Compania Grup Feroviar Roman a cumparat luni in nume propriu documentele de privatizare ale companiei bulgare de transport feroviar de marfa BDZ Cargo, intentionand sa participe la licitatie, au transmis HotNews.ro oficialii GFR. "Grup Feroviar Roman analizeaza aceste documente de privatizare, precum si impactul pe care privatizarea o va avea asupra GFR-Grampet Group", se mai arata in comunicat.

Guvernul bulgar a initiat, prin intermediul Agentiei pentru Privatizare, o campanie pentru privatizarea BZD Cargo.

Potrivit anuntului postat pe site-ul Agentiei, doar investitorii strategici si financiari vor fi acceptati la licitatie.

Investitorii strategici trebuie sa aiba experienta de cel putin cinci ani in domeniul transportului feroviar de marfa, licenta de operare pentru acest tip de servicii, certificat de siguranta si un venit anual de mimim 100 milioane de euro in ultimii trei ani.

Investitorii financiari trebuie sa aiba active sau actiuni in alte companii totalizand peste 400 milioane euro anual in ultimii trei ani.

Consortiile, companiile offshore si cele cu datorii fata de stat nu pot participa la licitatie.

Potrivit ministrului Transporturilor, Ivaylo Moskovski, banii proveniti din privatizarea BDZ Cargo vor fi utilizati pentru plata datoriilor. Suma ramasa si un credit de 460 de milioane de euro de la Banca Mondiala vor fi apoi intrebuintate pentru modernizarea cailor ferate.

Divizia de marfa este singura aripa profitabula a BDZ, iar potrivit Novinite, Grup Feroviar Roman a fost descalificat de la prima licitatie pentru divizia de marfa a BDZ dupa introducerea in conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv.

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).

Grup Feroviar Roman face parte din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.