BRD-GSG, a doua banca din sistemul bancar -dupa dimensiunea activelor- a facut un profit net de 73 milioane de lei in primele 3 luni, reprezentantii institutiei anuntand si un volum mai mare de credite noi (+12%) datorita creditelor de consum, cresterea cotei de piata pe depozite (pana la 13,9%) si a celei pe credite de consum (pana la 16,0%).

Philippe Lhotte, executivul BRD GSGFoto: BRD

Piata romaneasca de creditare continua sa creasca, insa intr-un ritm moderat, sustinuta de cererea de credite imobiliare si de consum in RON din partea clientilor persoane fizice, in timp ce creditele brute pentru companii dau primele semne de revenire, mai spun reprezentantii bancii. Dinamica anuala a depozitelor este in continuare pozitiva pe ambele categorii de clienti.

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a inregistrat un plus de 1,1% fata de 31 martie 2015 gratie cresterii creditelor de consum fara ipoteca si a creditelor imobiliare, precum si intensificarii activitatii comerciale pe segmentul marilor clienti corporativi.

Performanta comerciala s-a imbunatatit in continuare pe segmentul persoanelor fizice. Soldul creditelor nete a crescut cu 4,9% datorita plusului de 12% inregistrat pe volumul de credite nou-acordate pana la 1,1 miliarde RON. Volumele noi au provenit in special din credite de consum fara ipoteca (cu 23% peste valoarea din trimestrul I 2015) care au reprezentat 70% din creditele nou-acordate.

Stocul de contracte de internet banking si mobile banking (MyBRD Net si MyBRD Mobile) a crescut cu 38% pana la peste 900.000 de contracte.

Baza de depozite s-a marit atat pe segmentul retail cat si pe non-retail, crescand cu 6,9% fata de 31 martie 2015, datorita disponibilitatilor in conturi curente (+39%* fata de 31 martie 2015). BRD a continuat sa atraga finantari semnficative de la clienti persoane fizice prin intermediul depozitelor. In acest context, cota de piata pe depozitele persoanelor fizice a crescut la 13,9%, cu 0,4 puncte procentuale fata de 31 martie 2015, conform calculelor interne ale Bancii.

Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la 647 milioane RON, cu 3,0% mai mare fata de trimestrul I 2015, pe fondul cresterii veniturilor nete din dobanzi (+7,2%) gratie efectului pozitiv de rata de dobanda cat si celui de volum, si datorita veniturilor nete din comisioane mai mari (+4,8%) in contextul cresterii veniturilor din activitatea de carduri.

Cheltuielile operationale au fost reduse cu 1,8% pana la 405 milioane RON, in principal ca urmare a economiilor realizate pe costuri imobiliare si cheltuieli diverse.

Indicatorul cost/venit a fost de 62,5%, cu 3,0 puncte procentuale mai mic fata de trimestrul I 2015. Rezultatul operational brut a ajuns la 243 milioane RON, in crestere cu 12,0%, reflectand imbunatatirea veniturilor bancare de baza si reduceri de costuri.

Rata creditelor neperformante (inclusiv creante nete din leasing financiar) si-a continuat tendinta descendenta ca urmare a operatiunilor de stergere de creante depreciate, scazand de la 20,3% la 31 martie 2015 pana la 16,4% la 31 martie 2016. Costul riscului a fost de 195 puncte de baza fata de 147 puncte de baza in trimestrul I 2015, in special ca urmare a unor ajustari privind provizionarea expunerilor performante.

In acest context, Grupul BRD a inregistrat un profit net de 73 milioane RON in trimestrul I 2016 (85 milioane RON in trimestrul I 2015). "Primul trimestru indica un inceput bun de an 2016, ce reflecta o imbunatatire pronuntata a performantei operationale si activitate dinamica pe segmentele de clienti persoane fizice si mari clienti corporativi. Pe viitor, BRD va continua sa profite de oportunitatile din piata bazandu-se pe modelul sau de banca universala, cu scopul de a-si consolida in continuare activitatea comerciala, crescand in acelasi timp si mai mult

satisfactia clientelei", a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.