Vizita FMI, cele 4 teme ale Romaniei si ceea ce a ramas ne-spus dupa vizita: Totul merge atat de bine incat e nevoie sa crestem numarul de taxe, volumul lor si sa marim unele  preturi administrate"

de DP     HotNews.ro
Marţi, 14 august 2012, 15:27 Economie | Finanţe & Bănci


" Vom recomanda boardului sa finalizam misiunea, dar, bineinteles va trebui sa vedem reactia de la Washington (...) Actiunile prealabile sunt patru. Prima este legata de arieratele la autoritatile locale. Va fi o ordonanta guvernamentala care va permite ca autoritatile locale sa poate folosi resursele disponibile pentru a reduce arieratele si chiar sa permita autoritatilor centrale sa achite direct aceste arierate din cotele defalcate", a declarat seful misiunii FMI de evaluare, Erik der Vrijer. El a precizat ca celelalte preconditii se refera la cresterea pretului la gaze pentru populatie si companii de la mijlocul lunii septembrie, lansarea ofertei publice de vanzare a 5% din Transgaz si lansarea privatizarii Oltchim. Potrivit lui der Vrijer, toate aceste preconditii sunt angajamente ferme, iar in lipsa uneia dintre ele boardul FMI nu va analiza noua evaluare a acordului cu Romania
Intra in text si vezi ce a lasat der Vrijer sa se inteleaga despre vizita ce tocmai s-a incheiat

Despre arierate- evolutie dezamagitoare
  • Valoarea acestor arierate a rămas la nivelul de la sfârşitul lunii martie în loc să scadă. Plafonul pentru stocul de arierate ale autorităţilor locale a fost, de asemenea, ratat, pentru că în loc să scadă a crescut puţin. Am agreat cu Guvernul măsuri specifice pentru a gestiona arieratele autorităţilor locale şi ne aşteptăm ca reducerea acestor arierate care trebuia să fie înregistrată la finalul lunii iunie să aibă loc la finele lunii septembrie. Ne aşteptăm totodată ca reducerea arieratelor guvernamentale care trebuia să aibă loc în trimestrul doi să se întâmple în trimestrul trei.(interviu Agerpres)
Despre absorbtia fondurilor europene- dezamagitoare
  • Absorbtia fondurilor ramane scazuta, desi acestea sunt resurse gratuite pentru finantare si care ar putea fi de mare ajutor pentru dezvoltarea economiei.
  •  Credem ca e momentul sa se organizeze o imbunatatire drastica in vederea imbunatatirii absorbtiei
Despre cota progresiva: Daca se va aplica, cote mai mari de 16% sunt necesare
  • Trecerea la cota progresivă ar trebui să nu afecteze veniturile bugetare, ceea ce s-ar putea realiza dacă se vor propune rate de impozitare mai mari de 16%, sistemul propus de Guvernul Ponta fiind posibil doar dacă se operează o reducere a salariilor, susţine şeful misiunii FMI, Erik de Vrijer, transmite Mediafax.
  • În forma propusă, cota progresivă ar scădea semnificativ veniturile. Dacă vei avea o cotă mai mică pe venit, atunci ar trebui să se reducă şi fondul de salarii. Nu cred că este o propunere înţeleaptă
  • FMI nu are o preferinţă pentru cotă unică sau impozitarea progresivă, ambele prezentând avantaje şi dezavantaje, care ţin şi de particularităţile fiecărei economii în parte.
  • Dacă schimbaţi sistemul de impozitare, acesta trebuie să fie cel puţin neutru. Dacă se trece la cotă progresivă, cu rate mai mici de 16%, atunci unele rate ar trebui să fie mai mari de 16%
Reforme au fost, reforme  sunt inca (de facut). Romania pierde teren
  • Desi au fost luate unele masuri- reforma pietei muncii, legea dialogului social, mai trebuie facute multe lucruri iar Romania pierde teren in fata altor state din Europa
  • E important ca Romania sa ofere investitorilor o perspectiva foarte limpede in ceea ce priveste drepturile si obligatiile lor
Care sunt riscurile: instabilitatea politica si criza euro
  • Unul dintre riscuri este cel al continuării instabilităţii politice în ţară, care poate împiedica eficienţa politicilor economice, poate creşte prima de risc şi costurile de finanţare pentru economie şi poate afecta investiţiile.
  • Celălalt risc este extern, o adâncire a recesiunii în Europa sau a crizei financiare în zona euro, care poate conduce la o scădere a exporturilor româneşti, cu efecte asupra sectorului bancar şi asupra creditelor bancare şi finanţării noilor investiţii. Cred că dacă se întâmplă ceva în Europa poate diminua încrederea şi cererea internă
Desi nu a spus-o clar si raspicat, rezultatele vizitei delegatiei FMI l-au dezamagit pe der Vrijer. O parte dintre propunerile cu care s-a prezentat delegatia romana erau fara studiile de impact care trebuie sa insoteasca documentele de baza, exceptie facand situatia din Banca Centrala. "Au existat situatii in care delegatia romana nu a putut prezenta calculele in baza carora faceau anumite propuneri,atitudine considerata neserioasa de catre oficialii straini. Dintre ministerele unde s-au purtat discutii, la Mediul de Afaceri au fost inregistrate situatii care nu au ajutat deloc partea romana, in vreme ce la Finante Voinea si Georgescu au constituit parteneri credibili pentru FMI", au spus pentru HotNews surse apropiate negocierilor.
Una dintre dovezile situatiei deloc roz in care se afla economia este cresterea unor taxe -ca numar si volum- anuntate in urma vizitei. Acestea ar trebui sa suplineasca veniturile unei economii ne-reformate care are de facut fata unui mediu economic tot mai tensionat. Una dintre concluziile ne-rostite ale vizitei este:"Totul merge atat de bine incat e nevoie sa cresteti numarul de taxe, volumul lor si sa mariti unele  preturi administrate"

Fondul Monetar Internaţional a revizuit semnificativ în jos prognoza de creştere economică pentru acest an, de la 1,5% la 0,9%, însă anticipează un avans real al PIB mult mai consistent în 2013, de 3%, potrivit  şefului misiunii de evaluare, Erik der Vrijer.

Citeste aici declaratia oficiala a FMI


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






9310 vizualizari

  • -17 (23 voturi)    
    Pai... nimic nou! (Marţi, 14 august 2012, 15:34)

    finutza [utilizator]

    Asa zic cei de la FMI inca de prin 2009. Ceea ce este rau, este ca noi, blegi cum suntem, chiar asa am si facut! Probabil, asa o sa continuam... pana va veni cineva sa puna piciorul in prag, fiindca din 2009 incoace, toti au fost servili, umili, plecati, etc...
    • +12 (12 voturi)    
      si sa facem ce? (Marţi, 14 august 2012, 15:43)

      gigichelu [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Sa punem piciorul in prag si sa facem fix ce? Poate sa facem bani ca sa dam, ca la asta nu ne prea pricepem se pare. Fondul are nevoie de noi sau noi de fond?
      • -8 (8 voturi)    
        Deturnezi sensul celor scrise de mine (Marţi, 14 august 2012, 18:15)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui gigichelu

        Am spus ca trebuie sa vina cineva (la singular) care sa puna picioru-n prag, nu trebuie sa facem asta toti, asa cum bagatelizezi tu. Si da, si fondul are nevoie de noi. Este, pana la urma o banca, in cautare de clienti...
        • +8 (8 voturi)    
          tu il deturnezi pe gigi! (Marţi, 14 august 2012, 19:43)

          Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Omul zisese bine: ce sa facem? Vad ca, de la aparitia lui Crin Antonescu, a renascut nationalismul anilor '90. Poate unii sunteti prea tineri si nu va mai amintiti anii '90. Ca un scurt reminder, lucrurile stateau asa: media anuala a inflatiei era pe undeva pe la 60%, salariul mediu era undeva sub 100 de dolari (initial fusese mai mare, desigur, dar vei fi uimita cat de repede il mananca inflatia). Rezultatul a fost ca nu ne-am vandut tara, am dat-o pe degeaba. Glorioasa privatizare a PETROM a fost facuta in timpul unui guvern PSD. Nu ii acuz pentru asta, eu stiu ca le ajunsese cutitul la os. Din cauza ca nu se facuse nimic atata timp. In special anii 90 - 96 au fost pur si simplu pierduti. Ca si cum nu ai mai lucra nicaieri 6 ani. E greu pe urma sa gasesti o oferta buna... Nu ii idealizez pe cei de la FMI. Au si ei tot felul de agende mai ascunse sau mai deschise. Dar fara ei nu se poate. In contextul economic actual noi nu putem genera prosperitate singuri. Avem nevoie de investitori straini, avem nevoie, mai mult decat de bani, de incredere. Si balciul din ultimele doua luni a facut mult rau. Si inca ceva: uita-te la politicienii romani. Iti place ce vezi? Norocul acestei tari a fost ca in ultimii doi ani am fost guvernati de FMI, cu o competenta manierista dar sigura. In scurta noastra perioada de independenta recenta: 2006 - 2009 am facut multe prostii si am dat cu piciorul la o gramada de ocazii cu o gratie incompetenta uluitoare.
          • 0 (0 voturi)    
            Gresesti din start! (Miercuri, 15 august 2012, 10:54)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

            Problema noastra nu se pune asa, de genul "ce sa facem?", fiindca nu noi, cei 22 milioane de romani, sau mai putini cum zice Ponta, sau mai multi cum ne asigura Basescu ("veti avea surprize, s-ar putea sa fie mai multi...!"), deci nu noi astia multi trebuie "sa facem", prin asta numind actul de conducere, de administrare al tarii. Nici nu avem cum, ar fi o anarhie totala. De aceea, periodic, fraiele puterii ajung la niste delegati. Ei, acum ne aflam intr-un punct in care delegatii anteriori s-a dovedit ca nu si-au facut bine treaba (vezi nemultumirile si atitudinea populatiei), asa ca, logic, se doreste alta delegare. E un simplu proces democratic. Asa ca... noi, astia multi, asta putem face (si asa iti raspund si tie).
    • +14 (14 voturi)    
      in care prag sa puna piciorul? (Marţi, 14 august 2012, 16:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      FMI nu ne baga reformele lor pe gat... ne dau bani si ne cer in schimb garantii reala ca ii vom returna. garantii reale = reforme. daca am fi fost sau am fi acum atat de buni la facut reforme n-am mai avea nevoie de banii FMI...
      • +12 (12 voturi)    
        pai aici este.... (Marţi, 14 august 2012, 17:14)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        ....problema actualei clase politice, REFORMA. In dusmania lor fata de tara, vor sa sa fure tot si de aceea nu vor sa faca reforme, mai ales ca sunt destui "inghesuiti la pomana ca e gratis maica", care in nemernicia lor isi vand votul pentru un litru de bere.
        Asa ca, daca tine smecheria pe spatele prostimii, de ce nu?
      • -7 (7 voturi)    
        Fondul e o banca mai aparte (Marţi, 14 august 2012, 18:21)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        FMI este preferat pentru dobanzile mici, dar pentru "a te bucura" de acest avantaj trebuie sa faci concesii mari. In principal economice, dar si cele politice sau cele cu caracter social transpar din cerintele fondului. Sunt tari care au renuntat la asistenta FMI, chiar si Romania a facut asta acum vreo 10-15 ani si... nu am avut de suferit. Altii au avut groaznic de suferit din cauza politicilor fondului. Intereseaza-te de Argentina, de exemplu...
        • +6 (6 voturi)    
          groaznic.. (Marţi, 14 august 2012, 18:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          da-mi te rog mai multe exemple. sa zicem... 25% din banii imprumutati de IMF in ultimii 20 de ani (ca tot vorbim de Argentina). apoi da-ne o alternativa, aceleasi dobanzi fara conditii:)
          • -4 (6 voturi)    
            Din cauza... (Marţi, 14 august 2012, 19:59)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ... scopului imediat (obtinerea banilor) ignori ce ar trebui facut cu acesti bani. Aici e buba! Nu ca ne imprumutam, ci ca folosim acesti bani aiurea. E o stire pe-aici ca nivelul de indatorare a ajus la peste 77 mld.euro. Ti-aduci aminte ca de fiecare data s-a spus sus si tare ca banii sunt pentru investitii, pentru transformari structurale, pentru nu-stiu-ce anvelopa, sa nu se astepte cineva ca se vor plati salarii sau pensii. Pana la urma a fost o minciuna, acum se recunoaste ca tocmai pentru pensii si salarii s-au folosit! Dar nu se recunoaste ca o masa mare din acesti bani au mers la clientela de partid. Si e cu atat mai grav ca s-a petrecut asta intr-o perioada de criza.
            Ce exemple vrei? Asa cum pui problema, te situezi pe pozitia eroului lui Preda, care scapa de oricine intrebandu-l "Pe ce te bazezi?"
            • +7 (7 voturi)    
              trist (Marţi, 14 august 2012, 22:03)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui finutza

              eu ma bazez pe dovezi. tu? de 4 luni Ponta face audit in ministere sa demonstreze cum a furat PDL. de 4 luni au taiat toate investitiile. unde sunt procesele intentate 'mafiei PDL'? unde sunt dovezile? ies pe rand amaratii aia de ministrii de paie la antenene securistului sa explice prostimii cum s-a furat la greu, dar cand li se cere un exemplu clar, o dovada, un cont intr-o banca.. nimic.
              ai ramas blocata in capcana tembeliziunilor. vezi povestea alb-negru.
              FMI vorbeste azi cu USL, alianta aflata la guvernare de 4 luni. 2 ani au tot zis ca ei au solutiile. acum singura 'solutie' pe care o cauta este cum sa-si scape infractorii de inchisoare. nici macar nu se mai ascund... o fac pe fatza, pentru ca milioane de Romani au stat cu gura cascata la propaganda de partid si voteaza ca oile, fara sa mai gandeasca.
              • -1 (1 vot)    
                Toti stiu cum "merge"justitia... (Miercuri, 15 august 2012, 11:01)

                finutza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                ... in Romania. Te astepti sa sara imediat pe eventualele dosare ale celor inlocuiti din ministere? Pai ce, procurorii asculta de astia noi? In schimb... vezi ce repede se misca in privinta votantilor de la referendum? Mai vrei dovezi? (Asta ar fi una din dovezile clare de independenta a Justitiei romane!).
                • +1 (1 vot)    
                  gandire comunista (Miercuri, 15 august 2012, 11:48)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui finutza

                  asta vreti, nu? procurorii sa 'asculte de astia noi'. sa faca doar ce le spune USL. sa-i scape pe uslasi de inchisoare. de cand e Nastase dupa gratii asta e singura lor grija. asta este si motivul pentru care unpr si multi din pdl au trecut la ei. coruptii la gramada lupta sa scape de justitie. cu USL se poate.. pana si un plagiat devine munca cinstita cand vrea USL!

                  insist. ministrii lui Ponta nu au prezentat nicaieri nici o dovada. ce dosare? 'eventualele dosare' nu exista nicaieri. nici macar la noua televiziune de stat, FelixTV.

                  te-ai blocat in clisee. 'ce repede se misca' sa ancheteze acuzatii de frauda la referendum? pai au trecut 2 saptamani... trebuie sa treaca 2 ani ca sa investigheze? eu cred ca se misca prea incet. daca intr-adevar a fost frauda, e important sa stim inainte sa se ia decizii in baza acestei fraude. daca nu a fost, cu cat se termina mai repede, cu atat mai bine.
                  • -1 (1 vot)    
                    Gandirea comunista... (Miercuri, 15 august 2012, 15:29)

                    finutza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    ... se manifesta la tine, fiindca, iata, procurorii asculta de un conducator unic, culme a Carpatilor, mult iubit, mult stimat, ganditor intre marii ganditori ai lumii, patriot inflacarat, calit in lupta de partid, valoare recunoscuta pe plan international, etc, etc, etc... Nuu, nu vorbesc despre Ceausescu!
    • +12 (16 voturi)    
      finutzo (Marţi, 14 august 2012, 16:54)

      hmara [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Te inseli. Vad ca stii sa scrii, deci si sa citesti. Iti recomand ultimele rapoarte ale FMI.Vei ramane umita, cu o cuta mare orizontala pe toata fruntea ta ingusta, sa vezi ca este cel mai de rahat raport al FMI si BM. Te rog citeste, nu te jena. Apoi, tu, si genul de oameni incuiati si ingusti, fara gandire proprie, genul de "mazeta", "colonel", "gv.", etc, numai daca ajungeti pana in gat in rahat si va intra un pic si in ochi, va dati seama de mizeria economica in care intram toti. Din cauza unei minoritati, vor suferi si majoritatea. (7 mil versus 10 mil- in cazul in care nu intelegi). Si ma intreb eu retoric, de ce trebuie sa trag eu ponoase pentru niste prostovani ca tine, care nu stiu nimic decat "jos Base"? Las, ca niste taxe mai mari nu-ti strica desteapto. Iar de locuri de munca ce sa zic, poate vei gusta din somaj, sa vezi daca mai dai vina pe Base . La cate minte ai, sigur tot el este de vina. Uff, mare este gradina Domnului.
      • -4 (8 voturi)    
        :| (Marţi, 14 august 2012, 17:52)

        owl [utilizator] i-a raspuns lui hmara

        cei 10 mil vor fi la vot in noiembrie si vor vota PDL; mai sunt 3 luni.... si problema ta/noastra/voastra se va rezolva... nu?
        • +4 (4 voturi)    
          nu (Miercuri, 15 august 2012, 8:39)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui owl

          cei 10 mil (probabil 11-12 ca la vot sigur n-au fost 7.5 pro demisie) nu sunt sustinatori PDL. multi dintre ei n-au votat niciodata PDL. asta esta unul din mesjele de indobitocire emise zilnic de usl... 'cine nu e cu noi e.. portocaliu, basist, tradator etc'.
          exista in tara asta si oameni care gandesc. de exemplu, liberali care n-au ce partid sa voteze momentan, pentru ca ipoCrin Antenescu a vandut PNL-ul securistului Felix.
          problema se va rezolva cand oamenii vor vota in cunostina de cauza. cand dezbaterile vor fi pe teme cu adevarat politice. cand doctrinele asumate in statutul partidelor vor fi respectate.
      • -3 (7 voturi)    
        Punct ochit, punct lovit! (Marţi, 14 august 2012, 18:26)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui hmara

        Daca imi citesti postarile, inseamna ca nu am scris degeaba. Asa cum ma pricep eu, cu fruntea ingusta, cu neuronii lipsa, incuiata si ingusta (alaturi de cei enumerati de tine), iata totusi ca si unii ca tine citesc astfel de pareri. Ma induioseaza grija ta fata de cum ma voi descurca cand voi ajunge somera, dar fii fara grija, nu-s bugetara, si nici nu as cauta un asftfel de loc de munca... prefer sa fiu propria mea stapana, sa am propriile mele pareri, sa ma descurc singura, sa nu depind de nimeni... cum doresc oricui din lumea asta, inclusiv tie!
      • +3 (5 voturi)    
        ce bine ati zis-o!!! (Marţi, 14 august 2012, 18:37)

        ovigeo [utilizator] i-a raspuns lui hmara

        mi-a mers la suflet
    • +5 (9 voturi)    
      @finutza (Marţi, 14 august 2012, 17:08)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      ... ai putea sa ne spui si noua cam ce pregatire ai tu draga?
      Vad ca iti dai cu parerea pe probleme economice dar esti p'afarista rau de tot.

      Inteleg ca-ti dai cu parerea,prost de altfel,referitor la politica dar acolo mai treaca,mearga ca,doar vorba ceea,la fotbal si la politica se pricepe tot romanul.

      Cand e vorba de probleme ce necesita ceva pregatire de specialitate,informatii si neuroni vigurosi atunci ar fi bine sa te abtzii ca te faci de ras.
      • -3 (5 voturi)    
        Analiza pe text (Marţi, 14 august 2012, 18:37)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        1. "... ai putea sa ne spui si noua cam ce pregatire ai tu draga?"
        E asa de interesant, sunt o persoana asa de interesanta? Iar din formularea ta sa inteleg ca sunteti mai multi? Adica... o gramada?

        2. "Inteleg ca-ti dai cu parerea,prost de altfel,referitor la politica dar acolo mai treaca,mearga ca,doar vorba ceea,la fotbal si la politica se pricepe tot romanul."
        Daca vrei sa te dai cult, invata sa pui virgulele unde trebuie sau sa le elimini acolo unde le-ai pus inutil...

        3. "Cand e vorba de probleme ce necesita ceva pregatire de specialitate,informatii si neuroni vigurosi atunci ar fi bine sa te abtzii ca te faci de ras."
        Ma limitez doar la articolul de mai sus, comentez ce mi se ofera. Pentru asta nu e nevoie de documentare. Iar HotNews este un spatiu public, la dispozitia oricui, iar gazduirea comentariilor facute este un mare castig al democratiei. Daca nu-ti place, nu deschide comentariul meu (inchis datorita minusurilor). Asa-i ca te-am prins?
  • +5 (7 voturi)    
    E greu la guvernare, nu-i asa ? (Marţi, 14 august 2012, 17:26)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    "Au existat situatii in care delegatia romana nu a putut prezenta calculele in baza carora faceau anumite propuneri,atitudine considerata neserioasa de catre oficialii straini."

    Nenea Ponta, gargara populista si cifrele scoase din burta tin la votantii autohtoni. Cu creditorii externi, daca n-ai lectia invatata, ajungi la colt, pe coji de nuca...
  • +6 (6 voturi)    
    "cel mai cinstit guvern" (Marţi, 14 august 2012, 19:40)

    Dalinar [utilizator]

    a inglobat toti incapabilii in frunte cu dottorul; totul se face dupa ureche deoarece scopul imediat e "sa se debloce" anumite chestii in folosul lui Voicu, Varanul, Vantu, Patriciu, Oprisan, Umbrarescu si multi altii. Pacat ca oamenii de rand sunt atat de brain washed. Habar nu au ce javre se plimba acum prin guvern.
  • 0 (0 voturi)    
    adevarul gol (Miercuri, 15 august 2012, 13:32)

    puicaiotu421284528240537 [utilizator]

    rog toate organismele internationale si toti cei ce transmit mesaje guvernantilor nostri sa lase diplomatia deoparte si sa spuna cu subiect si predicat ce au de transmis, asta pt. ca. poporul nostru este mai putin cunoscator in limbajul diplomatic si crede in felul in care acesta este tradus de politicieni. vad acest lucru din comentariile din acest site. va rog frumos.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version