Femeile au o mai mare deschidere in utilizarea cardului, in timp ce barbatii prefera cash-ul - studiu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 decembrie 2014, 14:42 Economie | Finanţe & Bănci


Femeile sunt mai deschise la modalitatea de plata cu cardul, atat pentru produse cat si pentru servicii, in timp ce barbatii prefera mai degraba cash-ul, arata im studiu EY Romania. Cand platesc cash, romanii achizitioneaza cel mai adesea produse alimentare, imbracaminte si electronice

Chiar daca platile in numerar reprezinta cea mai veche forma de circulatie a banilor, plata cu cardul este o varianta non-cash din ce in ce mai folosita in practica. Ca sa identifice ponderea celor doua categorii de plata in comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY Romania a realizat o cercetare in perioada 31 martie ¬ 5 mai, pe un esantion de 280 de persoane, cu varsta intre 20 si 35 de ani.

Astfel, studiul arata ca in Romania femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plata in timp ce barbatii prefera cash-ul. Studiul a fost structurat pe etapele pasilor de cumparare a 5 tipuri de produse si 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plata si experienta post-cumparare.

Iata cateva dintre concluzii:

  •  In ce priveste achizitionarea serviciilor, femeile prefera ca modalitate de cumparare: 79% in magazin, 7% online si 14% ambele; in timp ce barbatii prefera ca modalitate de cumparare 70% in magazin, 8% online si 22% ambele.
  •  Cumpararea produselor este preferata de femei in varianta: 68% in magazin, 6% online si 22% ambele; in timp ce barbatii opteaza pentru modalitatea de cumparare in magazin 63%, online 7% si ambele 30%.
  •   Atat femeile (85%) cat si barbatii (82%) prefera sa faca imprumuturi bancare in sucursala. Femeile prefera sa cumpere produse alimentare (87%) in magazin si asigurari (81%) in agentie, in timp ce barbatii prefera si ei sa cumpere serviciile medicale (77%) si automobile (76%) de la sursa.
  •   Desi mici ca pondere, valorile inregistrate la cumpararea in mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobila/servicii internet -13% femei si 20% barbati, electronice si electrocasnice - 7% femei si 10% barbati. 
Modalitati de plata 

Cash - in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata cash-ul pentru: produse alimentare (69%), imbracaminte (68%) si electronice si electrocasnice (52%). In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobila/serviciile de internet (57%) si politele de asigurare (55%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), imbracaminte (67%) si electronice si electrocasnice (64%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobila/servicii de internet (75%) si asigurari (63%).

Card - in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata card-ul pentru: electronice si electrocasnice (39%), automobile (30%) si imbracaminte. In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cu cardul pentru: imprumuturile bancare (35%), asigurari (33%) si servicii medicale (22%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele si electrocasnicele (30%), imbracaminte (29%) si produse alimentare (26%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cel mai mult cu cardul pentru: imprumuturi bancare (33%), asigurari (25%) si telefonie mobila/servicii internet (21%).   
 
Caracteristicile pentru care ar plati in plus


In functie de categoria produselor, 21% dintre femei ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 15% pentru caracteristici inovatoare in timp ce 19% dintre barbati ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 18% pentru caracteristici inovatoare.

In ceea ce priveste categoria serviciilor, 34% dintre femei sunt dispuse sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata iar 18% pentru servicii premium, in timp ce 27% dintre barbati sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata, iar 17% pentru servicii premium si 16% pentru personalizare.
 
Caracteristica principala in functie de categoriile de produse/servicii analizate pentru care sunt dispuse femeile sa plateasca in plus este disponibilitatea imediata pentru serviciile medicale 43%, imprumuturi bancare 36%, comparativ cu barbatii care sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitatea imediata la achizitia de servicii medicale 33% si 27% pentru imprumuturi bancare si asigurari.  

Experienta post-cumparare

Pentru femei, experienta personala buna si foarte buna de cumparare cu furnizorii produselor si serviciilor analizate inregistreaza cele mai mari procente pentru imbracaminte 53% si produse alimentare si servicii medicale cate 48%, in timp ce pentru barbati acelasi tip de experienta este asociata furnizorilor de imbracaminte 56%, automobile 54% si, la egalitate, telefonie mobila/servicii de internet, produse alimentare si electronice si electrocasnice 52%.

Din perspectiva serviciilor achizitionate, cele mai importante aspecte referitoare la experienta post-cumparare pentru servicii sunt: asistenta client pentru 29% dintre femei si 34% dintre barbati, urmata de asistenta in garantie pentru 28% dintre femei si 21% dintre barbati.

In timp ce din perspectiva experientei post-cumparare a produselor distributia procentuala pe genuri arata ca, pentru 31% dintre femei si 30% dintre barbati, asistenta in garantie este un aspect important urmat de asistenta client pentru 25% dintre femei si 28% dintre barbati. Asistenta client este importanta pentru 34% si 33% dintre femei la achizitionarea de asigurari si servicii medicale si pentru 45% si 37% dintre barbati la achizitia de imprumuturi bancare si imbracaminte.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





906 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Asa este! (Vineri, 5 decembrie 2014, 14:52)

    scepticu [utilizator]

    dupa cum remarca cercetatorii Vasluieni sunt motive intemeiate pt asta. Printre altele:
    - Femeile se duc la mall (card), barbatii in carciumi (cash)
    - Femeile se duc la terapeut (merge si su cardul), barbatii pe centura (doar cash).
    Oricum, studiul de mai sus sugereaza si faptul ca mama Omida a inceput sa accepte plati cu cardul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by