Vasilescu, BNR: Lumea merge spre taxarea mare a resurselor şi materiilor prime şi neimpozitarea muncii

de DP     HotNews.ro
Marţi, 24 septembrie 2013, 12:14 Economie | Finanţe & Bănci


Adrian Vasilescu
Foto: AGERPRES
Urmatorul model economic post criza nu se va mai baza pe creditare si se va migra de la vanzare directa la leasing, iar statele vor pune taxe foarte inalte pentru materii prime si materiale si vor impozita minim munca, sistem care ar putea fi preluat si de Romania, afirma Adrian Vasilescu, citat de Mediafax.  "Lumea merge spre taxe foarte mari pentru materii prime si materiale, pentru resurse. Resursele vor costa foarte mult sub efectul impozitarii. Munca, tocmai pentru a stimula performanta, inovatia, va fi impozitata la minim. Si Romania are de gandit, nu cumva este timpul de aceasta schimbare?", a spus Adrian Vasilescu consilierul guvernatorului BNR la un seminar.

Avand in vedere schimbarea paradigmei de creditare si a regulilor prudentiale si de adecvare a capitalurilor, Vasilescu spune ca pe viitor creditul va ajunge pe ocolite la populatie, mai intai la companii si apoi prin produse la populatie.

Consilierul guvernatorului BNR a aratat ca nu are un raspuns privind reluarea creditarii, din mai multe puncte de vedere, desi finantarea a mers in continuare in anii de criza, chiar daca nu la nivelul asteptarilor si la nivelul dinainte de anul 2008.

"Cat priveste 2000 - 2008 aici un raspuns exista. Ce a fost in perioada 2000 -2008 nu va mai fi, nu in timpul vietii mele, ca vedeti ca am parul alb, dar nici in timpul vietii dumneavoastra. Vreau sa atrag atentia asupra faptului sa nu privim la ce a fost pana in 2008. Si nu doar aici in Romanis, ci din Japonia pana in America nu va mai fi ce a fost", a punctat Vasilescu.

El a explicat ca nu se poate vorbi despre tendinte, pentru ca nu s-au conturat nicaieri in lume, si a aratat ce schimbari intervin in agricultura.

"Tendinta actuala in agricultura sunt seminte care se pun in pamant si rodesc 4-5 ani fara sa mai rascolesti pamantul (...) Asta merge in toata lumea pentru ca se migreaza de la economia liniara la economia circulara", a exemplificat Vasilescu.

El a aratat ca din circuitul economic (cercetare, dezvoltare, productie, vanzare) dispare vanzarea pentru "ca toata planeta gandeste trecerea de la vanzare la leasing".

Potrivit lui Vasilescu, in perioada 2000-2008 o familie tinea un televizor 3 ani, dupa care il arunca pentru ca lua un credit de la banca pentru a-si cumpara un nou televizor.

"Atunci un televizor, ca sa nu ma refer la automobil, dar automobilul este cel mai important, pentru ca fabrica iti va da un automobil, dupa trei ani ti-l ia, ii mai face ceva si ti-l da inapoi", a povestit Vasilescu despre viitorul model de comercial.

El a fost contrazis de ministrul delegat pentru IMM-uri, Afaceri si Turism, Maria Grapini, care a afirmat ca refuza sa creada in scenariul in care creditarea nu se va relua la nivelul anilor 2000 -2008. Ministrul IMM-urilor a argumentat ca istoria arata o permanenta repetitie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2478 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    lumea normala! (Marţi, 24 septembrie 2013, 12:22)

    Johanis [utilizator]

    dar la noi este exact invers!
    • +1 (1 vot)    
      Gresesti! (Marţi, 24 septembrie 2013, 13:25)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      La noi forta de munca este considerata resursa/materie prima.
      Ca dovada: este cea mai exportata resursa a Romaniei, ce aduce, de departe, cea mai multa valuta in tara. Munca capsunarilor.
      In 2008 aducea 6 miliarde de dolari anual.
      In 2012 aduce inca 4 miliarde. Anual.
      Anul acesta au adus deja peste 2 miliarde

      http://cursdeguvernare.ro/finantarea-economiei-balanta-de-plati-cum-au-trecut-%E2%80%9Dcapsunarii%E2%80%9D-inaintea-investitorilor-straini.html

      Bani care intra in tara aproape exclusiv in consum pentru ca sunt trimisi pentru sustinerea familiilor ramase si foarte putini in investitii.
  • +3 (5 voturi)    
    domnu, Poanta, se aude si la dumneavoastra? (Marţi, 24 septembrie 2013, 12:56)

    lyth [utilizator]

    cum facem cu aurul de la Rosia, il dam tot pe nimic? pardon, il dam tot pe cianura?
  • +6 (6 voturi)    
    Din ce spune domnul Vasilescu inteleg: (Marţi, 24 septembrie 2013, 13:14)

    Marionette [utilizator]

    1. Uniti, salvam Rosia Montana! Adica "lumea merge spre taxe mari la resurse si materii prime si mici la munca" suna cam: "sa nu dam aurul cu redeventa de 6% ca in Africa" De facut aceleasi lucruri si la gazele de sist si la petrol: redevente M A R I !
    2. "fabrica iti va da un automobil, dupa trei ani ti-l ia, ii mai face ceva si ti-l da inapoi". Ei, aici este de discutat. De mult ma intrebam cu va arata o societate post-capitalist-consumerista. M-am uitat la Zeitgeist Addendum, dar n-am fost deloc multumit de solutia gasita de Jaque Fresco si anume: nu mai exista bani, munceste cine vrea, fiecare face ce vrea, pentru ca este exact opusul sclaviei actuale, dar nu are impamantenire in material, nu mai avem resurse sa facem asta. Asadar, undeva sus, deja s-a hotarat ce fel de societate va exista: se doreste sa se renunte cumva la consumerism, lucrurile sa fie mai bine facute, eventual, odata la 3 ani, contra unei cantitati de munca/energie/bani facuta o revizie, un update. Deci o societate moderata, toti cam aceleasi masinute, doar ti le upgradezi, nu mai arunci o masina la 3 ani. Interesant, si mi-ar placea sa vad descris mai in amanaunt aceasta societate despre care dl Vasilescu si Isarescu sigur stiu. M-ar interesa finantele daca vor mai fi fiat sau se va reveni la standardul aur.
    • 0 (0 voturi)    
      wel-well (Marţi, 24 septembrie 2013, 18:23)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      fac ce fac indivizii astia si se intorc la viziunea statica asupra economiei pe care a avut-o si marx :) adica "cand se va termina industrializarea, incepem comunismul", dispar banii, bla-bla :) ....

      nu domle, industrializarea e un proces continuu, daca te opresti din a scoate produse noi inseamna ca ne-am oprit din a ni le dori ceea ce inseamna ca cineva nu ne lasa sa ni le mai dorim, adica un dictator, ori ceva nu ne mai permite, adica pretul...

      oricare ar fi cauza, hai sa ne gandim, ce ar face lumea atunci ? ne intoarcem la sapa toti ? pai de la 1850 eram deja cam prea multi ... daca nu inventam chestii noi pe care sa le schimbam intre noi, atunci am cam incurcat-o. vreti o lume in viziunea lui Ceausescu, toti ingineri, muncitori sau tarani, pe camp ori la fabrica, fara publicitate, fara banci, fara nimic decat productie chioara ? aveti grija ce va doriti.

      si nu prea vad cum e cu fabrica aia, le dau masinuta mea TICO si aia ii fac "ceva" si il fac BMW.
      sau le dau laptopul meu vechi, de 20 kile si ei imi fac o tableta din el ?
      sau le dau CRT-ul meu si ei imi dau un LCD ...

      inteleg ce vrea sa spuna distinsul domn, sunt perfect de acord ca resursele vor fi tot mai rare si mai scumpe, deci reciclarea se impune, insa,pentru a nu induce publicul in eroare, "a face ceva" inseamna prbabil a topi :)
  • 0 (0 voturi)    
    uniti salvam rosia montana (Marţi, 24 septembrie 2013, 14:05)

    Moro01 [utilizator]

    mda ... noi alegem sa mergem spre jaf! demisia potacule!
  • 0 (0 voturi)    
    La noi e fix invers. (Marţi, 24 septembrie 2013, 16:26)

    .... [utilizator]

    Dam resusrsele aproape gratis companiilor straine si impozitam la sange munca. Macar daca asistenta sociala sau medicala daca ar fi pe masura impozitarii insa si acestea sunt cu mult sub ce ar trebui sa fie, banii din taxe sifonandu-se spre clientela celor aflati la putere.
  • 0 (0 voturi)    
    TAXARE (Marţi, 24 septembrie 2013, 19:00)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Urmaresc de multa vreme teoriile D-lui Consilier Adrian Vasilescu.Din nefericire situatia in Romania are alt aspect. am pierdut aproape tot ce este legat de materii prime si pierdem in continuare.Nu inteleg, care impozitare minima a muncii, practic nu prea mai avem aceasta forta, iar beneficiile pentru cei angajati si pentru statul roman sunt minime.Noroc cu cei care au o slujba in cadrul UE si pot trimite fonduri in tara.
    Cum de apar asemenea previziuni?
  • +1 (1 vot)    
    acest domn Vasilescu a scris... (Miercuri, 25 septembrie 2013, 1:12)

    jeanvaljean [utilizator]

    acum cativa ani o carte cu un titlu foarte cool - Cum sa muscam azi din painea zilei de maine - in care "trece in revista cele mai puternice sisteme bancare din lume si isi propune sa-i convinga pe romani ca pot obtine bunastarea pe credit" - adica ii invata pe romani cum sa intre mai vartos si mai adanc in r....t

    http://www.elefant.ro/carti/business-economie/finante-investitii/cum-sa-muscam-azi-din-painea-zilei-de-maine-55238.html


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by