Populatia are un apetit scazut pe segmentul creditelor de consum, iar populatia creditata are o tendinta de imbatranire. Programul Prima Casa a sustinut peste 90% din cresterea pe ipotecar iar in zona creditului de consum, din 10 credite acordate, 6 reprezinta refinantari, a declarat vineri la Sinaia Marius Istrati, seful departamentului Dezvoltare Produse Fizice din Volksbank, in cadrul unui seminar organizat de Finmedia.

Potrivit unui raport de cercetare realizat de Volksbank, bancile cu retele de unitati mai mari reusesc sa isi atraga clienti mai usor decat cele cu numar limitat de agenti. Inafara dobanzilor, clientii sunt sensibili si la durata de timp in care bancile ofera creditului (tot ce depaseste o saptamana e mai greu de acceptat pentru un client). "Pentru creditele de consum, clientii vor sa ia creditul intr-o zi, iar la imprumuturile pentru locuinta, o saptamana este un termen acceptabil pentru clienti", a spus Istrati.

In acest moment sunt circa 4,3 milioane clienti cu credite inregistrate la Biroul de Credit din din care aproximativ 500 mii pensionari, a mai spus Istrati. Potrivit acestuia, valoarea medie a creditului de consum in euro a scazut de la 6000 de euro in perioada de boom la 3000 de euro, iar media unui imprumut ipotecar a scazut de la 39000 EUR la 36000 EUR .