NNDKP semnaleaza cea de-a sasea solutie favorabila Bancii Comerciale Romane obtinuta in litigiile cu clientii

de DP     HotNews.ro
Vineri, 7 decembrie 2012, 10:55 Economie | Finanţe & Bănci


Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a anuntat vineri ca Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a pronuntat o noua solutie favorabila Bancii Comerciale Romane (BCR), in litigiile prin care clienti ai acesteia urmaresc sa impuna un mecanism propriu de calcul al dobanzii. "IICJ a confirmat apararile formulate de NNDKP pentru BCR cu privire la inexistenta clauzelor abuzive, respectiv la corectitudinea contractelor din perspectiva legii 193/2000 privind clauzele din contractele incheiate intre comercianti si consumatori. De asemenea, a statuat ca prin semnarea documentelor dupa prealabila lor cunoastere si in raport cu mecanismul legal folosit de banca, nu se poate sustine lipsa negocierii sau/si un dezechilibru semnificativ in contract.", transmite casa de avocatura intr-un comunicat.

Hotararea instantei supreme confirma alte cinci solutii anterioare in care s-a decis ca intre dobanda de referinta variabila a bancii si indicele Euribor nu exista identitate. Cele sase solutii definitive si irevocabile ale ICCJ sustin conduita bancii cu privire la valabilitatea contractelor de credit si la modalitatea de stabilire a dobanzii.
Clientii bancii solicitasera instantelor modificarea modului de calcul al dobanzii, compuse din dobanda de referinta a bancii si marja procentuala fixa stipulata in fiecare contract de credit. Acest lucru ar fi avut ca efect diminuarea consistenta a dobanzii, putandu-se ajunge in unele cazuri la valori de 2% -3%, ceea ce ar fi insemnat modificarea costului creditului convenit in urma cu mai mult timp.

"Hotararile ICCJ  imprima linii de conduita partilor angajate in contracte valabil incheiate si se opun anarhiei contractuale. Contractele se incheie, se modifica si se executa conform acordului partilor, iar interventia justitiei este exceptionala si in situatii limita. Ca orice drept reglementat, dreptul consumatorului contine indrumari si limitari, insa aceste reguli trebuie citite si aplicate echilibrat, fara scoaterea lor din contextul legal general. Deturnarea lui de la scopul pentru care a fost creat a fost corect, prompt si coerent sanctionata de Inalta Curte de Casatie si Justitie", apreciaza Ana Diculescu-Sova, Partener Senior NNDKP.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5744 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    5 < 100 (Vineri, 7 decembrie 2012, 11:05)

    mihaibig [utilizator]

    De ce nu mentioneaza NNKDP [aka Castorii] si celelalte 100 de cazuri pierdute? Sau de ce nu spune hotnews despre asta?
    • 0 (0 voturi)    
      Clientii sunt buni de plata (Vineri, 7 decembrie 2012, 11:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mihaibig

      Mai sus de inalta Curte de Casatie si Justitie nu au unde sa depuna contestatie, doar la UE>
      Dar nu se uita nimeni la ei acolo.
      Ce sa mai, clientii sunt buni de plata.
      Pe de alta parte, marja variabila (LIBOR+marja fixa) se foloseste si in strainatate...nu aveau cum sa castige clientii aici. Poate cu altele...
      • +1 (1 vot)    
        marja variabila (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:03)

        adimarian [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Marja variabila nu era compusa din LIBOR/EURIBOR + marja fixa, ci era dobanda de referinta variabila (DRV) + marja fixa. Iar DRV o stabilea BCR-ul cum vroia. La creditele in euro DRV-ul a ramas neschimbat, desi EURIBOR scazuse de la 5-5,5% la 1%.
        • 0 (0 voturi)    
          acum am inteles (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:47)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui adimarian

          este celebra marja interna a bancii....care se stabilea artificial de banca, in functie de costurile cu care se imprumuta din afara. dar de cand s-a privatizat BCR, costurile imprumuturilor externe au scazut pt ei, pt ca au luat bani ieftini de la Esrte.
          marja nu e etica, pt ca metoda de stabilire nu e transparenta.....mai ales ca ar fi trebuit sa scada si nu a scazut...dar clientul a semnat ca e de acord cu modul de calcul al dobanzii....si asta e.
          Sorry, daca au semnat de la inceput ca sunt de acord, nu prea au ce sa faca/
          De curios, cat a ajuns dobanda asta la BCR?
  • +1 (1 vot)    
    De ce nu spune (Vineri, 7 decembrie 2012, 15:17)

    Euunul [utilizator]

    Nestor ca BCR (aparta tot de Nestor) a si pierdut la ICCJ si a fost obliga sa aplice Euribor + 1.5pp si a transpus decizia dupa 1 an d ezile - alt abuz doar dupa o sesizare penala depusa de catre client.
    Iar cred ca 3 din cele 6 au fost trimise spre rejudecare deci.......


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by