Dl. Ponta spune asa: vom avea 24 de ministri (fata de 20 cati sunt in prezent) si 24 de ministere (fata de 16, in prezent), dar ca nu vor creste cheltuielile cu nici un leu si nici organigrama nu va avea mai multe posturi decat in prezent. Afirmatia mi se pare usor hazardata cata vreme numai salariile in plus ale ministrilor noi ar urca nota de plata (drept este ca nu consistent) cu diferenta dintre salariile din organigrama actuala si salariul unui ministru plin. Cum va face dl. Ponta: va scadea alte salarii sau va cere noilor ministri sa aiba lefuri mai mici decat cele ale colegilor mai vechi?, se intreaba Dan Popa pe blogul Hymerion.ro

Imaginati-va o firma la care sunteti executiv si care decide sa schimbe incadrarea a 10 maistri in dorectori. Vulgar vorbind, aici ne incadram ca situatie. Fiecare nou director ii va cere Executivului drepturile pe care le au si ceilalti directori. Minute in plus la telefoanele mobile, masini, salarii mai mari samd. Executivul spune ok, fara nici o problema, dar sa nu ma coste nici un leu in plus. E usor absurd. Cum gestionezi o atare dilema?

Asta este una din intrebari. Alta e legata de aparat. Fiecare ministru are cativa consilieri si macar o secretara. Din start, numarul posturilor ar urma sa “salte” cu 10 cel putin. Ministrul are totusi nevoie si de o masina de serviciu. Cine va fi vaduvit de masina daca nu se cumpara masini noi, iar noul instalat ca sef al ministerului va primi un firesc automobil de serviciu?

Putem presupune ca pentru a ramane in buget, vor fi taiate alte cheltuieli- hartie, tonnere samd. Asta nu va face decat sa slabeasca calitatea guvernarii. Am fost si eu in situatia de a sta la o coada la unul din organele de Stat iar functionara mi-a spus sa vin cu foi A4 pentru ca nu are pe ce sa imi printeze o adeverinta. M-am conformat, dar mi-a mai luat o ora sa caut si sa cumpar foi iar in final m-am jurat sa nu mai am de-a face cu oficiul cu pricina. In fine, sa revenim.

In prezent, in cel putin un minister e o debandada cat casa. Oamenii au auzit ca institutia va fi splitata in 3 sau chiar 4 institutii mai mici si nu stiu cine, unde va fi repartizat. “Se aude ca unele Directii vor trece cu totul la una din entitatile nou formate, ca altele vor fi eliminate cu totul…Colegii mai smecheri incep sa duca atentii pe la sefi ca nu cumva sa li se reduca postul, …e o nebunie”, imi spunea un functionar de rang mediu. De asta avem nevoie?

Drama politicii noastre alta este: numirile se fac politic, rationand in felul urmator: il numim pe X de la partid ministru. Oricum, el isi va pune sub el niste specialisti care sa stie cum trebuie procedat, ca el nu e de specialitate. Cei de sub ministru sunt insa numiti tot politic sau pe cumetrii si grade de rudenie in ideea ca la randul lor vor pune sub ei niste specialisti care sa le faca treaba cu profesionalism. Numai ca si acestia pun sub ei tot pile si cunostinte, iar cei cativa specialisti din sistem prefera sa intre in mediul privat decat sa faca toata treaba unui minister pe un salariu de doi bani. Si incet, sistemul se duce de rapa, dar cui sa-i mai pese intrucat intre timp vin alegerile, iar ministrii si-au facut deja plinul si pot sta deoparte razand in hohote de cum voteaza poporul.

Pana una-alta, sunt curios cum va functiona noua schema guvernamentala.

Comenteaza pe Hymerion.ro