Cateva sute de romani care au dorit sa isi faca cumparaturile cu cardul s-au trezit in ultimele zile ca tranzactia le e procesata si de cate trei ori, multi dintre ei ramanand nu numai fara bani in cont, dar si cu descoperit de cont pentru care au de platit dobanzi penalizatoare. Banca spune ca vina apartine providerului si ca deja au inceput operatiunile de restituire a banilor, acolo unde e cazul. "Au fost afectate doar cardurile VISA ale altor banci cu care s-au facut tranzactii prin POS-urile Raiffeisen", spun oficialii institutiei de credit. Deocamdata nu exista o evaluare finala a numarului pagubitilor si nici a sumelor incasate incorect de la clienti.

UPDATE: "Din cauza unor probleme tehnice ale procesatorului de carduri al bancii, Euronet, tranzactiile efectuate cu carduri VISA emise de alte banci, la POS-urile si ATM-urile Raiffeisen Bank in data de 5 octombrie au fost debitate repetat din conturile detinatorilor de carduri.

Euronet si Raiffeisen Bank au depus toate eforturile pentru a corecta erorile si toate tranzactiile de reglare vor fi incheiate in cursul zilei de astazi. Banii vor ajunge la bancile emitente de carduri cel tarziu in cursul zilei de maine", au declarat reprezentantii Raiffeisen Bankpentru HotNews.ro.

"Am card BRD si toate operatiunile de la POS Reiffeisen (eu de la Cora) din 5-6 octombrie au fost triplate. Nu stiu daca problema afecteaza doar BRD sau si alte banci. BRD au refuzat sa imi completeze formularul "refuz de plata" ca cica stiu de problema. Mii de carduri sunt afectate, sunt oameni cu contul pe minus care platesc dobanda penalizatoare desi nu e greseala lor. Cred ca numai BRD are aceasta problema deoarece pe extrasul din atm "ultimele 10 operatiuni" este corect cu o singura operatiune. Pot da si documente scanate daca doriti. Multumesc", spune unul dintre pagubiti intr-un mesaj pe adresa HotNews.ro.

Alex Mihaileanu, proprietarul blogului Subiectiv.ro, se numara si el printre cei afectati: "Vineri, am achitat rata la apartament. BCR n-are POS-uri, aşa că am cumpărat euro cu cardul ING de la Raiffeisen. Mi-am plătit rata, mi-am văzut de treabă. În seara asta, intru într-un magazin să cumpăr ceva de mîncare. Dau să plătesc cu cardul şi POS-ul emană o eroare de toată frumuseţea: “Fonduri insuficiente.” Iubesc momentele astea, mă fac să mă simt cel mai împlinit om din lume. Spre norocul meu, aveam 50 de lei în portofel. Ce s-a întîmplat? Spectaculoasele protocoale de transfer ale Raiffeisein, gîndite de cine ştie ce minte luminată cu lampa pe gaz, au hotărît că, deşi am băgat o singură dată PIN-ul, trebuie să-mi debiteze cardul de trei ori. Nu doar că am rămas fără un chior pe card, dar, potrivit extrasului din pagina de internet banking, sînt dator cu 2.170 de lei către ING, deşi n-am nici overdraft, nici card de credit la ei. Pur şi simplu, sînt dator", scrie Alex (continuarea pe blogul Subiectiv.ro)

"Buna ziua, Cel putin 5000 de tranzactii cu cardul la POS-uri din tara au fost taxate dublu in data de 5 Octombrie 2012. Vinovatul ? Banca Raiffeisen si sistemul lor. Peste 5000 pentru ca acelea au fost doar cele cunoscute de mine, in urma unor telefoane la centrul Banca Transilvania (unde am eu cardul).

Ce inseamna asta ? Daca ai facut cumparaturi de 350 lei, te trezeai a doua zi ca nu mai ai in cont 700 lei! iar acei 350 lei fiind furati practic, fraudulos direct din contul tau. Cei de la banca transilvania mi-au spus ca pana la sfarsitul saptamanii curente imi vor reintra in cont banii debitati eronat. O zi buna, C.A.", ne scrie un alt cititor, care a cerut sa-i fie protejate datele personale.

"Noi am apelat ca orice banca la un furnizor de asemenea servicii. Problemele au fost doar la cardurile VISA ale altor banci. La noi de la departamentul Comercial nu a plecat decat o singura data suma, nu au existat dublari. Dar din cate stiu deja au inceput, acolo unde era cazul, rambursarea sumelor catre cei pagibiti", spun oficialii bancii pentru HotNews.ro.

Daca ai avut si tu asemenea probleme, scrie-ne folosind formularul de contact