Anul fraudelor bancare descoperite​

VIDEO UPDATE DIICOT ancheteaza o alta frauda,  de data aceasta de 85 de milioane de euro. 7 directori de banci, invinuiti / Un fost demnitar comunist, vizat de ancheta

de DP     HotNews.ro
Joi, 13 decembrie 2012, 9:13 Economie | Finanţe & Bănci


Procurorii DIICOT au efectuat joi dimineata circa 50 de perchezitii in mai multe localitati din tara, actiunea vizand destructurarea unui grup infractional organizat, constituit din 58 de persoane printre care 7 directori generali sau comerciali ai unor banci, se arata intr-un comunicat al institutiei. Potrivit comunicatului, acestia obtineau sau inlesneau obtinerea de credite ilegale, acordate in baza unor acte false. Este a doua lovitura data imaginii sistemului bancar dupa ce, in urma cu o luna a fost demarata o operatiune similara. Potrivit RTV, printre oamenii de afaceri suspecti se numara Marius Locic, Vasile si Dumitru Crestin. Reprezentanti ai comunitatii bancare se apara spunand ca nu au cum sa se fereasca tentative de frauda." Unde sunt bani se vor gasi intotdeauna si hoti", spun acestia.
  • "Noi am sesizat inca din 2010 organelor de specialitate existenta unor banuieli privind anumite fraude din interior", au declarat pentru HotNews oficiali ai institutiei de credit.

UPDATE 23:00 Sava Tipa, care ar fi fost ministru in regimul Ceausescu, este vizat de ancheta dupa ce una dintre firmele sale ar fi intocmit documentatia ce a stat la baza uneia dintre activitatile cercetate, au declarat, pentru Mediafax, surse judiciare. Tipa se afla, joi seara, la sediul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata (DIICOT) - Structura Centrala, unde urmeaza sa dea declaratii despre potentiala sa implicare sa in fraudele cercetate, au mai spus aceleasi surse.

UPDATE (20:06) Procurorii DIICOT au inceput joi seara, la sediul din Capitala, audierile din dosarul fraudelor bancare de 85 de milioane de euro, dupa ce la sediul institutiei au fost aduse documente, calculatoare si imprimante ridicate la perchezitiile facute in Bucuresti si in judetele Satu Mare, Ilfov si Valcea, informeaza Mediafax.

Pentru audieri, la DIICOT - Structura Centrala a fost adus, printre altii, omul de afaceri Marius Locic, care a declarat presei, la intrare, ca este absolut nevinovat, are o relatie foarte buna cu bancile si creditarea si ca, in opinia sa, cel mai probabil, a deranjat anumite persoane prin deschiderea unor piete.


"DIICOT a anuntat azi, printr-un comunicat de presa ca ancheteaza un grup infractional organizat, suspectat de fraude bancare, valoarea totala a prejudiciului fiind estimat la 85 de milioane de euro.
Postul TV Money.ro  vehiculeaza numele Volksbank ca banca prejudiciata. Tinem sa precizam ca, in acest dosar, Volksbank a sesizat autoritatile, inca din mai 2010, in cazul unor dosare de credit in care s-au utilizat documente falsificate. Expunerea totala pe client si firmele afiliate, este insa de circa 8 milioane de euro, mult sub cele 85 de milioane anuntate de DIICOT. Creditele beneficiaza de garantii imobiliare. In acest caz, dupa identificarea fraudei, pe langa sesizarea autoritatilor, Volksbank Romania a demarat procedurile de executare silita. Creditele au fost de asemenea provizionate corespunzator, dat fiind ca acest caz dateaza din 2010", se arata intr-un comunicat al institutiei de credit mentionate mai sus. Interventia Volksbank a venit ca urmare a numelor bancilor presupuse a fi implicate: BRD si Volksbank.


"Supravegherea nu se ocupa de acordarea de credite, ci se asigura ca acele credite neperformante sa fie provizionate", declara in noiembrie guvernatorul BNR Mugur Isarescu in cadrul unui briefing de presa. Acesta a mai adaugat ca cei de la Supraveghere nu dau credite si nu supravegheaza bucata cu bucata fiecare imprumut.  "Supravegherea bancara isi face datoria", preciza Isarescu in urma cu o luna

" Nu putem sa detectam toate incercarile de fraudare, a declarat Dan Pascariu la Money.tv. Departamentele antifrauda incearca si reusesc sa impiedice alte situatii dar scapari exista si la nivelul CIA, nu numai la nivelul bancilor din Romania. Noi discutam aici de 1 la mie poate din personalul din sistem bancar, ceea ce nu este ingrijorator. Acordarea de credite se bazeaza pe increrea intr-o intreaga retea: evaluatorul, notarul, ofiterul de credit samd", a explicat Dan Pascariu.



  • 35 de companii luau credite in mare parte ilegale, spune DIICOT
"In fapt, se retine ca, sub coordonarea unor persoane influente din mediul de afaceri din municipiul Bucuresti, invinuitii au realizat beneficii financiare substantiale prin savarsirea de fraude bancare, respectiv prin obtinerea in mod ilegal de credite de la 2 unitati bancare, pentru un numar de 35 de societati comerciale controlate de catre membrii grupului infractional organizat", se mai arata in comunicat

Activitatea acestora a fost sprijinita de catre 7 invinuiti avand calitatea de directori generali/ directori comerciali ai unitatilor bancare, prin coordonarea procedurii de selectie a firmelor, avizare pentru risc si de aprobare a creditelor desi documentatiile firmelor nu intruneau cerintele legale, dar si de catre 6 functionari din cadrul unitatilor bancare, in cursul  gestionarii dosarelor de creditare.

 Membrii gruparii au beneficiat si de sprijinul unor evaluatori autorizati, prin intocmirea unor rapoarte de evaluare pentru bunuri imobile, la valori depasind valoarea reala, in vederea ipotecarii bunurilor cu ocazia incheierii contractelor de creditare.

Contractele de garantie ipotecara cu privire la aceste bunuri imobile erau incheiate si autentificate de catre 4 invinuite,  avand calitatea de notar public, prin supraevaluarea bunurilor imobile, raportat la valoarea de piata si la valoarea  inscrisa  anterior in contracte de vanzare - cumparare  incheiate cu privire la aceleasi bunuri, actele fiind utilizate  de catre membrii gruparii in vederea obtinerii in mod ilegal a creditelor bancare.

Valoarea totala a prejudiciului cauzat prin activitatea infractionala este de aproximativ 85  milioane de Euro.

Citeste aici cum se poate fura o banca din interior. Tehnici exersate in Romania

La sediul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism - Structura Centrala vor fi audiate 90 de persoane, urmand ca dupa finalizarea audierilor sa fie dispuse masurile legale in cauza.



  • De ce se produc asemenea evenimente?
Una dintre cauze tine de calitatea precara a unor angajati din banci. Vezi aici cazul unei foste sefe de sucursala bancara. Lucreaza si acum in domeniu, din cate stiu. La telefon nu da insa relatii. Pentru unii a fost muma, pentru altii nu a fost ciuma. A rulat milioane de euro prin contul personal, bani care nu ii apartineau. Cand a fost prins(a), a recunoscut cu o jumatate de gura. A dat credite pe care alte banci nu le-ar fi dat probabil. Unii clienti sunt cunoscuti oameni de afaceri. Altii sunt simpli amici.  Sotul ei a avut relatii de afaceri cu banca. A luat bani multi, ca doar sotia era sef de agentie. Pe unii ii imprumuta cu zeci de mii de euro.

Scurt remeber: Reamintim ca in 1 noiembrie, DIICOT demantela o alta retea similara, in care frauda era de peste 22 milioane de euro Sesizarea initiala a fost facuta insa de BCR, care a depistat frauda. In finalul zilei, 17 persoane au fost retinute.


  • BRD: Activitatea bancii nu este afectata de acest eveniment. Ramanem la dispozitia autoritatilor
Primele reactii au fost cele ale institutiilor vizate de anchetatori: Fondul de Garantare si BRD. "Astazi, 1 noiembrie 2012, BRD - Groupe Societe Generale a luat cunostinta de o actiune intreprinsa de procurori ai  DIICOT. Conform comunicatului DIICOT, ancheta este in curs de desfasurare, iar faptele vor fi analizate prin raportare la dispozitiile art. 66C procedura penala referitoare la prezumtia de nevinovatie. Activitatea BRD nu este afectata de acest eveniment si BRD ramane la dispozitia autoritatilor pentru a furniza orice informatie necesara legata de acest caz", se arata intr-un comunicat al BRD, remis redactiei.

Intr-un comunicat remis Hotnews, FGDB precizeaza: depozitele bancare sunt in siguranta. "Anchetele referitoare la posibilele acuzatii de frauda in sistemul de acordare a creditelor nu se refera la activitatea de garantare a depozitelor bancare. Fondul de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar (FGDB) este o institutie independenta, persoana juridica de drept public, al carui obiect de activitate nu are nicio legatura cu activitatea de creditare. Fondul de Garantare a Depozitelor in Sistemul de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar (FGDB) este o institutie diferita de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM).  Directorul Fondului de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar este Eugen Dijmarescu.  Fondul de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar are misiunea de a garanta depozitele deponentilor in limita a 100.000 de euro per deponent, per institutie de credit", se arata in comunicatul FGDB

  • BCR: Am sesizat inca din luna mai fraudele
A urmat apoi reactia BCR. "BCR a sesizat DIICOT, in trimestrul II 2012, ca a descoperit, prin divizia antifrauda specializata a bancii, existenta unor falsuri in dosarele de credit a 4 firme din Calarasi, Oltenita si Bucuresti. Cei cativa salariati ai bancii implicati in aceste cazuri au fost concediati. Banca a depus plangeri penale impotriva acestora si a altor persoane din afara bancii. Banca isi continua activitatea normal, ca principal finantator al economiei romanesti. Eventualele prejudicii vor fi recuperate dupa finalizarea cercetarilor.
BCR a reusit sa previna producerea de noi fraude in caz avand proceduri antifrauda complexe si personal specializat.
Mentionam ca analizele de credit au la baza documente emise sau confirmate de companii, institutii si persoane autorizate. Bancile depun toate diligentele, potrivit normelor si regulamentele in vigoare, sa reconfirme autenticitatea si corectitudinea documentelor si informatiilor respective. Daca aceste documente contin informatii si afirmatii false raspunderea revine institutiilor si persoanelor respective.  Salutam eforturile depuse de DIICOT, cu care BCR a colaborat foarte bine pe parcursul cercetarilor pentru elucidarea cazului, incepand din luna mai 2012", spun oficialii celei mai mari banci dupa active.
  • Reprezentanti ai comunitatii bancare: Daca evaluarile garantiilor sunt problema, evaluatorul e vinovat. Un sef de banca nu sta sa verifice toate evaluarile
Bancherii spun insa ca e dificil de spus in ce masura ar putea fi vinovat numarul doi din BRD. "El isi pune poate ultimul semnatura pe documente. Daca creditul acela a fost acordat avand la baza niste garantii false sau frauduloase, nu directorul bancii e vinovat, ci evaluatorul. Un sef de banca nu calculeaza el valoarea garantiilor. Pana la proba contrarie, nimeni nu ma va face sa cred ca Cercel e vinovat", spun reprezentanti ai comunitatii bancare.

  • Reglementatorul pietei bancare indeamna la calm
E drept, la nivelul tuturor creditelor acordate in sistemul bancar, 22 de milioane euro nu reprezinta totusi, o suma care sa afecteze sistemul bancar.
"Intreaga suma estimata la 22 mil. euro care face obiectul fraudelor bancare investigate de DIICOT este provizionata, iar discutiile potrivit carora sistemul bancar ar fi pus in pericol sunt lipsite de sens. Directia Supraveghere din cadrul Bancii Nationale nu are in atributii sa verifice stampilele sau alte acte implicate la un credit acordat de o banca comerciala. Banca Nationala prin Directia Supraveghere verifica un sistem de indicatori financiari ai bancii, precum si cum sunt puse in aplicare reglementarile BNR. Modalitatea de acordare a unor credite si de verificare a actelor apartine exclusiv bancii.", spune Adrian Vasilescu, consilierul Guvernatorului BNR.
  • Reteta era simpla: credite mari obtinute cu ajutorul documentelor falsificate
Intregul grup era constituit din 48 de persoane si pare specializat in savarsirea infractiunilor de inselaciune cu consecinte deosebit de grave si spalarea banilor.

In fapt, se retine ca, in perioada 2010-2012, membrii grupului infractional organizat, sub coordonarea liderului Ruse Daniel - au realizat beneficii financiare substantiale prin savarsirea de fraude bancare, respectiv obtinerea sau incercarea de a obtine un numar de 40 de credite de la 16 unitati bancare de pe teritoriul Romaniei, prin utilizarea unor documente falsificate.

Se mai retine ca invinuitii au obtinut, in mod ilegal, de la Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, in baza unor documente falsificate, finantarea unor proiecte de achizitii utilaje,  prin intermediul unor societati comerciale controlate de catre liderii gruparii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





21379 vizualizari

  • +18 (18 voturi)    
    Foarte importante aceste actiuni (Joi, 13 decembrie 2012, 10:09)

    nano2k [utilizator]

    Aceste actiuni sunt foarte importante pentru ca asa se sifoneaza banii din banci, banci care apoi cer pomeni de la stat.
    • +10 (10 voturi)    
      Da, dar... (Joi, 13 decembrie 2012, 10:44)

      MrJack [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Maresc comisioanele pentru a acoperi pierderile cauzate de creditele neperformante.

      Si tot noi platim...
      • +10 (10 voturi)    
        De acord (Joi, 13 decembrie 2012, 11:33)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui MrJack

        De acord, insa atunci cand din comisioane nu isi mai pot scoate parleala, fug la stat sa le dea pomeni. Deci tot din banii nostri iau, bani pe care apoi ni-i dau cu dobanda.

        "The issue which has swept down the centuries and which will have to be fought sooner or later is the people versus the banks."
        Lord Acton
        http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/l/lordacton409908.html#h7CTHXSEzAgXUXsI.99
        • +8 (8 voturi)    
          :( (Joi, 13 decembrie 2012, 12:05)

          [utilizator] [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

          astea nu sunt banci ci cooperative de credit.
          toate fara deosebire.
          la ce se scrie in articol cooperativele astea de credit ar trebui inchise pe loc,si sa nu mai aiba posibilitatea de a desfasura activitati bancare pentru 50 ani in Romania.
          la fel de normal cei prinsi cu frauda ar trebui sa-si piarda direct( fara sentinta) toate bunurile si toate drepturile,lifetime.
          daca nu se taie in carne vie,degeaba.

          si tare mi-e teama ca actualii guvernanti care de 7 luni nu fac nimic nu vor fi in stare sa schimbe ceva.
          as usual, o sa arate media scrisa si vazuta, telenovele cu infractorii dupa care "crestinii" vor scapa si vor ramine si cu banii.

          de ce-ar fi altfel?ne-am obisnuit deja.
          • 0 (0 voturi)    
            imi place ca faci campanie (Joi, 13 decembrie 2012, 14:42)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui [utilizator]

            scrii f bine ce scrii (subscriu opiniilor tale), da pana nu ai scapat si un pic de bla bla politic, nu te-ai lasat. ""actualii guvernanti care de 7 luni nu fac nimic"". predecesorii guvernanti au facut rah..tul praf. am vazut numai reforme la ei. una peste alta sistemul asta de fraudare nu se stie de cand functioneaza si uite ca a fost descoperit tocmai pe timpurile actualilor...
            cand o sa intelecgeti ca usl=ard=coruptie?
            • +2 (2 voturi)    
              :) (Joi, 13 decembrie 2012, 22:19)

              [utilizator] [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

              multumesc.
              nu incerca sa ma atragi pe plan politic , pentru ca n-am pasiuni.
              in rest, ma mai alint si eu....:))))

              crede-ma ca dupa cum au inceput (usl-ul)nu vor face mare lucru....:))))

              iar ancheta cu bancherii e inceputa de pe timpul lui Boc.
              • 0 (0 voturi)    
                ce zici de ultimele stiri? (Vineri, 14 decembrie 2012, 10:12)

                jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui [utilizator]

                ...in care nume ca blaga, udrea si oana mizil sunt vehiculate in legatura cu mafia bancherilor?
                ai dreptate cu usl-ul. dar cand a facut psd-ul ceva bun? din pacate nici pnl-ul nu este prea departe (termenul de liberal este doar asa de ochii lumii)
                • 0 (0 voturi)    
                  Asa e (Vineri, 14 decembrie 2012, 11:28)

                  nano2k [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

                  Toti sunt o apa si-un pamant, insa neavand ce alege dintre ei, prefer sa ii aleg pe aia care nu se ratoiesc la UE (asta e un minim criteriu).
    • +9 (9 voturi)    
      nu nu (Joi, 13 decembrie 2012, 11:23)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      nu de la stat! De la noi, caci comisioanele sunt multe!
  • +11 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 13 decembrie 2012, 10:23)

    [anonim]

    • +11 (11 voturi)    
      Corect (Joi, 13 decembrie 2012, 11:37)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui

      bancile sunt de mult o gluma proasta, pacaleala majora si spun asta ca licentiat in finate banci.

      Cat despre hotii astia: majoritatea noilor imbogatiti sutn fericiti si daca (worst case scenario) vor face doi ani la mititica dar raman cu milioane de euro (daca nu le-au cheltuit deja).

      Nu inteleg de ce nu se practica confiscari. Chiar nu inteleg. In toata lumea se poarta numai la noi banul pare mai sfant decat viata unui om, etc
    • -1 (1 vot)    
      mica erata (Joi, 13 decembrie 2012, 13:40)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui

      Nu statul garanteaza creditele, ci Fondul National de Garantare a Creditelor. Este o institutie la care presesdinte este dl Eugen Dijmarescu, si care colecteaza contributii lunare de la toate bancile rezidente in Romania. Din aceste contributii se platesc depozitele deponentilor, cand bancile dau faliment.
  • +9 (9 voturi)    
    Aprobare credite (Joi, 13 decembrie 2012, 10:57)

    Pindona [utilizator]

    '' Acordarea de credite se bazeaza pe increderea intr-o intreaga retea: evaluatorul, notarul, ofiterul de credit samd", a explicat Dan Pascariu.

    Dosarul de credit este intocmit pe plan local de ofiterul de credit , acesta preia, de regula in mod critic , documentele financiare si comerciale , alege/propune garantii eligibile de catre banca dar nu are atributii de a le accepta , colaboreaza cu evaluatorul in cuantificarea garantiilor , transmite dosarul unui alt organism care analizeaza documentele din dosar din punct de vedere al riscului .

    Comitetul de credit ia decizia pe baza recomandarii Directiei de Risc care poate fi pozitiva sau negativa , aceasta recomandare are la baza analiza documentelor financiare ( balante si bilanturi multianuale ) , contracte comerciale valide si valabile , istoric CRB , cazier financiar , situatia datoriilor si creantelor .

    Decizia de frauda nu poate fi initiata decat de cineva din aria de decizie in aprobare , care poate recomanda un anumit client pentru a fi racolat / preluat de banca respectiva , apoi '' recomanda '' clientul , solicita mai multa rapiditate in analiza , in final il sustine in comitetul de credite .
    Daca un vice-presedinte sustine cu argumente clientul , de regula creditul este aprobat .
    Dupa 1-2 ani aceste credite devin neperformante .
    Multi dezvoltatori in imobiliare au avut acces la membrii board-ului din banci , ca dovada zecile si sutele de proiecte mari si mai mici transformate in credite neperformante
    • +3 (3 voturi)    
      Bravo (Joi, 13 decembrie 2012, 13:25)

      Pagam [utilizator] i-a raspuns lui Pindona

      Foarte exact. Din proprie experienta stiu cum se dau credite"pe recomandari"adica pe presiuni venite de sus in jos. De multe ofiterul de credit este fortat sa-si dea avizul pentru creditele "prietenoase'
  • +8 (8 voturi)    
    volksbank (Joi, 13 decembrie 2012, 11:22)

    bogdanlungu [utilizator]

    a facut o afacere foarte buna: jupoaie clientii ca sa fure directorii.
    • +4 (4 voturi)    
      de vina nu sunt numai cei care fura, (Joi, 13 decembrie 2012, 13:44)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      ci si cei care ii lasa sa fure. In fiecare banca din Romania exista o directie/departament de audit intern, al carui scop este inclusiv sa previna astfel de fraude. Dar din economie si din prostie, astfel de departamente de audit intern sunt subdotate cu oameni....si auditorii nu au timp sa treaca e la toate sucursalele bancii...si daca trec o fag fugitiv.
      Asa scapa controlului...
      Plus ca daca esti auditor intern, si verifici pe unul cu pile mari (ex director de sucursala), si ii gasesti ceva, atunci ai curaj sa scrii asta in raportul de audit? Ca daca deranjezi, te da afara..
  • +8 (8 voturi)    
    draga BeCeRe....te fura la vedere...:) (Joi, 13 decembrie 2012, 11:33)

    ovidiu35 [utilizator]

    cu doar 3 acte ...:)
  • +2 (6 voturi)    
    Aha (Joi, 13 decembrie 2012, 11:52)

    Mazeta [utilizator]

    Deci cine e grasul şi cine e slabul?
    • +2 (4 voturi)    
      .. (Joi, 13 decembrie 2012, 12:44)

      motanu_ranjila [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Sunt doi grasi si unul slab.
  • +5 (5 voturi)    
    jaf generalizat la stat si privat (Joi, 13 decembrie 2012, 13:08)

    dragos_c [utilizator]

    Ma intreb daca sunt macar vreo duzina de firme private mari din Romania (nici nu mai vorbesc de autoritati, agentii si alte instit. de stat) care sa nu fie implicate in mafia generalizata.

    Avem firme de soft care au dotat scoli si spitale cu programe la preturi supra umflate, firme de distributie medicamente care lucreaza impreuna cu farmaciile private pentru a devaliza sistemul de compensare, notari complici in deposedarea multor proprietari, operatori de telefonie sau cei din asigurari care se inteleg la licitatii umfland preturile, firme din energie, gaz, petrol care extorcheaza consumatorii, fundatii si universitati private care fraudeaza fondurile POSDRU, acum bancile etc. etc.
  • +3 (3 voturi)    
    "Logic ca este Locic" (Joi, 13 decembrie 2012, 13:38)

    Radu_B [utilizator]

    http://www.locicgrup.ro/home

    :-)))))

    D-nu Catalin Voicu si prietenii... Sau despre costurile de a nu avea justitie eficienta, de a nu sanctiona furtul la timp: ieri dai o spaga de cateva sute de mii, astazi arzi niste banci de cateva milioane, maine .... cine stie ?
    • 0 (0 voturi)    
      da :) (Joi, 13 decembrie 2012, 14:21)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

      au oamenii astia niste nume...
  • +4 (4 voturi)    
    E cineva care nu fura in tara asta? (Joi, 13 decembrie 2012, 13:58)

    Trojan.H [utilizator]

    In afara de mine si de maica-mea? Desi nici de maica-mea n-as fi foarte sigur.
    • +3 (3 voturi)    
      Da, cei din cimitire! (Joi, 13 decembrie 2012, 15:06)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Moartea te scapa de hotie dar nu te scapa de hoti.
  • +3 (3 voturi)    
    confiscare bani furati (Joi, 13 decembrie 2012, 15:37)

    akarki [utilizator]

    cum sa fie de acord guvernul nostru cu confiscarea averilor hotilor? ar taia propria mina, jumate din guvern si parlament ar ramine fara banii furati cu truda...si noi vedem numai virful icebergului.
  • +2 (2 voturi)    
    devalizare banci comerciale (Joi, 13 decembrie 2012, 16:41)

    proletara [utilizator]

    Principalii vinovati sunt :
    directorii de banci , care angajeaza personal slab pregatit :
    -apoi auditul intern al bancilor comerciale-Directia de supraveghere a BNR care nu verifica modul de acordare al creditelor. Au ramas patru sucursale BNR in tara, 16 agentii si supravegherea bancara este atat de buna incat se fura ca in codru
    Bancile comerciale nesupravegheate corespunzator vor continua fraudarea intregului sistem bancar .BNR ce face ? In agentii are 2 inspectori bancari si restul de personal in frunte cu directorii citesc presa si preturile din piete.Iar directorii BNR si statisticienii-referenti de specialitate - au salarii cat Basescu .
  • +2 (2 voturi)    
    DIICOT... (Joi, 13 decembrie 2012, 19:12)

    danLaden [utilizator]

    ....NU MAI ANKETATZI!!!!!!!!!!!o sa ajungetzi la fondurile pentru campanie electorala ale USL.....
  • +1 (1 vot)    
    in SUA e mai greu (Vineri, 14 decembrie 2012, 8:47)

    mocri [utilizator]

    Ma gandesc la saracii aia din USA, care trebe sa intre mascati si sa ameninte cu arama pentru a jefui o banca, plus se expun unui risc enorm in cazul cand sunt prinsi sunt inchisi pe viata...cata chinuiala..iata ca la noi e foarte simplu si pana sa-i dovedeasca pe toti astia implicati..vor fi departe in ceva insule bucurandu-se de creditele lasate acasa fraierilor de contribuabili..care inca platesc pt bancorex,dacia felix, banca religiilor, fni, .....etc!!! Avem o tara blestemata!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by