MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, cu o cota de piata de circa 45%, a anuntat miercuri o cifra de afaceri agregata la nivelul anului 2014, de 80 milioane de euro si un profit operational (EBITDA) de 13 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2013. Potrivit fondatorului companiei, fostul bancher Mihai Marcu, la MedLife lucreaza 4% din medicii din Romania, compania oferindu-si serviciile catre cel putin 4,5 milioane de clienti unici. Pentru 2015, MedLife tinteste o crestere organica de 16% pana la valoarea de 93 milioane euro, si o crestere accelerata a profitului operational, pana la 17 milioane euro, respectiv un avans de 31% fata de 2014. Potrivit lui Mihai Marcu, in 2015 vor continua consolidarile in piata serviciilor medicale, fondatorul MedLife sperand si la o imbunatatire a dialogului dintre Stat si operatorii privati care opereaza in businessul medical.

Nicolae si Mihai MarcuFoto: Hotnews

"Dialogul intre Stat si Privat trebuie sa fie mai echilibrat iar Casa de Asigurari de Sanatate sa stie care in noi un partener. Medlife a degrevat Statul de 25 de milioane de euro, pe langa cele circa 10 milioane de euro platite sub forma impozitelor", a spus miercuri Mihai Marcu.

Piata a crescut cu 7% anul trecut, mai spune fondatorul MedLife, care pentru acest an vede o dinamica mai buna, respectiv 10-12%, unul din factorii catalizatori fiind chiar segmentul de abonamente medicale.

"Medlife detine 4% din medicii din Romania. Pe zona de recrutare de personal, pe segmentul mediu avem dificultati. Si spun asta pentru ca nu putem sa ne batem cu clinicile mici, care isi platesc salariatii din buzunar. Din pacate, trebuie sa recunoastem ca asta se petrece in sistem, iar acest lucre duce la presiuni ridicate pe piata muncii", mai spune Marcu.

Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele obtinute sunt in linie cu estimarile initiale si semnificativ peste ritmul de crestere al pietei, care s-a limitat la un avans de 7-8% anul trecut.

"In 2014 am continuat sa ne consolidam pozitia de lider la nivel national. Ne-am extins in Iasi, Constanta, Galati, Targu Mures si Covasna, iar de curand si in Craiova, Slatina si Ramnicu Valcea. Am crescut peste ritmul pietei, in conditiile in care romanii au fost mai atenti in ceea ce priveste cheltuielile pentru sanatate, iar fondurile alocate de CNAS s-au diminuat. Am crescut numarul de interventii chirurgicale si de nasteri, astfel incat la finalul anului trecut am ajuns la 45 de mii de operatii si cca. 16.500 de nasteri, am crescut numarul de abonati pana la 330.000, avand cel mai mare numar de abonati din Romania, si nu in ultimul rand am crescut numarul de clienti platitori (fee for service) pana la 4,3 milioane de clienti unici, ceea ce inseamna ca 1 din 4 romani ne-a fost client", a declarat Mihai Marcu, Presedinte CA MedLife.

Pentru anul curent, MedLife tinteste o crestere organica de 16% pana la valoarea de 93 milioane euro, si de peste 25%, respectiv pana la valoarea de 100 milioane euro, aceasta din urma fiind conditionata de derulararea unor noi achizitii pe care compania le are in plan. De asemenea, reprezentantii MedLife estimeaza o crestere accelerata a profitului operational, pana la 17 milioane euro, respectiv un avans de 31% fata de 2014.

In ceea ce priveste planurile de dezvoltare aferente anului curent, reprezentantii MedLife au in plan trei directii strategice: o noua serie de proiecte de tip green field, achizitii si noi linii de business.

"2015 este un nou an de expansiune MedLife. In primul semestru, mai exact, in lunile aprilie - mai, vom finaliza, aproape simultan, 5 proiecte de amploare in Bucuresti: un spital multidisciplinar in Titan, o noua hyperclinica in Berceni, un centru de neurochirurgie in Ferdinand, o clinica de stomatologie in Unirii, si un centru de cardiologie si radiologie interventionala in Grivita, aceastea din urma reprezentand trei linii de business complet noi. In plus, avem in plan extinderea laboratorului din Grivita care va avea instalata prima si cea mai avansata linie de automatizare a probelor medicale din Regiunea Balcanica, cu echipamente Abbot. In a doua jumatate a anului vrem sa finalizam alte doua proiecte de amploare, derulate la nivel regional, respectiv extinderea Hyperclinicii MedLife din Timisoara si inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni in Cluj. Aditional acestor proiecte, suntem in discutii cu 3-4 operatori medicali in vederea derularii unor noi achizitii pe plan local, valoarea minima a cifrei de afaceri per companie fiind de 7-10 milioane euro. Avem convingerea ca toate aceste proiecte ne vor consolida si mai mult pozitia de lider si ne vor aduce mai aproape de obiectivul nostru, acela de a atinge cinci milioane de clienti unici pana la finalul anului", a mai spus Mihai Marcu.

"Planurile de extindere si dezvoltare sunt sustinute si de o strategie medicala clar definita. Intentia asumata este de a dezvolta unitati medicale si centre medicale de excelenta, astfel incat pacientii sa se poata trata in Sistemul MedLife indiferent de specialitate, patologie sau complexitatea cazului", a declarat Nicolae Marcu, Director General MedLife.

In cateva luni, MedLife va inaugura linii noi de business

AngioLife este un nou centru de excelenta din cadrul Sistemului MedLife specializat in cardiologie si radiologie interventionala si se adreseaza patologiei cardiovasculare complexe. Noul centru va include o sectie de cardiologie, un laborator de angiografie si un post operator de trei paturi. Unitatea va fi asistata de doua linii de garda. Aceasta urmeaza sa devina operationala in urmatoarele 15 ¬ 30 de zile.

NeuroLife, centrul de excelenta in chirurgia spinala si cerebrala este situat in zona Ferdinand, in cadrul Spitalului de Ortopedie MedLife si se adreseaza patologiei neurochirurgicale complexe. Este condus de doi medici de renume mondial si are in dotare un microscop de ultima generatie si neuronavigatie.

StomaLife este primul unit integrat MedLife cu profilul de medicina dentara. Unitatea pune la dispozitie pacientilor, in acelasi loc, 4 cabinete stomatologice (profilaxie, ortodontie, paradontologie, endodontie, implantologie) o divizie de radiologie panoramica, si o alta de estetica dentara si DSD (Digital Smile Design). "Digital Smile Design integreaza fotografii si amprente dentare, rezultatul vizat fiind estetica zambetului in functie de fizionomia persoanei. Ca ultim act integrator, pacientilor le este disponibila interventia chirurgicala BMF in blocul operator din cadrul spitalului Life Memorial pentru adulti sau in Spitalul de Pediatrie pentru copii" a mai spus Nicolae Marcu, Director General MedLife.

BioLife este un produs premium adresat exclusiv segmentului corporate, care vizeaza evaluarea completa a starii de sanatate a angajatilor la locul de munca. Acest program integreaza o serie de componente: de la evaluarea alimentatiei si a gradului de sedentarism la patologie existenta, avand ca obiectiv restabilirea unui echilibru si a starii de bine in organism. Programul a demarat cu o sesiune demo, urmand sa fie complet functional in urmatoarele doua luni.

"Credem ca anul acesta vom asista la o noua crestere accelerata a abonamentelor medicale, in detrimentul asigurarilor, tendinta care se va contura in mod special la nivel local, acolo unde piata este la un nivel incipient. Dupa modelul angajatorului din capitala si angajatorii din tara doresc sa isi motiveze angajatii, iar abonamentul medical este de cele mai multe ori in topul listei de beneficii oferite mai ales in aceasta perioada. Cererea este in crestere, iar numarul de contracte finalizate in acest inceput de an ne confirma acest lucru", a mai spus Mihai Marcu.

MedLife activeaza pe piata din Romania din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piata locala, compania acoperand toate zonele de activitate medicala: ambulatoriu, spitale, maternitati, laboratoare, farmacii.

In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea in 13 Hyperclinici din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Arad, Galati, Iasi si Constanta, 18 laboratoare proprii de analize, 7 unitati spitalicesti in Bucuresti, Brasov, Craiova si Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie si unul de Obstetrica-Ginecolgie, 3 maternitati in Bucuresti si in tara, 12 centre de excelenta cu specializare unica, 8 farmacii proprii reunite sub reteaua PharmaLife Med si in colaborare cu 145 clinici medicale partenere din toata tara.

MedLife a finalizat in luna februarie a.c. achizitia a 55% din grupul de firme Sama&Ultratest din Oltenia. Odata cu aceasta tranzactie, MedLife devine primul operator medical cu prezenta in toate regiunile istorice ale tarii, avand amprenta nationala.

MedLife a obtinut acreditarea pentru Maternitatea MedLife Bucuresti in calitate de Spital Prieten al Copilului, procesul de certificare fiind derulat de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) si UNICEF, Maternitatea MedLife fiind totodata si prima maternitate privata din capitala care detine acest statut. Alte doua maternitati din reteaua MedLife sunt in curs de acreditare pentru acest program.

Conform studiului international realizat de Reader's Digest, MedLife este pentru al cincilea an consecutiv cel mai de incredere brand in randul romanilor la categoria "Clinica Privata", iar in ultimii cinci ani, studiile de piata derulate la nivel national plaseaza constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinica-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a castigat in ultimii doi ani premiul "Superbrands" la categoria "Clinici private".