Directorul general pentru Romania al Visa Europe, despre problemele la tranzactiile cu carduri Visa la POS-urile Raiffeisen: Sistemele Visa functioneaza perfect/Este foarte important sa verificam pe extrasul de card ce tranzactii am facut in luna respectiva

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 10 octombrie 2012, 10:57 Economie | Finanţe & Bănci


Catalin Cretu
Foto: HotNews.ro
Stiu ca exista o investigatie in Raiffeisen Bank, am toata increderea ca banca va descoperi exact ce se intampla acolo si ca banii detinatorilor de carduri care au fost luati din greseala vor fi returnati imediat, a declarat miercuri pentru HotNews.ro Catalin Cretu, director general pentru Romania al Visa Europe, referitor la problemele aparute in ultimele zile la tranzactiile cu carduri VISA prin POS-uri Raiffeisen. De ce au fost probleme la tranzactiile cu carduri Visa si nu cu cele Mastercard? "Este o problema pe care Raiffeisen va trebui sa o investigheze si sa comunice rezultatul investigatiilor. In momentul de fata sistemele Visa functioneaza perfect, a spus Catalin Cretu.

"Detinatorii de carduri ar trebui sa fie foarte atenti la tranzactiile care li se posteaza pe extrasul de card, iar in momentul in care vad o posibila eroare sa ia legatura imediat cu banca care le-a emis cardul. Aceasta ia legatura cu banca eventual care a pus POS-ul sau in bancomatul in care s-a facut tranzactia si discuta si regleaza problemele. Este foarte important sa verificam pe extrasul de card ce tranzactii am facut in luna respectiva, este o masura de prevenire a unor posibile probleme", a declarat pentru HotNews.ro Catalin Cretu, director general pentru Romania al Visa Europe, la un eveniment dedicat serviciilor de mobile banking organizat de Mediafax.

Oficialii Raiffeisen au declarat luni pentru HotNews.ro ca "din cauza unor probleme tehnice ale procesatorului de carduri al bancii, Euronet, tranzactiile efectuate cu carduri VISA emise de alte banci, la POS-urile si ATM-urile Raiffeisen Bank in data de 5 octombrie au fost debitate repetat din conturile detinatorilor de carduri. Euronet si Raiffeisen Bank au depus toate eforturile pentru a corecta erorile si toate tranzactiile de reglare vor fi incheiate in cursul zilei de astazi. Banii vor ajunge la bancile emitente de carduri cel tarziu in cursul zilei de maine (n.a marti 10 octombrie)".

Precizarile au venit dupa ce HotNews.ro a scris ca sute de romani care au dorit sa isi faca cumparaturile cu cardul s-au trezit in ultimele zile ca tranzactia le e procesata si de cate trei ori, multi dintre ei ramanand nu numai fara bani in cont, dar si cu descoperit de cont pentru care au de platit dobanzi penalizatoare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5506 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:03)

    cartograful [utilizator]

    mda...denial...
  • +2 (2 voturi)    
    2 (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:14)

    sictireanu [utilizator]

    E a doua oara in cateva luni de zile cand Euronet are probleme. Prima data, acum cateva luni, le-a fost spart serverul si furat datele a nu stiu cate zeci de mii de carduri....
  • +5 (5 voturi)    
    sa plateasca si daune ca pentru un furt (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:51)

    ciubex [utilizator]

    Faptul ca au retras in mod repetat banii din conturile oamenilor e ca un furt.
    Ar trebui sa plateasca si daune persoanelor afectate. Ramanand la latitudinea fiecareia persoane afectate sa-si estimeze daunele.
    Asa si bancile cer daune (denumite: dobanzi) daca depasesti limitele de credit, daca intarzii cu plata unei rate sau alte datorii catre banca.
  • +4 (4 voturi)    
    comisioane bancare (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:53)

    EdyT [utilizator]

    o majorare de comisioane pentru noile servicii oferite de banci...
  • +6 (6 voturi)    
    interesant (Miercuri, 10 octombrie 2012, 11:55)

    break_noon [utilizator]

    adica eu, detinator de card, fac plata cu cardul la comercianti, conform recomandarilor tuturor (banci, fisc, comerciant, etc)
    apoi tot eu ar fi bine sa imi si notez intr-un carnetel ce si cind am platit, iar la sfirsit de luna sa iau notitele si sa confrunt cu extrasul de cont, care e scris parca in chineza.

    de exemplu, in extrasul meu de cont am avut o plata facuta in 09.10.2012, catre OMV, dar de fapt plata a fost facuta vineri, in 05, iar la comentarii era trecut POS 10/05/2012, adica formatul american de data.

    iar asta a fost un caz fericit, ca scria OMV, dar alta data scrie doar numele SRL-ul care e in spatele magazinului, iar pe extrasul de cont vad niste nume si date care nu prea corespund realitatii.

    atunci ce sa mai inteleg?

    si la o adica, daca eu trebuie sa fiu atent pentru banii mei gestionati de banca, de ce le mai platim bancilor comisioane de administrare card/cont/credit/etc ?
  • +1 (5 voturi)    
    No Visa (Miercuri, 10 octombrie 2012, 12:02)

    Alfabetix [utilizator]

    Am renuntat la Visa si am trecut pe Mastercard.
    Motive: comisioane mari, curs de schimb mare, probleme cu tranzactiile, campanie publicitara mincinoasa, minciuna ca la anumiti comercianti cu sigla Visa ai reduceri, in strainatate Visa nu e prea agreata, samd.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 10 octombrie 2012, 13:16)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    functioneaza perfect dar verificati extrasul (Miercuri, 10 octombrie 2012, 14:57)

    korcico [utilizator]

    Mai stiu la FNI ne zicea cineva sa dormim linistiti ca lucreaza pentru noi. Si sa vazut. Adevarul este ca BRD si Raiffaisenul sunt cele mai hoate banci si ca nu de curind mai exact de vro 2 zile au dublat si chiar triplat majoritatea comisioanelor. Pe ce criterii oare ??? Lumea moare de foame si ei nu se mai satura sa jupoaie oamenii. Mai intelegeam o creste re de 5 sau 10 % dar sa triplezi un comision????
    sa vedeti citeva exemple....
    Tip comision In prezent
    Din 07.10.2012
    • Eliberare extras de cont (pentru cont curent) /lista de operatiuni (pentru contul avand card de credit Punct Card atasat) pentru luna anterioara, la solicitarea clientului, in unitatea BRD - incepand cu cel de-al 2-lea extras de cont/ cea de-a 2-a lista pentru luna anterioara
    • Eliberare extras de cont / lista de operatiuni pentru luna curenta, la solicitarea clientului, in unitatea BRD 0.75 EUR (echiv. in valuta contului) 1 EUR (echiv. in valuta contului)
    Interogare sold cont curent (inclusiv cont cu card de credit Punct Card atasat):

    • La ATM BRD

    • POS la ghiseu BRD

    • ATM alte banci din Romania

    0.95 Lei/0.25 EUR/ 0.35 USD
    0.95 Lei/0.25 EUR/ 0.35 USD
    2 Lei/ 0.5 EUR/ 0.7 USD 0.5 EUR

    1 EUR

    1 EUR

    Furnizarea listei ultimelor 10 operatiuni la ATM 0.75 Lei/ 0.20 EUR / 0.30 USD 0.5 EUR
    Retrageri de numerar la POS, la ghiseu BRD - carduri de debit 0.1-0.2% min 0.2 Lei/ 2 EUR/ 2 USD 0.5%, min 3.5 Lei/ 3 EUR
    Retrageri de numerar la POS, la ghiseu BRD - carduri de credit 0.5%, min 2 Lei 0.5%, min 3.5 Lei
    Retrageri de numerar la POS / ATM alte banci din Romania 0.5%+2.5 Lei / 1%+3.5 Lei
    1%+3 USD/ EUR / 1%+4 USD 1% + 4 Lei

    1% + 3 USD/ EUR
    Retrageri de numerar la POS / ATM, la alte banci din strainatate 1%+10 Lei / 1.5%+10 Lei
    1.5%+5 USD / 1.5%+3 EUR
    POS - 175/95 USD (in regim de urgenta) 1.5% + 10 Lei
    1.5% + 3 EUR/USD

    POS - 150/75 EUR (in regim de urgenta)
    Retrageri de numerar la ATM BRD - carduri de debit 0.1% - 0.2%, min 0.2 Lei/ 2 EUR/ 2 USD 0.2%, min 0.5 Lei


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by