CEO-ul Rompetrol s-a plans ministrului Vosganian: Titeiul si produsele petroliere sarbesti ar putea intra pe piata romaneasca in luna aprilie sau mai cu preturi mult mai mici. Vosganian: Ar putea aparea o reactie favorabila a opiniei publice fata de preturile mai mici

de DP     HotNews.ro
Marţi, 19 martie 2013, 15:11 Economie | Finanţe & Bănci


Reprezentantii Rompetrol s-au plans marti ministrului Economiei Varujan Vosganian, de lipsa de restrictii pentru importul pe piata romaneasca de produse petroliere din Republica Serbia, urmare a aplicarii prevederilor Acordului de comert UE- Serbia, punctand ca titeiul si produsele petroliere sarbesti ar putea intra pe piata romaneasca in luna aprilie sau mai cu preturi mult mai mici. Potrivit Rompetrol, cele mai afectate tari ar fi, pe langa Romania, Slovenia si Bulgaria. Delegatia Rompetrol a fost condusa de Tusupbekov Zhanat - CEO Rompetrol.

Ministrul Vosganian a explicat faptul ca problema preturilor mici, ale produselor provenite din afara Uniunii Europene, se afla deja in dezbaterea Comisiei Europene, in cadrul Consiliului Competitivitate. Exista deja unele propuneri ca trebuie fixate anumite preturi minime de intrare in spatiul UE a produselor din afara Uniunii, in care sa fie incluse costurile ca si cum acestea ar fi fabricate in UE, costuri legate de mediu sau alte cerinte de natura tehnologica etc.

In Serbia, benzina de 95 este la un pret mediu de 1,2 euro/l, in vreme ce in Romania e la 1,35 eur/l.

Demnitarul roman a precizat ca va discuta problema ridicata de Rompetrol si cu alte companii de profil de pe piata romaneasca pentru ca, ulterior, sa existe un punct de vedere comun spre a fi prezentat Comisiei Europene. Ministrul Vosganian a semnalat, insa, reprezentantilor Rompetrol ca ar putea aparea o reactie favorabila a opiniei publice, in general, fata de preturile mai mici practicate de companiile sarbesti.

Varujan Vosganian a mai spus ca va solicita si o intalnire pe aceasta tema cu omologii sai din Slovenia si Bulgaria.

Cum a intrat Gazprom in Romania prin Serbia

Consiliul Concurentei a autorizat in iulie 2012 cumpararea de catre Nis Petrol S.R.L. a trei statii independente de comercializare cu amanuntul a carburantilor auto, situate in judetele Arad si Sibiu. Nis Petrol S.R.L., o societate cu sediul in Romania, face parte din Naftna Industrija Srbije (NIS), care este membra a grupului Gazprom - Rusia.

HotNews arata in octombrie 2011 ca NIS, companie subsidiara a Gazprom Neft, a propus Guvernului roman dezvoltarea unei retele de 70-80 de benzinarii in urmatorii 3-4 ani.

Divizia petroliera a Gazprom vrea sa investeasca pana in 2015 cateva sute de milioane de euro in Romania, potrivit unui anunt al Guvernului facut in octobrie 2011,  dupa o intalnire a premierului cu o delegatie a NIS, companie subsidiara a Gazprom Neft, divizia petroliera a Gazprom. Potrivit informatiilor HotNews.ro, pe partea petroliera, compania intentioneaza sa investeasca in explorare si exploatare si in constructia a 70-80 de benzinarii noi. De asemenea, NIS ar putea sa se dezvolte si in sectorul energiei electrice, transformandu-se in companie integrata. Insa pentru a pune in practica intentia de a investi in sectorul energetic, NIS trebuie sa identifice sursele financiare necesare.

In ceea ce priveste benzinariile, Gazprom Neft a propus dezvoltarea unei retele de 70-80 de benzinarii in urmatorii 3-4 ani.  Pentru alimentarea acestor benzinarii se vor face importuri din Serbia.

Informatii de back-ground:

Pe 30 ianuarie 2010 a fost semnat Acordul Comunitatea Europeana-Republica Serbia, ce instituie progresiv o zona bilaterala de liber schimb pe o durata de cel mult sase ani de la data intrarii in vigoare. CE si Serbia elimina, in cadrul schimburilor comerciale dintre ele, orice taxe vamale la export, orice taxe cu efect echivalent, orice restrictii cantitative la export si orice masuri cu caracter echivalent. Valoarea totala a exportului Romaniei in Serbia s-a ridicat in 2012 la o valoare totala de 313,44 milioane euro (1,69% din total exporturi ale Romaniei). Importurile au fost de 122,57 milioane euro in 2012 (0,56% din total importuri).


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






8695 vizualizari

  • +32 (34 voturi)    
    pai si? (Marţi, 19 martie 2013, 15:19)

    Fapte [utilizator]

    Pai daca vor intra produse petroliere cu preturi mult mai mici, nu inseamna ca vom plati mai putin, care e problema? Ca scade pretul la pompa?
    Pai atunci sa se duca cu ele in Germania, ca noua nu ne trebuie, noi vrem d-alea scumpe.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu pot merge in Germania, (Marţi, 19 martie 2013, 15:23)

      stef_an [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

      pentru ca nu corespund d.p.d.v al calitatii. S-au aliniat doar cu preturile...
    • +11 (13 voturi)    
      :)) (Marţi, 19 martie 2013, 15:30)

      unnene [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

      da da vrem scum. vrem sa ne fure iarasi patriciu si sleahta lui da' hoti, crapa-i-ar ficatu' ala nou
      • +3 (7 voturi)    
        Ca idée (Marţi, 19 martie 2013, 17:08)

        Misu Ionescu [utilizator] i-a raspuns lui unnene

        Patriciu nu mai are nici o treaba cu Rompetrol. Daca tu vrei sa ingrasi conturile rusilor de la Gazprom, n-ai decat sa te bucuri ca bagi benzina un pic mai ieftina...
        • +1 (5 voturi)    
          Un pret mai mic (Marţi, 19 martie 2013, 17:30)

          ancagrigore [utilizator] i-a raspuns lui Misu Ionescu

          inseamna o calitate mai proasta a benzinei. De ce sa vrem sa umplem conturile rusilor cand am putea sa bagam in statul roman? Rompetrol este principalul exportator al tarii, cu peste 1 miliard de euro.
          • +1 (3 voturi)    
            dar... (Miercuri, 20 martie 2013, 8:16)

            IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ancagrigore

            un pret mare nu inseamna si o calitate mai ridicata, din lipsa verificarilor autoritatilor statului care-si iau obolul.
    • +4 (4 voturi)    
      faliment (Marţi, 19 martie 2013, 15:32)

      Agitu [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

      cred ca problema lor ar fi ca nu mai sunt competitivi si intra in faliment. Stai linistit nu cred nici eu povestea asta dar cred ca asta e motivul plangerii. Raman saracii angajati de la Rompetrol pe drumuri.
      • -5 (9 voturi)    
        Sa zicem ca ar falimenta Rompetrol si Petrom (Marţi, 19 martie 2013, 17:16)

        Misu Ionescu [utilizator] i-a raspuns lui Agitu

        Romania ar pierde taxe de vreo 3,5 miliarde de euro, niste zeci de mii de angajati ar intra-intr-adevar, in somaj. Si asta pt ca ne-am bucurat ca vreo cateva luni am putu sa cumparam benzina cu 50 de bani mai ieftina. Buna gandire, ce sa zic
        • +3 (3 voturi)    
          de unde ai scos cifrele astea? (Marţi, 19 martie 2013, 19:01)

          ale valessa [utilizator] i-a raspuns lui Misu Ionescu

          În cazul în care nu fac înțelegeri între ei, un nou competitor pe piață poate însemna un preț mai mic la pompă. Nu mai plângeți pe umerii Petrom și Rompetrol, au profituri uriașe și oricum urlă de fiecare dată când există riscul ca acestea să scadă chiar și cu puțin (vezi reacția lor la încercările guvernanților de a mări acciza). Presupunând prin absurd că benzinarii prezenți acum pe piața noastră ar da faliment din cauza unuia nou intrat, te asigur că acesta din urmă n-ar avea nicio problemă să-i angajeze pe cei care au lucrat în alte benzinării. Cineva va trebui să vândă benzina și la pompele Gazprom, nu vor angaja roboți, iar taxele, impozitele și accizele vor fi plătite aici, în România.
    • +11 (11 voturi)    
      am gasit! (Marţi, 19 martie 2013, 15:40)

      Fapte [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

      Stai, dom'le, ca sintem prea pesimisti!
      Ala de la Rompetrol s-o fi dus la Jean Varujean sa-i ceara niste bani, cu imprumut, sa cumpere en-gross produsele petroliere sirbesti (poate obtine si o reducere daca le ia pe toate) si apoi sa le vinda la preturile "normale". Face si el un ban, ii da lu' Vosganian banii inapoi, cu dobinda, si mai ramine ceva si pentru o spaga la USL.
    • +4 (6 voturi)    
      iar (Marţi, 19 martie 2013, 16:59)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

      Si iata o prima "reactie favorabila a opiniei publice fata de preturile mai mici"
      • 0 (8 voturi)    
        Mda... (Marţi, 19 martie 2013, 18:01)

        ancagrigore [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

        este evident ca e o reactie favorabila din moment ce romanul cand aude "dincolo e mai ieftin" si-ar baga orice in masina aia daca e un pret mai mic. la fel si cu cozile la tigai. Conteaza calitatea? Mai putin pt romani, asta e mentalitatea. N-as da nici batuta bani la rusi, prefer sa contribui pentru statul roman ca doar aici traiesc.
    • 0 (0 voturi)    
      ce are .... cu ..... (Miercuri, 20 martie 2013, 13:08)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

      pretul la pompa (pt. public) nu poate fi comparat -poate doar de poetul Vosganian. TVA e diferit, accize sunt diferite, legi diferite. Iar cu trei benzinarii, sau chiar cu 70 nu se face decat un faaaaassss mediatic.
  • +31 (33 voturi)    
    Doamne apara si pazeste! (Marţi, 19 martie 2013, 15:20)

    alex1978 [utilizator]

    Nu vrem benzina si motorina ieftine!!!!
    • +11 (13 voturi)    
      Noi vrem, da' Rompetrol nu (Marţi, 19 martie 2013, 15:26)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui alex1978

      Noi vrem benzina ieftina, da' Rompetrol nu vrea. le afecteaza profitul.
      • -1 (1 vot)    
        Ia uite ! (Marţi, 19 martie 2013, 16:59)

        andreiu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Si iata o prima "reactie favorabila a opiniei publice fata de preturile mai mici"
    • 0 (6 voturi)    
      Exact! (Marţi, 19 martie 2013, 17:16)

      ancagrigore [utilizator] i-a raspuns lui alex1978

      E bine sa platim cu cativa bani in plus benzina, insa e rau faptul ca banii astia nu ajung in nici un fel la statul roman ci la rusii de la Gazprom. Asta e partea nasoala.
      • 0 (2 voturi)    
        curca... (Miercuri, 20 martie 2013, 9:47)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui ancagrigore

        indiferent cine va vinde benzina vor plati taxe si accize statului roman...
        preturile la carburant nu au tinut cont nici un moment de pretul bariluoui, doar atunci cand barilul a crescut foarte mult a crescut si pretul benzinei, invers insa nu a mai functionat...
        daca nu vrem competitie, concurenta, daca preturile nu tin cont de costuri ci numai de profit, atunci sigur societatea este bolnava, nu asta este capitalismul despre care am invatat si pe care l-am asteptat atatia ani...
        dar se gasesc cativa care detin puterea si iau decizii contra naturii...
  • +25 (27 voturi)    
    Sa nu cumva sa se ieftineasca... (Marţi, 19 martie 2013, 15:21)

    stef_an [utilizator]

    benzina/motorina in Romania!
    • +2 (4 voturi)    
      Hai sa mai nuantez... (Marţi, 19 martie 2013, 17:44)

      stef_an [utilizator] i-a raspuns lui stef_an

      Recunosc ca m-am enervat si nu am mai citit integral articolul.
      1. Eu nu as cumpara nimic de la rusi, nici daca ar fi 1 RON/Litru.
      2. In acelasi timp preturile la benzina/motorina ar putea fi mai mici, avand in vedere ca suntem producatori. E bataie de joc ce se intampla la noi in tara!
      • 0 (0 voturi)    
        gazprom este indirect pe piata romaneasca (Miercuri, 20 martie 2013, 9:58)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui stef_an

        Asa cum la NIS este Gazprom actionar, asa este si la OMV. Multa lume nu stie, dar Gazprom detine vreo 20 si ceva % din OMV. Este asta o problema? Eu zic ca nu, a trecut de mult influenta statelor puternice asupra statelor mici. Acum vorbim de influenta unor structuri suprastaatale, companiile multinationale, acestea conduc lumea, UE. Nu Angela Merkel sau Putin...Ar fi util ca oamneii sa inteleaga ca a trecut timpul statelor nationale si a gandurii in tremeni nationalisti. Interesele sunt de grupuri transnationale. Ideile nationalist sunt in continuare promovate, pentru ca aduc voturi, dar in economia si politica reala nu mai au valoare.
  • +10 (10 voturi)    
    E de rau (Marţi, 19 martie 2013, 15:24)

    nano2k [utilizator]

    A se citi:
    Românul s-a obisnuit cu preturi exorbitante la carburanti, de ce sa fie mai ieftin acuma?

    Salariile si conditiile angajatilor sunt de mizerie, dar preturile sunt super europene, ceea ce inseamna mega profit pentru aceste companii care intretin saracia in România. Sa nu uitam ca totul in lumea asta incepand cu ce ai pe masa pana la avionul cu care zburam are in cost carburantul.
  • +11 (11 voturi)    
    domnu' vozganean (Marţi, 19 martie 2013, 15:33)

    unnene [utilizator]

    cum va stim filorus nu m-ar mira sa le dati o smetie nenorocitilor care vor sa vanda ieftin pe la noi p'acilea. cum mama dracu sa fie mai eftin? pai ce noi suntem colonie a europei? :)) eu zic sa bagati in pretul benzinei asa: timbrul de mediu, rovigneta, bulgareta, ungareta si austrieta...a si sarbeta ca sa nu vina nesimtii astia sa vanda la pret da dumping.
  • +5 (5 voturi)    
    si voi o sa crapati ...".domnilor "" (Marţi, 19 martie 2013, 15:43)

    geocrin [utilizator]

    Nu stiu domnii speculant ajutati de clasa politica altceva decit sa adune, pina crapa.
    Ce conteaza ca multi care lucreaza cinstit NU stiu cum sa ajunga de la un salar la altul.
    Politicienii din toate guvernele de pina acum au fost aceia care au dat friu liber imbogatiri multora peste noapte si fara munca.
    Rau este sa fii sarac sa nu ai cele necesare, dar cred ca este si mai rau dupa ce ai adunat, fara sa stii bine cite conturi si la cite banci ai.....sa-ti spuna doctorul NU ai voie sa maninci decit fructe, zarzavaturi si sa bei ceaiuri cit mai multe pe zi.
  • +10 (10 voturi)    
    INteresant.. (Marţi, 19 martie 2013, 15:44)

    Coco@ [utilizator]

    Foarte interesant cum reuseste Serbia, care nu are nici zacaminte importante de titei nici porturi, sa produca benzina/ motorina mai ieftina decat Ro. Cei de la Rompetrol se precipita ca o sa le scada profitabilitatea, iar un ministru al economiei, care ar trebui sa fie interesat in scaderea costului la combustibili - care se va traduce in cresterea profitabilitatii tuturor agentilor economici, ne spune ca va avea el grija sa nu scada pretul benzinei/ motorinei.
    • +1 (5 voturi)    
      nu e greu de priceput (Marţi, 19 martie 2013, 17:10)

      Misu Ionescu [utilizator] i-a raspuns lui Coco@

      Serbia nu are reusurse, insa au rusii. Serbia e poarta lor de intrare in Europa. Rompetrol este principalul exportator al Romaniei, NIS va deveni exportator de profituri catre Moscova, statul roman nu o sa se mai aleaga cu nimic.
    • +2 (2 voturi)    
      accizele tata, accizele (Miercuri, 20 martie 2013, 10:05)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Coco@

      NIS importa petrol si il prelucreaza in rafinaria lor. Dar Serbia nu a intrat, inca, in UE si nu are accizele din uniune. M aintreb cati dintre voi stiu cat reprezinta accize si TVA si cat profit din costul unui litru de benzina. Iata cum se prezenta situatia la 1 ianuarie 2011, nu am o situatie actuala, dar cred ca proportia este asemanatoare:
      - acciza este de 467 EUR / tona
      - taxa de drum este de 125 EUR / tona
      - taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat in urma falimentului Bancorex), adica 10 EUR / tona
      Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.
      Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina: 370+467+125+10=972 EUR / tona (taxe si accize)
      Se adauga TVA de 24 %, adica 233.28 EUR
      Totalul este de 1205.28 EUR / tona
      Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
      Producatorul incaseaza 370 EUR / tona
      Statul incaseaza 835.28 EUR / tona

      Asa ca nu mai injurati asa de tare companiile petroliere, ci mai mult statul care incaseaza fara sa faca nimic. Putems a ne uitam si la jumatatea plina a paharului, daca pretul la pompa ar fi mic, s-ar fi consumat mult mai mult si nici nu s-ar fi facut eforturi de gasire a energiilor alternative ce tind sa inlocuiasca pe cele provenind din resurse fosile. Lumea va fi mai curata si mai buna, fiti optimisti :)
  • +8 (10 voturi)    
    Pai de ce sa fie Concurenta? (Marţi, 19 martie 2013, 15:49)

    alex1234 [utilizator]

    Pai de ce sa fie Concurenta la Vanzarea Petrolului si a Benzinei in Romania?

    Cartelul Petrolului initiat si fondat prin Privatizarile lui Nastase trebuie sa aibe Profituri Uraiase....Nu?
  • +6 (8 voturi)    
    Ptiuuuu, Tulai Doamne ! (Marţi, 19 martie 2013, 15:50)

    I_made_a_bubu [utilizator]

    Doamne fereste, nu cumva sa scada pretul la pompa, nu cumva sa existe competitie.

    Ce s-a intamplat cu competivitatea pe o piata de desfacere ?
    Economie de piata ceva ?
    Vreti sa aveti piata de desfacere, micsorati preturile !!!

    Da Doamne sa vina aia cu titeiul la jumate de pret, sa le dea putin peste bot.
  • +7 (9 voturi)    
    vreau benzina cu 7 lei (Marţi, 19 martie 2013, 15:51)

    blaponta [utilizator]

    sa va fie rusine, rusine ca vreti sa ieftiniti benzina. Va imploram, nu o ieftiniti, vrem sa platim 7 lei pe litru. Multumim pt intelegere. Sunteti un guvern de mare isprava !
  • +6 (8 voturi)    
    hahaha, super! (Marţi, 19 martie 2013, 16:00)

    ampersand [utilizator]

    Unde-s meseriasii care ne explicau ca, spre deosebire de firmele straine care ne jumulesc, patronii romanii sunt sociteti caritabile, atenti la grijile romanilor, gata sa le dea totul la preturi mici sau chiar gratis? :)))
  • +3 (5 voturi)    
    Repede!!! (Marţi, 19 martie 2013, 16:00)

    taticutu [utilizator]

    Fratilor,sa iesim repede si sa demonstram,ca nu cumva sa platim mai putin la produsele petroliere si de ce sa nu se ingrase in continuare actualele societati petroliere si bancile !
    De ce sa platim mai putin,ce daca noi avem si petrol in subsol ?
    Solutie : repede scumpire,reclamatie si la UE ( unde e dna Macovei ?),mariri de accize,hai ce mai asteptati?
    • +1 (1 vot)    
      Si (Miercuri, 20 martie 2013, 8:11)

      cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      ce legatura are Macovei cu petrolul ? Aaaa, da, sa te afli si tu in treaba !
  • +5 (5 voturi)    
    BAI VARU JEAN! (Marţi, 19 martie 2013, 16:09)

    schroedinger [utilizator]

    Care e problema? Eu ii dadeam bani de un covrig si-l dadeam afara!
    De ce baietii cu pompele nu practica sistemul flexibil de preturi care functioneaza in toata Europa. Dimineata scump, dupa amiaza scad preturile cu 5 pana la 10 centi pe litru!
  • +6 (6 voturi)    
    O nu (Marţi, 19 martie 2013, 16:09)

    Florin@ [utilizator]

    Nu cumva sa se ieftineasca benzina.

    Mare pacat ar fi !!!
    Le e frica de concurenta. Petrom are pact cu Rompetrolul si stabilesc preurile.
  • +7 (7 voturi)    
    Asta e competitia (Marţi, 19 martie 2013, 16:12)

    Dalinar [utilizator]

    Poate afla si Vozganian, Ponta...Patriciu. Asa se dezvolta sanatos o economie capitalista. Poate incepe si la noi si scapa romanii de preturile impuse, taxele aparute peste noapte...de feudalism in general.
  • +4 (4 voturi)    
    Si concurenta? (Marţi, 19 martie 2013, 16:14)

    Andrei18 [utilizator]

    Piata e libera si stabileste nivelul pretul, Ministerul economiei ar trebui sa intervina doar in cazul cartelurilor.
  • +5 (5 voturi)    
    saracii (Marţi, 19 martie 2013, 16:15)

    andrei1232000 [utilizator]

    o sa se multumeasca cu profituri rezonabile snapanii de la OMV, Lukoil si Rompetrol. rusii vor construi un parc de rezervoare probabil in jurul timisoarei de unde vor aproviziona statiile din romania si ungaria. vor folosi vechea conducta dintre Pancevo si Timisoara. si vor sparge cartelul celor trei ca sa imbunatateasca imaginea rusiei. si cu guvernul nostru filo sovietic au toate sansele.
    • -1 (5 voturi)    
      Asa, sa ne bucuram pentru profiturile rusilor (Marţi, 19 martie 2013, 17:12)

      Misu Ionescu [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      De bine de rau, statul roman incaseaza niste bani de la Petrom si Rompetrol, care sunt cei mai mari contribuabili. De la rusi probabil ca o sa luam ce am luat timp de 50 de ani... nu scriu cuvantul, sa nu se supere admin-ul de Hotnews
      • +1 (1 vot)    
        gascane... (Miercuri, 20 martie 2013, 9:54)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Misu Ionescu

        las-o usor ca macane... statul are stabilite accize, si inca ce accize1 si le incaeaza de la oricine comercializeaza carburant in romania...
        du-te si prosteste pe altii, ca ne-am saturat de prostiile patricilor, care si el ameninta tot cu prostiile pe care le debitezi tu, plus ca da afara cinci mii de oameni.. mai tii minte sau de la nivelul tau nu se vede?...
        hahalero...
  • +5 (5 voturi)    
    Lobby (Marţi, 19 martie 2013, 16:17)

    morometu [utilizator]

    Ce bine daca vine concurenta!
    Asa se intampla intr-o economie de piata functionala. Variatiile la combustibil s-au simtit doar la crestere; scadere n-am mai vazut. Si pe urma se lauda cu mari cresteri de profit net...in perioade de criza.
    La fel cu euriborul in dobanzile la credite: s-a simtit doar la crestere. Pe urma au inceput sa faca lobby.
    • -1 (5 voturi)    
      Fratee (Marţi, 19 martie 2013, 17:43)

      razvanTud [utilizator] i-a raspuns lui morometu

      se face o concurenta neloiala ! Rusii invadeaza practic companiile romanesti si ne iau ochii cu acest pret mai mic la benzina! Singura formula prin care se pot promova. Insa nu inteleg de ce avem dorinta sa umflam conturile rusilor cand am putea sa facem asta pt statul roman?!? Nu zic asta din patriotism, dar prefer tara mea cu toate probleme ei decat pe rusii care ne-au tras-o de fiecare data cand au avut ocazia !!!
      • +2 (4 voturi)    
        Frateee (Marţi, 19 martie 2013, 18:11)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui razvanTud

        Dar lasa ca e bine, concurenta e buna indiferent de unde vine.
        Vin rusii (daca o fi adevarat) cu preturi mici? Astialaltii de ce nu s-ar adapta? Pentru profituri de miliarde de euro? Hai lasa vraja...

        Angajatii din benzinarii au salarii de mizerie, dar pretul la pompa e european.
        • -1 (3 voturi)    
          Nu e chiar asa (Marţi, 19 martie 2013, 18:41)

          Misu Ionescu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

          Rusii tin pretul mic pana cand ii pu pe butuci pe ceilalti, dupa care joci dupa cum canta ei. Nu lua nimic bun de la rusi, zau asa. Asta e o simulare de concurenta cat sa te faca sa ajungi la mana lor. Nu zic ca Petrom nu ar putea fi taxa mai tare de statul roman, ca ei sunt megaprivilegiati in raport cu altii, dar nici nu pot sa inhit asa usor o galusca gen NIS care vind ecu 50 de bani mai ieftin
  • +4 (4 voturi)    
    Ideea de baza: (Marţi, 19 martie 2013, 17:00)

    andreiu [utilizator]

    Daca nu faci fata... te lasi de meserie...
  • -1 (3 voturi)    
    ? (Marţi, 19 martie 2013, 17:06)

    owl [utilizator]

    E prea ciudata stirea ; e posibil ca diferenta de pret sa fie de la accize, si nu de la producator ? Caz in care s-ar justifica declaratia Rompetrol...
  • -1 (5 voturi)    
    Mie mi se pare (Marţi, 19 martie 2013, 17:10)

    razvanTud [utilizator]

    ca Gazprom face concurenta neloiala companiilor romanesti prin pretul mai mic cu care aduc benzina. Rompetrol ramane totusi principalul exportator al Romaniei.
  • +2 (4 voturi)    
    :) (Marţi, 19 martie 2013, 17:49)

    Analfabet [utilizator]

    Si concurenta e proasta pentru ca??? Nu inteleg... sa deschida si ei in Serbia...
  • -1 (3 voturi)    
    E simplu (Marţi, 19 martie 2013, 18:38)

    Misu Ionescu [utilizator]

    Sarim toti sa ne dam cu parerea fara sa avem habar despre ce vorbim. In Romania, companiile petroliere incaseaza aproape de doua ori mai mult decat productatorul, de pe urma unui litru de benzina. In momentul in care apare o situatie cum este cea din Serbia, este evident ca un producator roman nu poate face fata concurentei. MAI ALES DACA ESTE DIN PARTEA GAZPROM, un gigant cu resurse uriase!! Rusii au Europa la degetul mic prin politica de preturi a gazelor, daca vrem sa ajungem si noi dependenti de ei dpv al benzinei, hai sa cumparam doar de la NIS de acum inainte.

    UIte si un calcul
    467 €/tona - acciza;
    125 €/tona - taxa de drum;
    10 €/tona - taxa de solidaritate (câte un cent/litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat în urma falimentului Bancorex);
    370 €/tona - pretul producatorului.
    Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:
    467 + 125 + 10 + 370 = 972 €/tona (taxe si accize)

    Se adauga TVA de 24%, adica 233.28 €

    Producatorul încaseaza 370 €/tona

    Statul încasează 835.28 €/tona
    • 0 (0 voturi)    
      pai si cine.... (Miercuri, 20 martie 2013, 10:00)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Misu Ionescu

      spune ca aceste taxe si accize nu se mai incaseaza? tu poti vinde benzina in romania fara sa platesti aceste taxe si accize statului?...
      pe cine prostesti?
      cum justifici cresterea preturilor la carburanti in conditiile in care barilul a tot scazut mereu? cand barilul ajunsese pe la 145 dolari pretul benzinei era de 4-5 lei pe litru, cand barilul a scazut sub 50 dolari pe baril, pretul benzinei a urcat spre 6 lei litrul...
      e usor pe urma sa spui ca ai profituri uriase in conditiile incare consumul a scazut si numarul masinilor creste mereu... orice tembel stie sa faca astfel de profit, important este sa gasesti prosti care sa te sustina...
    • 0 (0 voturi)    
      re (Miercuri, 20 martie 2013, 10:52)

      Florin1982 [utilizator] i-a raspuns lui Misu Ionescu

      Lucrezi cumva la marketing Petrom?
      Daca tot afisezi acest calcul- da ne si sursa.
      Si intr adevar saracutii de la Petrom au scos doar 1 mld eur profit... Chiar ii plang- sunt impovarati de atatea taxe


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version