- Apartamentele cu 2 camere vor fi vedetele pietei imobiliare
- Internetul va fi, in continuare, canalul preferat pentru promovarea proprietatilor imobiliare aflate la vanzare
- Criteriile in alegerea unei locuinte sunt: pretul si anul constructiei
- Piata imobiliara, in ansamblul sau, va cunoaste o perioada de stabilizare din punct de vedere a nivelului preturilor proprietatilor imobiliare si a numarului de tranzactii
- Garsonierele au un procent de 12% din tranzactii, interesul pentru acest tip de locuinta fiind mai scazut de la inceperea programului Prima Casa care a facilitat accesul catre locuintele cu 2 si 3 camere.
In ceea ce priveste modul in care sunt promovate proprietatile imobiliare aflate la vanzare, Internetul cunoaste cea mai importanta crestere, fiind cea mai importanta resursa media. Pe locul doi se afla presa scrisa care inregistreaza insa o tendinta de scadere, iar locul al treilea este ocupat de targurile imobiliare.
In topul zonelor preferate de romani atunci cand vine vorba de alegerea unei locuinte, se estimeaza ca pe primul loc va ramane zona semicentrala, 34% dintre preferintele clientilor urmand sa se canalizeze catre aceasta directie, in timp ce doar 11% dintre potentialii cumparatori s-ar orienta catre o locuinta in afara orasului.
Criteriile in alegerea unei locuinte de care cumparatorii sunt interesati cel mai mult sunt: pretul si anul constructiei. De asemenea, viitorii proprietari urmaresc cu mare atentie starea proprietatii, apropierea de mijloace de transport si de institutii de invatamant.
Din punctul de vedere al participantilor la eveniment, piata imobiliara, in ansamblul sau, va cunoaste o perioada de stabilizare din punct de vedere a nivelului preturilor proprietatilor imobiliare si a numarului de tranzactii.
Creditul ipotecar/imobiliar CASA MEA BCR ofera posibilitatea clientilor de a cumpara sau construi o locuinta, de a refinanta un credit contractat anterior sau pur si simplu sa modernizeze casa pe care o detin deja, BCR finantand pana la 85% din valoarea garantiilor aduse.
"In teorie, in Romania, majoritatea vanzatorilor si cumparatorilor negociaza pretul proprietatilor imobiliare in euro dar, in practica, sunt din ce in ce mai multe cazuri in care moneda utilizata este leul. Astfel, intalnim potentiali cumparatori care au venituri in lei, economisesc pentru avansul la casa prin constituirea de depozite in lei si acceseaza creditul pentru cumpararea locuintei in lei. Totodata, vanzatorul constituie cu banii primiti depozite bancare in lei", a declarat Teodor Mincu, Seful Biroului Intermediari, BCR.