Andrei Cretu, consultant PwC Romania: Doar 6% din populatia Romaniei folosea serviciile bancare prin internet in 2011/Romanii prefera sa simta numerarul in buzunare
"47% dintre romani au acces la internet, deci avem baza pentru serviciile de internet banking si tot creste penetrarea internetului. In privinta gradului de penetrare a serviciilor de telefonie mobila aceasta este de 130% Circa 14% dintre telefoanele mobile sunt telefoane de tip smartphone", a precizat Andrei Cretu, manager consulting in cadrul PwC Romania, in cadrul unui eveniment organizat de Mediafax si dedicat serviciilor de mobile banking.
Pe de alta parte, a subliniat consultantul, desi Romania este tara cu cea mai dinamica crestere a activelor bancare din Europa de Sud de Est, sta prost la capitolul grad de penetrare a serviciilor bancare.
"In Romania se fac in medie doar 6 plati pe cap de locuitor pe an. De ce? Pentru ca doar cativa au carduri de credit si de debit. Suntem un pic in fata Bulgariei si aproape de Grecia. Este o intrebare legitima daca sunt romanii pregatiti sau nu sa adopte tehnologia daca doar atatia romani folosesc cardul cati vor folosi solutiile de mobile banking", a mai spus consultantul PwC Romania.

Sondaj printre români despre vaccinul antiCOVID: 30% din respondenți spun că nu se vaccinează și 40% nu cred în eficacitatea vaccinurilor / 77% vor redeschiderea școlilor pe 8 februarie
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Eu nu doresc sa dau banii pentru care am muncit o luna unuia care ce sa faca cu ei?
Sa nu aiba grija de ei, sa mi-i foloseasca fara acordul meu?
Citat:
"Oficialii Raiffeisen au declarat luni pentru HotNews.ro ca "din cauza unor probleme tehnice ale procesatorului de carduri al bancii, Euronet, tranzactiile efectuate cu carduri VISA emise de alte banci, la POS-urile si ATM-urile Raiffeisen Bank in data de 5 octombrie au fost debitate repetat din conturile detinatorilor de carduri. "
Sa ma oblige la plata unor dobanzi si comisioane?
Ticalosii de prin banci o duc bine si stau linisiti pe spinarea celora care muncesc.
Citat:
"Detinatorii de carduri ar trebui sa fie foarte atenti la tranzactiile care li se posteaza pe extrasul de card, iar in momentul in care vad o posibila eroare sa ia legatura imediat cu banca care le-a emis cardul" a declarat pentru HotNews.ro Catalin Cretu, director general pentru Romania al Visa Europe
Asadar tot eu sa ma interesez dupa fiecare plata ce se intampla in cont? Din portofel stiu cati bani scot pe loc, nu trebuie sa verific inca o data.
Ia sa-mi faca domnul consultant un calcul cati bani trebuie sa tin in cont si ce perioada pentru a acoperi costurile:
- deschidere/administrare cont (la unele banci e gratis);
- transfer interbancar spre furnizori;
- transfer intrabancar (cica-i gratuit);
- comision de administrare internet banking (la toti se plateste ceva)
- comisioane de depunere numerar (ca sa pot transferea ulterior)
- ditamai comisioanele (si costurile ascunse) pentru cardurile de credit
Deci sa ma mai scuteasca domnul asta cu analizele lui!
P.S. Fac parte din cei 4%. Eu imi platesc lunar facturi prin Internet....
Totul se bazeaza pe faptul ca nu sunt multe incidente majore, iar daca reclama cineva ceva i se da o despagubire si i se inchide gura. Pana nu o sa avem o autoritate care sa auditeze site-urile de comert, o sa evit pe cat posibil plati online, cel putin in Romania.
Nici macar bancile nu stau extraordinar la acest capitol, vezi incidentul Raiffeisen. Dar macar la banci e mai usor sa rezolvi problemele, la o firma cu trei angajati e mai greu.