Mai este off-shore-ul o solutie de optimizare fiscala? Ce tendinte anunta modificarile Codului Fiscal si cum putem deveni mai atractivi pentru investitori? Miruna Enache, Director departament Taxe al Ernst & Young, a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 28 mai 2012, 16:26 Economie | Finanţe & Bănci


Enache Miruna - Executive Director (crop bw)
Foto: Ernst and Young
Cum iti optimizezi costurile fiscale, reducand astfel riscurile in cazul unui control fiscal? Mai este off-shore-ul o solutie de luat in calcul? Care sunt tendintele pe care proiectul de modificare al Codului Fiscal le genereaza? Cum poate deveni Romania mai atractiva din punct de vedere fiscal pentru a atrage putinele investitii straine directe din regiune? Miruna Enache, Director departament Taxe al Ernst & Young, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Nota Redactiei:
  • Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5781 vizualizari

  • Merita intotdeauna abordarea off-shore? (Luni, 28 mai 2012, 16:45)

    Alex 2290 [anonim]

    Mutarea unui business in centre fiscale off-shore nu este o solutie pentru orice nivel, vorbind in termeni de cifra de afaceri, dar si de domeniul in care se deruleaza activitatea (servicii, comert, productie). Unde apreciati ca este limita financiara peste care merita implicarea de entitati off-shore intr-o afacere si care domenii se preteaza in ground-ul fiscal romanesc actual sa fie mutate off-shore, cu marjele de castig cele mai importante (sau sa le numesc "de luat in seama")?
    • 1 (Marţi, 29 mai 2012, 9:57)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex 2290

      In primul rand, depinde de modul in care intentionam sa utilizam acest off-shore. Exista anumite costuri de implementare si functionare care nu pot fi evitate. Ca sa dau un exemplu, desi nu este neaparat incadrat in definitia standard a unui off-shore, functionarea unei companii in Cipru costa intre 15 000-25 000 euro anual. Mutarea unui business oriunde inafara granitelor Romaniei tine de efectuarea unui studiu atent de oportunitati si costuri in functie de tipul de business si de destinatia finala a fondurilor obtinute.
      Ca atare, o limita financiara nu exista, ci e nevoie de o analiza pentru fiecare caz in parte
  • importuri de la firme offshore (Luni, 28 mai 2012, 17:23)

    Sabin [anonim]

    Importul de la firme offshore este reglemantata printr-o lege anume? sau se trateaza ca un import normal? De unde stim daca firma care ne livreaza marfa din Asia este sau nu offshore? Ne deranjeza daca expeditorul de pe "Bill of loading" difera de vazatorul din factura commerciala?

    Va multumesc de raspunsuri anticipat
    • 2 (Marţi, 29 mai 2012, 10:00)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sabin

      Legislatia romaneasca este aceeasi in ceea ce priveste fiscalitatea pentru toti nerezidentii (cei care nu sunt rezidenti din punct de vedere fiscal): Codul Fiscal , Normele de aplicare si legislatia conexa. In plus, ca tara membra UE trebuie sa aplicam o serie de acte care sunt implementate la acest nivel. In ceea ce priveste identificarea expeditorului din documentele de transport, nu doar factura comerciala trebuie avuta in vedere, ci si documentele de achizite, comenzi si, in functie de modalitatea de transport (navala, terestra sau aeriana) sunt anumite caracteristici specifice determinate de legislatia internationala si de cea romana care trebuie avuta in vedere
  • Mutare/ infiintare firma in offshore (Luni, 28 mai 2012, 17:35)

    nicubila [anonim]

    pnetru o firma romaneasca ce produce si exporta echipamente pe piata Europei vestice, este recomandata crearea unui offshore care sa se ocupe de distribuirea acelor produse?
    Problema se pune din cauza ca pretul de vanzare este f mare (3x costul real) si evident profitul va fi pe masura. Venitul nu este f mare, dar profitul se apropie la 1/2 din vanzari.
    firma romaneasca produce si realizeaza venit, firma offshore gaseste clientii si se ocupa de logistica si distributie.
    • 3 (Marţi, 29 mai 2012, 10:07)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui nicubila

      Structurarea unui business din punct de vedere economic si fiscal trebuie sa tina cont de functionalitatea acelui business. Ca atare, este posibil sa se creeze o structura eficienta din punct de vedere fiscal, pentru distribuirea produselor, dar aceasta trebuie sa tina cont de legislatia privind preturile de transfer. E vorba de o serie de reglementari care exista atat in legislatia Romaniei cat si la nivel international -OECD, care reglementeaza vanzarile de produse si servicii intre firme afiliate. Modul in care profitul este recunoscut in tara in care se produc marfurile sau in alta tara depinde astfel de exemplu de activitatile economice efectuate in tarile respective. Ca atare doar infiintarea unui off-shore pentru distribuire nu este suficienta, dar este posibil sa se dezvolte o afacere la nivel international cu un centru de achizitii si vanzari situat intr-o tara in care impozitele sa fie la un nivel avantajos.
  • cele mai mari firme romanesti in offshore (Luni, 28 mai 2012, 17:54)

    Liviu [anonim]

    Buna Ziua,

    1) Cum explicati ca cei mai bogati romani (Patriciu, Tiriac s.a.m.d.) au majoritatea firmelor pe offshore?
    Este o metoda de-a fenta impozitul?

    2) Nu s-ar putea interzice offshorurile in Romania? Presupun ca scot miliarde afara anual.
    • 4 (Marţi, 29 mai 2012, 10:17)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu

      In general, orice structura de business are si o latura fiscala. Atunci cand fiscalitatea devine mai importanta decat businessul in sine, exista legislatie care permite autoritatilor fiscale sa corecteze structurile respective. Utilizarea prevederilor legale pentru a atinge un nivel de impozitare cat mai redus este permisa atata vreme cat in substanta, prevaleaza businessul.Nicio legislatie internationala nu interzice off-shore-urile, dar exista o lista neagra. Ca atare nici legiuitorul roman nu poate interzice off-shore-urile dar exista mecanisme de limitare a efectului utilizarii lor: legislatia privind preturile de transfer, tratatele de dubla impunere, prevederile anti-abuz.
  • Ce inseamna offshore azi? (Luni, 28 mai 2012, 17:54)

    PrecupAnda [anonim]

    Dupa luarile de pozitie ale G20 si conventiile de schimb de informatii fiscale, se mai poate vorbi de offshore? Ce inseamna azi o firma offshore, mai exista vreun avantaj real?
    • 5 (Marţi, 29 mai 2012, 10:24)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui PrecupAnda

      Off-shore este un termen folosit in special in legatura cu jurisdictii foarte favorabile din punct de vedere fiscal (de ex. Bahamas, British Virgin Islands, Gibraltar, Jersey, Noua Zeelanda etc) Mai poate fi folosit si intr-o acceptiune mult mai generala, si anume pentru proiecte care au doua portiuni- una domestica (On shore) si alta externa (off shore) . In contextul Romaniei impozitul pe profit si cel pe venitul persoanelor fizicefiind la 16%, identificareaunei astfel de jurisdictii mai favorabile devine din ce in ce mai dificila. Mai mult, exista o serie de limitari privind impozitarea dividendelor si aplicarea unor tratate de dubla impunere care fac jurisdictii ca cele de mai sus ineficiente din punct de vedere fiscal pentru un roman. Se pot construi structuri mai complexe ( cu mai multe jurisdictii) dar este necesara justificarea din punct de vedere economic si juridic pentru a nu incalca princiiile fiscale din legea romana.
  • intrebari (Luni, 28 mai 2012, 22:08)

    Xorciser [utilizator]

    1. In Transnistria exista o lege de reglementare a comertului prin firme off-shore. Este taxat automat cu 10% din pret daca una din parti este off-shore. Este posibil asa ceva in Romania sau intra in contradictie cu reglementarile UE?

    2. Cum se coreleaza activitatea prin firme off-shore cu reglementarile in domeniului tranzactiilor intra-firma? Multe firme fac profituri prin tranzactii intra-firma in care la un capat se afla off-shore-uri unde se strange profitul, insa e usor de dovedit ca aceste tranzactii nu au loc la preturile pietei.

    3. Ce noutati putem astepta in domeniul secretului actionariatului off-shore-urilor? Vad ca se pune accentul pe aspectul fiscal al firmelor off-shore, nu si pe acela cel putin la fel de important al pastrarii discretiei in ceea ce priveste actionarii...

    Multumesc.
  • intrebare (Marţi, 29 mai 2012, 5:00)

    marcel [anonim]

    De ce nu vin investitorii în România? E fiscalitatea ridicata? Care ar fi primele masuri care ar fi utile pe partea de fiscalitate pentru a incuraja atragerea de FDI?
    • 7 (Marţi, 29 mai 2012, 10:32)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui marcel

      Conform unor statistici Eurostat privind trendul de impozitare in UE, Romania nu este una dintre tarile cu o impozitare ridicata. Sunt inaintea noastra din acest punct de vedere tari precum Olanda, Danemarca, Belgia, Suedia si Franta.Statisticile respective plaseaza chiar si Portugalia mai sus pe lista decat Romania. Totusi, Eurostat nu analizeaza contributiile sociale. Fiscalitatea din Romania nu poate fi considerata ridicata in contextul UE, iar investitorii straini prin intermediul asociatiilor din care fac parte isi manifesta mai degraba dorinta de a avea un mediu mai stabil din punct de vedere al legislatiei fiscale, cu mai putine modificari si aceea de a avea costuri mai mici legate de administrarea fiscala.Masurile pot fi in domeniul declaratiilor fiscale (in sensul reducerii numarului acestora si a simplificarii procesului) iar ceea ce si Guvernul isi doreste este eficientizarea sistemului e control si colectare. Nu este neaparat un lucru rau pentru contribuabil sa existe un sistem cu adevarat eficient prin care sa isi poata face platile in timp real si sa aiba o comunicare deschisa si onesta cu autoritatile fiscale
  • pt d-soara invitat (Marţi, 29 mai 2012, 5:02)

    mariana [anonim]

    Despre optimizarile fiscale. In SUA, bancile elvetiene au fost amendate pentru ca ar fi recomandat clientilor asemenea optimizari. In fapt, eludau IRS-ul prin neplata unor taxe. Cat de legala e aceasta optimizare fiscala si in ce consta ea? multumesc
    • 8 (Marţi, 29 mai 2012, 10:34)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui mariana

      Optimizarea fiscala este legala. Evaziunea fiscala este ilegala. Atat timp cat se desfasoara o analiza din punct de vedere fiscal in paralel cu una de natura economica si juridica, se pot folosi prevederile privind eventualele scutiri sau structuri mai eficiente din punct de vedere fiscal.
  • solutii (Marţi, 29 mai 2012, 5:05)

    ioana [anonim]

    Care sunt de fapt solutiile de optimizare fiscala? Firma castiga probabil, dar Statul nu pierde? Puteti da un exemplu concret al unei firme cum si-a optimizat costurile fiscale?
    • 8 (Marţi, 29 mai 2012, 10:37)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      Pot sa dau un exemplu in care Statul nu pierde: este vorba de facilitatile fiscale legate de parcurile industriale. Sunt acordate anumite reduceri de impozit dar ele au ca obiectiv (din punct de vedere al Statului) dezvoltarea unor anumite zone (ocuparea fortei de munca, venituri la bugetul statului din impozitele pe salarii, dezvoltarea infrastructurii etc). Este o optimizare fiscala in sensul ca firma plateste mai putine impozite -temporar sau permanent- dar aceasta ii permite sa isi dezvolte afacerea, ceea ce este in beneficiul autoritatilor locale.
  • cod fiscal (Marţi, 29 mai 2012, 5:07)

    Marga Ionescu [anonim]

    Chiar asa, care sunt tendintele pe care proiectul de modificare al Codului Fiscal le genereaza?
    In opinia Dv, care sunt plusurile si minusurile proiectului de modificare a actualului Cod Fiscal
    • 9 (Marţi, 29 mai 2012, 10:54)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marga Ionescu

      O parte dintre modificari doar aliniaza legislatia existenta la legislatia europeana sau armonizeaza prevederile diferitelor titluri din Cod. Din acest punct de vedere clarificarea prevederilor precedente si armonizarea lor este un lucru pozitiv. In ceea ce priveste minusurile, proiectul nu este inca suficient de clar si contine anumite propuneri care ar putea fi mult imbunatatite. Totusi, trebuie mentionat ca numarul de schimbari din acest proiect nu este la fel de mare ca in alte proiecte similare precedente si exista un dialog cu mediul de afaceri care speram sa ne permita sa inlaturam din neajunsuri. Din perspectiva contribuabilului roman, introducerea unei serii de restrictii este principalul punct negativ
  • creante (Marţi, 29 mai 2012, 5:12)

    carmen [anonim]

    Poate fi contestat caracterul discriminatoriu al exprimarii "creantelor preluate de la institutiile de credit", astfel incat sa putem obtine deductibilitatea pentru toate creantele, indiferent de unde sunt preluate?
    • 9 (Marţi, 29 mai 2012, 11:02)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui carmen

      Proiectul contine o propunere de deducere in acest sens cu doua limitari: "creante preluate de la institutiile de credit" si "transferate/datorate de o persoana care nu este afiliata contribuabilului cesionar" . Aceste limitari sunt contestate de mediul de afaceri fiind considerate artificiale. Pentru ca este vorba de o deducere speciala acordata in ceea ce priveste cheltuielile cu provizioanele, nu este un caz singular constructia ei speciala.Totusi, in contextul economic actual, limitarea la tranzactii cu terti in primul rand pare sa faca aceasta prevedere inutila, iar limitarea la institutiile de credit poate creea anumite discrepante.
  • cas (Marţi, 29 mai 2012, 5:14)

    dan [anonim]

    Care sunt masurile luate in alte tari europene prin care s-a reusit scoaterea din economia informala a angajatilor la negru? Poate ajuta reducerea CAS la angajator la asta?
    multumesc
    • 10 (Marţi, 29 mai 2012, 11:07)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      In UE exista atri care au chiar impozite mai mari decat in Romania-inclusiv in sistemul progresiv- dar care au incluse diverse deduceri care duc la o taxare neta mai mica. In plus, sistemul de inspectie si colectare a impozitelor este in unele tari mai bine pus la punct. Reducerea CAS poate fi o masura cu impact pozitiv dar trebuie analizata influenta asupra fondurilor deja insuficiente ale bugetului statului si modul in care este compensata diminuarea directa de o crestere indirecta prin imbunatatirea colectarii.
  • cf (Marţi, 29 mai 2012, 5:17)

    marc [anonim]

    La o intalnire anterioara, dl. Gabriel Biris se intreba care este scopul unor anumite modificari ale CF, ce problema vor sa rezolve si care este impactul solutiei oferite. Ce probleme adreseaza actualele modificari ale CF? S-a facut o evaluare a impactului lor? Ati fost consultati in procesul de schimbare a CF?
    • 11 (Marţi, 29 mai 2012, 11:10)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui marc

      Problemele adresate sunt cele legate de armonizarea prevederilor fiscale de la un titlu la altul, in primul rand. In mecanismul de legiferare ar trebui sa existe la nivelul Ministerului de Finante un studiu de impact. Exista de asemenea un proces de consultari atat cu consultantii fiscali cat si cu mediul de afaceri. Acest proces este in derulare in momentul de fata si speram ca va fi unul eficace
  • UE (Marţi, 29 mai 2012, 5:20)

    ionascu florentin [anonim]

    De multe ori cand se vorveste de facilitati acordate investitorilor straini, autoritatile spun ca acest lucru este imposibil din cauza ca suntem in UE si avem constrangeri din acest punct de vedere. Este corecta aceasta prezumtie? Este UE mai degraba o "inchisoare" in care nu poti face nimic?
    • 66 (Marţi, 29 mai 2012, 11:13)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionascu florentin

      Legislatia UE prevede o serie de limitari privind ajutorul de stat care vizeaza existenta unui echilibru intre facilitatile pe care le acorda diferite state pentru ca discutam de o piata unica. de aceea intr-adevar, anumite facilitati care au putut fi acordate pana in 2007 (scutiri de impozit pe profit) nu mai pot fi acordate. Dar exista o serie de fonduri UE dispinibile care ar trebui sa contrabalnseze aceste restrictii. Procesul de obtinere este unul reglementat si nu foarte facil,. Investitorii straini au astfel posibilitatea obtinerii unor facilitati dar mult mai dificil decat inafara UE
  • impoziturl zero (Marţi, 29 mai 2012, 5:26)

    luc [anonim]

    Guvernul a anuntat ca intentioneaza să introducă un "impozit zero" pentru diferenţa între profitul obţinut într-o anumită perioadă şi cel declarat într-un interval anterior, a declarat Lucian Isar. "Masura se referă la un impozit zero pentru profitul care depăşeşte ceea ce s-a produs într-o perioadă anterioară, 2011 sau trimestre din 2011. Practic, mediul privat să poată să producă mai mult decât a produs în 2011 sau dacă nu poate să producă măcar să arate un profit mai mare", a declarat Isar, la o întâlnire cu reprezentanţii mediului de afaceri.
    Ce stiti despre acest impozit? Daca de pilda eu am pierdere in perioada anterioara si un leu profit acum, mai platesc impozit in cazul aplicarii noilor reguli? Care ar fi avantajul/dezavantajul unui asemenea sistem de impunere?
    multumesc
    • 22 (Marţi, 29 mai 2012, 11:16)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui luc

      Cred ca Guvernul este bine intentionat dar o astfel de propunere trebuie analizata in detaliu din punct de vedere economic . Elemente precum mecanismul de impunere si impactul social economic trebuie neaparat studiate atat de autoritati cat si de mediul de afaceri.
  • intrebare (Marţi, 29 mai 2012, 5:29)

    daciana [anonim]

    Ce nota ati da reglementarilor fiscale din ultima perioada?

    De ce in Romania apeleaza la optimizari fiscale doar companiile, nu si Statul? El cand isi va optimiza cheltuielile pentru ca noi sa nu fim nevoiti sa apelam la optimizari ca sa nu platim Statului bani pe care acesta ii cheltuie aiurea?
    Se poate vorbi de optimizare fiscala la nivel de Stat nu doar la nivel de companie?
    • 55 (Marţi, 29 mai 2012, 11:25)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui daciana

      Eu cand ma gandesc la Stat, nu ma gandesc doar la mecanismul bugetar ci si la societatile comerciale de stat. Acolo este necesar sa se faca anumite imbunatatiri de natura financiara si fiscala in modul lor de lucru si chiar sunt cateva demersuri facute in acest sens. Mai departe, se vorbeste foarte mult de optimizarea cheltuielilor bugetare, ceea ce ar trebui sa fie o prioritate pentru autoritati. Nu e vorba neaparat de o optimizare fiscala, cat de existenta unui set de masuri clare si bine tintite pentru a obtine un sistem de stat eficient.
  • regim auto (Marţi, 29 mai 2012, 5:29)

    autor [anonim]

    cum percepeti viitorul regim aplicat automobilelor achizitionate / utilizate de conduceri de companii?
    • r (Marţi, 29 mai 2012, 11:29)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui autor

      Prin noua legislatie se limiteaza pe de o parte deducerea cheltuielilor de functionare, intretinere si reparatii (50%) si pe de alta parte se introduce limitarea pentru TVA-ul legat de inchiriere, leasing de astfel de automobile. Este clar un cost suplimentar pentru companii si poate avea chiar si un anumit impact asupra vanzarilor din domeniul automotive.
  • bursa (Marţi, 29 mai 2012, 5:31)

    broker [anonim]

    Guvernul renunţă la impozitul anticipat de 16% pe tranzacţiile profitabile de pe bursă. Ministerul Finanţelor a publicat o nouă formă a ordonanţei de modificare a Codului fiscal, prin care se elimină reţinerea anticipată a unui impozit de 16% pe tranzacţiile profitabile de pe bursă. Investitorii vor plăti impozitul la finalul ficărui an, pe diferenţa dintre câştigurile şi pierderile înregistrate din tranzacţiile cu acţiuni şi din investiţiile în fonduri mutuale în anul respectiv.
    Renunţarea la de­cla­raţiile trimes­triale depuse la fisc de investi­torii în acţiuni şi în fonduri mu­tuale este un pas pozitiv în ve­derea re­du­cerii biro­cra­ţiei, însă pre­ţul plătit de piaţă ar putea fi im­po­zitarea la sursă cu 16% a tran­zac­ţiilor profitabile ar putea duce la dispa­riţia completă a investi­torilor activi de pe bursă, adică aceia care susţin în prezent tranzacţiile şi aşa reduse (ZF). E corecta decizia MF?
    • b (Marţi, 29 mai 2012, 11:34)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui broker

      Aspectul pozitiv al proiectului este simplificarea procesului de declarare si plata a impozitului si speram ca in urma consultarilor MF cu mediul de afaceri se vor clarifica in forma finala a proiectului aspectele legate de plati astfel incat sa nu fie penalizate tranzactiile efectuate pe o piata de capital deja afectata de recesiune.
  • Administrare domeniu .ro (Marţi, 29 mai 2012, 9:05)

    Mihai [anonim]

    Buna ziua.
    Daca deschid un offshore in Bahamas si acel offshore cumpara un domeniu .ro (adica un site), pot desfasura activitatea fara sa achit nimic catre statul roman?
    Practic offshore-ul ar detine doar un domeniu electronic, si nu ar efectua vanzari online, ci doar vanzarea unui spatiu de reclama catre agenti economici din Romania. Cum poate emite acel offshore facturi pentru Romania fara sa se inregistreze fiscal la noi?
    Stiu ca daca se demonstreaza ca afacerea este condusa din Romania te expui riscurilor penale. Asa este? Cum poate fi evitat acest lucru in cazul concret al gestiunii unui site?
    In ce mod (legal desigur) ar putea fi utilizat de persoana romana, proprietara a offshore-ului, profitul obtinut? Ar fi nevoie de plata unor impozite, sau se poate gasi o solutie absolut legala pentru a evita platile catre statul roman?
    Doresc sa evit platile catre stat dintr-un singur motiv: din acei bani stransi la buget se hranesc tot felul de indivizi onerosi, si doar o cota foarte mica din ei se foloseste in interesul comunitatii.
    Va multumesc!
    • r (Marţi, 29 mai 2012, 11:41)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Pentru a determina impozitarea sau nu in Romania exista o serie de criterii in Codul Fiscal si in legislatia internationala (OECD si tratate) care trebuie analizate in functie de cazul practic.Astfel, doar existenta unui domeniu electronic este posibil sa nu genereze impozitarea in Romania. Conducerea afacerii si tranzactiile efectuate pot insa sa genereze un sediu fix in Romania care trebuie declarat si impozitat aici.

      In ceea ce priveste utilizarea fondurilor dintr-un off-shore, retragerea lor pentru scopuri personale /private este un element generator de impozit in Romania. Deci, doar utilizarea lor pentru alte investitii (in capitalul unor firme) nu este taxata imediat in Romania.
  • Offshore pentru firme IT (Marţi, 29 mai 2012, 9:43)

    Marius [anonim]

    Care ar fi tara cea mai potrivita pentru un offshore si care ar fi cifra de afaceri de la care s-ar recomanda pentru o firma de servicii IT?

    Domeniu de activitate clasic: consultanta IT, software realizat la comanda.

    Stiu ca multi din freelancerii din domeniu lucreaza pe PFA iar firmele mici pe micro. Nu am inteles niciodata insa de ce nu-si face nimeni offshore-uri -- doar lipsa de informatie sau pentru ca nu se renteaza?
  • vanzare unei companii catre o firma offshore (Marţi, 29 mai 2012, 10:16)

    sabin [anonim]

    Buna ziua, cum poate sa cumpere o firma din Romania o firma offshore , sau cum se inregistreaza o firma in Romania un cationar offshore?
  • cursuri (Marţi, 29 mai 2012, 10:31)

    Sorin [anonim]

    Exista in Romania Cursuri unde se pot invata mai multe despre companiile offshore?
    • r (Marţi, 29 mai 2012, 11:43)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      Cu siguranta exista carti pe aceasta tema pe care va invit sa le consultati
  • schimbarea codului fiscal (Marţi, 29 mai 2012, 10:49)

    dumitru [anonim]

    Ati fost vreodata consultata sau stiti vreun specialist in fiscalitate certificat care sa fie in echipa ministerului de finante care propune aceste schimbari si asupra carora, de cele mai multe ori, se revine?
    • r (Marţi, 29 mai 2012, 11:46)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui dumitru

      Procesul legislativ porneste de la general spre specific: o initiativa in domeniul fiscal este analizata de juristii si specialistii Ministerului inainte de a fi difuzata ca propunere pentru consultare (pe site-ul MFP) In plus, ministerul stabileste intalniri cu consultanti fiscali si mediul de afaceri in vederea obtinerii observatiilor lor asupra proiectului.
      La aceste intalniri participa reprezentantii firmelor mari de consultanta fiscala precum si cei ai asociatiilor profesionale de profil.
  • Taxe salariu din strainatate (Marţi, 29 mai 2012, 11:00)

    Cristian [anonim]

    Buna dimineata!
    Este impozabil salariul obtinut 100% in strainatate, de catre un cetatean roman, care locuieste fizic in Romania cca 49% din an? Firma la care lucreaza este straina fara filiala in Romania?
    Mai este valabila Legea nr. 571/20.3, la art. 55 alin. (4) lit. "m".? Daca nu, cu ce s-a inlocuit?
    Mii de multumiri!
    Doamne ajuta!
    Cristi
    • r (Marţi, 29 mai 2012, 11:54)

      Miruna Enache [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian

      Daca o parte din activitate e desfasurata in Romania, atunci partea din salariu aferenta se impoziteaza in Romania. Daca salariul este un cost refacturat de firma straina unei firme din Romania (ca atare) de asemenea, se va impozita in Romania. Exceptia de la art.55 alin. 4 lit m este inca in vigoare.
  • Hong Kong offshore (Marţi, 29 mai 2012, 12:24)

    Mihai Georgescu [anonim]

    Aveti clienti cu companii offshore inregistrate in Hong Kong?

    Am analizat un pic problema si se pare ca la registrul comertului mi se cere ceva numit 'Certificat de bonitate' .....iar acest act nu exista in Hong Kong.

    Cu cat la suta cresc sansele unui control de la fisc daca folosesc un offshore pentru a cumpara o parte dintr-o companie IT din Romania?
  • Una retorica la final :) (Marţi, 29 mai 2012, 20:25)

    Gie [anonim]

    Q: Dar cand o sa dea statul socoteala pana la ultimul leu cetatenilor sai pentru banii impozitati cand o sa vedem?
    R: Niciodata :)).
    Tare-as vrea sa fentez statul macar odata. Ca el nu-mi apara deloc drepturile mele. Pentru stat sunt doar un individ care cotizeaza si care e bun atat timp cat cotizeaza. Si ca mine sunt toti oamenii, mai putin cei implicati in "combinatii" cu statul.
    Iar votul asa zis democratic, bun de nimic... cand n-ai ce alege.
    In schimb legea e lege pt. catei dar nu si pt. dulai.
  • de "optimizare fiscala"? (Miercuri, 30 mai 2012, 13:17)

    titi [anonim]

    adica de evaziune fiscala, nu? toate marile economii europene sunt ipocrite atat vreme cat nu vor inchide definitiv aceste offshore-uri. prostii platesc taxe si impozite, iar politicienii si ghertzoii din jurul lor (biznizmen, biznizuoman) julesc la greu, fiecare cum poate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by