acesta perioada. In curand va veni factura de plata. Dar probabil el se ridica la masa si spala putina iar eu raman aici "sa plang in pumni".
      • 0 (0 voturi)    
        recesiune (Miercuri, 16 mai 2012, 2:49)

        Doru [anonim] i-a raspuns lui Nae

        Dupa capul tau, Iliescu e de vina!
    • +7 (37 voturi)    
      dezastrul USL (Marţi, 15 mai 2012, 10:25)

      tb [anonim] i-a raspuns lui postac wannabe

      in numai o saptamana de guvernare USL leul s-a depreciat cu 20% si economia a intrat in recesiune

      va dati seama ce o sa se intample daca USL castiga alegerile la toamna? o sa ajungem ca somalia. USL jupoaie totul de pe noi

      ne-a spus d-na Udrea ca in 6 luni plangem dupa PDL, iata ca s-a adeverit mai devreme
      • -9 (25 voturi)    
        :))) (Marţi, 15 mai 2012, 10:44)

        geo12 [utilizator] i-a raspuns lui tb

        postacule, ai facut matematica cu Roberta Anastase? de la 4,38 cat era cursul inainte de caderea guvernului MRU pana la 4.44 cat e acum, tie ti-a dat ca a crescut cu 20% ?? ha ha ha... si vezi ca pana una alta RECESIUNEA e cauzata de masurile pe care le-au luat guvernele anterioare... despre rezultatele guvernului USL vorbim prin toamna sau anul viitor!
        • +7 (11 voturi)    
          sunt inca surprins cum au sarit sa voteze cu plus! (Marţi, 15 mai 2012, 11:30)

          postac wannabe [anonim] i-a raspuns lui geo12

          nu se prind si pace! eu ma dau batut, nu pot sa fac misto de prosti ca nu se prind!... :(((
          • +1 (13 voturi)    
            Trendul european e spre recesiune (Marţi, 15 mai 2012, 12:00)

            Europa face echilibru pe marginea abisului [anonim] i-a raspuns lui postac wannabe

            Practic in acest moment majoritatea tarilor din EU au intrat in recesiune, unele inca din 2011. Doar un stat precum Germania, foarte dur cu controlul finantelor si unde chiar se munceste inteligent, reuseste sa fie pe plus.

            Scaderea anuntata de INS este doar un "semnal" inainte de "datele provizorii" ce vor fi publicate abia pe 6 iunie si abia in vara vom sti si "datele definitive" pt primul trimestru 2012.

            Data fiind scaderea "in marja de eroare", s-ar putea sa asistam la o modificare a datelor pe 6 iunie.

            Avem scadere a PIB de -0,2% in T4 din 2011 si de 0,1% in T1 din 2012.
            In clar, stagnam, nu reusim decat sa ne mentinem cu greu la un anumit nivel.

            Din pacate, asa o vom duce multi ani daca nu se fac reforme structurale radicale in sectorul public (avem 1,2 milioane bugetari si statul n-are nevoie decat de vreo 800.000, avem zeci de societati publice care sunt conduse prost si pierd foarte multi bani de la buget, avem coruptie si incompetenta in primarii si institutii guvernamentale).

            Raportat la 1.000 locuitori, Romania are cel mai mic numar de angajati din UE (date BNR), e o rusine sa acceptam 2 milioane de locuri de munca la negru, sub-platite, si sute de mii de asistati social care au capacitatea fizica si psihica sa lucreze.

            PDL si Emil Boc s-au sinucis politic in aceasta Romanie asistata social atunci cand au "indraznit" sa se ia de parazitii bugetari, de asistatii sociali, sa indemne la munca nu la intins mana.

            USL a venit cu un sac de promisiuni imbecile si gaunoase, demagogice, insa e clar ca nu va avea bani sa le respecte si populatia va pricepe repede ca a fost mintita cu grosolanie.

            Indiferent ce partid sau alianta vor veni la putere, ele nu pot evita niste reforme structurale absolut necesare pt a relansa economia. Sa vedem ce va face Ponta..
        • +3 (9 voturi)    
          sa nu ne blocam in extreme (Marţi, 15 mai 2012, 11:45)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui geo12

          postacul clar nu si-a gasit publicul, dar parca nici tu nu prea le ai cu premeditarea. sa asteptam pana anul viitor? pai in ritmul asta cu siguranta nu avem nici o asteptare pozitiva de la usl. plagiatorul mang, cresteri de cheltuieli, scaderi de impozite (si de venituri).. toate se vor reflecta in imaginea Romaniei pe plan international, apoi direct in exporturi, in investitii, in ratingul de tara. urmatorul guvern va trebui iar sa scoata tara din rahat...
          • +1 (3 voturi)    
            extremele (Marţi, 15 mai 2012, 13:30)

            Xu [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Exact! Hai sa nu ne blocam in extreme si sa vedem totul cu pesimism. Se poate?

            "Ritmul asta" este exact acelasi ca al precedentilor pentru moment. Diferentele de pana acum le-am scris unui coleg de-al tau mai sus.

            Scaderile de impozite si taxe sunt, din pacate, doar pentru anul viitor. Acestea, contrar a ceea ce crezi tu, ar imbunatati imaginea Romaniei, scazand costurile cu forta de munca si facand Romania mai atractiva dpdv al investitiilor. Chiar si exportatorii sunt bucurosi. Vand mai scump aceeasi marfa.

            Viziunea ta "catastrofica" despre Romania este cu adresa. Nu ti se pare ciudat ca nu ai nimic de comentat despre faptul ca in perioada Boc-MRU economia a intrat in recesiune? Sau asta e normal? Am avut noroc cu un an agricol peste asteptari anul trecut. Altfel eram mancati acum...

            Hai sa lasam guvernul asta sa isi faca treaba si sa criticam ce NU face bine. Momentan eu vad un discurs echilibrat, chit ca sunt si promisiuni electorale. Chiar nenea Base le-a cerut de la investire sa dea banii inapoi - ma bucur ca nu l-au ascultat.

            Soarta Romaniei pe termen scurt (1-3 luni) va depinde, din pacate, mai mult de solutia in cazul Greciei.
            • +1 (5 voturi)    
              ai dreptate (Marţi, 15 mai 2012, 14:05)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Xu

              era mai bine sa scada fiscalitatea, dar ei cresc cheltuielile si promit scaderi de fiscalitate pe viitor.. toate astea intr-un moment in care, stim cu totii, Europa e din nou in pragul recesiunii. Anul trecut, pe langa agricultura, vedeta a fost exportul. Anul asta exporturile au scazut, programul national de investiti, bun sau rau, a disparut, leul se devalorizeaza si cheltuielile cresc.
              Crezi ca o sa creasca ratingul sau vor veni investitori strain pe promisiuni sau pe ce se intampla in realitate?
              • +1 (1 vot)    
                era mai bine... (Marţi, 15 mai 2012, 17:06)

                Xu [anonim] i-a raspuns lui pehash

                Sa fi scazut aia dinainte fiscalitatea. Sau macar sa fi pastrat fiscalitatea la acelasi nivel ca in 2008. Poate ai uitat dar primele masuri ale lui Boc in 2008 au fost sa mareasca CAS. De doua ori in doua luni consecutive. Sau poate ai uitat de marirea TVA peste noapte.

                Cheltuielile le-ar fi crescut si cei dinaintea lor, poate chiar mai mult.

                Iar exporturile, ele au fost influentate si de problemele de transport din februarie. Sunt sigur ca valoarea EUR de acum va compensa pierderea din Ianuarie-Februarie cand drumurile au fost blocate vreo 2 saptamani.

                Cred ca ratingul nu se va modifica in urmatorii doi ani indiferent ce am face (nici in bine, nici in rau). Investitorii vor veni daca vom lua niste masuri care sa stimuleze investitiile.

                Si nu vreau sa fiu rau, dar daca ne uitam la evolutia investitiilor straine directe putem observa ca suntem in cadere libera din 2008 incoace, mult chiar si sub nivelul din 2004-2005 cand nu eram in UE.

                Daca vrei sa transmiti un mesaj ca "astia sunt mai rai ca ai dinainte" asteapta macar sa ai date cu ce sa ii compari. Momentan datele arata ca aia dinainte sunt incompetenti.
        • +1 (9 voturi)    
          Sa nu zici hop,pana nu sari santul. (Marţi, 15 mai 2012, 11:46)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui geo12

          Ce sa intamplat in trim.I are explicatii.Ce se intampla acum este mai grav.Cu toata recesiunea din trim.I,leul a avut un curs stabil.Inconstienta de acum,milogii si promisiunile faca ca toate maririle promise sa nu acopere rata inflatiei.Nu te bucura,pentru-ca vor veni zile cu adevarat grele.Cei de la USL nu au recunoscut niciodata ca este criza.Sa-i vedem ce mai spun acum,pentru-ca va incepe o criza mult mai crunta decat ce a fost si inconstienta actualei guvernari in a face declaratii rupte de realitate ne va afecta mult mai rau.
          • 0 (0 voturi)    
            Cum iese Madam Campeanu.. (Miercuri, 16 mai 2012, 11:31)

            Dianora [utilizator] i-a raspuns lui mircea

            si mai promite niste pomeni cu banii pt. investitii, niste potentiali investitori mai schimba niste lei inapoi in Euro si se duce cursul.. Cred ca tanti aia isi tine economiile in Dolari sau are alte motive sa-si saboteze guvernul propriu.
      • -1 (17 voturi)    
        asa este!!! (Marţi, 15 mai 2012, 10:56)

        bango [anonim] i-a raspuns lui tb

        guvernul USL a reusit sa bage economia in recesiune pe trim 1, pe timpul guvernarii PDL! o performanta unica...

        p.s. nu cumva Doamna Udrea era ministru in perioada care a dus la recesiune?
      • -2 (14 voturi)    
        Ha ha ha (Marţi, 15 mai 2012, 10:58)

        Gigi Kent [anonim] i-a raspuns lui tb

        Amice esti pe langa subiect. 20%? Economia a intrat in recesiune in primul trimestru al 2012. Esti sigur ca e din cauza guvernarii USL? :))

        In cazul tau specific sper ca USL sa jupoaite totul de pe tine...
        • +1 (5 voturi)    
          fals (Marţi, 15 mai 2012, 11:31)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          a intrat in recesiune in ultimul trimestru din 2011.
          si din nou in primul din 2012.
        • +3 (5 voturi)    
          Pensionarii sunt de serviciu! (Marţi, 15 mai 2012, 12:45)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Si daca ai avea dreptate,dar nu ai.Avem oare mintea asa de scurta?
          In realitate Guvernul nu s-a putut desfasura,
          precum Guvernul d-nei Merkel(si dansa are opozitie,dar o opozitie in interesul meu si nu a unui oarecare borfas)asa cum ar fi fost normal.
          Treceau legi,hopp cu motiune,faceau OUG,hopp la Curtea Constitutionala,apoi greve etc.
          Asa crezi ca se poate conduce o tara spre prosperitate?
          Sa-i lasam lui Cezar ce-i a lui si sa ne dam jos capastrul,ochelarii rosii ca sa putem vedea realitatea si adevarul.Este crud,dar asa-i!
    • +13 (13 voturi)    
      adica nu conteaza (Marţi, 15 mai 2012, 10:29)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui postac wannabe

      boc, mru, piata universitatii, consiliile judetene, primarii, bugetarii, pensionarii, privatii care fac evaziune... toti influenteaza semnificativ pib-ul

      mai bine ne concentram pe ce se intampla de acum incolo...
    • +17 (27 voturi)    
      recesiune (Marţi, 15 mai 2012, 10:30)

      cipnpopa [anonim] i-a raspuns lui postac wannabe

      Tehnic suntem in recesiune, dar asta nu inseamna nimic. In realitate suntem pe crestere: cresc salariile, se face amnistie fiscala pentru functionarii care au primit sporuri ilegale, se maresc pensiile, se reduc impozitele si CAS-ul etc.
      Guvernul USL va asigura toate conditiile ca economia sa duduie pe seama consumului intern si pentru ca nimic sa nu perturbe acest duduit simpatic, taie tot ceea ce inseamna investitii. Pentru ca intr-o economie sanatoasa, oamenii nu au nevoie de locuri de munca pentru a trai bine, ci de ajutoare sociale grase si de un membru al familiei angajat la stat.
    • +5 (9 voturi)    
      deocamdata guvernul Ponta nu intra in ecuatie (Marţi, 15 mai 2012, 11:20)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui postac wannabe

      Am intrat in recesiune conform datelor din iulie 2011 - martie 2012.
      • 0 (0 voturi)    
        din pacate (Marţi, 15 mai 2012, 16:40)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        te inseli amarnic !
        Ponta si ai lui uslasi au fost un factor care a influentat in permanenta situatia economica.
        Mai exact, cand cei doi feti frumosi s-au postat in fata demonstantilor cerand banii innapoi, cand au criticat in permanenta vechiul guven (indiferent pe ce motiv), cand au inaintat motiuni de cenzura aiurea, cand au scos oamenii in decembrie in strada, cand au inceput sa faca promisiuni de pomeni....
        Toate acestea, si nu numai, au influentat situatia economica.
        Deci, avem ceea ce s-a dorit (a se citi, ce au dorit Nastase, Voiculescu, Vantu, ....si alti penali).
    • +5 (5 voturi)    
      bine ca este atat! (Marţi, 15 mai 2012, 11:48)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui postac wannabe

      am avut o luna de tara INGHETATA. A scazut infinit de putin pt. o luna moarta. PS. Traditional T1 e mai slab decat T4 (in T4 in oct mai ai si urme de agricultura).
    • +1 (11 voturi)    
      postacule (Marţi, 15 mai 2012, 12:11)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui postac wannabe

      cand guvernul boc a intrat in recesiune imediat ce a preluat guvernul de la Tariceanu i-ati reproisat lui boc asta.
      acum repede ati inceput sa urlati ca graua mostenire.
      in alta ordine de idei, devalorizarea leului a inceput fix in ziua in care s-a votat caderea guvernului.
      asta demonstreaza cata incredere au investitorii in economia noastra. cand vand lei si cumpara euro inseamna ca se asteapta la rau. desi euro a crescut la valori record fata de leu, ei tot vand lei si cumpara euro. oare de ce.
      am avut cea mai stabila moneda din regiune in perioada guvernarii pdl pentru ca investitorii aveau incredere in leu. cum au venit aia de stanga cum au inceput sa vanda. asta poate afli si tu adevarul la ce se intampla in jurul tau :)
      • 0 (0 voturi)    
        vorbeste cu colegii tai (Marţi, 15 mai 2012, 18:07)

        postac wannabe [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        spune-le ca mi-au facut ziua mai frumoasa. l-au votat pe unul care a facut misto de ei!

        mai coordonati, baieti, mai coordonati!
    • +1 (3 voturi)    
      tehnic, usl nu a luat decizii inca... (Marţi, 15 mai 2012, 13:41)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui postac wannabe

      nu s-au facut reforme, nu s-a dat, nu s-a luat (ideea cu salariile reintregite nu este marca usl, este marca pdl). deci, tehnic, usl nu a facut nimic, decat ca a creeat instabilitate datorita motiunii. mai putin tehnic este faptul ca si pdl, daca avea ocazia, depunea aceeasi motiune, ca doar cu totii vor sa aiba volanul in mana inaintea alegerilor si sa conduca in tromba, cu orice sacrificii spre gloria personala. ...problema noastra, a tuturor, indiferent de culoarea politica, este ca vor volanul, dar nu prea se pricep la ambreiaj, viteze si frane. problemele noastre sunt multe, printre care campania electorala facuta chiar de presa (nu face o analiza judicioasa), care ar putea sa puna punctul pe "i"; partidele toate (dar absolut toate) nu sunt decat niste organizatii conduse de oameni corupti si influenti (unii din ei nici macar carte nu stiu). nu exista nici un partid cu care sa ne putem mandri (trebuie sa recunosc ca usl-ul a strans toti hotii vechi plus securistii, deci este sub orice critica, in schimb, pdl-ul a crescut hoti noi, la fel de capabili).
      • 0 (2 voturi)    
        A facut mai rau decat daca lua decizii. (Marţi, 15 mai 2012, 13:57)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

        USL a inceput sa dea declaratii de pomeni ,reintregiri,scutiri,care au determinat cresterea cursului euro in raport cu leul si asta este mai grava decat recesiunea din trim. I.Nu inteleg la guvernul Ponta de ce trebuie sa iasa toata ziua si Ponta si madam Campeanu cu promisiuni,de parca este o intrecere intre ei.Cred ca,daca taceau si-l lasau pe Fl.Georgescu sa vorbeasca privind modul de acordare a unor salarii sau pensii,cursul leului nu se destabiliza.Ponta si cu madam Campeanu prea erau inflacarati sa impinga leul in prapastie.
        • +1 (3 voturi)    
          aveti o fixatie cu cursul... (Marţi, 15 mai 2012, 14:29)

          geo12 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          A crescut cu 1,3 % din momentul caderii guvernului MRU pana azi, in contextul in care zilele astea se vorbeste despre falimentul necontrolat al unui membru al zonei Euro ! Este normal ca un Guvern nou sa-si anunte intentiile...ca sa stie omu' ce-l asteapta; care sunt pomenile: banii luati ilegal pensionarilor de guvernul anterior si care trebuie returnati? reintregirea salariilor care a fost promisa si de guvernul anterior si e sustinuta de Base? (singurul punct cu care nu sunt de acord), intentia de a scadea CAS-ul si TVA-ul de anul viitor pentru a sustine piata muncii si consumul?? Pe vremea lui Boc se schimba fiscalitatea de la o luna la alta, astia vor macar sa asigure o predictibilitate pt mediul de afaceri.Si ca sa ma intorc la CURS: in vremea guvernelor Boc si MRU, leul s-a devalorizat cu 11% fata de euro, atunci nu mai erati atat de vocali!
  • +12 (32 voturi)    
    Nu avem cum sa reintram in recesiune (Marţi, 15 mai 2012, 10:07)

    Mokele [anonim]

    Avem un guvern nou care are resurse nebanuite , avem niste televiziuni "apolitice" care dupa ce au luptat contra tiraniei acum fac emisiuni despre cum trebuie sa ne hranim sanatos.
    Recesiune, ce gluma !
    • +7 (7 voturi)    
      PIB (Marţi, 15 mai 2012, 11:23)

      Relu [anonim] i-a raspuns lui Mokele

      PIB=consum+investitii+(export-import)
      Consum =cheltuielile populatiei+ale statului
      Investitiile = investitii sub forma materiala
      Export-Import aici importam mai mult decat exportam adica minus .
      Deci PIBul este o suma de cheltuieli.Cand spui ca PIBul s-a redus spui ca s-au redus cheltuielile.
      Cresterea economica adica PIB se masoara fata de anul anterior.Daca creste sau scade.
      Problema este de unde se finanteaza tot acest PIB.De unde bani pentru consum,investitii si importuri. Cat sunt resurse propii cat imprumuturi.Aici este cauza generatoare de scadere a PIB.Daca bancile nu mai finanteaza consumuri si investitii si consumatorii si investitorii nu se pot finanta din propiile venituri.Daca balanta import export se debalanseaza peste posibilitatea de a sustine un curs valutar acceptabil in sensul ca bancile nu mai vand valuta importatorilor la preturi previzibile si exportatorii nu repatriaza toata valuta aici apare deprecierea monedei si inflatie care reduce puterea de cumparare adica consumul.Exportul a aratat tot ce poate la acest moment.Cum facem sa intre mai multa valuta?In 2007-8 erau capsunarii cu 5 miliarde euro.Sa terminat.Nu mai raman decat export masiv de resurse si materii prime sau incasari pentru servicii. Si sa reducem importurile neesentiale de chinezisme,turcisme si alte prostii.Cum ? Aici trebuie politici economice.Si geniu.
      • +1 (1 vot)    
        "Produsul Intern Brut"(PIB) (Marţi, 15 mai 2012, 12:21)

        liliana [anonim] i-a raspuns lui Relu

        Subsctiu comentariului tau, Relu. Speculatiile insa, "apartin" asa-zisilor "finantatori" .
      • +1 (1 vot)    
        "Eroare" intentionata? (Marţi, 15 mai 2012, 12:41)

        Cetatean [anonim] i-a raspuns lui Relu

        Am mai vazut si in alte parti ideea asta ciudata ca "PIB = Cheltuieli".
        "Produsul intern brut (PIB) se refera la valoarea de piata a tuturor marfurilor si serviciilor (oficial recunoscute) produse intr-o tara intr-o perioada data de timp (ex. intr-un an)".

        http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_domestic_product

        PIB poate fi determinat in trei moduri, fiecare dintre ele, in principiu, da acelasi rezultat. Aceste moduri sunt:
        1. Calculand productia
        2. Calculand veniturile
        3. Calculand cheltuielile
        Cea mai directa dintre abordari este cea care calculeaza productia, care este suma totala a output-urilor tuturor tipurilor de intreprinderi. Abordarea pe cheltuieli se bazeaza pe principiul ca toate produsele trebuie sa fie cumparate de cineva, asa ca valoarea totala a produselor trebuie sa fie egala cu valoarea totala a cheltuielilor pentru a le cumpara.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_domestic_product#Determining_GDP

        Oricum ar fi calculat, PIB masoara productia totala si nu cheltuielile totale (dintr-o tara, intr-un an).
        • 0 (0 voturi)    
          si daca (Marţi, 15 mai 2012, 13:49)

          Relu [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

          produci si nimeni nu cheltuie sa cumpere ce faci?productia isi are sensul numai daca este cumparata de cineva adica cineva cheltuie.
      • -1 (1 vot)    
        Ca la Ploiesti (Marţi, 15 mai 2012, 12:49)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Relu

        Ia mai citeste o data formula aia magnifica.

        Daca se reduc exporturile si cresc importurile , creste PIB-ul ?!?

        La noi se intampla toate trei: scad cheltuielile populatiei, scad exporturile si cresc aiurea importurile (nu de "materii prime" pentru ca industria nu cere).

        Masura luata de guvern e una excelenta: a crescut cheltuiala cu pensiile si salariile, poate indirect consumul!
        Consumul populatiei, e alta poveste, oamenii vor incerca sa-si acopere datoriile si sa economiseasca, pensionarii nu prea dau buzna la consum.

        Evident, plusul de la pensii si salarii cu plusul de la consum (daca va fi) se va regasi in INFLATIE!

        Iar pe domeniul inflatiei marele geniu carpatin de la finante ne-a demonstrat ca se poate descurca de minune! Singura intrebare, de data asta va depasi 250% sau nu?!?
  • +8 (18 voturi)    
    Nu-i problema (Marţi, 15 mai 2012, 10:12)

    Vizitiul [utilizator]

    Avem bani de reintregirea salariilor!
  • +6 (18 voturi)    
    lasa (Marţi, 15 mai 2012, 10:13)

    aha [anonim]

    Lasa ca mareste Dl Prim Ministru salariile, se rezolva!
    • +7 (9 voturi)    
      da (Marţi, 15 mai 2012, 10:45)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui aha

      va pune in aplicare promisiunea lui Basescu si a guvernului MRU...
  • -5 (19 voturi)    
    nu se poate!!!! (Marţi, 15 mai 2012, 10:22)

    bango [anonim]

    guvernele Basescu ne-au bagat iarasi in recesiune? INS minte! si daca nu minte, nu Basescu si Boc sunt de vina, ci opozitia de atunci, pentru ca...., pentru ca..., ma rog, nici nu conteaza de ce, important este ca Basescu si Boc nu au fost lasati sa isi faca treaba de catre moguli, rusi, tonomate, anti-reformisti, baieti destepti, comunisti si grupul minoritatilor nationale. Rusine!!!
    • +6 (16 voturi)    
      Mda (Marţi, 15 mai 2012, 10:51)

      ion [anonim] i-a raspuns lui bango

      Nu numai Basescu, Boc etc.
      Da si ei au partea lor de vina. Dar sa vedem ce au facut ceilalti in acest timp. Pai cam nimic, si-au luat jucariile si au plecat din parlament si ca noi restul tarii sa nu zicem ca nu fac chiar nimic mai bagau o motiune de cenzura din cand in cand. Adica nu am vazut in toti anii astia cat a guvernat PDL ceva constructiv de la USL, o idee o ceva bun (nu ca dam salarii si pensii desi nu avem de unde).. Ei se puneam de-a curmezisul la orice si cam atat, mai o motiunea, mai un jos Basescu si uite asa ce frumos este in opozitie.
      Si acuma cand Europa ii in recesiune cu Romania de manuta vine nea Ponta si da salarii, pensii, scade taxe super. Ma gandesc cum de ceilalti erau asa de prosti si nu au facut la fel? poate erau un pic mai responsabili si nu asa de flamanzi dupa ciolan
      • +2 (12 voturi)    
        mai citeste (Marţi, 15 mai 2012, 11:13)

        bango [anonim] i-a raspuns lui ion

        au venit cu propuneri de scadere a CAS atunci cand s-a facut bugetul in noiembrie 2011, au venit cu propuneri de desfiintare a gurii flamande si nesatule care poarta numele de PNDI, au venit cu propuneri de scadere a TVA cu un punct procentual in fiecare an.

        Boc, insa, nu si nu: taxe mari si investiile lui Udrea din banii nostri pt clientii ei. acum vedem rezultatul.
        • -2 (6 voturi)    
          Mda (Marţi, 15 mai 2012, 11:31)

          ion [anonim] i-a raspuns lui bango

          Adica au propus exact ce fac acuma. Singurul lucru care nu il intelegeau nici atunci si acuma si mai putin, este ca nu sunt bani de asa ceva. Si din pacate nici tu si nici multi altii ca tine nu vrea sa inteleaga acest lucru. Nu sunt bani de povestile lui Ponta. Ai vazut ca economia s-ar fi relansat asa inca se ne putem hazarda cu ce vrea USL sa faca? Nu . Atat economia Romaniei cat si cea a Europei merg taras, tot cu spectrul recesiunii deasupra capului
          • +5 (7 voturi)    
            sunt bani destui (Marţi, 15 mai 2012, 12:11)

            bango [anonim] i-a raspuns lui ion

            doar ca numai trebuie luati de la contribuabili si dati la clientela politica. investitiile publice sunt de 6.6% din PIB, cel mai mare procent din UE. stim cu totii unde sa duce o parte din banii astia. stim cu totii despre terenuri in panta, patinoare, sali de sport la sat, drumuri la de 3 ori pretul normal, contracte de consultanta in care consultanul nu face nimic etc. mai stim si ca in ultimii 4 ani, desi criza, cheltuielile cu bunuri si servicii ale statului au crescut continuu. aici sunt banii.

            nu stiu daca cei de la USL vor reusi sa decapuseze statul. dar stiu ca asta este singura noastra sansa, nu fonduri europene si investiii publice fistichii.
            • 0 (2 voturi)    
              noi muncim, nu gandim (Marţi, 15 mai 2012, 12:52)

              cascadoriirasului [anonim] i-a raspuns lui bango

              locul intai investitii publice in UE, 6,6 din PIB
              disneyland la cluj, decapuseze, fara fonduri europene.

              Ai niste cunostinte de baza economice nu departe de nivelul premierului!
            • +1 (3 voturi)    
              Mda (Marţi, 15 mai 2012, 13:17)

              ion [anonim] i-a raspuns lui bango

              Logica ta mi se pare deosebita. Deci pe ideea ca se fura la investitii mai bine nu facem deloc investitii si dam banii la oameni. Super, pacat ca pe principiul asta s-a mers si pana acuma si se vede unde suntem.
              USL sa decapuseze statul?Ma faci sa rad. Ei au inventat capusarea statului.
              Atata inainte cat si in timpul si cu siguranta dupa PDL o sa se fure. Diferenta este ca in timpul PDL s-a mai facut cate ceva, nu mult asa un pic cat sa ne amageasca, dar decat nimic
              • +1 (1 vot)    
                logica este simpla (Marţi, 15 mai 2012, 13:35)

                bango [anonim] i-a raspuns lui ion

                cele mai bune investitii sunt alea private, nu cele facute de stat. fiecare persoana stie mult mai bine cum sa isi foloseasca banii. acum statul spune: omule, tu habar nu ai cum sa iti folosesti banul in interesul tau. da-mi-l mie, eu, statul, stiu cel mai bine ce trebuie sa se intample cu proprii tai bani.

                resursele financiare ale firmelor, care ar putea fi folosite pt investitii si cresterea productivitatii, sunt luate de catre stat prin impozite mari - impozitarea muncii este in Romania de 45%, suntem in primele 10 tari din lume.

                hai sa nu mai luam banii de la firme prin impozite cu care statul face "investitii", ci sa ii lasam in firme pt a produce o adevarata valoare adaugata.
                • 0 (2 voturi)    
                  Mda (Marţi, 15 mai 2012, 15:02)

                  ion [anonim] i-a raspuns lui bango

                  Esti naiv cand vrei sa lasi firmele sa faca investitii. Cate firme vezi venind sa zica da domnule hai sa fac o autostrada de aici pana aici ca asa am aprovizionare mai buna, livrez bunurile mai bine, sau hai sa modernizez aeroprtul asta, sau hai sa reabilitez drumul astalalt, sau hai sa construiesc un spital, etc. O firma o sa investeasca in ceva numai daca ii aduce bani in mod direct. Daca nu nu. Statul prin investitiile pe care le face, poate pune economia in miscare,(sunt destule cazuri in istorie) si creeaza premisele de dezvoltare.
                  O firma in multe cazuri nici nu are resursele si nici viziunea necesara ca faca investitiile de care are nevoie Romania
    • +2 (4 voturi)    
      Problema... (Marţi, 15 mai 2012, 11:01)

      Gigi Kent [anonim] i-a raspuns lui bango

      ...e ca pedala consumului intern trebuia apasata putin la mijlocul lui 2011 special pentru a compensa usoara incetinire ce se prefigura. Imi vine greu sa cred ca specialistii BNR si cei din guvern nu au stiut asta. Acum e putin cam tarziu dar cine stie...poate functioneaza.
      • 0 (8 voturi)    
        au asteptat... (Marţi, 15 mai 2012, 11:09)

        bango [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

        campania electorala.
        acum e cam tarziu pt economie. dar si pt Basescu si PDL.
  • +5 (15 voturi)    
    recesiune (Marţi, 15 mai 2012, 10:27)

    floreral [anonim]

    Tehnic, nu suntem in recesiune, atata timp cat exista crestere fata de trimestrul omolog din 2011!!! De ce nu va informati putin?
    Exista descrestere economica fata de ultimul trimestru din 2012, ceea ce este normal, pentru ca economia este sezoniera, in ultima parte a unui an se cheltuiesc bugete nefolosite, sunt sarbatorile de iarna care cresc consumul.
    Nu mai fiti atat de fatalisti, astfel de "bombe" media nu fac decat sa ne destabilizeze mai mult pe piata internationala.
    • +3 (3 voturi)    
      da.. dar tu faci uitat (Marţi, 15 mai 2012, 11:35)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui floreral

      ca si in ultimul trimestru din 2011 eram in recesiune fata de trimestrul anterior.
      asa ca .. au crescut sarbatorile de iarna consumul?
      sau nu vrei sa citesti? recomand aliniatul 2 din articol.
    • -1 (1 vot)    
      Recesiune (Marţi, 15 mai 2012, 11:46)

      PAPA PAUL [anonim] i-a raspuns lui floreral

      Toate tarile dezvoltate au trecut la un moment dat prin perioade de recesiune, numai noi nu.De aceia unii considera ca acum este momentul sa ne laudam si noi cu o buba ca asta!
  • -3 (3 voturi)    
    Adica veste buna NOKIA a plecat si tot .... (Marţi, 15 mai 2012, 12:13)

    ciprian [anonim]

    Daca vedem vestea asta sec e o veste proasta dar daca luam in calcul ca anii trecuti numai Nokia a insemnat 1% din PIB si acum Nokia nu mai e in Romania inseamna ca e de bine. E de bine pentru ca ceva a reusit sa compenseze gaura totusi imensa si sigura de la Nokia.
  • 0 (2 voturi)    
    "Leul ar putea fi supus iar presiunilor de deprec (Marţi, 15 mai 2012, 12:39)

    Ariona [anonim]

    Nu numai din cauza recesiunii, ci si intentionat (Guvern - BNR), prin aprecierea euro, din scripte se va mari valoarea exporturilor ca sa miscoreze diferenta dintre importuri si exporturi, si implicit o redresare fictiva a deficitului bugetar.
  • +2 (4 voturi)    
    Stimata redactie, stimati cititori (Marţi, 15 mai 2012, 12:51)

    Consilier Dr. Constantin Buruiana [anonim]

    Nu va faceti probleme, colegii mei din PSD vor lasa Hotnews si EvZ sa functioneze in continuare ca gazete independente. pentru ca avem nevoie sa aratam ca presa e libera in Romania. Cu televiziunile nu vom fi la fel de generosi. Pregatim masuri ca posturile cu veleitati critice sa emita doar pe Internet. Nu putem sa toleram tribune antiguvernamentale cu audiente mai mari de cateva mii de persoane.

    Aplombul pe care-l observati e chiar mai mare decat va imaginati. Am studiat cu atentie modelul Viktor Orban si ne propunem sa-l egalam si chiar sa-l depasim. Independenta Bancii Nationale e un lux pe care nu ni-l putem permite. Avem nevoie ca BNR sa tipareasca moneda la comanda Guvernului, pentru o stimulare a cresterii economice pe baza de inflatie.

    Dl. Ion Iliescu avea dreptate, capitalismul si-a dovedit limitele istorice. Controlul statului asupra sectoarelor economice strategice trebuie restabilit. Resursele naturale vor fi exploatate in folosul Guvernului si implicit al poporului, nu al catorva sute de capitalisti verosi din strainatate. Vom gasi noi intreprinzatori romani carora sa le concesionam exploatarile. Vom face totul precis si temeinic, profitand de faptul ca statele europene sunt atente acum la criza prin care trec. Nu le va arde lor de Romania, asa ca vor fi cativa ani in care vom avea mana libera, de care trebuie sa profitam din plin.
  • +2 (2 voturi)    
    Recesiune & depreciere (Marţi, 15 mai 2012, 13:21)

    Cetateanul Roman [anonim]

    Acum, USL trebuie sa isi asume raspunderea inducerii neincrederii in mediile investiotionale! Semeni vint...culegi furtuna.....Investitorii stau...Banii pleaca din banci spre zari mai bune. Nimeni nu are incredere in masurile populiste anuntate la gramada de usl-isti si de schimbarile din administratie. Incearca ei sa explice scaderea leului prin problemele din zona euro, dar atunci de ce scade Leul in loc sa creasca? Fiindca increderea in Leu, situatia economica si politica din Romania este mai mica decit increderea in Euro si Zona Euro. Si asteptati sa inceapa sa creasca benzina la 7 lei....o bucla ce va fi greu de oprit.
    Ne asteapta vremuri grele.
    • -3 (3 voturi)    
      Voi chiar nu stiti ? (Marţi, 15 mai 2012, 13:35)

      Prostu [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul Roman

      Eu sunt eu -:) , dar voi !

      Deprecierea leului nu are in comun nimic cu rocada PDL-USL. Problema este situatia Greciei. Bancile grecesti detin 15% din piata financiara romaneasca. Iesirea Greciei din zona euro ar fi un dezastru , inclusiv pentru leu !

      Restul cu salariile , pensiile & co. sunt povesti pentru babies. Le facea si PDL .Se discutase deja cu FMI , exista acord , blah , blah , blah.

      Doar e an electoral ! Hai sa ne injuram stiintific !
      Iar PDL gestionase deja 2 (DOUA) trimestre consecutive de descrestere economica. Probabil un mare succes daca te uiti stand cu capul jos si picioarele sus !

      -:) Pa !
      • +2 (4 voturi)    
        Nu zau? (Marţi, 15 mai 2012, 13:55)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Prostu

        Dar cand erau guvernarile Boc si MRU nu existatu probleme cu Grecia si cu alte state din zona euro? Si cursul statea linistit la locul lui. De cand a venit Ponta si USL, cursul a luat-o razna si nu se mai opreste leul din depreciere de atunci incoace.
        E mai corect sa spunem ca mediul de afaceri nu are incredere in masurile populiste ale guvernului Ponta:
        Premierul Victor Ponta: "Vom da..."
        Ministrul Muncii, Mariana Campeanu: "Vom mari.."
        Ministrul pentru relatia cu sindicatele, Liviu Pop: "Vom creste..."
        Cursul valutar: "Dislike!"
        Concluzie: Drumul spre Grecia e pavat cu intentii "bune"...!
      • +2 (4 voturi)    
        Ai spus bine,PDL a gestionat. (Marţi, 15 mai 2012, 14:04)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Prostu

        In schimb cei de la USL au inceput sa se laude pe la toate tv-urile ce mariri,ce lefuri,ce pensii,ce scutiri vor da,incat saracul leu a intrat in boala.Intr-o situatie de criza,orice declaratie sforaitoare duce la devalorizarea monedei nationale.
  • -1 (1 vot)    
    PIB ul a scazut... (Miercuri, 16 mai 2012, 11:17)

    ionita [anonim]

    Schimbarea domnilor bucuria nebunior.Fectul
    Efectul Ponta( USL)-deprecierea leului cu 5% pina azi,scumpiri in lant la toate .
    Promisiuni de crestere a salariului la bugetari,ca tara asta traieste doar cu bugetari ,cu 8% din care scazi efectul Ponta 5% si ramii cu 3%si cu toate preturile marite cu 5%,rezultatul sau efectul schimbarii -ROMANI ati cistigat din trei pe cea mai lunga !!!!.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version