Guvern: Pragul cifrei de afaceri peste care se plateste TVA creste la 220 000 lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 30 mai 2012, 15:52 Economie | Finanţe & Bănci


 documente
(22 Mai 2012) PDF, 194KB
Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri proiectul de ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii privind Codul Fiscal. Una dintre pricipalele modificari se refera la cresterea pragului cifrei de afaceri peste care se plateste TVA de la 35.000 de euro la aproximativ 49 000 de euro. Astfel, persoanele fizice autorizate si microintreprinderile cu cifre de afaceri sub 220 000 lei vor fi scutite de plata TVA.

In prezent plafonul de scutire la plata TVA este de 35.000 de euro, la cursul de schimb al BNR valabil la data aderarii Romaniei la UE (circa 3,3 lei pentru un euro). Pragul va creste astfel de la 119.000 lei la 220.000 lei, la cursul actual, echivalentul a aproximativ 49 000 euro.

"Masura va conduce la reducerea numarului persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea imbunatatirii administrarii fiscale a acestor persoane si combaterii mai eficiente a evaziunii fiscale. Pe de alta parte, masura are ca efect simplificarea obligatiilor in materie de TVA ale persoanelor impozabile care realizeaza o cifra de afaceri anuala inferioara plafonului de 220.000 lei, avand in vedere ca acestea nu mai au obligatia depunerii de deconturi de TVA", arata reprezentantii Ministerului Finantelor, in nota de fundamentare a proiectului de ordonanta de urgenta privind modificarea Codului Fiscal.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5769 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    Cu alte cuvinte (Miercuri, 30 mai 2012, 16:04)

    Trojan.H [utilizator]

    Spaga pt. "ziaristii" care joaca in Champions League.
    Atit si nimic mai mult. Cu asta procesul de sclavizare al presei este incheiat.
    • +3 (3 voturi)    
      nu as zice (Miercuri, 30 mai 2012, 16:17)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      masura asta afecteaza mai multe categorii de microintreprinderi... spaga ziaristilor cred ca e mai mare decat asta.
  • +2 (6 voturi)    
    buna treaba (Miercuri, 30 mai 2012, 16:06)

    mihai [anonim]

    chiar buna, boc trebuia sa faca treaba asta si isi lua mai putine bobarnace.
    • -1 (9 voturi)    
      chiar (Miercuri, 30 mai 2012, 16:18)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      sti ce spui? de fapt este o manareala pentru protejarea celo rcare se folosesc de astfel de firme pentru a incasa venituri consistente fara a plati impozite.
      • 0 (0 voturi)    
        Ha? (Joi, 31 mai 2012, 12:01)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui mos ion roata

        TVA nu este impozit. In plus, in cazul in care firma e platitoare de TVA, isi deduce TVA platit.

        Dar scutirea de TVA nu inseamna ca firma respectiva e scutita de toate celelalte impozite. Asa ca nu asta e scopul atat de bine ascuns.
    • +7 (13 voturi)    
      trebuie sa subliniez.... (Miercuri, 30 mai 2012, 16:22)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui mihai

      ca majorarea plafonului de la care un contribuabil devine platitor de TVA nu este in nici un caz meritu` actualului guvern ci al guvernelor anterioare boc si MRU;

      cresterea pragului de TVA nu se poate face peste noapte, daca o sa dati o cautare pe goagal o sa aflati ca in urma cu ceva timp, cand ponta nu era prim ministru, guvernul a anutat UE ca doreste majorarea plafonului de la 35.000 la 65.000 Euro.

      cum spunea Balcescu, cine nu`si cunoaste istoria, nu`si cunaoste neamul.
    • +3 (3 voturi)    
      Rectificare (Miercuri, 30 mai 2012, 18:13)

      secu [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Boc chiar a facut asta! Dar pentru a face o modificare fiscala trebuie sa ceri aprobarea UE. Aceasta s-a intamplat in martie si urma modificarea Codului fiscal. Incompetentii astia si-o aroga ca pe o masura a lor, cum de altfel ai inteles si tu. Ei au treba cu cresterile de impozite pe salarii.
  • -4 (6 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 30 mai 2012, 16:09)

    Erasm [anonim]

    • +3 (3 voturi)    
      Doar... (Miercuri, 30 mai 2012, 17:48)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui Erasm

      Doar ca majorarea plafonului a fost solicitata din 2010 si aprobata de Consiliul UE inainte de a ajunge la putere Ponta. Go figure.
  • -3 (5 voturi)    
    Bleumarin (Miercuri, 30 mai 2012, 16:12)

    Guzganul [anonim]

    Este bine! Cine a trudit la trompeta toata ziua, la pranz pana in miez de noapte, acoperind pana si invitatii, isi primeste darul! Asa este frumos: consumi, finalizarea pare deocamdata satisfacatoare, achiti gentil nota si dai Sau'mana. Totusi lipseste un jacuzzi si un wiskey...
  • +1 (3 voturi)    
    excelent (Miercuri, 30 mai 2012, 16:14)

    pefeaistu [anonim]

    O masura potrivita, mai ales pentru cei care chiar pot face bani muncind!
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli (Joi, 31 mai 2012, 10:35)

      B.F. [anonim] i-a raspuns lui pefeaistu

      Românii pot fi caracterizaţi prin conceperea unor sisteme complicate, administrate cu costuri mari şi greu de controlat. Sistemul de administrare, control, raportare şi colectare TVA suferă şi el de aceste metehne. Ce aduce noua modificare? Uşurează munca funcţionarilor de la finanţele publice şi aduce o pierdere la bugetul statului (TVA-ul pentru valoarea adăugată de agenţii economici neplătitori de TVA) şi nu reduce în nici un fel fraudele. Dacă în lanţul de fabricaţie a unui produs de la materie primă până la marfă se intercalează un neplătitor de TVA, TVA-ul ce îi revine pentru valoarea adăugată va fi suportat de următorul plătitor de TVA din lanţ.
      Toate s-ar rezolva dacă ne-am uita la sistemele aplicate de alte state. Ţinând cont de faptul că practic TVA-ul este rostogolit între agenţii economici iar adevăratul plătitor de TVA este consumatorul final (persoana fizică), în Germania la o factură întocmită pentru o societate comercială înregistrată în Germania precum şi pentru o societate din UE nu se percepe TVA. Germanii au însă o altă complicaţie au TVA diferenţiat şi se întâlnesc situaţii hilare. Astfel pentru leuştean se percepe un TVA iar pentru mărar un alt TVA .
      Nu sunt economist dar cred că statul ar avea mult de câştigat dacă şi în România agenţii economici nu ar mai trebui să adauge TVA pe facturile emise pentru societăţi comerciale din România şi UE . TVA ar apare numai la comercianţi pe bonurile fiscale din casele de marcat , iar „fiscul” ar urmării ca ei să elibereze bonuri fiscale . Când un comerciant va depune încasările de pe o zi la bancă le va depune în două conturi. Contul personal şi un cont pentru TVA-ul datorat statului, în care va depune TVA-ul colectat în ziua respectivă. Statul ar colecta astfel TVA-ul în timp real. Vreau să văd şi părerea economiştilor.
      • 0 (0 voturi)    
        de vrea statul sa rostogoleasca TVA (Joi, 31 mai 2012, 12:18)

        bbk [anonim] i-a raspuns lui B.F.

        Pentru ca pe drum, unii, multi, putini, citi or fi, uita sa isi recupereze TVA-ul, din diverse motive.

        Iar cei care nu uita, si au nevoie de recuperat TVA se trezesc cu un control amanuntit de la finante, care sigur gaseste ceva nereguli si baga ceva amenzi.

        Asa ca sunt si unele firme, care prefera sa mai uite sa recupereze TVA-ul, ca sa scape de amenzi.
  • +2 (8 voturi)    
    Noua formula de furat legal (Miercuri, 30 mai 2012, 16:14)

    Maxim [anonim]

    Mda.. totul incepea sa fie echilibrat, mai productiv, mai eficient, pe vremea fostei guvernari. Acum, prin aceste masuri populare, USL spera sa obtina voturile celor cu SME-uri, dar cu siguranta peste un an saracia in tara isi va spune cuvantul in mod tragic. Daca Grecii, cu toata recunoasterea lor globala, industria excelenta a turismului ori cultura lor istorica, au reusit sa se duca in asa hal, noi, cei mici, vom pica intr-o prapastie in care nu vor fi maini salvatoare. Ne ducem de rapa cu aceste masuri USL. Practic, ceea ce fac ei acum se numeste dezechilibrarea echilibrului. Astfel, veti vedea mii de smenari cu afaceri de milioane, sfaramate in branse mici productive de max 65.000 pe an, fara sa plateasca TVA. Asta se intampla si in cei 12 ani in care Iliescu a fost presedinte. Este tragic fratilor, pe cand in UK se incurajeaza SME-urile exact pentru a le taxa si a mari bugetul statului, noi dam libertate celor ce obtin profit din exploatarea cetateanului de rand. Adica noi care cumparam produsele unei afaceri platim impozite si taxe la stat, dar o firma care ar produce 64.999,99 Euro pe an este scutita de TVA. Felicitari, asta este discriminare maxima in fata omului de rand, care de-abia isi duce traiul.
    • +1 (1 vot)    
      TVA UK (Miercuri, 30 mai 2012, 22:44)

      razeshu [anonim] i-a raspuns lui Maxim

      in UK pragul de TVA e 73000. Lire. Englezesti. Insa ai dreptate, masura e clar electorala. Un fel de tzeapa luata de Boc pentru ca el a initiat-o. Acum nu stiu dacamai pot da astia inapoi. E clar insa ca e mita electorala. Presupun ca vor reveni dupa alegeri. Pentru ca pragul e prea ridicat pentru economia noastra. In Bulgaria e 25k parca. Doar economiile puternice au praguri ridicate ca sa nu se incurce cu maruntis. Mai degraba reduceau CAS ul si beneficia toata lumea. Anticipez ca vom plati scump dupa alegeri toate pomenile astea. Sa nu se uite insa ca "famiglia" politica e o apa si un pamant la noi, nu mai incercati sa atribuiti merite unora sau altora. In cazul de fata nu e decat o teapa luata de Boc. Iar Ponta nu era sa refuze un astfel de cadou :)
      • 0 (0 voturi)    
        nemti (Joi, 31 mai 2012, 10:42)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

        in Germania pragul e de 17.000 euro.
  • +2 (6 voturi)    
    Ordonanta neconstitutionala (Miercuri, 30 mai 2012, 16:17)

    Liviu Iordache [anonim]

    Ordonanta de urgenta in domeniul fiscal este neconstitutionala, daca modifica legea imediat. Pentru previzibilitatea afacerilor, legislatia fiscala nu poate fi modificata imediat, ci cu un termen de gratie, ca sa zic asa, de 6 luni! De fapt, este vorba de o spaga ordinara, care, in plus, nu actioneaza retroactiv, deci alde Badea si compania, de la A3, sunt tot buni de plata!
  • -1 (3 voturi)    
    e si retroactiva? (Miercuri, 30 mai 2012, 16:19)

    Bogdan [anonim]

    Pentru saracii jurnalisti care l-au sustinut atata timp pe Ponta se poate si ceva retroactiv, sau o stergere de datorii si penalitati?
  • 0 (4 voturi)    
    Relaxare totala dinaintea furtunii (Miercuri, 30 mai 2012, 16:21)

    Alexa [anonim]

    Adica de acum inainte daca vreau sa fiu scutit de TVA, imi fragmentez societatea care produce 300 000 Euro pe an in 5 srl-uri. Astfel, produc aceeasi suma de bani, dar nu platesc TVA. Bravo, ne place sa trisam propriul nostru buget de stat, timp in care ei se joaca cu voturile noastre. Sa nu va mai aud ca va plangeti Romani, caci observ cum va convine.
    • 0 (0 voturi)    
      exact, dar nici nu recuperezi (Joi, 31 mai 2012, 12:22)

      bbk [anonim] i-a raspuns lui Alexa

      Daca tu incasezi pe an 300000 euro, si platesti TVA dupa ei, poti face impartirea in 5 SRL-uri.
      Numai ca, daca acum recuperezi TVA din achizitii, pe cele 5 SRL-uri nu mai recuperezi nimic.

      Depinde cum lucrezi.
  • -1 (1 vot)    
    are sens pentru cei care nu au valoare adaugata (Miercuri, 30 mai 2012, 16:31)

    vlad_christian [anonim]

    Masura are sens doar pentru cei care nu cheltuie pe alte chestii ca sa livreze produsul / serviciul lor. Adica TVA-ul deductibil este nerelevant din total. Deci consultanti, programatori, ziaristi ... la restul nu le convine, de exemplu multi taximetristi care au de platit TVA la piese, reparatii, combustibili ...
    Pe de alta parte, cum poti sa socotesti Taxa pe Valoare Adaugata, la ceva cum e consultanta/programarea ? valoare adaugata la ce, la creierul omului ? la experienta lui ? e ceva scornit din nimic, el nu cumpara cunoastere sa o vinda mai scump ...
    Din acest motiv, ofticosii care zic ca "ajuta la furat", lovesc nejustificat in oamenii care isi vand rezultatul gandirii.
    • 0 (0 voturi)    
      cumpara (Miercuri, 30 mai 2012, 17:02)

      mem [anonim] i-a raspuns lui vlad_christian

      Programatoru cumpara si el... carti, articole, tutoriale, licente software, alte servicii (acces la aplicatii de project management, source control), hardware.
      • 0 (0 voturi)    
        fals (Miercuri, 30 mai 2012, 18:48)

        vlad_christian [anonim] i-a raspuns lui mem

        ce plateste un consultant software, pe an ? ce plateste un business analyst ? ce plateste un psiholog, sau un trainer ? acele citeva teancuri de foi, un marker, si conexiunea la internet, sint mult mai putin decit deranjul, umilinta de a sta la cozi, si costurile de contabilitate ...
    • 0 (0 voturi)    
      nu ai dreptate (Miercuri, 30 mai 2012, 17:42)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui vlad_christian

      Fiecare trebuie sa factureze prestatia si sa adauge tva.Ce e asa de greu? Tva-ul il vireaza la buget iar cel care il plateste si-l deduce.Ce nu convine este ca in modul aceste statul are control (incrucisat) asupra tuturor prestatiilor si smecherii (in general stangisti) nu mai pot evita plata impozitelor.
      • 0 (0 voturi)    
        repet intrebarea (Miercuri, 30 mai 2012, 18:49)

        vlad_christian [anonim] i-a raspuns lui mos ion roata

        TVA inseamna taxa pe valoare adaugata. Daca nu revinzi, adaugata la ce ?!?!?
        Carcotasii incapabili de a crea ceva, cu gandirea, sint liberi sa se oftice ... asta e viata ...
        • 0 (0 voturi)    
          apa (Joi, 31 mai 2012, 12:26)

          bbk [anonim] i-a raspuns lui vlad_christian

          Ala care imbuteliaza apa ce face?
          Ia apa de la izvor, o pune intr-un PET si vinde, apoi plateste TVA.
          Cumpara doar PET-ul, care are valoare foarte mica, dar apa nu o cumpara, deci pe apa nu ar trebui sa plateasca TVA, nu?

          Cel care merge pe camp si aduna musetel, sau alte plante medicinale, daca e suficient de mare, nu doar un PFA, ajunge sa plateasca TVA. Pe ce? Ca nu a creat nimic, doar a adunat ceva de aiurea, l-a pus in punga, sau plic, si gata.
  • +1 (1 vot)    
    formulare exacta! (Miercuri, 30 mai 2012, 16:48)

    foarte-curios [utilizator]

    agentul economic COLECTEAZA TVA pt. fisc, adica este mandatarul pt. TVA. Daca nu colectezi, nu ai dreptul sa deduci. Intrebarea carea se naste este urmatoarea: se evidentiza TVA pe facturile emise de acestia? ca daca nu, atunci firmele care deduc TVA se vor feri sa aiba drept furnizori neplatitori de TVA (se intampla si azi).
  • 0 (0 voturi)    
    Ca orice decizie a lui Ponta, exista si o (Miercuri, 30 mai 2012, 17:04)

    Anca [anonim]

    continuare: masura este aplicabila pana la alegeri cel mult, ulterior in functie de situatia economica a tarii si contextul european, urmand a se retrage . Daca nu se va intampla asa, zilele urmatoare vor veni cu un impozit ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      nu Ponta (Joi, 31 mai 2012, 10:08)

      Demostene [utilizator] i-a raspuns lui Anca

      Nu a fost decizia lui Ponta. Nici nu cred ca-l ducea capul sa ia o astfel de decizie.
  • +1 (1 vot)    
    220.000 lei nu sunt 65.000 euro (Miercuri, 30 mai 2012, 17:15)

    Alnaibii [anonim]

    220.000 lei sunt de fapt cam 50.000 euro, si dupa ce castiga USL alegerile, vor ajunge sa valoreze tot vreo 35.000 euro.
    • +2 (2 voturi)    
      Curs (Miercuri, 30 mai 2012, 17:55)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui Alnaibii

      65.000 de euro la cursul euro/leu la data aderarii Romaniei la UE. Asa era si vechiul plafon.
  • 0 (0 voturi)    
    iesire de la plata tva (Luni, 4 iunie 2012, 1:02)

    cocolea marcel [anonim]

    mai pot iesi de la plata tva daca in anul 2011 am trecut de pragul de 35000 de euro (sau daca nu mai pot anul acesta anul viitor?)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by