Allianz-Tiriac Asigurari a incheiat anul 2013 cu venituri totale din prime de asigurari generale si de viata de 926,5 milioane de lei, valoare cu 17,6 milioane de lei mai mare decat nivelul subscrierilor inregistrate cu un an inainte. Oficialii companiei spun ca aceasta crestere se datoreaza cresterii segmentului de asigurari generale, a carui pondere in generarea veniturilor totale a fost de 88,9%. Afacerile de asigurari de viata au stagnat,avand o contributie de 11,1% la realizarea subscrierilor din 2013, mai arata compania intr-un comunicat.

Cifrele anuale preliminate in conformitate cu Standardele Internationale de Contabilitate (IFRS) indica realizarea unui profit operational consolidat de 28 milioane de lei , adica o creștere de peste trei ori fata de anul anterior.

”Am incheiat anul 2013 cu rezultate pozitive, mai ales daca ne raportam la context, care in continuare este solicitant, atat la nivel local, in Romania, cat și la nivel global. Suntem multumiti de faptul ca am reusit sa facem pasi mari in directia imbunatatirii profitabilitatii, in conditiile in care si volumul afacerilor a consemnat un plus. Inregistram o situatie excelenta din perspectiva indicatorilor de siguranta financiara, ceea ce demonstreaza ca ramanem o companie solida, orientata spre dezvoltarea sustenabila a afacerilor”, explica Remi Vrignaud, CEO al Allianz-Țiriac Asigurari.

Pe segmentul asigurarilor generale, rata de solvabilitate la sfarsitul ultimului an financiar incheiat, se situa la 377%, in timp ce pe segmentul asigurarilor de viata, acelasi indicator se plasa la un nivel de 347%.

  • Subscrierile din prime brute s-au majorat cu 17,3 milioane lei in valoare absoluta, echivalentul a 2,1%. Primele brute subscrise pe acest segment au atins valoarea de 823,7 milioane de lei, fata de 806,4 milioane de lei in anul anterior (2012).
  • Valoarea despagubirilor platite pe parcursul celor 12 luni din 2013 a fost de 478,3 milioane de lei.
  • Asigurarile auto si cele de bunuri si proprietati continua sa fie segmentele cu cele mai ridicate ponderi in structura veniturilor Allianz-Tiriac.
  • Fața de nivelul de 575,8 milioane de lei, consemnat in 2012, vanzarile de polițe auto au avansat, in 2013, cu 1,5 procente, pana la valoarea de 584,3 milioane de lei. Polițele Casco au generat venituri de 373,7 milioane de lei, in timp ce subscrierile RCA au contabilizat un volum de prime de 210,6 milioane de lei.
  • Rata daunei pentru portofoliul de asigurari auto al companiei a inregistrat o imbunatațire de 6 puncte procentuale. ”O mai buna selecție a riscurilor bazata pe segmentare, dar și ajustarea tarifelor pe clasa asigurarillor obligatorii RCA, in direcția reducerii diferenței fața de prima de risc, au contribuit decisiv la imbunatațirea rezultatului tehnic pe segmentul auto și, pe cale de consecința, la creșterea relevanta a profitului operațional al companiei”, a explicat Remi Vrignaud.  

Portofoliul de asigurari de sanatate a inregistrat o creștere semnificativa, subscrierile in anul 2013 ajungand la 10 milioane de lei, nivel de peste 2,4 ori mai mare decat cel consemnat in 2012. ”Am facut progrese semnificative pe acest segment pe care, pana acum, ne-am adresat exclusiv clienților persoane juridice. Incepand de anul acesta, odata cu lansarea produsului SanaPro, oferta noastra de asigurari de sanatate se adreseaza și persoanelor fizice, iar acest lucru ne face sa credem ca vom putea sa ne dezvoltam in continuare portofoliul de asigurari de sanatate intr-un ritm alert”, a spus directorul general al Allianz-Țiriac.

Rezultate stabile pe asigurari de viata

Pe segmentul asigurarilor de viata, Allianz-Tiriac a realizat subscrieri de 102,8 milioane de lei, nivel comparabil cu valoarea din 2012 (102,4 mil. lei). Structura portofoliului a ramas in continuare una echilibrata, asigurarile traditionale avand o contributie de 49,5% la realizarea veniturilor anuale, in timp ce subscrierile de produse cu componenta investitionala reprezinta 50,5%.

In valoare absoluta, veniturile din prime de asigurari traditionale ce ofera randamente investitionale garantate s-au situat la 50,9 milioane de lei in 2013, inregistrand o creștere de aproape 3% comparativ cu anul anterior. Produsele de asigurari de viata cu componenta investitionala au generat venituri anuale de 51,9 milioane de lei, cu un milion de lei sub nivelul inregistrat cu un an inainte.

Compania de asigurari are ca ținta pentru 2014 este sa ajunga la venituri din prime de peste 950 milioane de lei.