ANCOM: Romania are peste 25,5 milioane de abonamente la telefonia mobila si 4 milioane la telefonia fixa
Potrivit ANCOM, romanii pot afla informatii despre serviciile de comunicatii electronice pe care le utilizeaza (telefonie, internet si televiziune), precum si despre serviciile postale in cadrul sectiunii Infocentru de pe site-ul ANCOM.
In zilele de 9 si 10 octombrie, Infocentrul ANCOM este prezent si offline la Internet & Mobile World 2013, targ dedicat industriei de comunicatii ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla de la specialistii ANCOM ce trebuie sa aiba in vedere atunci cand aleg un serviciu de comunicatii electronice, care este modalitatea in care pot incheia un contract (care poate fi in scris, dar si prin telefon sau online) si la ce ar trebui sa fie atenti inainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare si activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).
ANCOM isi propune sa creasca gradul de informare al utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor pentru servicii de comunicatii, concentrandu-se asupra situatiilor semnalate prin petitiile primite de Autoritate. Numai in anul 2013, pana la data de 1 octombrie, ANCOM a primit 863 de petitii cu privire la diferite aspecte legate de relatia utilizator-operator.
"Marea majoritate a problemelor semnalate de utilizatori anul acesta se refera la relatia contractuala dintre acestia si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Nemultumirea utilizatorilor provine, in principal, din neintelegerea prevederilor din contracte, generata fie de complexitatea acestora si informarea insuficienta din partea furnizorilor, fie de faptul ca utilizatorii nu citesc cu atentie contractele la momentul semnarii lor. Alte aspecte semnalate Autoritatii au vizat neintelegeri privind modalitatea in care sunt tarifate si facturate serviciile de comunicatii electronice, precum si calitatea acestora, viteza scazuta de transfer a datelor in cazul serviciului de acces la internet si intarzieri la instalarea serviciului contractat", se arata in comunicatul ANCOM.
In cazul serviciilor postale, cele mai frecvente probleme semnalate se refera la faptul ca utilizatorii nu primesc sau primesc cu intarziere contravaloarea bunurilor livrate prin serviciul ramburs desi suma este incasata de la destinatari, precum si la deteriorarea continutului coletelor. Pentru evitarea unor astfel de situatii, utilizatorii trebuie sa citeasca cu atentie conditiile generale de furnizare a serviciilor postale, inclusiv mecanismul de solutionare a reclamatiilor.
ANCOM precizeaza ca furnizorii au obligatia sa puna la dispozitia utilizatorilor conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU