Sistemul informatic al Bancpost a fost nefunctional in cursul diminetii de marti, pana in jurul orelor 13,30, facand imposibile orice operatiuni atat la ghiseu cat si prin intermediul Internet bankingului. Practic, in acest interval clientii nu si-au putut achita ratele, platile comerciale nu au putut fi facute, doar ATM-urile bancii functionau. Incepand cu ora 13,30 defectiunea a fost remediata.

Sucursala BancpostFoto: Rompres

Informatia a fost confirmata pentru HotNews.ro de un operator al liniei verde a Bancpost, angajatii departamentului de comunicare al bancii avand telefoanele permanent ocupate. "Ne cerem scuze, int-adevar sistemul e cazut, nu puteti face nici operatiuni prin Internet Banking", a declarat Victor Bratu, tele-operator al bancii. Nici angajatii unitatilor bancii nu stiau cand se va remedia defectiunea, acestia asteptand instructiuni pe linia interna de comunicare.Informatia este publicata si pe blogul lui Adrian Vasilache. Initial s-a transmis ca se facusera imbunatatiri la sistem, dar ulterior, cei de la Bancpost au revenit si au admis defectiunea. "Sistemul nu a picat, ci s-au efectuat lucrari de imbunatatire a sistemului informatic. Aceste imbunatatiri au durat mai mult decat estimasem", ni s-a transmis oficial in jurul orei 13 de catre bancheri.

Ulterior, reprezentantii bancii au revenit intr-un email transmis HotNews.ro in care au precizat:

“Ca urmare a unei defectiuni tehnice aparuta intr-unul dintre sistemele bancii, Bancpost a luat toate masurile operationale pentru remedierea acesteia in cel mai scurt timp si diminuarea efectului asupra clientilor. In acest moment, toate sistemele sunt operationale", au declarat pentru HotNews oficialii institutiei de credit.