Fata de luna corespunzatoare a anului precedent, cifra de afaceri din comert a crescut atat ca serie bruta cu 9,6% cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate cu 8,0%.
- Aceste cresteri au la baza cateva arguente economice dificil de ocolit: scaderea cotatiilor internationale la titei, cu impact direct pentru preturile la pompa si implicit pentru bugetul alocat consumului (atat de carburanti, dar si de alte bunuri); de cresterea salariului minim pe economie, a salariilor si a pensiilor, cu implicatii pentru puterea de cumparare, mai ales in contextul deflationist, de relansarea creditarii in moneda nationala, cu impact, indeosebi, pentru cererea de bunuri nealimentare si de eforturile din partea statului pentru fiscalizarea economiei gri, coroborate cu extinderea retelelor de magazine hypermarket
Cat dau anual romanii pe alimente, carburanti si pe marfurile nealimentare? (sursa datelor: INS)

In primele 8 luni ale acestui an, afacerile din comertul cu amanuntul au crescut cu 6,2%, respectiv 5,8%. Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, serie bruta, in perioada 1.I - 31.VIII.2015, comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2014 a inregistrat o crestere cu 6,2% datorita cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+14,8%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+5,4%). Vanzarile de produse nealimentare au ramas la acelasi nivel.
Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in perioada 1.I - 31.VIII.2015, comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2014, a inregistrat o crestere cu 5,8%, datorita cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+14,0%), comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+4,9%) si vanzarilor de produse nealimentare (+0,3%).