Guvern: Din privatizarea in 2012 a Tarom si CFR Marfa, ramanem cu Tarom. Dar si aceasta e susceptibila a nu fi realizata

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 8 august 2012, 19:04 Economie | Finanţe & Bănci


 documente
(08 Aug 2012) PDF, 109KB
(08 Aug 2012) PDF, 209KB
 "Singura acţiune de privatizare preconizată a fi realizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi de a aduce venituri din vânzare de acţiuni se referă la vânzarea pachetului de acţiuni
reprezentând 20% din capitalul social al TAROM, iar aceasta, deşi se fac eforturi pentru atragerea investitorilor de portofoliu şi de retail pe piaţa de capital, este susceptibilă de a nu fi realizată datorită lipsei de interes a acestora în contextul crizei economice actuale", se arata intr-un proiect publicat miercuri (vezi atasamente)  Context: Programul de privatizare al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru 2012, potrivit Scrisorilor de Intenţie semnate cu FMI în 10 martie 2011 si iunie 2011, stabilesc măsuri de privatizare cu termene de realizare privind S.C. TAROM S.A. şi respectiv CFR MARFĂ S.A.

Este posibil ca pentru cheltuielile deja angajate de minister, sursa de finanţare să nu poată fi asigurată, se mai arata in Nota de Fundamentare.
  • În conformitate cu prevederile alin. (7) de la art.1 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.113/2006 privind înfiinţarea Fondului naţional de dezvoltare, aprobată prin Legea nr.186/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ‘‘veniturile din dividende încasate de instituţiile publice implicate în procesul de privatizare şi dobânzile aferente sumelor din conturile prevăzute la alin. (6) lit. a) şi c) se fac venit la bugetul de stat.”
"Conform acestor prevederi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este obligat să vireze veniturile din dividende, iar singura sursă de finanţare a cheltuielilor deja angajate şi care urmează să fie realizate în acest an, respectiv vânzarea de acţiuni este susceptibilă a nu fi realizată în lipsa investitorilor interesaţi", se arata in proiect.

Neadoptarea unor măsuri urgente de asigurare a resurselor financiare necesare bunei desfăşurări a activităţilor de  administrare şi pregătire a privatizării poate atrage disfuncţionalităţi majore în calendarul preconizat pentru respectarea angajamentelor asumate de Guvernul României faţă de organismele financiare internaţionale.

Practic, Guvernul propune ca, în situatia în care, în anul 2012, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii  nu încasează venituri din vânzarea acţiunilor emise de societăţile comerciale, societăţile şi companiile naţionale aflate sub autoritatea sa, să poată reţine o sumă reprezentând jumătate din cuantumul anual al cheltuielilor prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli privind activitatea de privatizare şi din dividendele încasate de la societăţile comerciale, societăţile şi companiile naţionale, la care exercită calitatea de acţionar în numele statului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1495 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Crin Antonescu la conferinat de presa (Miercuri, 8 august 2012, 20:01)

    Unu-2 [utilizator]

    "Guvernul e in parametrii angajati la nivelul indicatorilor macro, *al privatizarilor*, al introducerii managementului privat. Acesta este un punct foarte important care confera credibilitate si forta acestui guvern."
    Precis asa este, halal credibilitate.
    • 0 (0 voturi)    
      crin (Miercuri, 8 august 2012, 22:02)

      efz [utilizator] i-a raspuns lui Unu-2

      chiar nu poate si nici ponta sa privatizeze cfr-marfa deoarece s-ar pierde posturile caldute ale nepoteilor si ale acolitilor, e boala veche
  • 0 (0 voturi)    
    Lasa ca o sa cumpere cine trebuie (Joi, 9 august 2012, 1:21)

    yeu1 [utilizator]

    O sa ia GFR-ul CFR Marfa pe bucati, cum au facut si pana acum. O sa privatizeze Guvernul un morman de fiare(care vor ajunge la fier vechi carat de GFR, desigur).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by