Circa 8 din 10 romani cu acces la Internet, observa reclamele online, chiar daca nu dau click pe ele, se arata intr-un comunicat al companiei de research GfK Romania, care citeaza un studiu efectuat recent asupra impactului reclamelor online. Mai mult, 28% dintre cei chestionati spun ca, desi nu le deschid, sunt influentati de mesajul transmis de ele. Aproape trei sferturi (73%) cred ca sunt prea multe reclame in spatiul virtual, iar 58% le considera sacaietoare. Cu toate acestea, un sfert dintre cei chestionati declara ca le plac reclamele, iar 15% chiar ca au incredere in mesajele promovate prin intermediul lor.

Companiile considerate cele mai potrivite sa comunice online prin reclame de catre mai bine de 70% dintre respondenti provin din domenii precum turism si vacante, divertisment, retail si electronice sau electrocasnice. La polul opus, produsele pentru bebelusi, bauturile alcoolice si nealcoolice, suplimentele nutritive, mancarea si accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice se numara printre cele mai putin potrivite pentru acest gen de promovare (cu procente de sub 30%).

Aproape de fiecare data cand accesam o pagina de Internet ni se deschid in acelasi timp pe monitor si cateva bannere online. Placute sau agasante, care informeaza, distreaza sau influenteaza, reclamele online au cu siguranta o calitate: nu ne lasa indiferenti.

Studiul a fost realizat online, pe un esantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 15 si 54 ani.