In trimestrul I 2012, comparativ cu trimestrul I anul precedent, transportul rutier a inregistrat o crestere atat la numarul de pasageri transportati, cat si la parcursul acestora.
- Transportul de pasageri a inregistrat un numar de 486,8 milioane pasageri transportati in transportul public local si 83,5 milioane pasageri in transportul interurban si international.
- Transportul interurban si international de pasageri In trimestrul I 2012 au fost transportati in total 83,5 milioane pasageri, din care 3,2% au fost inregistrati in transportul international de pasageri.
- Transportul rutier de pasageri detine cea mai mare pondere (81,2%), urmat fiind de transportul feroviar (16,3%).
- Transportul feroviar de pasageri a inregistrat o evolutie negativa atat la numarul de pasageri transportati, cat si la parcursul pasagerilor, comparativ cu trimestrul I 2011 (reducere cu 12,9%, respectiv cu 18,8%).
Transportul rutier a inregistrat o crestere cu 5,7% in ceea ce priveste numarul pasagerilor transportati, in timp ce parcursul acestora a crescut cu 0,6% comparativ cu trimestrul I anul precedent.
In transportul maritim au fost inregistrati o mie de pasageri in flux international. In transportul pe cai navigabile interioare s-au inregistrat scaderi ale numarului de pasageri transportati si parcursul acestora, fata de trimestrul I 2011 (scadere cu 43,0%, respectiv cu 43,2%).
- Transportul aerian a inregistrat un numar de 2,1 milioane pasageri transportati, din care 1,8 milioane pasageri au fost transportati in curse internationale.
- Transportul public local de pasageri
Din totalul de 486,8 milioane pasageri transportati inregistrati in transportul public local, 266,0 milioane pasageri (54,6%) au calatorit cu autobuze si microbuze.

Parcursul pasagerilor a fost de 3086,6 milioane pasageri-km, din care 1505,3 milioane pasageri-km (48,8%) s-au inregistrat in transportul cu autobuze si microbuze.
Transportul rutier de marfuri realizat de operatorii care au licenta de transport a scazut cu 12,0% in ceea ce priveste volumul marfurilor transportate. Din totalul de 28763,0 mii tone marfuri transportate, 25854,0 mii tone au fost operate in transportul national. Volumul marfurilor transportate in transportul national a scazut cu 12,6% fata de trimestrul I 2011.
- Pe total transport rutier, parcursul marfurilor a scazut cu 6,5% fata de trimestrul I anul precedent.
In transportul pe cai navigabile interioare, volumul de marfuri transportate a totalizat 4738,0 mii tone, din care 2078,0 mii tone au fost transportate in flux national. Pentru acest mod de transport, parcursul marfurilor a reprezentat 2333,2 milioane tone-km.
Transportul prin conducte petroliere magistrale a inregistrat 1316,1 mii tone in ceea ce priveste volumul marfurilor transportate, in timp ce parcursul marfurilor a inregistrat un total de 170,9 milioane tone-km.
In transportul aerian, volumul marfurilor transportate a inregistrat un total de 6,9 mii tone.

- In trimestrul I 2012, in transportul rutier national, 62,5% din volumul marfurilor au fost transportate pe distante mici, intre 1-49 km, in timp ce 17,1% pe distante cuprinse intre 50-149 km. Pe distante de cel putin 150 km au fost transportate 20,4% din totalul marfurilor operate de transportatori.
In transportul rutier, diviziunile de marfuri cu cele mai mari ponderi in totalul marfurilor transportate au fost : minereuri metalifere si alte produse de minerit si exploatare de cariera; turba; uraniu si thoriu (30,3%), alte produse minerale nemetalice (19,7%) si produse alimentare, bauturi si tutun (9,5%). In ceea ce priveste parcursul marfurilor, diviziunile produse alimentare, bauturi si tutun si marfuri grupate: un amestec de tipuri de marfuri transportate impreuna au reprezentat cate 13,5% din total parcurs.
Aceste variatii intre ponderile principalelor diviziuni de produse in total marfuri transportate si in total parcurs apar ca urmare a distantelor diferite pe care sunt transportate marfurile, astfel: materialele de constructii sunt transportate pe distante scurte si detin ponderea cea mai mare in total marfuri transportate, iar produsele industriei prelucratoare pe distante lungi si detin ponderea in total parcurs.

In transportul feroviar, ponderi semnificative in totalul marfurilor transportate au fost inregistrate pentru diviziunile: carbune si lignit; titei si gaze naturale (47,8%) si cocs, produse
rafinate din petrol (22,6%).
In ceea ce priveste parcursul marfurilor, 31,3% din total a fost reprezentata de diviziunea cocs, produse rafinate din petrol si 25,4% de carbune si lignit; titei si gaze naturale.
In transportul maritim, ponderi importante in total marfuri au fost inregistrate la diviziunile carbune si lignit; titei si gaze naturale (24,4%) si produse agricole, de vanatoare si silvicultura peste si alte produse din pescuit (21,9%). In transportul pe cai navigabile interioare, ponderi importante in total marfuri au fost inregistrate la diviziunile minereuri metalifere si alte produse de minerit si exploatare de cariera; turba; uraniu si thoriu (48,6%), produse agricole, de vanatoare si silvicultura, peste si alte produse din pescuit (22,8%), carbune si lignit; titei si gaze naturale (9,7%).
In trimestrul I 2012, in transportul rutier de marfuri, marfurile transportate in cont propriu au reprezentat 65,0% din total, iar contra plata 35,0%. In ceea ce priveste transportul de marfuri pe destinatii, 89,9% din total s-a inregistrat in transportul national si numai 10,1% in transportul international (inclusiv tranzitul).
In transportul rutier international de marfuri, 95,1% din totalul marfurilor descarcate au provenit din State Membre ale UE, in timp ce tot 95,1% din totalul marfurilor incarcate au avut ca destinatie State Membre UE. Cele mai mari cantitati de marfuri au provenit din Germania (26,6%), Italia (21,7%) si Ungaria (11,7%), iar in ceea ce priveste volumul marfurilor incarcate, 28,7% au avut ca destinatie Germania, 21,9% Italia si 10,1% Ungaria. Din totalul marfurilor transportate pe rute internationale, care reprezinta 2909,0 mii tone, tranzitul a detinut 35,6%, marfurile incarcate 33,8%, iar marfurile descarcate 30,6%.

Principalii indicatori de utilizare a parcului de vehicule in transportul feroviar, care au inregistrat o dinamica pozitiva, comparativ cu trimestrul I 2011, sunt:
- Parcursul automotoarelor (mii km) a crescut cu 18,3%;
- Parcursul mediu zilnic al locomotivelor folosite pentru transportul marfurilor (km/zi) a crescut cu 16,5%;
- Parcursul mediu zilnic al vagoanelor de marfa (km/zi) a crescut cu 12,5%;
- Viteza medie comerciala a trenurilor de pasageri (km/h) a crescut cu 3,4%;
- Viteza medie comerciala a trenurilor de marfa (km/h) a crescut cu 2,2%.
- - Numarul vagoanelor incarcate intrate din strainatate (mii vagoane) a scazut cu 41,3%;
- - Parcursul locomotivelor folosite pentru transportul marfurilor si pasagerilor (mii km) a scazut cu 7,9%;
- - Numarul vagoanelor incarcate pe reteaua C.F.R. ( mii vagoane) a scazut cu 6,7%;
- - Parcursul mediu zilnic al vagoanelor de pasageri (km/zi) a scazut cu 4,6%;
- - Parcursul trenurilor folosite pentru transportul marfurilor si pasagerilor (mii tren-km) a scazut cu 2,8%.
Capacitatea de transport a vehiculelor pentru transportul public local de pasageri a inregistrat o evolutie negativa, comparativ cu trimestrul I 2011.
Capacitatea de transport a vehiculelor pentru transportul public local de pasageri a fost de 8664,5 milioane locuri-km oferite, inregistrand o scadere cu 4,0% fata de trimestrul I anul precedent, in conditiile in care capacitatea de transport pentru transportul cu metroul a crescut cu 6,1%.
Indicele de utilizare a locurilor-km oferite a fost de 35,6% pentru transportul public local de pasageri (inferior cu 1,6 puncte procentuale fata de cel inregistrat in trimestrul I 2011).
- Scurta comparatie internationala