Desi marcheaza o tendinta descrescatoare fata de luna ianuarie 2013, raspunsurile privind perspectivele de crestere raman semnificative in iunie 2013: 69% dintre liderii romani de business considera ca vor inregistra cresterea cifrei de afaceri in acest an.

In acelasi timp, increderea liderilor de business in industria in care companiile lor activeaza a scazut semnificativ intre ianuarie si iunie: proportia companiilor deloc increzatoare in potentialul industriei lor din acest an a crescut cu 17 puncte procentuale, pana la 33% dintre companii, in timp ce procentajul companiilor oarecum increzatoare a scazut de la 35% la 23%, in aceeasi perioada, arata concluziile studiului "O noua viziune a cresterii"- editia iunie 2013, publicat vineri de Ernst & Young.
Referindu-se la estimarile privind cresterea profitului, acestea raman si ele pozitive, pastrandu-se in aceiasi parametri ca la editia din ianuarie 2013. Daca in ianuarie, 68% dintre companiile respondente asteptau profituri in crestere in 2013, in iunie procentul acestor companii a scazut cu 2 puncte procentuale, la 66%. Din total, 11% asteapta chiar o crestere a profitului cu peste 30%.
Studiul Ernst & Young are la baza un chestionar aplicat in perioada 1-14 iunie 2013. In raport se analizeaza raspunsurile a 103 executivi de top, prezentandu-se perceptia acestora asupra perspectivelor mediului de afaceri din Romania in 2013.

- Finantarea continua sa fie in principal prin credite bancare
- Salariile stagneaza sau cresc usor
In privinta salariului, 53% dintre liderii de business au declarat ca intentioneaza sa ofere o marire de salariu intre 5-10%, peste rata estimata a inflatiei, in timp ce 45% prognozeaza o stagnare a nivelului salarial in acest an.
- Ce le preocupa pe companii la jumatatea anului?

Costurile mici sunt considerate in continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piata, chiar inregistrand o tendinta crescatoare, pana la 40% dintre cei chestionati - acelasi nivel de importanta pe care comunitatea locala de afaceri o acorda consolidarii notorietatii marcii si a cresterii increderii in brand. Asadar, 40% dintre respondenti se asteapta ca principala batalie competitiva sa fie data in acest an prin eforturile de marketing.
"Desi perspectivele asupra unora dintre indicatorii financiari marcheaza o usoara tendinta descrescatoare la jumatate de an, numeroase companii isi pastreaza optimismul in privinta rezultatelor financiare ale acestui an", spune Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young Romania.
Despre studiul "O noua viziune a cresterii"
Studiul Ernst & Young privind perceptia mediului romanesc de afaceri in 2013 lansat in luna iunie 2013 are la baza un chestionar care analizeaza perceptiile a 103 executivi de top provenind din organizatii ce opereaza la nivel local in diverse industrii, dintre care 27% companii cu venituri de peste 100 mil EUR, 12% intre 50-100 mil EUR, 33% intre 10-50 mil EUR. Acestia au raspuns chestionarului Ernst & Young in perioada 1-14 iunie 2013.