Wonga, o controversata institutie financiara nebancara din Marea Britanie specializata in imprumuturi de valoare redusa, pe termen scurt si cu dobanda foarte mare a decis sa stearga datoriile a 330.000 de clienti, care au intarziat cu plata mai mult de 30 de zile, valoarea acestor datorii fiind estimata la 220 milioane de lire sterline, potrivit The Guardian. Decizia neasteptata a venit in urma unor discutii intre Wonga si FCA, autoritatea de reglementare in domeniul financiar din The City, care a cerut "responsabilitate" in modul in care Wonga ofera imprumuturi.

Potrivit sursei citate, alti 45.000 de clienti care au intarzieri de pana la 29 de zile, pana la data de 2 octombrie, trebuie sa plateasca aceste datorii, dar taxele si dobanzile vor fi sterse in cazul lor. Ei vor avea, de asemenea, optiunea sa plateasca imprumutul pe o perioada extinsa la patru luni.

Wonga a precizat ca aceasta decizie a fost luata "drept consecinta la discutiile purtate cu FCA" (Financial Conduct Authority - n.red.). FCA a anuntat, la randul sau, intr-o declaratie ca in momentul in care a preluat atributiile de reglementare in domeniul creditelor de consum, in aprilie a.c., a cerut informatii despre volumul dobanzilor la credite restructurate. Asa a realizat ca Wonga "nu ia masuri adecvate pentru a evalua capacitatea clientilor de a respecta platile intr-o maniera sustenabila".

"Ne dezamageste faptul ca unele firme (financiare nebancare - n.red.) sunt departe de a se ridica la nivelul asteptarilor noastre" cand vine vorba de imbunatatirea standardelor pe piata creditelor de consum, a spus, citat de The Guardian, un inalt oficial FCA. El a precizat ca acest caz e un semnal pentru ceilalti actori din acest sector: "trebuie sa ofere imprumuturi in mod accesibil si responsabil".