VIDEO Proiect de modificare a Codului Fiscal: Creste pragul TVA, deduceri la achizitii auto, pacura colorata

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 22 mai 2012, 16:46 Economie | Finanţe & Bănci


 documente
(22 Mai 2012) PDF, 207KB
(22 Mai 2012) PDF, 194KB
Pragul afacerilor peste care se plateste TVA va creste la 220.000 lei (aproape 50.000 euro), limitarea dreptului de deducere a TVA la achizitia de vehicule, in unele situatii, va fi eliminata, iar pacura va fi marcata si colorata, pentru reducerea evaziunii, potrivit unui proiect de modificare a Codului Fiscal, citat de Mediafax.

Pragul afacerilor peste care se plateste TVA va creste la 65.000 euro (la cursul de la data aderarii la UE), limitarea dreptului de deducere a TVA la achizitia de vehicule, in unele situatii, va fi eliminata, iar pacura va fi marcata si colorata, pentru reducerea evaziunii, potrivit unui proiect de modificare a Codului Fiscal.

In prezent plafonul de scutire la plata TVA este de 35.000 de euro, la cursul de schimb al BNR valabil la data aderarii Romaniei la UE (circa 3,3 lei pentru un euro). Pragul va creste astfel de la 119.000 lei la 220.000 lei.

"Masura va conduce la reducerea numarului persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea imbunatatirii administrarii fiscale a acestor persoane si combaterii mai eficiente a evaziunii fiscale. Pe de alta parte, masura are ca efect simplificarea obligatiilor in materie de TVA ale persoanelor impozabile care realizeaza o cifra de afaceri anuala inferioara plafonului de 220.000 lei, avand in vedere ca acestea nu mai au obligatia depunerii de deconturi de TVA", arata reprezentantii Ministerului Finantelor, in nota de fundamentare a proiectului de ordonanta de urgenta privind modificarea Codului Fiscal.

Proiectul propune si eliminarea limitarii dreptului de deducere a TVA la achizitia de vehicule, de 50%, pentru autoturismele utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice a persoanei impozabile.

Executivul a decis in primavara anului 2009 sa elimine deductibilitatea TVA, iar la finele anului trecut a stabilit ca aceste cheltuieli pot fi deductibile in proportie de 50%.

Pe de alta parte insa, in cazul celor care nu utilizeaza autoturismul exclusiv in scopul activitatii economice, sfera limitarii deducerii TVA se extinde si asupra leasingului, inchirierii, reparatiilor, intretinerii si altor cheltuieli legate de acesta.

Totodata, pentru facilitarea transferului creantelor neperformante din sectorul bancar, Ministerul Finantelor propune acordarea unei deduceri la calculul profitului impozabil, prin intermediul provizioanelor fiscale, pentru contribuabilii cesionari care achizitioneaza aceste creante, in vederea recuperarii.

Prin urmare vor fi deductibile cheltuielile cu ajustarile pentru deprecierea creantelor preluate, in limita diferentei dintre valoarea nominala a creantei preluate si pretul de achizitie al acesteia, dupa indeplinirea unor conditii specifice provizioanelor fiscale, legate de inregistrarea pe venituri a creantelor respective, de neexistenta unor relatii de afiliere sau de perioada de inregistrare.

Proiectul include si eliminarea obligatiei contribuabilului de determinare a castigului net trimestrial/pierderii nete trimestriale din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, precum si eliminarea obligatiei contribuabilului de a calcula si vira impozitul reprezentand plata anticipata trimestriala in contul impozitului pe castigul net anual impozabil, pe baza declaratiei de impunere trimestriala. Contribuabili vor fi obligati sa determine castigul net anual din transferul titlurilor.



Intermediarii sau societatile de administrare a investitiilor vor calcula si retine impozitul pentru fiecare tranzactie ca plata anticipata. Intermediarii vor determina si castigul sau pierderile inregistrate de client intr-un an. Totodata, brokerii si administratorii de fonduri vor fi obligati sa isi informeze in scris clientii cu privire la profitul sau pierderea inregistrata, precum si impozitul calculat si retinut ca plata anticipata, pentru tranzactiile efectuate in cursul anului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul care s-a incheiat.

Conform sistemului actual de colectare a impozitului, fiecare investitor pe piata de capital este obligat sa calculeze, sa declare trimestrial castigul acumulat si sa plateasca, tot trimestrial, impozitul aferent. O alta declaratie este depusa pentru inregul an, in baza acesteia urmand sa se realizeze regularizarea.

Declaratiile trimestriale au fost introduse in iulie 2010, cand a fost adus la acelasi nivel si impozitul pe profit la 16% indiferent de perioada de detinere a titlurilor. Anterior, investitorii plateau impozit de 16% numai daca titlurile erau vandute in mai putin de un an, iar daca pastrau titlurile in portofoliu peste un an, se achita doar 1% din castig. Totodata, brokerii retineau o cota anticipata de impozit 1% pentru fiecare tranzactie.

Potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal, pacura si produsele energetice asimilate acesteia din punct de vedere al accizelor, din productie nationala sau importuri, vor fi marcate si colorate, cu scopul reducerii evaziunii fiscale.

Astfel, vor fi interzise utilizarea, transportul, detinerea in afara antrepozitului fiscal si vanzarea pacurii nemarcate.

Interdictiile nu vizeaza si pacura destinata exportului sau livrata catre sau de la Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale.

"Cheltuielile pentru marcarea si colorarea pacurei sunt nesemnificative, aproximativ 1 leu/1.000 litri", noteaza reprezentantii MFP.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7999 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    o parte a consecintelor! (Miercuri, 23 mai 2012, 9:42)

    precaut [anonim]

    Daca dispare/micsoreaza avantajul pt. leasing: A. profitul companiilor de leasing scade si deci incasarile la buget (impozite+TVA+ contributii sociale) scad - a se nota ca firmele de leasing lucreaza NUMAI la alb - B. cumparaturile de auto cu bani jos vor scadea din lipsa de cash si deci si incasarile bugetare de pe urma vanzatorilor de auto vor scadea. PS. pot suspecta o favorizare a bancilor care vor acorda credite pt. auto, credite care NU se supun modificarilor de mai sus, dar nici nu au TVA de vreun fel.
    • -1 (3 voturi)    
      Un pic de atentie nu strica (Miercuri, 23 mai 2012, 10:09)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui precaut

      Data viitoare cand citesti, citeste mai atent. Proiectul propune ELIMINAREA LIMITARII existente in ceea ce priveste deducerea TVA-ului pentru autoturisme, si nu impune limitari suplimentare. Cu alte cuvinte, se revine la situatia dinainte de 2009. Iar leasing-ul va fi stimulat, nicidecum dezavantajat de aceasta propunere.
      • +1 (3 voturi)    
        exact ... nu strica ... (Miercuri, 23 mai 2012, 10:37)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui Paul

        "Pe de alta parte insa, in cazul celor care nu utilizeaza autoturismul exclusiv in scopul activitatii economice, sfera limitarii deducerii TVA se extinde si asupra leasingului, inchirierii, reparatiilor, intretinerii si altor cheltuieli legate de acesta."

        In afara de camioane, tir-uri, si probabil alte cateva categorii , toate masinile sunt folosite si in interes personal.
        Cei mai afectati vor fi bineinteles, din nou micii intreprinzatori, IMM-urile ... clasa de mijloc ...

        Multumiri guvernului !
        • +2 (4 voturi)    
          iar talibanism? (Miercuri, 23 mai 2012, 11:09)

          precaut [anonim] i-a raspuns lui gigel

          multumesc pt. suport. Talibanismul PSD se vede din nou: pt. ca nu pot determina CU PRECIZIE cat (si DACA) auto este utilizat si in scopuri personale au decis ei (marii guru ai economiei ) ca numai 50% e deductibil. Si iata un exemplu: un papuc Dacia cu doua locuri cu care se cumpara maruntisuri la santier nu poate deduce decat 50% de parca ar avea careva chef de plimbare cu o cutie de chibrituri fara port-bagaj. Adu-ti aminte ca actualul prag de 35 000 euro s-a facut NUMAI la presiunea UE!
        • -1 (3 voturi)    
          interes "personal"? (Miercuri, 23 mai 2012, 11:27)

          Adi [anonim] i-a raspuns lui gigel

          bai nene, pai daca eu sint mic intreprinzator si am o masina de 1,1 tone (adica o berlina normala), tu stii cate drumuri fac la un client ca sa semnez un contract cu el? Dar stii apoi cate drumuri fac la acelasi client ca se razgandeste, vrea altceva, mai vrea o mostra, ii mai aduc o culoare? Stii cate drumuri bat la terti? Cat car cu masina in interesul "personal al firmei"?
          Jigodiile pedeliste au scos toate facilitatile: deducerile pe combustibil, deducere tva la achizitia masinii, deducere cheltuieli cu intretinerea etc. iar boii astia care au venit la guvernare sunt la fel de prosti ca noaptea pedelista.
        • +2 (2 voturi)    
          din nou ... putina atentie (Miercuri, 23 mai 2012, 12:11)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui gigel

          intai multumiri pentru minus.

          Cele pentru guvern erau in ghilimele, dar vad ca nu s-a prins toata lumea...

          Sustin ideea ca masura va afecta clasa de mijloc, care e si asa destul de firava si "mica la numar"

          Sa imi spuna si mie care e treaba cu mainile institutiilor statului - de la parlament si guvern, pana la ultima primarie de comuna - care sunt folosite in interes personal. Toti ar trebui sa se duca cu RATB-ul lmunca si de acolo sa isi ia masina si sa plece unde au de mers.

          Mi se pare inca o palma adresata mediului privat.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca dispare/micsoreaza avantajul pt. leasing: (Miercuri, 23 mai 2012, 17:30)

      Liviu Stoian [anonim] i-a raspuns lui precaut

      Toata afacerea cu leasingul a fost si partial inca mai este doar o smecherie facuta de cei de la putere din primii ani de dupa 89 pentru a nu plati taxele vamale si alte dari decat la valoarea ultimei rate. Si astazi se mai incearca reincalzirea acestei ciorbe reci. Pana si legea facuta de ei este o aberatie profitabila. Pana la urma este vorba de o inchiriere cu optiune de achizitie la ultima rata, sub care a fost ascunsa o achizitie prestabilita.de la prima rata, adica o cumparare in rate a unui produs nou smecherita. Ofertantii n-au decat sa ofere masini cu credit furnizor si astfel vor putea ocoli bancile daca vor.
  • +1 (3 voturi)    
    Da cu omana si ia cu doua.......... (Miercuri, 23 mai 2012, 9:59)

    icu [utilizator]

    Asa-i trebuie prostimi le da inapoi la pensie si salarii adica le intregeste [ numai cumpara cu el intregit cat a cumparat cu el taiat ], si in plus mai baga un ,,bir" !!!!! Asa le trebuie pt isi merita soarta...........
  • +1 (1 vot)    
    doua persoane trebuie intrebate (Miercuri, 23 mai 2012, 10:03)

    Serban. B [anonim]

    Verificati efectul acestei legi pentru Tariceanu si pentru Ion Tiriac.
  • +2 (4 voturi)    
    se poate banui (Miercuri, 23 mai 2012, 10:20)

    nahir [utilizator]

    ca vor scadea incasarile la buget?
    daca da, din ce bani isi va onora actualul guvern promisiunile de returnari de la cas catre pensionari, de majorari ale pensiilor, de majorari salariale la bugetari, de marire a salariului minim pe economie, de crestere a locurilor de munca (probabil la bugetari, ceea ce inseamna fonduri salariale in plus)?
    din inflatie=> pornirea tiparnitei de bani si => cresteri ale cursului de referinta euro/leu, cresteri ale pretului carburantilor, la curent electric, cresteri ale preturilor la alimente, cresteri, cresteri ,.....?
  • +4 (4 voturi)    
    mie mi se pare utila (Miercuri, 23 mai 2012, 10:43)

    bancher [anonim]

    msura de marcare a pacurei folosite in energie. Asa e si la americani: se marcheaza motorina folosita ca si combustibi pt incalzirea caselor cu o culoare, se marcheaza motorina pt tractoarele folosite in agricultura cu alta culoare, si cea comerciala nu se marcheaza. Daca te prinde ca ai BMW X6 pe motorina si lasi dara de fum galben in spate (semn ca ai folosit motorina destinata uzului agricol, care e de aceiasi calitate dar mult mai ieftina) iei o amenda de 10 000 USD.
    Sa ii mai vedem pe smecheri daca mai cumpara motorina marcata de la institutiile statului.
    • -1 (3 voturi)    
      nu ai dat inca faliment banker? (Miercuri, 23 mai 2012, 11:12)

      curios [anonim] i-a raspuns lui bancher

      cu un astfel de rationament esti falit...! Motorina auto nu e diferentiata intre cumparator de stat (si guvern si primarii si Hidroelectrica sau SNLO) si cumparator privat. Deci daca soferii statului vand pe sub mana motorina privatilor cum o diferentiezi? cum spuneam, falit.....
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 23 mai 2012, 11:51)

        ... [anonim] i-a raspuns lui curios

        din pacate suntem in situatia actuala pentru ca exemplare cu vederi inguste si ochelari de cal precum "bancher" se afla in functii de conducere. pentru el e important sa nu existe "smecheri" cu "X6" care sa consume petrolul. Ca aia falimenteaza Romania, cateva mii de ciumetzi cu SUV-uri (ca mai multi nu sunt in toata Ro, doar ca sunt vizibili ca au grija sa le parcheze prin fata mall-urilor si sa frece menta prin cafenelele de fitze). Astfel incat personaje ca "bancher" ajung sa creada ca problemele Romaniei constau in cateva sute/mii de parveniti care se afiseaza cu masini scumpe (dar luate de multe ori second hand si cu uleiul schimbat la 50.000km) De risipa ingrozitoare din infrastructura sau de redeventele insignificante pe care le incaseaza statul nici o vorbulita.
  • -1 (1 vot)    
    Proiect de modificare a Codului Fiscal (Miercuri, 23 mai 2012, 17:16)

    Liviu Stoian [anonim]

    Inteleg ca se iau acum masuri impuse de situatie. Sper ca dupa ce trec primele luni si toata lumea va afla ce mizerii a ascuns vechea guvernare sub covor, sa se inceapa o reasezare a tuturor elementelor esentiale din economia reala. In opinia mea si poate paradoxal, cresterea pragului de la care se plateste TVA nu ajuta pe nimeni. O firma care nu are toate parghiile este o firma schioapa, asa cum sunt acum agricultorii individuali. Pentru acestia din urma eu as propune guvernului sa creeze un sistem de colectare a facturilor lor de achizitii pentru scopuri productive (eventual pe langa camerele agricole), sa le arhiveze si sa solicite restituirea TVA. Asta ar echivala cu declararea lor drept platitori de TVA. si i-ar ajuta sa isi reduca costurile prin recuperarea TVA.. De regula acesti intreprinzatori au adaosuri mici si TVA-ul lor de platit este in marea majoritate format din TVA de la achizitii. Astept cu nerabdare ca juristii USL sa descopere ca actualul sistem de emitere de catre ANAF si de trimitere la pachet a somatiei(act adminstrativ) si a titlului executoriu(act apartinand de drept puterii judecatoresti) este aberant si incalca toate principiile de separatie a puterilor statului si de prudentialitate. Mai astept ca USL sa descopere smecheriile din statistica ANAF realizate prin artificii pentru a raporta in 2011 venituri pozitive exagerate si a le corecta abia in 2012 prin venituri negative cu rectifficari de impozite in minus in 2012 aferente anului 2011. Ei trebuie sa constate ca emiterea deciziilor de impozit pe venitul anticipat (260) este o gluma proasta care s-a transformat in bataie de joc prin aplicarea de penalitati si dobanzi de intarziere pe sumele preliminate (care in mod normal nu sunt exigibile). In acest fel, veniturile raportate si impozitate in 2011 sunt rectificate si probabil ca nu se mai raporteaza, dupa depunerea declaratiei de venit realizat (termen 25.05.2012)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by