BRD-SG a anuntat joi obtinerea unui profit net de 467 milioane lei in 2015, dupa ce in anul anterior obtinuse profit de 68 milioane de lei, se arata intr-un comunicat transmis Bursei de Valori. Banca a mai anuntat si reducerea ratei creditelor neperformante la 17,1% fata de 20,3% la 31 decembrie 2014 ca urmare a operatiunilor de stergere de creante depreciate. Este foarte probabil ca la nivelul intregului sistem bancar sa fi revenit pe profit, dupa ce in 2014 a inregistrat o pierdere de un miliard de euro.

Philippe Lhotte, inca PDG al BRDFoto: Hotnews

Reprezentantii BRD-GSG mai vorbesc in comunicatul transmis Bursei despre intensificarea activitatii comerciale pe segmentul persoanelor fizice, care a adus cresterea numarului de

clienti activi (cu 14.000 pana la 2,1 milioane), marirea volumului de credite noi (crestere anuala de 22%), majorarea cotei de piata pe segmentul depozitelor (cu 0,6 puncte procentuale la 13,8%) si un stoc mai mare de contracte de Internet Banking si Mobile Banking (crestere anuala de 40%).

Pe piata romaneasca, activitatea de creditare a aratat primele semne de revenire in 2015 pe fondul unui mediu macroeconomic favorabil. Cresterea soldului pe segmentul persoanelor fizice a fost sustinuta de creditele imobiliare si de consum acordate in RON. Creditele brute pentru companii (+0,7% fata de 31 decembrie 2014) au inceput sa se stabilizeze pe fondul imbunatatirii investitiilor.

Persoanele fizice si societatile manifesta in continuare un comportament prudent de economisire, soldul total al depozitelor crescand cu 8,1% fata de 31 decembrie 2014.

Creditele imobiliare au reprezentat principalul motor de crestere pe segmentul retail, crescand cu 12,7% in termeni de sold net si cu 49,7% in termeni de volum de credite noi.

Soldul creditelor nete pentru marii clienti corporativi a crescut cu 9,2%. "Pe fondul competitiei crescute si luand in calcul in special lichiditatea ampla din sectorul bancar, BRD si-a reafirmat pozitia de lider in sectoare precum energie, retail si tehnologia informatiei si a comunicatiilor.

Depozitele au continuat sa creasca peste media pietei, cu 13,9% fata de 31 decembrie 2014 pe fondul unei cresteri importante a disponibilitatilor in conturi curente (+52%* in dinamica anuala). Cota de piata pe segmentul depozitelor s-a majorat cu 0,5 puncte procentuale ajungand la 14,8% (13,8% pe segmentul persoanelor fizice si 15,9% pe segmentul companiilor), conform calculelor interne ale bancii:, se mai arata in comunicatul BRD.

Raportul credite nete/depozite a fost de 66,4% (-9,6 puncte procentuale fata de 31 dec. 2014).

Venitul net bancar s-a diminuat cu 4,4% in 2015 in comparatie cu 2014, pana la 2.507 milioane RON, ca urmare a ratelor de dobanda aflate la minime istorice si anularii sau reducerii unor comisioane pentru clienti persoane fizice.

Cheltuielile operationale au fost reduse cu 2,3%, ajungand la 1.297 milioane RON fata de 2014, in principal ca urmare a economiilor la cheltuielile imobiliare, cu servicii de consultanta si cu angajatii. Indicatorul cost/venit a fost de 51,7%.

Indicatorul de solvabilitate al BRD, de 17,3% la nivel individual la 31 decembrie 2015 (conform Basel 3, luand in calcul filtrele prudentiale), este mult peste cerinta reglementara, fiind comparabil cu nivelul de 17,2% inregistrat la 31 decembrie 2014.

"Anul 2015 a fost influentat de evolutia pozitiva a doua linii importante de afaceri - retail si mari clienti corporativi si de trecerea pe crestere a veniturilor trimestriale. Pe viitor, BRD va continua sa profite de oportunitatile de creditare in crestere si va contribui la finantarea economiei bazandu-se pe modelul sau de banca universala, pe baza diversificata de clienti si sursele solide de finantare", a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.