Esti platitor de TVA cu cod de TVA anulat de Finante? Ai grija la noul formular al Declaratiei 311

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 18 martie 2015, 13:04 Economie | Finanţe & Bănci

noi formulare atrag noi calcule
Foto: sxc.hu
Faceti parte din randul platitorilor de TVA al caror cod de TVA a fost anulat de catre autoritatile fiscale? Mare atentie! In ciuda faptului ca vi s-a anulat acest cod, sunteti obligati sa colectati si sa platiti TVA pentru tranzactiile aflate in sfera TVA, efectuate dupa anularea inregistrarii în scopuri de TVA, conform art. 11 alin. (1^1) – (1^3) din Codul fiscal, fara a avea dreptul sa deduceti TVA de la achizitiile în legatura cu aceste tranzactii. Formularul pentru declararea si plata TVA aplicabil in aceasta situatie este  declaratia 311, care are un nou formular, in urma unui Ordin publicat in aceste zile.

Acelasi formular se utilizeaza si de catre platitorii de TVA ce aplica sistemul de TVA la încasare, pentru care a fost anulata înregistrarea în scopuri de TVA, iar exigibilitatea TVA colectata intervine dupa anularea înregistrarii în scopuri de TVA.

Ce trebuie sa stiti:
  • Depunerea declaratiei se face pâna pe data de 25 a lunii urmatoare celei în care a intervenit exigibilitatea TVA. Acesta este si termenul de plata a TVA catre buget.
  • Declaratia se depune la organul fiscal la care este arondata persoana impozabila, sub urmatoarele forme: la registratura autoritatii fiscale, direct sau prin împuternicit sau prin posta cu scrisoare recomandata.
  • Observam ca nu se poate transmite electronic.
  • Potrivit normelor de completare, declaratia se întocmeste utilizând majuscule, citet si corect. În caz de erori, se va depune declaratie rectificativa, numai pentru perioadele când nu s-a efectuat o inspectie fiscala asupra contribuabilului, având ca obiect TVA.
  • Reamintim ca principalele cauze ce conduc la anularea înregistrarii în scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (9) din Codul fiscal, sunt:
-    nedepunerea deconturilor de TVA pentru o perioada de 6 luni consecutive, pentru persoana impozabila ce are perioada fiscala luna sau nedepunerea deconturilor de TVA pentru doua trimestre consecutive, pentru persoanele ce au ca perioada fiscala trimestrul;
-    depunerea pentru o perioada de 6 luni a deconturilor de TVA fara ca societatea sa înregistreze tranzactii economice (achizitii/vânzari) în sfera TVA;
-    înregistrarea în cazierul fiscal al asociatilor/administratorilor sau a persoanei impozabile, a unor fapte de natura penala generate de încalcarea reglementarilor cu caracter economic;
-    în cazul în care societatea solicita suspendarea activitatii la Registrul Comertului;
-    în cazul în care societatea este declarata inactiva, conform reglementarilor din Codul de procedura fiscala.

  •  In acest context, anularea codului de inregistrare în scopuri de TVA nu conduce la realizarea unei persoane neplatitoare de TVA, ci dimpotriva, aceasta persoana va plati TVA fara a avea dreptul de deducere de la achizitii. Material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta)


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT: Credite pentru companii, sustinute cu garantii si fonduri ale grupului Bancii Europene de Investitii. Doi specialisti raspund intrebarilor antreprenorilor joi, de la ora 11:00

Care sunt conditiile de finantare pentru creditele sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii? Care sunt programele de finantare, cu surse si garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, pe care le deruleaza in prezent Banca Transilvania? Care sunt avantajele si dezavantajele unor astfel de credite? Doi specialisti din cadrul BT Adrian Popa, analist business, si Nicolae Barbu, coordonator Birou Gestiune Programe Externe de Finantare raspund intrebarilor antreprenorilor pe tema creditelor sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, joi, 22 februarie 2018, incepand cu ora 11:00.

10061 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Firma poate deveni neplatitoare de TVA? (Marţi, 23 februarie 2016, 17:22)

    Catalin [anonim]

    Certificatul de TVA al firmei actuale a administratorului a fost anulat pentru atragerea raspunderii administratorului (in cazul unei societati mai vechi). Am inteles ca firma actuala ramane platitoare de TVA, fara drept de deducere. Intrebarea este: firma poate deveni neplatitoare de TVA dupa un anumit timp (de exemplu dupa incheierea actualului an financiar)?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version